Skocz do zawartości

Kia się zlitowała w końcu :D


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, mrBEAN napisał:

Wbrew pozorom, to dobra cena wyjściowa :phi:

 

Być może, najwyraźniej jeszcze długo nie będę targetem.

Ta wersja z małą baterią jest oczywiście totalnie bez sensu, bo jak ktoś chce auto dookoła komina to nie kupuje takiego wielkiego pudła. Także min 170k. Za tyle wolę 2 kie sportage 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Niezła cena.

W swoim segmencie eniro nie ma żadnej  konkurencji.

Ciekawe, jak z dostępnością.

 

Pewnie niedługo zrobię jeszcze jedno podejście i zamówię. Może na listopad się wyrobią.

Edytowane przez Cezh
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z týmu cenami (to samo co Kona?) za wersję z większą bateria są już coraz bliżej Tesli 3....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kiwal napisał:

Z týmu cenami (to samo co Kona?) za wersję z większą bateria są już coraz bliżej Tesli 3....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

A nadal bardzo daleko od cen Tesli.

Pomijam fakt, że w KIA są jeszcze możliwe rabaty, a w Tesli nie.

 

Poza tym Niro porównywać będzie można z Teslą Y (a nie 3), ale tam cena będzie jeszcze wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e-Niro

Dobra, przejrzałem na spokojnie.

Wyposażenie w najwyższej wersji powyżej oczekiwań.

Ładowarka pokładowa 11 kW.

Auto przestronne, niestety niezbyt urokliwe.

Poniżej 200 kzł to mimo wszystko dobra oferta w tym momencie.

 

e-Soul trochę słabiej wyposażony w szczegółach, natomiast ma HUD, a w Niro brak. 

Wygląd futurystyczny, choć dla mnie na plus.

Cena równie bdb za całość.

 

Przy jakimś rabacie rzędu 10% to są naprawdę bdb propozycje EV na ten czas.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, mrBEAN napisał:

e-Niro

Dobra, przejrzałem na spokojnie.

Wyposażenie w najwyższej wersji powyżej oczekiwań.

Ładowarka pokładowa 11 kW.

Auto przestronne, niestety niezbyt urokliwe.

Poniżej 200 kzł to mimo wszystko dobra oferta w tym momencie.

 

e-Soul trochę słabiej wyposażony w szczegółach, natomiast ma HUD, a w Niro brak. 

Wygląd futurystyczny, choć dla mnie na plus.

Cena równie bdb za całość.

 

Przy jakimś rabacie rzędu 10% to są naprawdę bdb propozycje EV na ten czas.

 

 

 

 

Jako że przejechałem esoulem i eniro po około 1000 km, jestę znafcom. 

 

Hud w esoulu jest bardzo kiepski. Ot taka marna szybka, która bardziej drażni niż coś ułatwia.

 

Esoul bardziej mi się podoba, sprawia wrażenie lepiej zaprojektowanego, deska ma wiecej stylu (choć bardzo daleko jej do deski tesli3).

Był też cichszy od eniro.

 

Dla mnie jedyna wada esoula to mniejszy bagaznik (huda nie liczę, bo go można schować).

 

Największy plus w obydwu autach (i w konie ev) to zasięg. Prawdziwe 400 km, bez gimnastyki.

 

Największa wada obu kiji to iluzoryczna dostępność.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cała elektromobilność jak na razie wygląda tylko na dobry pretekst, żeby brać po 200 tysięcy za małe i brzydkie autka. Tu widzę największy postęp.

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

A nadal bardzo daleko od cen Tesli.

Pomijam fakt, że w KIA są jeszcze możliwe rabaty, a w Tesli nie.

 

Poza tym Niro porównywać będzie można z Teslą Y (a nie 3), ale tam cena będzie jeszcze wyższa.

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kiwal napisał:

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

 

tesla tylko 10.5% drozej, blisko.

 

w szwecji roznica to 16%

559 080 kr - tesla 3

481 900 kr - e-niro

 

no i tesla nie daje rabatow, kia spokojnie 10%

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Kiwal napisał:

190k za Niro vs 210 za Tesle....dla mnie coraz blizej

To teraz napisz co konkretnie porównujesz  i wg. cen, z którego rynku. 
I dlaczego najwyższa wersja Niro to ma być produkt przeciwstawny dla najbiedniejszej 3 z małym zasięgiem realnym?!


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

To teraz napisz co konkretnie porównujesz  i wg. cen, z którego rynku. 
I dlaczego najwyższa wersja Niro to ma być produkt przeciwstawny dla najbiedniejszej 3 z małym zasięgiem realnym?!


 

Tak na szybko napisalem.

A teraz fakty z rynku Czeskiego:

1. Niro - wystepuje w jednej wersji wyposazenia, z opcja dwoch baterii

 a) 286km dojazdem i slabym silnikiem za 1.150 tys CZK czyli 194k pln

 b) 455km dojazd i lekko mocniejszy silnik za 1.250 tys CZK czyli 211tys PLN. Do tego dolozymy lakier i mamy 1.290 tys CZK

 

2. Tesla model 3

a) 409km dojazdu, za 1.199 tys CZK czyli 203k PLN z autopilotem w standardzie. Tak wiec taniej niz Kia;-) Dostawa za 2 miesiace.image.png.064915a4e7c4cb1a6392f7c19123173d.png

image.png.2ea707ab4ce349d896c232396eca722f.png

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kiwal napisał:

Tak na szybko napisalem.

