Skocz do zawartości

kzAK Segment C 2013-2016r


kaczorek79

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebna pomoc w wyborze auta przez osoby użytkujące, bo ja jako mechanik mam spaczony pogląd i dla mnie nie ma nic godnego uwagi w założonych wymaganiach.

1. 5 drzwiowy hatchback segmentu C

2. silnik benzynowy (odpadają silniki wysokiego ryzyka) może być doładowany, ale nie musi, minimalna moc 120 KM przy silnikach doładowanych, lub 130 KM w n/a

3. rok produkcji 2013-2016, ale żeby konstrukcja nie była starsza niż 2010.

4. względne wyposażenie, mile widziane czujniki parkowania przód/tył, raczej obowiązkowe grzanie foteli

5. preferowane niskie zużycie paliwa, alternatywnie wyższe zużycie i instalacja lpg, ale to ostateczność

6. do wydania max 46 tys. zł

Auto ma służyć 4-6 lat i przejechać w tym czasie 80-120 kkm, więc na starcie odpadają samochody z przebiegami +130 kkm, oraz auta mocno narażone na korozję typu Mazda. Użytkownik nie chce się doktoryzować z problemów danej marki, tylko robić regularny serwis i lać paliwo. Z pewnych względów odpadają auta francuskie, może poza Renault i Astra K. Wstępny faworyt, to Auris II 1.6 132 KM w wyższych wersjach wyposażenia (inna deska rozdzielcza) kupiony z roczną gwarancją w systemie Toyota Plus. Do rozważenia Golf VII, Leon III, coś jeszcze przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

 Z pewnych względów odpadają auta francuskie, może poza Renault i Astra K. 


Astra K w tych rocznikach nie ma nic wspolnego z francuzami...

Mozecie jeszcze spojrzec na Civica, a jak nie to zostaje glownie VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał:


Astra K w tych rocznikach nie ma nic wspolnego z francuzami...

Mozecie jeszcze spojrzec na Civica, a jak nie to zostaje glownie VAG.

Błąd w pisowni, zamiast "i Astra K", miałem napisać "oraz Astra K", która zalicza się do aut na "NIE"

Civic w środku nie kojarzy się z autem, można dostać oczopląsu od patrzenia na te wszystkie światełka i szukania co, do czego służy. Podobno komputer pokładowy nie działa w nim podczas jazdy... Miałem go wcześniej na myśli, ale poszedł w odstawkę. W VAGu ciężko znaleźć grzane fotele, a jak są, to auto w bogatej wersji i poza budżetem, no i ten silnik, niby już z dobrych, ale chyba 11 kodów dla 1.4 tsi przy 4 wersjach mocowych. Może ktoś wie czym się różnią? Są jakieś mniej, lub bardziej poprawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd w pisowni, zamiast "i Astra K", miałem napisać "oraz Astra K", która zalicza się do aut na "NIE"

Civic w środku nie kojarzy się z autem, można dostać oczopląsu od patrzenia na te wszystkie światełka i szukania co, do czego służy. Podobno komputer pokładowy nie działa w nim podczas jazdy... Miałem go wcześniej na myśli, ale poszedł w odstawkę. W VAGu ciężko znaleźć grzane fotele, a jak są, to auto w bogatej wersji i poza budżetem, no i ten silnik, niby już z dobrych, ale chyba 11 kodów dla 1.4 tsi przy 4 wersjach mocowych. Może ktoś wie czym się różnią? Są jakieś mniej, lub bardziej poprawione?

Wszystkie 1.4 TSI w O III, golfie VII, Leonie III są OK. Ja polecam te mocniejsze wersje 140/150 KM z racji wyższego momentu i lepszych gratów, ale bezawaryjność bez różnicy. Wersje 122/125 KM mają jeden wariator mniej więc teoretycznie ciut prostsze. 150 KM chyba zawsze ma "ACT" czyli odłączanie 2 cylindrów, ale nic się z tym nie dzieje więc bez znaczenia.

 

Imho to najlepszy silnik benzynowy na rynku w samochodach za normalne pieniądze.

 

Jedyna "wada" to pocące się pompy wody na połączeniu z blokiem, ale te pompy mają swój własny pasek i są po przeciwnej stronie rozrządu - od strony skrzyni u góry napędzane z wałka i wymiana nie jest mocno problematyczna. Napinanie paska jest poprzez naprężenie pompy na fasolkach odpowiednim momentem i dokręcenie śrub mocujących - żadnych napinaczy, rolek.

