Skocz do zawartości

Sprzedaż aut 2020


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

W Chinach zapaść:

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/sprzedaz-samochodow-w-chinach-w-lutym-2020-r-koronawirus-zbiera-zniwo/st341z0

 

W PL już w styczniu i lutym (jeszcze przed wirusem) pisali o dużych spadkach. 

Obstawiam, że w kontekście spowolnienia gospodarki sytuacja będzie podobna do tej 10 lat temu, kiedy auta stały po 3 lata na stockach. 

Wtedy rządy EU sięgnęły po dopłaty do nowych aut, żeby branża nie padła na pysk, ale teraz nie ma takiej opcji, skoro auta spalinowe są be. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu sie dziwic najpierw wymyslalaja nowe normy plus niepotrzebne dodatki autonomiczne a pozniej sie dziwia, ze auta sie nie sprzedaja. Dodatkowo spowolnienie gospodarcze takze mysle, ze wiele marek czeka los Fiata i nowe 2 letnie auta na placach dilerow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu sie dziwic najpierw wymyslalaja nowe normy plus niepotrzebne dodatki autonomiczne a pozniej sie dziwia, ze auta sie nie sprzedaja. Dodatkowo spowolnienie gospodarcze takze mysle, ze wiele marek czeka los Fiata i nowe 2 letnie auta na placach dilerow. 
W imię ekologi wywalamy na bruk pracowników. Ja rozumiem, ze trza być eko, ale reszta świata ma wywalone.
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

Co tu sie dziwic najpierw wymyslalaja nowe normy plus niepotrzebne dodatki autonomiczne a pozniej sie dziwia, ze auta sie nie sprzedaja. Dodatkowo spowolnienie gospodarcze takze mysle, ze wiele marek czeka los Fiata i nowe 2 letnie auta na placach dilerow. 

Dodatki to jedno, a drożejące auta ze względu na kary narzucone przez EU za przekroczenie norm emisji spalin zrzucone oczywiście na klientów to drugie. Poza tym trzeba też wziąć pod uwagę właśnie jak ceny idą kosmicznie nowych aut w górę. Jeszcze kilka lat temu za 60k zł to można było kupić kompakta z wyposażeniem, które przeciętnemu człowiekowi wystarczało. A teraz? W 2018 roku moje Clio katalogowo kosztowało 62300 zł za dość dobrze wyposażone auto jak na ten segment, ale teraz jakbym chciał kupić podobnie wyposażone auto? Nie sądzę, że Clio V, Ibiza czy Polo będzie kosztować 62k, a raczej pod 70k zł, a mówimy o autach klasy B. Za dobrze wyposażonego kompakta trzeba dać 90-100k zł. A czy pensje tak rosną w Polsce? Niekoniecznie. Zresztą widać spadki po sprzedaży dla klientów indywidualnych za styczeń i luty 2020, które są o 18% niższe niż w analogicznym okresie 2019 roku. To może dawać do myślenia. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa B, ktora weszla kilka lat temu jest jeszcze przyzwoita cenowo ale teraz te nowe Clio, Pezot to juz kosmos. Pewnie wlasnie przez normy i dodatkowe wyposazenie, ktore nie dziala w PL chociazby czytanie znakow czy autonomiczna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzikipzs napisał:

Pamietam ze bardzo porzadny samochod jakim byla octavka 2 mozna bylo kupis za 60.

Ja pamiętam że O2FL kombi w lutym 2010 kosztowała 72kzł (1,6 noPb z LPG, lepsze radio, koło zapasowe i niesmiertelne dywaniki, klima była i elektryka przodu).

Kupiona 100km dalej, bo na miejscu 4 tysiaki drożej.

Mniej więcej w tym czasie wyprzedawali O1 od 38kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Ja pamiętam że O2FL kombi w lutym 2010 kosztowała 72kzł (1,6 noPb z LPG, lepsze radio, koło zapasowe i niesmiertelne dywaniki, klima była i elektryka przodu).

 

To teraz 1.0TSI  duzo lepszym wyposazeniem bedzie pewnie startowac od ok 82kPLN...

10kPLN wzrostu przez 10 lat + duzo wiecej w podstawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

To teraz 1.0TSI  duzo lepszym wyposazeniem bedzie pewnie startowac od ok 82kPLN...

10kPLN wzrostu przez 10 lat + duzo wiecej w podstawie.

