Skocz do zawartości

Nowa Octavia RS


Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Goty wersji RS iV

 

Jak na 245KM to osiągi szału nie robią. Albo to auto jest ciężkie albo podają moc w wariancie optymistycznym, czyli łącznie. Z tego co piszą auto ma 130KM z silnika TSI i kolejne 115KM z elektrycznego. Tyle, że to się nie powinno chyba wprost sumować. Ja stawiam, że finalnie dostępnej mocy będzie jakieś 180-190KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

Jak na 245KM to osiągi szału nie robią. Albo to auto jest ciężkie albo podają moc w wariancie optymistycznym, czyli łącznie. Z tego co piszą auto ma 130KM z silnika TSI i kolejne 115KM z elektrycznego. Tyle, że to się nie powinno chyba wprost sumować. Ja stawiam, że finalnie dostępnej mocy będzie jakieś 180-190KM.

 

 

Przy mocy 180-190KM to bys mogl pomarzyc o osiagach na poziomie 7.3sek 0-100km/h, szczegolnie ze akumulatory swoje waza.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Przy mocy 180-190KM to bys mogl pomarzyc o osiagach na poziomie 7.3sek 0-100km/h, szczegolnie ze akumulatory swoje waza.

 

Octavia 2.0TSI 190KM ma dokładnie takie osiągi. Akumulator 13kW też nie waży tyle co 100kW. Mimo wszystko 245KM powinno być szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

Jak na 245KM to osiągi szału nie robią. Albo to auto jest ciężkie albo podają moc w wariancie optymistycznym, czyli łącznie. Z tego co piszą auto ma 130KM z silnika TSI i kolejne 115KM z elektrycznego. Tyle, że to się nie powinno chyba wprost sumować. Ja stawiam, że finalnie dostępnej mocy będzie jakieś 180-190KM.

 

Według mnie wszystko się zgadza zważając na wagę tego auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

Octavia 2.0TSI 190KM ma dokładnie takie osiągi. Akumulator 13kW też nie waży tyle co 100kW. Mimo wszystko 245KM powinno być szybsze.

 

Tyle że akumulatory obciążają oś nienapędową. To ma ogromne znaczenie, ze względu na to że to ośka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ⠀ napisał:

 

Tyle że akumulatory obciążają oś nienapędową. To ma ogromne znaczenie, ze względu na to że to ośka.

 

Tak i nie. Dzięki nim można uzyskać lepszy rozkład mas. Nie wiem czy jednak tutaj z tej możliwości skorzystano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał:

Właśnie - ile toto waży?

 

Nie piszą, ale superb iv jest cięższa od spalinowca o 160kg. Tu będzie raczej tyle samo, to właściwie identyczne napędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał:

Tak i nie. Dzięki nim można uzyskać lepszy rozkład mas. Nie wiem czy jednak tutaj z tej możliwości skorzystano.

 

Rozkład mas jest spoko do skręcania, w sprincie tym więcej na osi napędowej tym lepiej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia IV RS Combi wygląda smakowicie :ok:. Podoba mi się bardziej niż nowy Leon Cupra Sportstourer. 

7,3s 0-100 to jak dla mnie wystarczające osiągi.... ciekawe tylko ile sobie Skoda policzy za wersję hybrydową. Obstawiam się, że trzeba się spodziewać kwot rzędu 180 000 zł (poprzednia RS combi z dobrym wyposażeniem to było ok 160 000 zł)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Manx napisał:

7,3s 0-100 to jak dla mnie wystarczające osiągi.... ciekawe tylko ile sobie Skoda policzy za wersję hybrydową. Obstawiam się, że trzeba się spodziewać kwot rzędu 180 000 zł (poprzednia RS combi z dobrym wyposażeniem to było ok 160 000 zł)

 

W tym rzecz, za tą kasę masz superb L&K ze sporym wyposażeniem. Konkretnie taką.

car-card-C6PWJ6WH.pdf

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ⠀ napisał:

 

Nie piszą, ale superb iv jest cięższa od spalinowca o 160kg. Tu będzie raczej tyle samo, to właściwie identyczne napędy.