 

Polecam.

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Wstępny faworyt, to Auris II 1.6 132 KM w wyższych wersjach wyposażenia (inna deska rozdzielcza)

Dobrze się gazuje. Osiągi takie sobie. Kiepskie wyciszenie (zwłaszcza w wersji z kołami 225). Piszesz o desce czy zegarach. Najprostsze Active ma inne zegary,  najwyższe Prestige z jakimś pakietem ma "skórę" na desce.

Generalnie szukaj wersji z automatycznym parkowaniem - wtedy jest wystarczające wyposażenie. 

Olej tylko 0w20 - inny może wciągać, olej do skrzyni tylko Toyota (jakiś o super niskim tarciu). 

Zwróć uwagę na przednie reflektory - część aut słabo oswietlała pobocze - była na to akcja serwisowa,  ale tylko w czasie gwarancji. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Błąd w pisowni, zamiast "i Astra K", miałem napisać "oraz Astra K", która zalicza się do aut na "NIE"

Civic w środku nie kojarzy się z autem, można dostać oczopląsu od patrzenia na te wszystkie światełka i szukania co, do czego służy. Podobno komputer pokładowy nie działa w nim podczas jazdy... Miałem go wcześniej na myśli, ale poszedł w odstawkę. W VAGu ciężko znaleźć grzane fotele, a jak są, to auto w bogatej wersji i poza budżetem, no i ten silnik, niby już z dobrych, ale chyba 11 kodów dla 1.4 tsi przy 4 wersjach mocowych. Może ktoś wie czym się różnią? Są jakieś mniej, lub bardziej poprawione?

 

To moze jeszcze Focus 1.6T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrać dowolne pasujące " guano" a co roku przed zimą kupić grzana mate na siedzenie za 50-100zl- zimę przetrzyma.

 

Do kulania się u nas wzdłuż obwodnicy? Patrzyłbym na wyciszenie i sprawność hamulciw

 

Wysokość spalania ma znaczenie a i kilometrów trochę do nakłania więc może od tego kryterium trzeba zacząć robiąc odsiew...?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Mike_wwl napisał:

Dobrze się gazuje. Osiągi takie sobie. Kiepskie wyciszenie (zwłaszcza w wersji z kołami 225).

 

 

 

Spalanie Aurisa 1.6 nie wymagałoby lpg. Wyciszenie podobno lepsze jest w wersjach Premium i Prestige.

54 minuty temu, Mike_wwl napisał:

Piszesz o desce czy zegarach. Najprostsze Active ma inne zegary,  najwyższe Prestige z jakimś pakietem ma "skórę" na desce.

Generalnie szukaj wersji z automatycznym parkowaniem - wtedy jest wystarczające wyposażenie. 

 

I te zegary robią różnicę, bo Active wygląda, jak z lat 90tych. Z tego co widziałem, to wszystkie wersje Premium i Prestige mają asystenta parkowania, grzanie foteli, pdc, kamerę itp, a w zasadzie sporadycznie brakuje im lepszego wyposażenia.

Sprawy usterek byłyby rozwiązane, bo Toyota daje rok gwary na używane i to jest największy plus Aurisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kaczorek79 napisał:

faworyt, to Auris II 1.6 132 KM w wyższych wersjach wyposażenia

I dalej bym nie szukał.

NAwet LPG w tym sprawuje się dobrze, pod warunkiem prawidłowego montażu i regulacji, jest tam hydrauliczna regulacja zaworów i wtrysk MPI, więc instalacja będzie tania i niezawodna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

Spalanie Aurisa 1.6 nie wymagałoby lpg. Wyciszenie podobno lepsze jest w wersjach Premium i Prestige.

I te zegary robią różnicę, bo Active wygląda, jak z lat 90tych. Z tego co widziałem, to wszystkie wersje Premium i Prestige mają asystenta parkowania, grzanie foteli, pdc, kamerę itp, a w zasadzie sporadycznie brakuje im lepszego wyposażenia.

Sprawy usterek byłyby rozwiązane, bo Toyota daje rok gwary na używane i to jest największy plus Aurisa.

Wyciszenie jest wszędzie takie same - Active nie ma tylko seryjnie nadkoli z tyłu. 

Premium to drugi poziom wyposażenia,  Prestige najwyższy i o ile Prestige ma prawie wszystko to Premium ma tylko kamerę w standardzie - reszta to pakiety. 

Reflektory niestety nie podlegają pod tą gwarancję. 