Wtedy mi się to kosmos cena wydawała, bo rok wcześniej miałem zamówione Lacetti z 2l dieslem w najwyższej opcji za 40 z hakiem (nie pamiętam tylko czy hak to 1 czy 9 bylo).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ZUBERTO napisał:

Ja pamiętam że O2FL kombi w lutym 2010 kosztowała 72kzł (1,6 noPb z LPG, lepsze radio, koło zapasowe i niesmiertelne dywaniki, klima była i elektryka przodu).

Kupiona 100km dalej, bo na miejscu 4 tysiaki drożej.

Mniej więcej w tym czasie wyprzedawali O1 od 38kzł.

 

W 2011 szwagier kupil nowa Octavie tour 1.6 z gazem za 52tys, wiadomo podstawowa wersja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dzikipzs napisał:

No ceny odlecialy w kosmos 100 klocow za podstawowego golfa czy octavke. 

Pamietam ze bardzo porzadny samochod jakim byla octavka 2 mozna bylo kupis za 60.

Rodzice w 2017 roku kupili Kię cee'd 1,4 100KM M'kę z pakietem smart po rabatach za 58k zł. W tamtym roku i w tym totalnie nierealne, żeby kompakta z podobnym wyposażeniem kupić za takie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sebbeks napisał:

Rodzice w 2017 roku kupili Kię cee'd 1,4 100KM M'kę z pakietem smart po rabatach za 58k zł. W tamtym roku i w tym totalnie nierealne, żeby kompakta z podobnym wyposażeniem kupić za takie pieniądze.

 

Ja w 2017 kupiłem kompaktowego SUVa z całkiem fajnym wyposażeniem (wersja Premium) z 1.4T 140 KM, 4WD i automatyczną skrzynią za 90 kzł.

A w tym roku...  Da się zrobić to samo ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Sebbeks napisał:

Rodzice w 2017 roku kupili Kię cee'd 1,4 100KM M'kę z pakietem smart po rabatach za 58k zł. W tamtym roku i w tym totalnie nierealne, żeby kompakta z podobnym wyposażeniem kupić za takie pieniądze.

 

Coś tam się znajdzie:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-trend-1-0tsi-115km-cz-park-kier-multi-kolo-zapas-kredyt-50-50-ID6CN0lz.html

Astrę z 1.0 też się kupi, megankę też. 

O tipo nawet nie wspominam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Sebbeks napisał:

Rodzice w 2017 roku kupili Kię cee'd 1,4 100KM M'kę z pakietem smart po rabatach za 58k zł. W tamtym roku i w tym totalnie nierealne, żeby kompakta z podobnym wyposażeniem kupić za takie pieniądze.

hyundai i30 1.4 100km w wersji podstaweoej za 60. astra j za 51 był;a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi, że ciut za późno, ale jeszcze w niezłej kasie kupiłem C-MAX.

Za 86kpln w 2009 kupiłem Astre H 1.6T z dodatkami, niektóre były dość drogie jak skrętne ksenony. W sumie to było Cosmo i do maksa brakowało jeszcze kilka bardzo drogich dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AstraC napisał:

Wychodzi, że ciut za późno, ale jeszcze w niezłej kasie kupiłem C-MAX.

Za 86kpln w 2009 kupiłem Astre H 1.6T z dodatkami, niektóre były dość drogie jak skrętne ksenony. W sumie to było Cosmo i do maksa brakowało jeszcze kilka bardzo drogich dodatków.

Panie to kosmos cena. W 2008 kupilem ceeda za 55k dyzel pol roczne demo. Tyle samo kosztowala 1.6T w 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

Panie to kosmos cena. W 2008 kupilem ceeda za 55k dyzel pol roczne demo. Tyle samo kosztowala 1.6T w 2019.

W 2006 kupiłem Lacetti 1,6 za 49 kzł, a w 2013 Cruze 1,8 za 52 :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wujek napisał:

Panie to kosmos cena. W 2008 kupilem ceeda za 55k dyzel pol roczne demo. Tyle samo kosztowala 1.6T w 2019.

Yhy, demo to nie nowy. To po pierwsze. Drugie kwestia wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AstraC napisał:

Yhy, demo to nie nowy. To po pierwsze. Drugie kwestia wyposażenia.

Dlatego mowie, ze cena kosmos jak na 2009 pewnie przez wyposazenie. Ale tu koledzy dwa lata temu kupili astre tez grubo wyposazona 1.6T za podobna kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujek napisał:

Dlatego mowie, ze cena kosmos jak na 2009 pewnie przez wyposazenie. Ale tu koledzy dwa lata temu kupili astre tez grubo wyposazona 1.6T za podobna kase.