 

Na moje oko to wszystko fajne, ale za mało na znaczek RS, zwłaszcza, że taki Kodiaq RS jest szybszy. Ja bym ten hybrydowy napęd bardziej widział chętniej ze znaczkiem wersji L&K. Byłoby przyjemne i szybkie auto, a mniejsze i tańsze niż Superb.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

Na moje oko to wszystko fajne, ale za mało na znaczek RS, zwłaszcza, że taki Kodiaq RS jest szybszy. Ja bym ten hybrydowy napęd bardziej widział chętniej ze znaczkiem wersji L&K. Byłoby przyjemne i szybkie auto, a mniejsze i tańsze niż Superb.

 

 

Dlatego ja się zacząłem łamać czy aby nie sprzedać Opla i nie wziąć sobie w najem takiego Superb iV, albo w ogóle go kupić. Jechałem tym u Lelka w Gliwicach, zbiera się wystarczająco, oczywiście wolałbym performance wersji 4x4, ale hybryda do mnie bardziej przemawia, szczególnie że mam w piguły punktów ładowania po drodze. Nawet w M1 w Czeladzi się jakaś stacja ostatnio otworzyła. Generalnie bardzo fajne auto (Octa RS też wygląda na fajne auto, tylko jakoś głupio zapłacić więcej Octę niż za Superb)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ⠀ napisał:

 

Dlatego ja się zacząłem łamać czy aby nie sprzedać Opla i nie wziąć sobie w najem takiego Superb iV, albo w ogóle go kupić.

 

Skoda ma kiepskie warunki najmu. Serio. Myślałem nad Kodiaq RS i (pomijając, że prawie ich nie ma) było dość drogo. Już lepiej miał VW za Tiguana Allspace więc może się okazać, że Passat wyjdzie lepiej w najmie od Skody.

 

Cytuj

Jechałem tym u Lelka w Gliwicach, zbiera się wystarczająco, oczywiście wolałbym performance wersji 4x4, ale hybryda do mnie bardziej przemawia, szczególnie że mam w piguły punktów ładowania po drodze. Nawet w M1 w Czeladzi się jakaś stacja ostatnio otworzyła. Generalnie bardzo fajne auto (Octa RS też wygląda na fajne auto, tylko jakoś głupio zapłacić więcej Octę niż za Superb)

 

 

Sąsiad ma tą Superb 4x4 270KM L&K i auto jest super. Ale gdybym ja kupował (i nie zależało mi na 4x4) to raczej 2.0 TSI 190KM. IMO to dobry kompromis między osiągami, ceną i zużyciem paliwa. Nie pali dużo więcej niż TDI, fajnie jedzie, te 190KM w normalnym życiu wystarczy.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ⠀ napisał:

 

W tym rzecz, za tą kasę masz superb L&K ze sporym wyposażeniem. Konkretnie taką.

car-card-C6PWJ6WH.pdf 389 kB · 0 downloads

no własnie i tu sens takiej Octavii idzie ... w niebyt. Osiągi trochę gorsze (0ctavia 7,3 s 0-100, a Superb 7,8 s 0-100), ale z tym można żyć, kiedy są inne zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

Jak na 245KM to osiągi szału nie robią. Albo to auto jest ciężkie albo podają moc w wariancie optymistycznym, czyli łącznie. Z tego co piszą auto ma 130KM z silnika TSI i kolejne 115KM z elektrycznego. Tyle, że to się nie powinno chyba wprost sumować. Ja stawiam, że finalnie dostępnej mocy będzie jakieś 180-190KM.

 

Ostatnio mialem na rentalu BMW 2 Acrive Tourer plug-in hybrid.

 

Na papierze to wyglada super. 224KM, (jak podaje samo BMW *100 kW (136 KM) napęd spalinowy + maks. 65 kW (88 KM) napęd elektryczny) i  6.7 do 100. xDrive. 

I wszystko spoko. Tylko jak juz wykorzystasz KERS - a dosc szybko mi sie udalo ;) albo jedziesz trase, gdzie nie bardzo jest gdzie odzyskac energie, to zostajesz z 3 cylindrowym 136 konnym kiblem pod maską :( i osiagami, ktorych juz producent nie podaje ;) 

 

 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

no własnie i tu sens takiej Octavii idzie ... w niebyt. Osiągi trochę gorsze (0ctavia 7,3 s 0-100, a Superb 7,8 s 0-100), ale z tym można żyć, kiedy są inne zalety.

