Skocz do zawartości

Nie odbija hamulec ?


MarcG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła.

Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami.

Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MarcG napisał:

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła.

Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami.

Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe.

 

 

Zacisk do regeneracji albo wymiany? 

MIalem tak w Citroenie C4 i skonczylo sie na kupnie nowych zaciskow...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcG napisał:

Nie, tarczo bębny.

No to prowadzenie klocków. Jeśli czyszczenie nie pomaga to nadmierne zużycie elementów, luz, przekos i klinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MarcG napisał:

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła.

Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami.

Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe.

 

Zacisk do wymiany, w crv 2 gen zmieniłem od razu tył 2 sztuki, się zużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze klocki nowe, a jak wyglądają prowadnice i ich gniazda? Ktoś czyścił? Jak nie od tego bym zaczął. Jak tak to trzeba zajrzeć do zacisków, u mnie wtedy skończyło się wymianą na nowe, Ale można z powodzeniem regenerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Tarcze klocki nowe, a jak wyglądają prowadnice i ich gniazda? Ktoś czyścił? Jak nie od tego bym zaczął. Jak tak to trzeba zajrzeć do zacisków, u mnie wtedy skończyło się wymianą na nowe, Ale można z powodzeniem regenerowac.

Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarcG napisał:

Wszystko czyszczone, nawet przez dwóch mechaników.

No to pewnie zaciął się zacisk, albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja, regeneracja, albo nowy. To drugie drożej, ale prawie od ręki może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AstraC napisał:

No to pewnie zaciął się zacisk, albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja, regeneracja, albo nowy. To drugie drożej, ale prawie od ręki może być.

W amerykańskim samochodzie w Europie prawie nic nie ma nowego od ręki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MarcG napisał:

W amerykańskim samochodzie w Europie prawie nic nie ma nowego od ręki ;]

Ale możesz jeździć, i wymiana to chwila, można przy kawie. A regeneracja już nie bardzo 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2020‎-‎03‎-‎09 o 09:51, AstraC napisał:

albo wyjęcie tłoczka i weryfikacja,

wyjać gumowy uszczelniacz tłoczka z zacisku  i dokładnie wyczyścić "rowek " . tłoczek potraktować papierkiem ściernym 2000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 9.03.2020 o 08:58, MarcG napisał:

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem, że w hondzie odyssey odpadła mi okładzina od klocka. Niestety chyba nie odpadała tylko się zużyła.

Nie odbija hamulec w jednym kole z tyłu. Wszystko wyczyszczone na oko wygląda ok, niestety koło się grzeje i śmierdzi spalonymi hamulcami.

Jak może być przyczyna. Tarcza i klocek nowe.

 

Uwielbiam słowo "wszystko" ...

Dnia 11.03.2020 o 13:26, piter19731 napisał:

wyjać gumowy uszczelniacz tłoczka z zacisku  i dokładnie wyczyścić "rowek " . tłoczek potraktować papierkiem ściernym 2000

 

 

Często też problemem jest powierzchnia zacisku pomiędzy uszczelnieniami tłoczka. Nawet jak na zimno lekko chodzi to na gorąco może go łapać co potęguje efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.04.2020 o 18:40, MarcG napisał:

Nodobra nie było tak źle, oczyszczone tłoczki, wymienione gumki i jeździ :ok:

Nie żebym się czepiał ale sam pisałeś na początku, że wszystko wyczyszczone. Tak to jest z hamulcami, niby takie proste a tyle mechaników na nich się wykłada bo nie przykładają uwagi do kilku prostych czynności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Igorek napisał:

Nie żebym się czepiał ale sam pisałeś na początku, że wszystko wyczyszczone. Tak to jest z hamulcami, niby takie proste a tyle mechaników na nich się wykłada bo nie przykładają uwagi do kilku prostych czynności

No wiesz raczej nikt nie czyści tłoczków i wymienia gumek przy wymianie klocków, robi się to dopiero jak coś nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

No wiesz raczej nikt nie czyści tłoczków i wymienia gumek przy wymianie klocków, robi się to dopiero jak coś nie działa.

No widzisz, ja zawsze sprawdzam stan tłoczków i jak wygląda OK to wpuszczam świeżego smaru pod gumkę. Jak już coś nie działa to masz wtedy spalone nowe klocki a często i przegrzane tarcze. Tak naprawdę wsadzić bezmyślnie nowe klocki bez kontroli stanu zacisków to można tylko na linii montażowej nowego samochodu bo to jedyna sytuacja kiedy można być pewnym dobrego stanu hamulców. Podsumowując- zmień mechanika

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Igorek napisał:

No widzisz, ja zawsze sprawdzam stan tłoczków i jak wygląda OK to wpuszczam świeżego smaru pod gumkę. Jak już coś nie działa to masz wtedy spalone nowe klocki a często i przegrzane tarcze. Tak naprawdę wsadzić bezmyślnie nowe klocki bez kontroli stanu zacisków to można tylko na linii montażowej nowego samochodu bo to jedyna sytuacja kiedy można być pewnym dobrego stanu hamulców. Podsumowując- zmień mechanika

Taką sytuację mam pierwszy raz. Samochodów miałem kilkanaście, no nigdy tak długo jak ten. Z reguły ok. 200kkm sprzedawałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Igorek napisał:

Ale to normalne, czasem się uda bo tłoczki jeszcze czyste, ale czasem przy pierwszej wymianie klocków już warto je przesmarować bo do drugiej nie dociągną.

Zawsze przy wymianie klocków wyciskam tłoczek do granicy wypadniecia i sprawdzam jego powierzchnię. Mało tego pod gumkę psikne siuwaxem i działa... 15 lat w skodzie nie stanęły mi heble... 

Ale tutaj nie daje ponieść się rutynie bo nie robię tego zawodowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.