Usterek nie ma - aczkolwiek u mnie wymieniali tłumik na gwarancji i "zawieszała" się sprężyna przy pedale hamulca i pedał przez to "dziwnie" wracał.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, BOGUS napisał:

Tipo HB 1.4 120KM plus LPG.
Będzie najmłodszy i z najmniejszym przebiegiem.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

3 hatchbacki do 46 tys w ogłoszeniach z całej Polski. Wszystkie rozbite, ale faktycznie młode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał:

Hybryda za 46 tys. :hmm:

Niskie spalanie, to takie poniżej 8/100 średnio, gdzie większość małolitrażowych benzyn osiąga. Hybryda jest zbędna. 

Jesli niskie=8 lub mniej, to faktycznie hybryda zbedna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze z innej beczki? Pulsar https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-pulsar-1-2-dig-t-salon-polska-1-wlasciciel-serwis-aso-vat-23-ID6CT9YY.html#88a042478a

A jak naciagniesz wymagania to jest duze Suzuki Baleno nowka z gwarancja https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-baleno-1-2-premium-ID6zapS5.html#c41adacd5d Pojezdzic 6 lat i pewnie tylko klocki zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wujek Baleno mocno się nie podoba i ma za słaby silnik. Pulsar też mocą nie zachwyca, jest egzotyczny, za 5 lat może się okazać, że zostało 10 szt w kraju i jest problem z kupnem części eksploatacyjnych. Coś jak Nissan Tida. 

Chyba nadal faworytem jest Auris 1.6 w wersji Premium, lub Prestige.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

@wujek Baleno mocno się nie podoba i ma za słaby silnik. Pulsar też mocą nie zachwyca, jest egzotyczny, za 5 lat może się okazać, że zostało 10 szt w kraju i jest problem z kupnem części eksploatacyjnych. Coś jak Nissan Tida. 

Chyba nadal faworytem jest Auris 1.6 w wersji Premium, lub Prestige.

 

Nie ma czujników i foteli, ale jest nowe i stoi u dealera. Plus gwarancja.

https://salon.fiat.pl/oferta/117388/tipo-5d-14-16v-95-km

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Ale kolega szukał auta z silnikiem, a te 95 wolnossacych koni ledwo co tą budą rusza.

1.4 95KM Tipo

0-100 Tipo - 12.0

60-100 Tipo IV bieg - 11.1

 

1.6 132KM Auris

0-100 Auris - 10.0

60-100 Auris IV bieg - 11.7

 

Co jest ważniejszym parametrem w codziennej jeździe?

 

Ale tak, zdaję sobie sprawę że nie spełnia tego kryterium, ani czujników i grzanych foteli. Ale wrzucam, bo może akurat kolega nie wie że w tym budżecie można mieć nowe niebrzydkie auto, rezygnując z kilku dodatków.

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

@wujek Baleno mocno się nie podoba i ma za słaby silnik. Pulsar też mocą nie zachwyca, jest egzotyczny, za 5 lat może się okazać, że zostało 10 szt w kraju i jest problem z kupnem części eksploatacyjnych. Coś jak Nissan Tida. 

Chyba nadal faworytem jest Auris 1.6 w wersji Premium, lub Prestige.

 

Baleno wygląda na żywo bardzo fajnie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czachabrava napisał:

 

Ale kolega szukał auta z silnikiem, a te 95 wolnossacych koni ledwo co tą budą rusza.

 

Mam 1.4 16V 95KM w Grande, minimalnie się ten silnik różni, ale osiągi są zbliżone. Punciak jakoś specjalnie lżejszy nie jest i nawet jak jeżdżę w 4 osoby, z zapakowanym na maksa bagażnikiem i boxem, to jedzie. W niedzielę jechaliśmy na narty,  na A4 tempomat na licznikowe 130 i tylko podjazd pod górą św. Anny albo przymusowe hamowanie za zawalidrogą i wyprzedzanie, wymuszało redukcję biegu. Fakt, silnik wolnossący trzeba kręcić i czasem chciało by się więcej, zwłaszcza jak ktoś jeździ jeszcze czymś mocniejszym, ale na co dzień IMO wystarczy. Plus silnika jest taki, że jest prosty i nie ma co się zepsuć, a jak już, to ceny są niskie i każdy mechanik temat ogarnie.

 

36 minut temu, bizz napisał:

Ale tak, zdaję sobie sprawę że nie spełnia tego kryterium, ani czujników i grzanych foteli. Ale wrzucam, bo może akurat kolega nie wie że w tym budżecie można mieć nowe niebrzydkie auto, rezygnując z kilku dodatków.

