Jump to content
mrBEAN

Kia się zlitowała w końcu :D

Recommended Posts

Posted (edited)

Już się ustawiam w kolejkę po kie za prawie 200 koła. 

:lol:

Edited by iwik
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

Już się ustawiam w kolejkę po kie za prawie 200 koła. 

:lol:

Wbrew pozorom, to dobra cena wyjściowa :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Wbrew pozorom, to dobra cena wyjściowa :phi:

 

Być może, najwyraźniej jeszcze długo nie będę targetem.

Ta wersja z małą baterią jest oczywiście totalnie bez sensu, bo jak ktoś chce auto dookoła komina to nie kupuje takiego wielkiego pudła. Także min 170k. Za tyle wolę 2 kie sportage 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

Także min 170k. Za tyle wolę 2 kie sportage 😄

 

Utrzymanie dwóch może sporo kosztować :phi:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Niezła cena.

W swoim segmencie eniro nie ma żadnej  konkurencji.

Ciekawe, jak z dostępnością.

 

Pewnie niedługo zrobię jeszcze jedno podejście i zamówię. Może na listopad się wyrobią.

Edited by Cezh
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z týmu cenami (to samo co Kona?) za wersję z większą bateria są już coraz bliżej Tesli 3....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Kiwal napisał:

Z týmu cenami (to samo co Kona?) za wersję z większą bateria są już coraz bliżej Tesli 3....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

A nadal bardzo daleko od cen Tesli.

Pomijam fakt, że w KIA są jeszcze możliwe rabaty, a w Tesli nie.

 

Poza tym Niro porównywać będzie można z Teslą Y (a nie 3), ale tam cena będzie jeszcze wyższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e-Niro

Dobra, przejrzałem na spokojnie.

Wyposażenie w najwyższej wersji powyżej oczekiwań.

Ładowarka pokładowa 11 kW.

Auto przestronne, niestety niezbyt urokliwe.

Poniżej 200 kzł to mimo wszystko dobra oferta w tym momencie.

 

e-Soul trochę słabiej wyposażony w szczegółach, natomiast ma HUD, a w Niro brak. 

Wygląd futurystyczny, choć dla mnie na plus.

Cena równie bdb za całość.

 

Przy jakimś rabacie rzędu 10% to są naprawdę bdb propozycje EV na ten czas.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, mrBEAN napisał:

e-Niro

Dobra, przejrzałem na spokojnie.

Wyposażenie w najwyższej wersji powyżej oczekiwań.

Ładowarka pokładowa 11 kW.

Auto przestronne, niestety niezbyt urokliwe.

Poniżej 200 kzł to mimo wszystko dobra oferta w tym momencie.

 

e-Soul trochę słabiej wyposażony w szczegółach, natomiast ma HUD, a w Niro brak. 

Wygląd futurystyczny, choć dla mnie na plus.

Cena równie bdb za całość.

 

Przy jakimś rabacie rzędu 10% to są naprawdę bdb propozycje EV na ten czas.

 

 

 

 

Jako że przejechałem esoulem i eniro po około 1000 km, jestę znafcom. 

 

Hud w esoulu jest bardzo kiepski. Ot taka marna szybka, która bardziej drażni niż coś ułatwia.

 

Esoul bardziej mi się podoba, sprawia wrażenie lepiej zaprojektowanego, deska ma wiecej stylu (choć bardzo daleko jej do deski tesli3).

Był też cichszy od eniro.

 

Dla mnie jedyna wada esoula to mniejszy bagaznik (huda nie liczę, bo go można schować).

 

Największy plus w obydwu autach (i w konie ev) to zasięg. Prawdziwe 400 km, bez gimnastyki.

 

Największa wada obu kiji to iluzoryczna dostępność.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta cała elektromobilność jak na razie wygląda tylko na dobry pretekst, żeby brać po 200 tysięcy za małe i brzydkie autka. Tu widzę największy postęp.

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

A nadal bardzo daleko od cen Tesli.

Pomijam fakt, że w KIA są jeszcze możliwe rabaty, a w Tesli nie.

 

Poza tym Niro porównywać będzie można z Teslą Y (a nie 3), ale tam cena będzie jeszcze wyższa.

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Kiwal napisał:

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

 

tesla tylko 10.5% drozej, blisko.

 

w szwecji roznica to 16%

559 080 kr - tesla 3

481 900 kr - e-niro

 

no i tesla nie daje rabatow, kia spokojnie 10%

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Kiwal napisał:

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

To teraz napisz co konkretnie porównujesz  i wg. cen, z którego rynku. 
I dlaczego najwyższa wersja Niro to ma być produkt przeciwstawny dla najbiedniejszej 3 z małym zasięgiem realnym?!


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

To teraz napisz co konkretnie porównujesz  i wg. cen, z którego rynku. 
I dlaczego najwyższa wersja Niro to ma być produkt przeciwstawny dla najbiedniejszej 3 z małym zasięgiem realnym?!


 

Tak na szybko napisalem.

