Skocz do zawartości

Stag Qnext - przełącza na benzynę pomimo lpg w butli


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w ostatnim czasie mam taki oto problem.

Gdy w butli pozostaje jakieś 10-15l LPG, podczas obciążenia (przy przyśpieszaniu, wyższych obrotach) sterownik przełącza z LPG na benzynę. Co najdziwniejsze nie zawsze... czasami wyjeżdżę gaz do końca, ostatnie 3000km były kompletnie bezproblemowe pod tym względem, a czasami jak obecnie  gaz w butli jest a on przełącza się na benzynę. Po zatankowaniu zawsze problem ustępuje i zaczyna się po wyjeżdżeniu tak 3-4 / 5 pojemności baku, albo znowu przez jakiś czas spokój i mogę wyjeżdzać gaz do końca. Loteria... Natomiast jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby taka sytuacja wystąpiła przez pierwszych 300km po tankowaniu do pełna, dopiero jak zostaje "końcówka" LPG w butli - tzn końcówka, 10-15l :)

Filtry fazy lotnej i ciekłej wymienione.

Pacjent to megane iii 1.6 16v, na lpg zrobione jakieś 125kkm - wymieniane tylko filtry.

 

Czy dobrze kombinuję, że to map sensor może wariować?
Bo gdyby to były wtryski albo parownik to problem występowałby chyba cały czas, a nie tylko przy końcówce gazu i to jeszcze nie zawsze...

 

Będę wdzięczny za rady i podpowiedzi.

 

Narazie nie mam interfejsu do podłączenia się kompem - dopiero idzie z internetów.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map może wariować, albo faktycznie ciśnienie spada. Jak będziesz miał kabel, to zobacz jak zachowuje się ciśnienie przy przyspieszaniu, z pełną butlą i pustą. Może reduktor już kuleje. Taki przebieg dla niego, to już sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Trochę czasu mineło, ale dopiero teraz dotarł do mnie interfejs z Allegro - niestety przesyłka była kierowana za granicę, gdzie obecnie jestem uwięziony przez COVID, więc tyle to trwało..

 

Podłączyłem i mam błąd niskiego ciśnienia gazu. Rzeczywiście spada ono do ok 0,2 bara kiedy to przełącza na benzynę przy przyśpieszaniu.

Ale, teraz problem występuje całkowicie losowo - zarówno przy pełnym, jak i prawie pustym zbiorniku. Mało tego... czasami kręcę do odcinki i nic - cały czas pracuje na gazie, a czasami przy delikatnym przyśpieszaniu od razu przełącza na noPB.

Czyli to chyba nie reduktor, bo problem by występował cały czas przy jego zużyciu, a nie tak, że czasami kręcę i jest ok, a czasami od razu przerzuca. Jak myślicie - dobrze obstawiam że to jednak mapsensor?

Coś jeszcze mogę sprawdzić? normalnie bym podjechał do gazownika, ale tutaj brak takowych w okolicy, muszę sam (z Waszą pomocą 😄 ) coś kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być zacinający się reduktor.

Skoro masz podgląd na parametry, obserwuj ciśnienie gazu, podczas jazdy na benzynie. Jeśli coś się dzieje z mapem, to bardzo prawdopodobne, że nadal będzie pokazywał spadki.

Jeśli się uspokoi, to następny w kolejce będzie reduktor. Możesz też podłączyć sobie manometr do listwy gazu i obserwować ciśnienie podczas jazdy. Będziesz wiedział, czy faktycznie spada, czy czujnik pokazuje głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Orochimaru napisał:

To może być zacinający się reduktor.

Skoro masz podgląd na parametry, obserwuj ciśnienie gazu, podczas jazdy na benzynie. Jeśli coś się dzieje z mapem, to bardzo prawdopodobne, że nadal będzie pokazywał spadki.