 

Sens jest taki, ze nie kazdy potrzebuje taka krowe jak Superb...

Dla mnie auto tych rozmiarow to glownie klopot, wiec gdybym mial wybierac to zdecydowanie Octavia :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał:

Ostatnio mialem na rentalu BMW 2 Acrive Tourer plug-in hybrid.

 

Na papierze to wyglada super. 224KM, (jak podaje samo BMW *100 kW (136 KM) napęd spalinowy + maks. 65 kW (88 KM) napęd elektryczny) i  6.7 do 100. xDrive. 

I wszystko spoko. Tylko jak juz wykorzystasz KERS - a dosc szybko mi sie udalo ;) albo jedziesz trase, gdzie nie bardzo jest gdzie odzyskac energie, to zostajesz z 3 cylindrowym 136 konnym kiblem pod maską :( i osiagami, ktorych juz producent nie podaje ;) 

 

 

 

Gdybys mial takie auto na codzien, to bys nie wykorzystal pradu tak szybko ;)

Pamietam ze jak sie przesiadalem okazjonalnie z wolnossacej noPB 2.0 na diesla, to palil mi jakies absurdalne ilosci ON ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Gdybys mial takie auto na codzien, to bys nie wykorzystal pradu tak szybko ;)

Pamietam ze jak sie przesiadalem okazjonalnie z wolnossacej noPB 2.0 na diesla, to palil mi jakies absurdalne ilosci ON ;]

 

 

Pytanie czego oczekujesz od auta. Jezeli traktujesz je jako 130 konne z okazjonalnym boostem elektryka to spoko. Ale jezeli kupujesz je jako 230 konne ze sprintem ponizej 7 sek to fajnie miec mozliwosc skorzystania z tego. 

Nie mialem opcji podladowania sie pod biurem bo ladowaly sie leafy i tesle, wiec na krotkich dystansach cos tam podladowalem ale juz przejazd 80 mil autostrada w tym polowe na tempomacie 50 mil bo remont i odcinkowy pomiar jechalem na pustej baterii. Dopiero dojazd do lotniska w korkach mi podladowal do 30% i w korku nawet chwilami jechalem tylko na elektryku. 

Z boostem elektryka bylo przyjemnie. Dodatkowe 80KM i moment od zera.

No ale kupujac RS chcialbym miec RS jako podstawe z jakims boostem jako premia. A nie miec RS tylko jak naladuje baterie a normalnie jezdzic 130 konna octa 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał:

 

Skoda ma kiepskie warunki najmu. Serio. Myślałem nad Kodiaq RS i (pomijając, że prawie ich nie ma) było dość drogo. Już lepiej miał VW za Tiguana Allspace więc może się okazać, że Passat wyjdzie lepiej w najmie od Skody.

 

 

Sąsiad ma tą Superb 4x4 270KM L&K i auto jest super. Ale gdybym ja kupował (i nie zależało mi na 4x4) to raczej 2.0 TSI 190KM. IMO to dobry kompromis między osiągami, ceną i zużyciem paliwa. Nie pali dużo więcej niż TDI, fajnie jedzie, te 190KM w normalnym życiu wystarczy.

 

https://sklep.skoda-auto.pl sprawdzałeś tu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnej cenie sa jakies przecietne bmw 3 czy merce c klasy z podstawowymi silnikami ktore bez napinania sie robia setke w okolicach 7 sekund, mają klasyczny napęd, dobry rozklad masy i nieporownywalnie lepsze wykonanie i prestiz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lisik napisał:

W podobnej cenie sa jakies przecietne bmw 3 czy merce c klasy z podstawowymi silnikami ktore bez napinania sie robia setke w okolicach 7 sekund, mają klasyczny napęd, dobry rozklad masy i nieporownywalnie lepsze wykonanie i prestiz. 

 

Z podstawowymi silnikami to nie robią. Reszta się z grubsza zgadza - biorąc też pod uwagę, że w tej cenie to tam będzie w środku bardzo biednie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Sens jest taki, ze nie kazdy potrzebuje taka krowe jak Superb...

