Skocz do zawartości

Koniec moto


Rekomendowane odpowiedzi

Koniec motocyklizmu jaki znamy. Chopery już poza hd nie istnieją a teraz suzuki zapowiedziało wycofanie z eu gsxr. Scigacze też pójdą w odstawke. Zostaną adv i banana boys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że Suzuki coś wycofuje to żaden omen. Oni są na równi pochyłej od ponad 10 lat. widać że marka umiera, rozwój stanął, jakiekolwiek nawiązania do retro są nieporadne (nie tak jak yamahy, ale Ci akurat sobie dobrze radzą w pozostałych segmentach.

 

Katanę wskrzesili jako modną designerską zabawkę, bo sportowy turystyk z tego żaden (pojemność baku vs oryginał śmiech). poszli na łatwiznę.

flagowy turystyk Vstrom dopiero w tym roku dostał pakiet elektroniki który konkurencja ma od lat... GSXR grzał tyły segmentu od kilku generacji.

 

A to że choppery znikają - żadna strata. bo choppera to się powinno zbudować, a nie kupić. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki wstrzymało rozwój w dobie kryzysu i bardzo mądrze zrobili. Teraz zaczyna się powolne odświeżanie gamy modelowej i sprzęty będą wreszcie nadążały za konkurencją.

Ogólnie nie sądzę, aby ścigacze zniknęły. BMW, Yamaha, Honda ciągle pokazują nowości. Odchodzą 600tki, ale inne mają się dobrze. 

Co do choperów... nikt poza dziadkami tym nie jeździ, więc po co to produkować. HD sprzedaje coraz mniej. Ma gigantyczne problemy bo nie nadążali za modą i zmianami... teraz próbują elektryków, advenczerów, a nawet rowerów. Ale w obecnych czasach nie widzę za bardzo szans dla klasycznego HD. 

 

Zmiany są naturalne i nie ma co twierdzić, że coś się kończy definitywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Request napisał:

Olas1   sam jesteś dziadek:bokser::wpysk::chaja::pifpaf:

 

W sumie zastanawiam się nad turystykiem ale jakoś nie mogę wymyślić co to by miało być :hmm:


No jestem... 40 na karku. Dlatego kupiłem R6 i będę się uczył schodzić na kolano !

:)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Olas1 napisał:


No jestem... 40 na karku. Dlatego kupiłem R6 i będę się uczył schodzić na kolano !

:)

 

Idziesz w dobrą stronę. Swoją drogą jakoś nie widzę żeby  sporty umierały, do tego kilka fajnych, mocnych nakedów jest.

 

 

12 godzin temu, Request napisał:

Olas1   sam jesteś dziadek:bokser::wpysk::chaja::pifpaf:

 

W sumie zastanawiam się nad turystykiem ale jakoś nie mogę wymyślić co to by miało być :hmm:

 

H2 SX ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Bullitt napisał:

 

Idziesz w dobrą stronę. Swoją drogą jakoś nie widzę żeby  sporty umierały, do tego kilka fajnych, mocnych nakedów jest.

 

750 wyginęły, honda nie ma ostrej 600, suzuki zaraz nic nie będzie miało, zresztą podobnie było z cruiserami, wyparowały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

 

750 wyginęły, honda nie ma ostrej 600, suzuki zaraz nic nie będzie miało, zresztą podobnie było z cruiserami, wyparowały

 

600 już dawno zaczęły znikać, 750 ni to pies ni wydra. Tylko małe pojemności (250-500) oraz prawdziwi mocarze. No i faktycznie coraz więcej power nakedów.

Produkuje się to, co się sprzedaje. Mnie cieszy tendencja do mniejszych pojemności. Mam nadzieje, że wrócą też do łask skutery.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2020 o 23:19, bielaPL napisał:

 

Koniec motocyklizmu jaki znamy. Chopery już poza hd nie istnieją a teraz suzuki zapowiedziało wycofanie z eu gsxr. Scigacze też pójdą w odstawke. Zostaną adv i banana boys.

 

a BMW pod prąd ;)

ma zaraz wyjść 1,8 cruiser

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bielaPL napisał:

 

750 wyginęły, honda nie ma ostrej 600, suzuki zaraz nic nie będzie miało, zresztą podobnie było z cruiserami, wyparowały

Litry stały się bardziej kompaktowe, z mniejszym rozstawem osi przez co są bardziej zwrotne. Do tego dochodzą kłopoty z emisją trudniejsze do ogarnięcia w mniejszych silnikach. Ale żeby odchodziły? Nie Suzuki to coś innego (mimo sentymentu). Nowy Blady, R1, Rsv4 albo S1000RR. Jest w czym wybierać. Jak coś mniejszego to Daytona chyba jeszcze jedna została. Z nowości będzie Aprilia RS 660. Osobiście na co dzień wolę nakedy o sportowym zacięciu i tu wybór jest z roku na rok większy. Rynek się zmienia, średnia wieku motocyklistów rośnie. Co do cruiserów to chyba nie wyginęły tylko też ewoluowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2020 o 18:19, bielaPL napisał:

 

Koniec motocyklizmu jaki znamy. Chopery już poza hd nie istnieją a teraz suzuki zapowiedziało wycofanie z eu gsxr. Scigacze też pójdą w odstawke. Zostaną adv i banana boys.