AK właśnie wylamala się przez chwilę z rynku i miała atrakcyjną cenę bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2020 o 20:45, iwik napisał:

 

Coś tam się znajdzie:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-trend-1-0tsi-115km-cz-park-kier-multi-kolo-zapas-kredyt-50-50-ID6CN0lz.html

Astrę z 1.0 też się kupi, megankę też. 

O tipo nawet nie wspominam. 

Tylko z wyposażeniem w sumie nie ma co porównywać. :) Tu na kołpakach, klima manualna, brak tempomatu, gdzie w cee'dzie jest nawigacja, alu 16', dwustrefowa automatyczna klima, kamera cofania, tempomat. Fakt u tego samego dealera są na alusach niewiele drożej. :) Bidę wersję to i wtedy cee'da by się wzięło za 53k zł obstawiam, także porównujmy wyposażeniowo to samo. A Tipo porównywać do kompaktów? Ekhm, chyba tylko ceną i gabarytami, bo wykończenie Tipo to była istna tragedia w stosunku do cee'da, który jest dość przeciętny, choć nic nie skrzypi, ani nie piszczy w środku. (Było w planach właśnie Tipo, które gorzej wyposażone było wyliczone na 54 albo 55k zł). Megane z podobnym wyposażeniem do cee'da za 58k też nie kupisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.03.2020 o 20:59, nielubiekotow napisał:

hyundai i30 1.4 100km w wersji podstaweoej za 60. astra j za 51 był;a

Ale podstawowa wersja i30 to ma to samo co miał cee'd w podstawie, czyli dupy nie urywa, a zaznaczyłem, że z podobnym wyposażeniem, bo podstawe to wiem, że da się kupić. :)  A był rzut cee'd z pakietem smart, gdzie za śmieszne pieniądze były alu'16, nawigacja, klima automatyczna dwustrefowa, kamera cofania, tempomat. Dopłata za to była chyba 4 albo 5kzł, a nie tak jakby się normalnie robiło w granicach 10k. W stosunku do tej wersji w podstawie cee'd kosztował chyba 8k mniej, ale % rabat biorąc to pewnie byłby podstawowy cee'd wtedy do wyrwania za 53-54k zł. Na Astrę J na tamten moment były oferty na stole z silnikiem 1,6 115KM w granicach 55-57k zł, ale były gorzej wyposażone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, iwik napisał:

Silnika 1.4 100KM też nie ma co porównywać do TSI 115KM. 

Ile kosztowała 1.0 turbo w porównywalnej wersji? 

Mówisz o 1,0T 120KM w cee'dzie? Tego chyba już nie było, bo tego nikt nie chciał kupować. Poza tym z tymi Golfami z Łodzi to nie zdziwię się jak to są ceny netto, bo na rocznik 2020 nikt normalny przez finansowanie VW Bank nie schodziłby 25k zł, tym bardziej, że tylko oni w Polsce mają ceny poniżej 70k zł za Golfa na chwilę obecną. Nawet warszawski oddział Krotoskiego nie ma takich cen, więc tu już powinna się lampka zapalić, czy tu nie ma haczyka. Poza tym wydawanie w obecnych czasach 60k zł na auto bez klimy automatycznej, tempomatu czy alufelg to trochę śmieszy. Tym to Tipo wygrywało na początku jak weszło, kiedy można było dostać poniżej 50k zł zanim Fiatowi nie odbiła palma i nie podniósł cen, a Tipo za 45-47k zł to była bardzo spoko oferta, sam za 45k zł wziął nowe Tipo zamiast Clio, ale wtedy jakoś za tyle mi nie chcieli sprzedać. 😄 

Swoją drogą to wolę mieć lepiej wyposażone auto z trochę gorszym silnikiem niż bide z lepszym silnikiem. Tak było przy zamawianiu cee'da, gdzie w tej samej cenie byłby 1,6 135KM, ale bez pakietu smart, a sama M'ka w ceedzie wtedy wyposażeniowo było słabo, czy w przypadku mojego Clio, gdzie jest bardzo dobrze wyposażone (jak na auto klasy B), ale jest 0,9tce, a myślę, że za niewiele drożej mógłbym gorzej wyposażone 1,2 tce 120KM dostać. Jak nie musisz jeździć non stop po 180-200 to jedno i drugie daje radę z jazdą 120-140 na trasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, nielubiekotow napisał:

@Sebbeks astrę j na koniec i przelomie roku mozna było wyrwac 1.4 turbo. 140km za 51 tys zł . Temat mocno przeswietlilem

O ile dobrze kojarzę to ten silnik nie spełniał już nowych norm WLTP i albo dealerzy musieli się tego jak najszybciej pozbyć, albo rejestrować na siebie i sprzedawać auta zarejestrowane. Poza tym Astra J to technicznie jest już stare auto, tak jakby mieli klepać jeszcze Octavię II FL.