Dla mnie auto tych rozmiarow to glownie klopot, wiec gdybym mial wybierac to zdecydowanie Octavia :ok:

 

 

dokładnie. Ja myślę że nawet gdybym miał do wyboru za tę samą kasę samochód klasy C albo D, to biorę C. Większy samochód to wożenie powietrza i wkurzanie się na parkowanie.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał:

 

dokładnie. Ja myślę że nawet gdybym miał do wyboru za tę samą kasę samochód klasy C albo D, to biorę C. Większy samochód to wożenie powietrza i wkurzanie się na parkowanie.

Ale za to wyciszenie lepsze. Ma to w szczególności znaczenie podczas szybkiej jazdy w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maro_t napisał:

 

dokładnie. Ja myślę że nawet gdybym miał do wyboru za tę samą kasę samochód klasy C albo D, to biorę C. Większy samochód to wożenie powietrza i wkurzanie się na parkowanie.

To już całość analizy? Żadnych zalet przestrzeni i rozstawu osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Polarny napisał:

To już całość analizy? Żadnych zalet przestrzeni i rozstawu osi?

Jak jeździsz głównie sam po mieście? Żadnych. Lepsze wygłuszenie ale to też da radę w klasie C. Zauważ że kolega pisze o tej samej cenie. Więc wyposażenie dostaniesz znacznie lepsze w C.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, marcindzieg napisał:

Jak jeździsz głównie sam po mieście? Żadnych. Lepsze wygłuszenie ale to też da radę w klasie C. Zauważ że kolega pisze o tej samej cenie. Więc wyposażenie dostaniesz znacznie lepsze w C.

No nie wiem - wsiadłem do i3 i od razu poczułem, że trzęsie. Jazda miejska oczywiście.

W kwestii wyposażenia vs komfort trudno coś uzgodnić, bo przedkładanie jednego nad drugie to kwestia subiektywna.

Piszę tylko, że D to nie tylko wożenie powietrza - jest różnica w jeździe.

Co do parkowania - tu się zgodzę, o ile mieszkam np. we Włoszech. Tam parkują równolegle i miejsca jest mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Polarny napisał:

No nie wiem - wsiadłem do i3 i od razu poczułem, że trzęsie.

Może był zepsuty. porównaj jak w temacie - Octavie z Superb. W tej pierwszej też jest mnóstwo miejsca. Kolega ma 1.4 tsi to w ogóle silnika nie słychać. Jeździ się tym bardzo przyjemnie. Więc po co kupować większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Ale za to wyciszenie lepsze. Ma to w szczególności znaczenie podczas szybkiej jazdy w trasie.

 

OK, to prawda. Jeśli ktoś jeździ 80 tys. rocznie po autostradach z nieprzepisowymi prędkościami to może to już mieć duże znaczenie. To jest jedyna rzecz, którą bym poprawił w Astrze. Z tym że uczciwie trzeba przyznać, że do około przepisowych 140km/h w tym samochodzie jest jak dla mnie na tyle cicho że więcej nie potrzebuję. Problem robi się dalej, mocny silnik zachęca do ciśnięcia, a wiatr zaczyna hulać. Z tym że naprawdę głośno robi się od około 180km/h. Może ze dwa, trzy razy w roku robię trasy po autostradach gdy mam ochotę tak przycisnąć. Normalnie staram się jednak wolniej. Nieważne samochód, osiągi, wyciszenie, to już się robi po prostu niebezpieczne. A na codzień np. parkuję pod pracą, miejsca są ciasne, jakoś się mieszczę, ale jak miałem swifta, to wysiadałem nie ocierając ubraniem o samochody, tyle było miejsca na szerokość, a teraz ciężko nie otrzeć. Taka niby drobnostka, a powtarzana codziennie. Parkowanie w ciasnych krakowskich uliczkach, zwłaszcza równoległe. Wolę jechać Kiją Rio, tym autem parkowanie to przyjemność: układ kierowniczy mocno wspomagany, niewielkie rozmiary, sama przyjemność. Astrą kombi już z niektórych miejsc w ogóle muszę zrezygonować. Kupiłem kombi bo po prostu mi się bardziej podoba niż hb, ale to moje ostatnie kombi raczej. Dla mnie idealne auto to w miarę szybka i dobrze wyciszona klasa B. Nawet mógłbym za to zapłacić jak za kompakta.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ⠀ napisał:

 

Brałeś pakiet wyciszenia?