 

 

no wiesz. pewne modele musza miec swoich zwolennikow, ktorzy gotowi sa kupic NOWE pojazdy. to, ze jakies typy pojazdow maja swoich wielbicieli uzytkujacych egzemplarze 10 czy nastoletnie nie wystarczy - patrz SAAB. wielu zalowalo, nikt nie chcial kupowac nowych xD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha i Honda dwa najlepsze marki, potem SUzuki a na koncu Kawa, choc ta obecnie wyprzedzila Suzuki . takie jest moje zdanie.

 

BMW tez nie idzie we wlasciwa strobe, przynajmniej nie do konca ! Z cenami to juz zupelnie zidiocieli no ale snoby kupuja i rubel sie kreci !


Co do HD, to ile mozna jechac na patencie legendy ? Kiedys ludzie ida po rozum i zaczynaja kupowac inne marki i modele !

 

Strzelem w kolano okazalo sie wycofanie K 1300 S i wprowadzenie K 1600 S ktory jest totalnym klocem choc nawet porecznym ! 

 

;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2020 o 02:11, andy7 napisał:

 

Strzelem w kolano okazalo sie wycofanie K 1300 S i wprowadzenie K 1600 S ktory jest totalnym klocem choc nawet porecznym ! 

 

;)

1,3 mial chyba oblemy z ekologia...

jest juz K1600S?

na stronie nie widze 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, akisel napisał:

1,3 mial chyba oblemy z ekologia...

jest juz K1600S?

na stronie nie widze 

 

 

Owszem zostal wycofany zracji nie spelniania norm, ale przeciez mozna bylocos poradzic. 

 

Chociazby wsadzic litrowa jednostke ktora spelnia wymagania. Pytanie tylko czy pod o 50 kg wiekszym obciezeniem emisja byla by taka sama.


NA moj gust K 1600 poklepia jeszcze kilka lat i wycofaja.

 

Licze na to, ze wroci jakis fajny spitr turysta w 4 cyl. 

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, andy7 napisał:

 

Owszem zostal wycofany zracji nie spelniania norm, ale przeciez mozna bylocos poradzic. 

 

Chociazby wsadzic litrowa jednostke ktora spelnia wymagania. Pytanie tylko czy pod o 50 kg wiekszym obciezeniem emisja byla by taka sama.


NA moj gust K 1600 poklepia jeszcze kilka lat i wycofaja.

 

Licze na to, ze wroci jakis fajny spitr turysta w 4 cyl. 

 

;)

w sumie bardz miło wspominam K1300S

niby masz teraz XR (4 cyl, jakos chyba 150koni)

ale 

dla mnie, jeżeli móimy o "fajności", to kolejność następująca

K1300S (już brak w sprzedaży)

R1250GS

S1000XR

K1600 GT (ale to już raczej tylko do dalekiej turystyki, na która czasu - brak 

tak że raczej powrót do GS, chyba wiek ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, akisel napisał:

w sumie bardz miło wspominam K1300S

niby masz teraz XR (4 cyl, jakos chyba 150koni)

ale 

dla mnie, jeżeli móimy o "fajności", to kolejność następująca

K1300S (już brak w sprzedaży)

R1250GS

S1000XR

K1600 GT (ale to już raczej tylko do dalekiej turystyki, na która czasu - brak 

tak że raczej powrót do GS, chyba wiek ;)

 

 

Nie tak skromnie, ma 160 KM  

 

Generalnie to fajna maszyna, ale bez kardana, to sam wiesz ! :phi:,

 

Ja tam na pewno 1600 nie kupie, dla mnie bez sensuza ciezki i nie po..........

 

;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, andy7 napisał:

Nie tak skromnie, ma 160 KM  

 

Generalnie to fajna maszyna, ale bez kardana, to sam wiesz ! :phi:

 


a nawet 165 :)

dzika, wspaniała maszyna, aż za szybka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 20.03.2020 o 22:11, andy7 napisał:

Yamaha i Honda dwa najlepsze marki, potem SUzuki a na koncu Kawa, choc ta obecnie wyprzedzila Suzuki . takie jest moje zdanie.

 

BMW tez nie idzie we wlasciwa strobe, przynajmniej nie do konca ! Z cenami to juz zupelnie zidiocieli no ale snoby kupuja i rubel sie kreci !


Co do HD, to ile mozna jechac na patencie legendy ? Kiedys ludzie ida po rozum i zaczynaja kupowac inne marki i modele !

 

Strzelem w kolano okazalo sie wycofanie K 1300 S i wprowadzenie K 1600 S ktory jest totalnym klocem choc nawet porecznym ! 

 

;)

Kawa IMHO wyprzedziła też Yamahę. 