 

17 minut temu, nielubiekotow napisał:

@Sebbeks w wakacje fiat mial eyprzedaz i tipo sedan street puszczal za 45 tys. Zwykla wersja za 42 z groszami. Teraz street jest za 48 tys

Fiat to potrafi mieć na stocku jeszcze auta z 2018 roku, więc im ta sprzedaż totalnie nie idzie. Jak przychodzi klient to robią rabat na poziomie 2000 zł i myślą, że ludzie się rzucą na ich auta. Te auta się sprzedają, ale na taxi, ubery, bolty. I na taki przewóz osób to jest naprawdę fajny wół roboczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nielubiekotow napisał:

I co z tego? Za taka cene to yarisa1.0 trudno kupic

No nie wiem, ja widzę jedną taką Astrę na otomoto https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-sedan-1-4-turbo-140km-ostatnia-sztuka-okazja-cenowa-ID6Ctclt.html#fa18c717ef Dodatkowo auto jest zarejestrowane przez dealera, ale do 51k zł to trochę daleko ;]  Pomijam fakt, że to jeszcze z rocznika 2019. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, nielubiekotow napisał:

@Sebbeks czytales moj post, pisalem pod koniec roku...

Ale masz tutaj auto z 2019, a nie 2020 więc sorry, ale na logikę powinno stać po takiej samej cenie, bo auto rocznikowo ma już rok, a do tego już jest zarejestrowane, więc oficjalnie pierwszym właścicielem nie będziesz. ;)  Tak samo jak wszystkie Astry K w okolicach 60k zł są z 2019 i zarejestrowane na dealera już co z automatu obniża cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebbeks napisał:

Poza tym wydawanie w obecnych czasach 60k zł na auto bez klimy automatycznej, tempomatu czy alufelg to trochę śmieszy

 

No ja np kupiłem 2 lata temu. 

Do klimy jakbym mógł to może bym dopłacił, ale już żona w drugim aucie wyłącza automatyczna bo albo za zimno albo za mocno wieje itp. Nie dogodzisz 😄

Tempomat ma sens tylko aktywny przy obecnym natężeniu ruchu. Na odcinku A1 koło mnie zwykły jest nie do wykorzystania. Musiałbym w nocy jeździć. 

 

Ceny są brutto, choć pewnie z gwiadkami (pewnie trzeba kupić w kredycie VW banku, który i tak jest lepszy niż każdy komercyjny na rynku) 

Golf 8 startuje od niecałych 70k teraz, więc 7kę mocno przecenili i to cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, nielubiekotow napisał:

ale mowie o xeszlym roku gdzie aut bylo więcej. I majwc do wyboru astre za 50 i np yatisa za 54 bialy 1.0 to lepiej astre

W ubieglym roku to wiesz ja mialem sluzbowe BMW. Takze kup kampera i nie truj co bylo w ubieglym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2020 o 11:19, iwik napisał:

W PL już w styczniu i lutym (jeszcze przed wirusem) pisali o dużych spadkach. 

13%...może nie dużo, ale znacząco. Powrót do poziomu z roku 2017.

Ciekawe są jednak inne dane, np. diesle vs. cała alternatywa. Wynik to 18%-13%. Czy na koniec roku zrównają się?:hmm:

Porównując z początkiem roku 2019, górkę mają Toyota, Mercedes, BMW, Audi, Volvo, Nissan, Seat i Mitsubishi. Reszta pikuje, a najbardziej Opel (-59%).

Czyli premium będzie za każdym rogiem.;]

Wśród modeli z TOP20 wzrosty notuje tylko sześciu pacjentów...a pięciu z nich to...Toyoty!!! A Ravka i Corolla rozwalają system.

 

Toyota rządzi...ciekawe z jak wysokiego konia spadną za 3-4 lata?

 

👑virus POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.