 

mam. Nawet zrobiłem mu upgrade i wygłuszyłem jeszcze maskę. Ale to trochę wycisza silnik, przy wyższych prędkościach najgorszy jest huk powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Marcin79 napisał:

@⠀  superb hybryda fajne auto ? Przecież to nie jedzie... ani szybkie ani ekonomiczne 

 

Ej, porównaj z hybrydową Toyotą. To dopiero nie jedzie, a do tego ma multimedia z roku 1995.

;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129698]⠀[/mention]  superb hybryda fajne auto ? Przecież to nie jedzie... ani szybkie ani ekonomiczne 
Tak, wiemy wiemy, twoje najszybsze i najlepsze :oki:

tapatalked

  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2020 o 18:55, Maciej__ napisał:

 

Sens jest taki, ze nie kazdy potrzebuje taka krowe jak Superb...

Dla mnie auto tych rozmiarow to glownie klopot, wiec gdybym mial wybierac to zdecydowanie Octavia :ok:

 

W zasadzie jest to jedyne racjonalne uzasadnienie dla wyboru Octavii zamiast Superba :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, marcindzieg napisał:

Może był zepsuty. porównaj jak w temacie - Octavie z Superb. W tej pierwszej też jest mnóstwo miejsca. Kolega ma 1.4 tsi to w ogóle silnika nie słychać. Jeździ się tym bardzo przyjemnie. Więc po co kupować większy.

Kilka lat temu właśnie prawie kupiłem octavię (też stwierdziłem, że jeździ się przyjemnie), w końcu zdecydowałem się na superba. Różnica diametralna.

P.S. i3 raczej nie był zepsuty - jeździłem kilkoma (carsharing innogy go) - w każdym trzęsie. No i przestrzeń ... też popsute?

Edytowane przez Polarny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Polarny napisał:

Kilka lat temu właśnie prawie kupiłem octavię (też stwierdziłem, że jeździ się przyjemnie), w końcu zdecydowałem się na superba. Różnica diametralna.

Bo będzie diametralna. Tyle że mój Forek przy 120 jest głośny. Przy 140 bardzo głośny i pali wiadra paliwa. Ale na autostradzie jestem kilka razy w roku. A w miejscach, gdzie Superb by miał problemy z wjazdem wielokrotnie częściej. Wszystko zależy od potrzeb.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Bo będzie diametralna. Tyle że mój Forek przy 120 jest głośny. Przy 140 bardzo głośny i pali wiadra paliwa. Ale na autostradzie jestem kilka razy w roku. A w miejscach, gdzie Superb by miał problemy z wjazdem wielokrotnie częściej. Wszystko zależy od potrzeb.

Tylko że - jak już pisałem - superbem nawet po mieście jeździ się lepiej.

No i przynajmniej w W-wie parkują tak, że klasa D mieści się spokojnie.

Jak byłem w południowych Włoszech to wypożyczałem klasę B - później przed odlotem słuchałem opowieści Polaków, którzy powypożyczali coś większego i później musieli szukać płatnego parkingu, bo po prostu przy ulicy się nie mieścili.

Ale tu, na miejscu, parkowanie równoległe jest bardzo rzadkim widokiem + i tak zazwyczaj jest miejsce.

 

Bo polach i lasach w ogóle nie jeżdżę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem, że zaklinanie rzeczywistości to nasz narodowy sport ale w zatłoczonym mieście, w którym brakuje parkingów jazda segmentem D/E jest, z punktu widzenia szukania miejsc do parkowania, trudniejsza...o wiele łatwiej złapać przestrzeń na coś mniejszego co oczywiście nie znaczy, że się nie da dużym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, muzz napisał:

ja wiem, że zaklinanie rzeczywistości to nasz narodowy sport ale w zatłoczonym mieście, w którym brakuje parkingów jazda segmentem D/E jest, z punktu widzenia szukania miejsc do parkowania, trudniejsza...o wiele łatwiej złapać przestrzeń na coś mniejszego co oczywiście nie znaczy, że się nie da dużym...

 

Marnujesz czas, on jest niereformowalny w tej kwestii ;]

Ja widze kolosalna roznice pomiedzy Astra J a Fiatem 500, a dopiero Superb :hehe:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.