 

W zakładanym budżecie spokojnie można kupić sedana, a hatchbacki z 2019 zaczynają się od około 48. Jest jednak auto nowe, z gwarancją, bez konieczności sprawdzania wszystkiego, zabawy w "pakiety startowe", ryzyka wtopy, kupna źle poskładanego rozbitka, itp. Przy odsprzedaży po zakładanym czasie, będzie miało około tych 5 lat i 100kkm, a nie minimum 10 lat i 200kkm. Tylko tutaj kaczorek79 sam musi sobie odpowiedzieć co ważniejsze, wyposażenie czy "nowe z salonu" ;) Pewnie obydwa rozwiązania mają tyle samo zwolenników co przeciwników ;)

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Civic w środku nie kojarzy się z autem, można dostać oczopląsu od patrzenia na te wszystkie światełka i szukania co, do czego służy. Podobno komputer pokładowy nie działa w nim podczas jazdy... Miałem go wcześniej na myśli, ale poszedł w odstawkę.

Działa normalnie jak w każdym aucie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

W zakładanym budżecie spokojnie można kupić sedana, a hatchbacki z 2019 zaczynają się od około 48. Jest jednak auto nowe, z gwarancją, bez konieczności sprawdzania wszystkiego, zabawy w "pakiety startowe", ryzyka wtopy, kupna źle poskładanego rozbitka, itp. Przy odsprzedaży po zakładanym czasie, będzie miało około tych 5 lat i 100kkm, a nie minimum 10 lat i 200kkm. Tylko tutaj kaczorek79 sam musi sobie odpowiedzieć co ważniejsze, wyposażenie czy "nowe z salonu" ;) Pewnie obydwa rozwiązania mają tyle samo zwolenników co przeciwników ;)

 

Jak kupowałem Astrę to chwilę się zawahałem nad Tipo. Pojechałem na jazdę próbną i raz, że właśnie silnik mnie pozytywnie zaskoczył, to dwa - tu mnie zeżrą pewnie znawcy tematu - na jazdę jechałem po odstawieniu BMW 318i też po jeździe próbnej (miałem dobrą cenę i chodziła mi po głowie). I wiecie co, w Tipo było ciszej. Od zera do 130 km/h w Tipo było ciszej niż w BMW 3. A ja jestem schizolem dźwiękowym.

Ostatecznie skończyło się na aucie głośniejszym od jednego i drugiego, bo wygrała ekonomia nie do pobicia (cena zakupu plus fabryczny gaz) ale do dzisiaj pamiętam tą ciszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bizz napisał:

 

Jak kupowałem Astrę to chwilę się zawahałem nad Tipo. Pojechałem na jazdę próbną i raz, że właśnie silnik mnie pozytywnie zaskoczył, to dwa - tu mnie zeżrą pewnie znawcy tematu - na jazdę jechałem po odstawieniu BMW 318i też po jeździe próbnej (miałem dobrą cenę i chodziła mi po głowie). I wiecie co, w Tipo było ciszej. Od zera do 130 km/h w Tipo było ciszej niż w BMW 3. A ja jestem schizolem dźwiękowym.

Ostatecznie skończyło się na aucie głośniejszym od jednego i drugiego, bo wygrała ekonomia nie do pobicia (cena zakupu plus fabryczny gaz) ale do dzisiaj pamiętam tą ciszę.

 

BTW. Jak Ci sie ta Astra sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak kupowałem Astrę to chwilę się zawahałem nad Tipo. Pojechałem na jazdę próbną i raz, że właśnie silnik mnie pozytywnie zaskoczył, to dwa - tu mnie zeżrą pewnie znawcy tematu - na jazdę jechałem po odstawieniu BMW 318i też po jeździe próbnej (miałem dobrą cenę i chodziła mi po głowie). I wiecie co, w Tipo było ciszej. Od zera do 130 km/h w Tipo było ciszej niż w BMW 3. A ja jestem schizolem dźwiękowym.
Ostatecznie skończyło się na aucie głośniejszym od jednego i drugiego, bo wygrała ekonomia nie do pobicia (cena zakupu plus fabryczny gaz) ale do dzisiaj pamiętam tą ciszę.
Jak tu nie raz pisałem że Tipo to najlepszy stosunek cena/ jakość i że w sumie to sensowne auto to się śmiali z plastików że tandetne. A ja deski dotykam raz w tygodniu jak ścieram kurze

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

BTW. Jak Ci sie ta Astra sprawuje?