A teraz fakty z rynku Czeskiego:

1. Niro - wystepuje w jednej wersji wyposazenia, z opcja dwoch baterii

 a) 286km dojazdem i slabym silnikiem za 1.150 tys CZK czyli 194k pln

 b) 455km dojazd i lekko mocniejszy silnik za 1.250 tys CZK czyli 211tys PLN. Do tego dolozymy lakier i mamy 1.290 tys CZK

 

2. Tesla model 3

a) 409km dojazdu, za 1.199 tys CZK czyli 203k PLN z autopilotem w standardzie. Tak wiec taniej niz Kia;-) Dostawa za 2 miesiace.image.png.064915a4e7c4cb1a6392f7c19123173d.png

image.png.2ea707ab4ce349d896c232396eca722f.png


To teraz trzebaby ustalić ile rabatu się dostanie w Czechach na Kia, bo widać potencjał jest spory :) 

 

Natomiast nadal nie widzę sensu porównania tych dwóch modeli, skrajnie różne auta.

Tesla Y jak najbardziej.

 

Ten zasięg w Tesli jest ogólnie naciągany i realnie to tam poniżej 300 km jest,  w Kia realnie ok. 400. 

Tesla ma natomiast osiągi, tył napęd i ogólny high tech. I SuC. 
 

Y namiesza na Europejkom rynku jeszcze bardziej niż 3.

 

Czekamy aż nasz dziki kraj dołączy w końcu do oficjalnej dystrybucji Tesli i wtedy będzie można porównywać i negocjować. Nie 10 tylko 25% rabatu w Kia ;) 

 

A już poza wszystkim, jeśli kupować Teslę to Long Range lub Performance 👍

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

No odbra to teraz jak kia ma w ofercie elektryki to bedzie placila nizszy podatek eko czy musi je tez sprzedawac? Sorry ale kila za 200k jaka by nie byla (a jest strasznie brzydka) to troszku slabo.

Ale problemem EV nadal nie jest popyt tylko podaż. Także Twoje odczucia tu niewiele zmieniają ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał:

Ale problemem EV nadal nie jest popyt tylko podaż. Także Twoje odczucia tu niewiele zmieniają ;) 

Niby tak ale trzeba pamietac, ze my jestesmy w ogonie Europy zarowno w zarobkach jak i w kupowaniu nowych aut... Takze to bedzie taka ciekawostka na drogach. EV zamiast brac wiatr w zagle moze sie zatrzymac z powodu dostepnosci surowcow jak i problemu recyclingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wujek napisał:

Niby tak ale trzeba pamietac, ze my jestesmy w ogonie Europy zarowno w zarobkach jak i w kupowaniu nowych aut... Takze to bedzie taka ciekawostka na drogach. EV zamiast brac wiatr w zagle moze sie zatrzymac z powodu dostepnosci surowcow jak i problemu recyclingu.

 

Racja, poza tym, że EV nie ma żadnego problemu z recycligiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Cezh napisał:

 

Racja, poza tym, że EV nie ma żadnego problemu z recycligiem.

Ma i to duzy jak beda trafiac na zlom hybrydy i EV w tej chwili wogole nie oplaca sie odzyskiwac zadkich metali. 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał:

Ma i to duzy jak beda trafiac na zlom hybrydy i EV w tej chwili wogole nie oplaca sie odzyskiwac zadkich metali. 

To teraz wskaż dane i źródło tych rewelacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mrBEAN napisał:

To teraz wskaż dane i źródło tych rewelacji .

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

Wklej treść, bo na pewno nie będę płacił za to 😆

 

W każdym razie cieszy mnie Twoja ekologiczna postawa. Gdyby nie samochodowy elektryczne, świat by nie wiedział ilu ekologów ma ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wklej treść, bo na pewno nie będę płacił za to 😆

 

W każdym razie cieszy mnie Twoja ekologiczna postawa. Gdyby nie samochodowy elektryczne, świat by nie wiedział ilu ekologów ma ;) 

Sek w tym, ze ja papierowa wersje czytalem. :phi: Nie umiem czytac na laptopie to kupuje papierowa :phi: Ja to wogole malo ekologiczny jestem bo mam decat DP :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2020 o 11:43, wujek napisał:

Czytalem w wersji papierowej. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1943266,1,cenne-rzadkie-metale.read 

 

Generalnie chodzi o dewastacje srodowiska na potrzeby wydowywania materialow potrzebnych do min samochodow elektrycznych czy turbin wiatrowych. Dodatkowo pojawia sie problem kosztow odzysku ze zlowmu. W tej chwili to jest jakis promil.

 

W każdym razie nie istnieje problem złomowania baterii EV. Są i będą z pocałowaniem ręki kupowane i przetwarzane na przydomowe baterie lub wykorzystawane jako magazyn energii do szybkich ładowarek samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.