A teraz fakty z rynku Czeskiego:

1. Niro - wystepuje w jednej wersji wyposazenia, z opcja dwoch baterii

 a) 286km dojazdem i slabym silnikiem za 1.150 tys CZK czyli 194k pln

 b) 455km dojazd i lekko mocniejszy silnik za 1.250 tys CZK czyli 211tys PLN. Do tego dolozymy lakier i mamy 1.290 tys CZK

 

2. Tesla model 3

a) 409km dojazdu, za 1.199 tys CZK czyli 203k PLN z autopilotem w standardzie. Tak wiec taniej niz Kia;-) Dostawa za 2 miesiace.image.png.064915a4e7c4cb1a6392f7c19123173d.png

image.png.2ea707ab4ce349d896c232396eca722f.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, Kiwal napisał:

Tak na szybko napisalem.

A teraz fakty z rynku Czeskiego:

1. Niro - wystepuje w jednej wersji wyposazenia, z opcja dwoch baterii

 a) 286km dojazdem i slabym silnikiem za 1.150 tys CZK czyli 194k pln

 b) 455km dojazd i lekko mocniejszy silnik za 1.250 tys CZK czyli 211tys PLN. Do tego dolozymy lakier i mamy 1.290 tys CZK

 

2. Tesla model 3

a) 409km dojazdu, za 1.199 tys CZK czyli 203k PLN z autopilotem w standardzie. Tak wiec taniej niz Kia;-) Dostawa za 2 miesiace.image.png.064915a4e7c4cb1a6392f7c19123173d.png

image.png.2ea707ab4ce349d896c232396eca722f.png


To teraz trzebaby ustalić ile rabatu się dostanie w Czechach na Kia, bo widać potencjał jest spory :) 

 

Natomiast nadal nie widzę sensu porównania tych dwóch modeli, skrajnie różne auta.

Tesla Y jak najbardziej.

 

Ten zasięg w Tesli jest ogólnie naciągany i realnie to tam poniżej 300 km jest,  w Kia realnie ok. 400. 

Tesla ma natomiast osiągi, tył napęd i ogólny high tech. I SuC. 
 

Y namiesza na Europejkom rynku jeszcze bardziej niż 3.

 

Czekamy aż nasz dziki kraj dołączy w końcu do oficjalnej dystrybucji Tesli i wtedy będzie można porównywać i negocjować. Nie 10 tylko 25% rabatu w Kia ;) 

 

A już poza wszystkim, jeśli kupować Teslę to Long Range lub Performance 👍

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No odbra to teraz jak kia ma w ofercie elektryki to bedzie placila nizszy podatek eko czy musi je tez sprzedawac? Sorry ale kila za 200k jaka by nie byla (a jest strasznie brzydka) to troszku slabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wujek napisał:

No odbra to teraz jak kia ma w ofercie elektryki to bedzie placila nizszy podatek eko czy musi je tez sprzedawac? Sorry ale kila za 200k jaka by nie byla (a jest strasznie brzydka) to troszku slabo.

Ale problemem EV nadal nie jest popyt tylko podaż. Także Twoje odczucia tu niewiele zmieniają ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, mrBEAN napisał:

Ale problemem EV nadal nie jest popyt tylko podaż. Także Twoje odczucia tu niewiele zmieniają ;) 

Niby tak ale trzeba pamietac, ze my jestesmy w ogonie Europy zarowno w zarobkach jak i w kupowaniu nowych aut... Takze to bedzie taka ciekawostka na drogach. EV zamiast brac wiatr w zagle moze sie zatrzymac z powodu dostepnosci surowcow jak i problemu recyclingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, wujek napisał:

Niby tak ale trzeba pamietac, ze my jestesmy w ogonie Europy zarowno w zarobkach jak i w kupowaniu nowych aut... Takze to bedzie taka ciekawostka na drogach. EV zamiast brac wiatr w zagle moze sie zatrzymac z powodu dostepnosci surowcow jak i problemu recyclingu.

 

Racja, poza tym, że EV nie ma żadnego problemu z recycligiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Cezh napisał:

 

Racja, poza tym, że EV nie ma żadnego problemu z recycligiem.

Ma i to duzy jak beda trafiac na zlom hybrydy i EV w tej chwili wogole nie oplaca sie odzyskiwac zadkich metali. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wujek napisał:

Ma i to duzy jak beda trafiac na zlom hybrydy i EV w tej chwili wogole nie oplaca sie odzyskiwac zadkich metali. 

To teraz wskaż dane i źródło tych rewelacji .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
37 minut temu, mrBEAN napisał:

To teraz wskaż dane i źródło tych rewelacji .

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

Edited by wujek

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wujek napisał:

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

Wklej treść, bo na pewno nie będę płacił za to 😆

 

W każdym razie cieszy mnie Twoja ekologiczna postawa. Gdyby nie samochodowy elektryczne, świat by nie wiedział ilu ekologów ma ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wklej treść, bo na pewno nie będę płacił za to 😆

 

W każdym razie cieszy mnie Twoja ekologiczna postawa. Gdyby nie samochodowy elektryczne, świat by nie wiedział ilu ekologów ma ;) 

Sek w tym, ze ja papierowa wersje czytalem. :phi: Nie umiem czytac na laptopie to kupuje papierowa :phi: Ja to wogole malo ekologiczny jestem bo mam decat DP :phi: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.03.2020 o 11:43, wujek napisał:

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

 

W każdym razie nie istnieje problem złomowania baterii EV. Są i będą z pocałowaniem ręki kupowane i przetwarzane na przydomowe baterie lub wykorzystawane jako magazyn energii do szybkich ładowarek samochodowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.