 

Jedna awaria po 15 tyś km - zawór gazu do wymiany na gwarancji.

Przez pierwszy rok zrobiła równo 50 tyś km, ze średnim spalaniem gazu 7.6, 80% autostrada.

Od pół roku praktycznie stoi, bo żona na macierzyńskim, może z 5 tyś zrobiła.

Wykupiłem gwarancję do 5 lat i 150 tyś km, pół roku przed końcem wystawię ogłoszenie. Patrząc jak trzymają ceny i za ile ją kupiłem to był mój najlepszy deal samochodowy.

 

A Twoja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, BOGUS napisał:

Jak tu nie raz pisałem że Tipo to najlepszy stosunek cena/ jakość i że w sumie to sensowne auto to się śmiali z plastików że tandetne. A ja deski dotykam raz w tygodniu jak ścieram kurze
 

 

Umówmy się że są tandetne. I jak zamykasz drzwi to słychać głuchy pogłos, gdzieś te oszczędności muszą być. Ale Tipo było wtedy do wzięcia za 48 kpln (sedan z tym drugim wyposażeniem) a Astra za 59 tyś (demo półroczne), więc jak kogoś nie swędzi

11 tyś to kupi Tipo. I nadal będzie to świetny samochód.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bizz napisał:

 

Jedna awaria po 15 tyś km - zawór gazu do wymiany na gwarancji.

Przez pierwszy rok zrobiła równo 50 tyś km, ze średnim spalaniem gazu 7.6, 80% autostrada.

Od pół roku praktycznie stoi, bo żona na macierzyńskim, może z 5 tyś zrobiła.

Wykupiłem gwarancję do 5 lat i 150 tyś km, pół roku przed końcem wystawię ogłoszenie. Patrząc jak trzymają ceny i za ile ją kupiłem to był mój najlepszy deal samochodowy.

 

A Twoja?

 

Ja poki co bez zadnych problemow  :ok: Wlasnie robie przeglad po 3 roku i mam na liczniku 52kkm.

Maske otwieram, zeby nalac plynu do spryskiwaczy i tyle. Ogolnie to za te pieniadze to uwazam, ze bardzo dobry zakup.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja poki co bez zadnych problemow  :ok: Wlasnie robie przeglad po 3 roku i mam na liczniku 52kkm.

Maske otwieram, zeby nalac plynu do spryskiwaczy i tyle. Ogolnie to za te pieniadze to uwazam, ze bardzo dobry zakup.

 

 

Jedyne co mnie w tym aucie drażni to skrzynia biegów. Czuć że nie jest precyzyjna, że delikatnie haczy - do tej pory to olewałem ale na najbliższym przeglądzie zgłoszę bo mam wrażenie że jest coraz gorzej. Za rzadko tym autem jeżdżę niestety, może na narty go teraz wezmę i zobaczymy. Ale jak na turbo z gazem to w zasadzie niezawodne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bizz napisał:

 

Jedyne co mnie w tym aucie drażni to skrzynia biegów. Czuć że nie jest precyzyjna, że delikatnie haczy - do tej pory to olewałem ale na najbliższym przeglądzie zgłoszę bo mam wrażenie że jest coraz gorzej. Za rzadko tym autem jeżdżę niestety, może na narty go teraz wezmę i zobaczymy. Ale jak na turbo z gazem to w zasadzie niezawodne auto.

 

A to u mnie tez tak jest, ja juz sie przyzwyczailem...

Ale jak np wsiadam w jakies inne auta, ktorymi jezdze od czasu do czasu (Golf VII czy Mazda Cx5) to tam dziala wyraznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bizz napisał:

60-100 Auris IV bieg - 11.7

I to jest najgłupszy wskaźnik  przypadku akurat Aurisa - 60 km/h jak będzie się jechało zgodnie z "ekonomizerem" to będzie już V bieg - i żeby jakkolwiek przyspieszyć trzeba i tak zredukować,   jak się jedzie mniej ekonomicznie to przy 60 ma się jeszcze wbitą trójkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

 

Umówmy się że są tandetne. I jak zamykasz drzwi to słychać głuchy pogłos, gdzieś te oszczędności muszą być. Ale Tipo było wtedy do wzięcia za 48 kpln (sedan z tym drugim wyposażeniem) a Astra za 59 tyś (demo półroczne), więc jak kogoś nie swędzi

11 tyś to kupi Tipo. I nadal będzie to świetny samochód.