Honda dalej wygląda że wiedzie prym w testowaniu i budowaniu segmentów. Są w pewnym sensie nudni jak VW, ale rynkowo odnoszą sukcesy. 
Yamaha wmawia wszystkim uparcie ze MT przemianowane na XSR są retro, ale z retro nic nie mają. Nikken dość skandalicznie wypada, pod kątem klapy finansowej i dymu wśród dziennikarzy, jak to kazali im pisać pochlebne recenzje... ale tak naprawdę w Y nic ciekawego nie wychodzi. Może bardziej inwestują w pianina? ;)

Kawa z kolei ma fajnego neoklasyka (Z900), mocną grupę nakedów, wariata 250 R4 + pokazują szał H2 i pociotkami. Ale Ci z kolei nie umieją w skutery :)

BMW nie zginie. Zawsze jak im już wynalazki typu K1600 upadną, to zostaje nieśmiertelne R... A 1250 jest genialne. Wsadzą to teraz w każdy możliwy segment i będzie szał na lata.

HD to porażka. Od ponad 20 lat wiedzą że ludzie nie chcą już chromu i cruiserów. A nic z tym faktem nie robią. Każda próba wyjścia z szufladki jest kasowana. 


Cała nadzieja teraz w elektrykach. I tutaj znowu japończycy jakoś śpią. Masa mikrobrandów powstała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawa traci najwiecej na wartosci- pytanie dlaczego ? To, ze zbuduja jakies fajne moto,, no coz, to trafia sie i innym. 

 

HD dla mnie poza trzena czy 4 modelami to koniec

 

1 V- Rod

2 Street Bob

Fat Boy

 

pozniej juz nic. Elektryki wkrotce sie skoncza, bo na ziemi niema tyle Litium aby tyle bateri wyprodukowac, chyba, ze wynajda jakas nowa technologie. Elektryki - ich czas ladowania jest zbyt dlugi, wiecej ladujesz niz jedziesz. Jezeli komus starczy zasieg 200 - 300 km to OK ale my np potrafimy po gorach zrobic dziennie 450 - 550 czyli beda 3 ladowania - paranoja !.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, andy7 napisał:

Kawa traci najwiecej na wartosci- pytanie dlaczego ? To, ze zbuduja jakies fajne moto,, no coz, to trafia sie i innym. 

 

Renault i Alfa też... dlaczego? przeciez Alfa już dawno nie robi królowych lawet.

 

1. generacje obecnie zmieniają się szybciej niz postreganie marki nadąża

2. nie do konca sie zgadzam ze Kawa najbardziej trafi na wartości. Seria Z dobrze trzyma ceny... H2 są obłędnie drogie. IMHO Honda trafi też mocno na wartości (ale tutaj upatrywałbym poprostu podaży - najwięcej ludzi tym handluje, bo się najlepiej sprzedają) itp itd. Jednocześnie widzę pewien "kult" Yamahy na rynku wtórnym (własnie odzwierciedlony w cenach).

 

Cytuj

 

HD dla mnie poza trzena czy 4 modelami to koniec

 

1 V- Rod

2 Street Bob

Fat Boy

a co jest hitem sprzedaży? SPortster. czyli małe, miejskie, lekkie (względnie jak na nich) i... kupowane przez młodych lub babki! 

 

 

Cytuj

 

pozniej juz nic. Elektryki wkrotce sie skoncza, bo na ziemi niema tyle Litium aby tyle bateri wyprodukowac, chyba, ze wynajda jakas nowa technologie. Elektryki - ich czas ladowania jest zbyt dlugi, wiecej ladujesz niz jedziesz. Jezeli komus starczy zasieg 200 - 300 km to OK ale my np potrafimy po gorach zrobic dziennie 450 - 550 czyli beda 3 ladowania - paranoja !.

 

;)

elektryki jeszcze sie nie zaczęły :) oczywiscie ze celem jest wodór i inne pociotki... ale dopiero jak rynek nasyci się elektrykami.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2020 o 19:30, Cinek napisał:

Spokojnie, za 15-20 lat wrócą.

 


Mysle, ze za dlugo mniej !

 

Ale moge sie mylic ! :phi:

 

Dnia 10.03.2020 o 18:20, Request napisał:

W sumie zastanawiam się nad turystykiem ale jakoś nie mogę wymyślić co to by miało być :hmm:

 

Karnij sie K 1200 S czy K 1300 S lub ktoras z pochodnych. 

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, andy7 napisał:

 


Mysle, ze za dlugo mniej !

 

Ale moge sie mylic ! :phi:

 

 

Karnij sie K 1200 S czy K 1300 S lub ktoras z pochodnych. 

 

;)

Fajne ale chyba bardziej GS 1200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez ostatni rok  już się przekonałem do boxera. Trochę drażni mnie dźwięk "sieczkarni" i nieco tęsknię za V-ką Hondy, ale podoba mi się charakterystyka oddawania momentu od dołu przez ten silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.