Tak 1.4 plus niska wersja wyposazenia ma sens. W przypadku lepszego silnika to juz lepiej kupic cos innego.

 

2 minuty temu, Mike_wwl napisał:

I to jest najgłupszy wskaźnik  przypadku akurat Aurisa - 60 km/h jak będzie się jechało zgodnie z "ekonomizerem" to będzie już V bieg - i żeby jakkolwiek przyspieszyć trzeba i tak zredukować,   jak się jedzie mniej ekonomicznie to przy 60 ma się jeszcze wbitą trójkę. 

Przeciez to logiczne, ze jak chcesz szybciej przyspieszyc to trzeba zrzucic na 3ke. Jednak przy takiej jezdzie to bedzie palil wiecej :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Przeciez to logiczne, ze jak chcesz szybciej przyspieszyc to trzeba zrzucic na 3ke. Jednak przy takiej jezdzie to bedzie palil wiecej :phi: 

Ale jakby się nie chciało jechać to 60 na IV Aurisem się nie jedzie,  bo ekonomicznie jest na V a szybko jest na III. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, hefi napisał:

Działa normalnie jak w każdym aucie

Jakiś redaktor po testach napisał, ze nie da się podczas jazdy zmienić wyświetlania np ze spalania na zasięg. Kolega jeżdżący Accordem mówi, że u niego nie działa sterowanie radiem podczas kręcenia kierownicą. 

9 godzin temu, bizz napisał:

1.4 95KM Tipo

0-100 Tipo - 12.0

60-100 Tipo IV bieg - 11.1

1.6 132KM Auris

0-100 Auris - 10.0

60-100 Auris IV bieg - 11.7

 

Obecne auto 0-100 robi w 6.8 sek, trzeba będzie przełknąć spadek mocy, ale nie przesadzajmy.

5 godzin temu, bizz napisał:

 

Umówmy się że są tandetne. I jak zamykasz drzwi to słychać głuchy pogłos, gdzieś te oszczędności muszą być.

I to już zupełnie odpycha, nawet, gdyby masaże były w fotelach. Nie siedziałem osobiście w środku, ale zewsząd słyszę właśnie takie opinie.

Zaczynam się zastanawiać ze zmianą budżetu, ale w dół, bo wtedy choć ryzyko potencjalnych napraw rośnie, to może wybór aut się zwiększy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kaczorek79 napisał:

 

Obecne auto 0-100 robi w 6.8 sek, trzeba będzie przełknąć spadek mocy, ale nie przesadzajmy.

 

No to ja bym poszedł w Elantrę. Samochód totalnie bezawaryjny a z racji że nie jest i30 nie trzyma ceny jak wariat.

Plus da się kupić z grzanymi fotelami, drugi plus - kupują to w dużej mierze starsi ludzie. Jest dużo aut z polskiego salonu z przebiegami grubo poniżej 100 tyś.

Przykładowy:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-elantra-salon-pl-pierwszy-wlasciciel-41000-km-100-bezwyp-ID6CNsjt.html?

 

edycja:

 

bo rozumiem że ulubiona marka z jakiegoś powodu nie wchodzi w grę?

https://www.olx.pl/oferta/bmw-316i-f30-turbo-benzyna-aso-krajowy-bezwypadkowy-nowa-cena-CID5-IDBDFWX.html#c81fa7a4d7;promoted

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-116i-f20-salon-pl-aso-prywatnie-bezwypadk-oryg-przebieg-2-wl-ID6CmMf6.html?

Edytowane przez bizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bizz napisał:

 

No to ja bym poszedł w Elantrę. Samochód totalnie bezawaryjny a z racji że nie jest i30 nie trzyma ceny jak wariat.

Plus da się kupić z grzanymi fotelami, drugi plus - kupują to w dużej mierze starsi ludzie. Jest dużo aut z polskiego salonu z przebiegami grubo poniżej 100 tyś.

Przykładowy:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-elantra-salon-pl-pierwszy-wlasciciel-41000-km-100-bezwyp-ID6CNsjt.html?

 

Nowy 62k siedmioletni 40k toz to strasznie mala utrata wartosci.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-elantra-classic-plus-ID6CTlMI.html#d988a29600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

.

8 godzin temu, bizz napisał:

 

Umówmy się że są tandetne. I jak zamykasz drzwi to słychać głuchy pogłos, gdzieś te oszczędności muszą być.

I to już zupełnie odpycha,

No to w Aurisie drzwi zamykają się też jak w wartburgu... U siebie wytłumiałem matami butylowymi i pianką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.