Jeśli się uspokoi, to następny w kolejce będzie reduktor. Możesz też podłączyć sobie manometr do listwy gazu i obserwować ciśnienie podczas jazdy. Będziesz wiedział, czy faktycznie spada, czy czujnik pokazuje głupoty.

 

Jestem po kolejnych testach.

Tak jak pisałeś sprawdziłem parametry przy jeździe na benzynie. Poniżej wyniki:
Na zimnym silniku ciśnienie gazu było bliskie 2,9 i przy przyśpieszaniu spadało do ok 2 Barów

Na rozgrzanym silniku ciśnienie wskazywało ok 2 i przy przyśpieszaniu spadało do ok 1,2.

 

Czy przy jeździe na benzynie ciśnienie gazu nie powinno być stałe - tak sobie myślę na chłopski rozum?

 

Sprawdziłem też na gazie, na biegu jałowym po rozgrzaniu bez obciążenia ciśnienie gazu ok 1,1... przy przyśpieszaniu spadało do ok 0,4 ale nie powodowało to przełączenia na benzynę tym razem. Kręciłem do odcięcia kilka raz nic - cały czas auto pracowało na gazie... nie udało mi się dzisiaj wywołać awaryjnego przełączenia na benzynę. hmmm

 

Ale pojawił mi sie nowy błąd, który nie spowodował co prawda przelączenia na benzynę, ale został zarejestrowany w sterowniku:

Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte! Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu.

Po rozwiniciu mam wartości MAP: 0,93, GAZ 0,57,
Zasilanie 14,11

Obroty 5412
czas wtrysku benzyny: 17,8 do 17,89

czas wtrysku gazu: 22,37 do 22,47 [ms]

Bedę wdzięczny za przeanalizowanie / dalsze podpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 00Tom00 napisał:

Czy przy jeździe na benzynie ciśnienie gazu nie powinno być stałe - tak sobie myślę na chłopski rozum?

 

Nie, bo to, co widzisz, to ciśnienie różnicowe, a MAP zmienia wartości w zależności od otwarcia przepustnicy.

 

Jaki masz reduktor? 

Jak przejechał 100 000km, to już na pewno czas na niego. Skoro ciśnienie spada do 0,4 z 1,1 to jest źle. Bardzo źle. Powinien zrzucać na benzynę już przy ok. 0,8. Ustawienie tak niskiego progu skutkuje wypaleniem zaworów z powodu ubogiej mieszanki.

Komunikat o otwartych wtryskiwaczach to skutek spadku ciśnienia.

 

Wymień reduktor, wyreguluj całość sensownie i ciesz się tanią jazdą na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ghost2255 napisał:

.

Jaki masz reduktor? 

 

Stag AC r01 

Obecnie ma nalatane  125kkm

 

Czyli nie pozostaje nic innego jak zamówić nowy i zamienić. 

Ale to że ciśnienie gazu przy jeździe na benzynie się zmienia to mnie zaskoczyło... 

 

Dziękuję za odp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odłączysz od reduktora cienki,  gumowy wężyk (i go zaślepisz), to ciśnienie na reduktorze powinno być stałe (+/- drobne różnice związane z temperaturą).

Reszta tak jak napisał kol. ghost2255. Ustaw sobie próg przełączania na benzynę na 0,8 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, 00Tom00 napisał:

Stag AC r01 

Obecnie ma nalatane  125kkm

Bardzo dobry wynik.

Zapracował na emeryturę w hucie.

 

Kup KME TUR, będzie stabilniejszy, ewentualnie SHARK.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2020 o 19:47, ghost2255 napisał:

Wymień reduktor, wyreguluj całość sensownie i ciesz się tanią jazdą na LPG.

 

No i reduktor wymieniony. Ustawiłem takie samo ciśnienie jak przy poprzednim (zapisane w danych kalibracji) 1,2Bar.
Teraz rzeczywiście przy przegazówkach itp ciśnienie spada tylko nieznacznie, także Wasza diagnoza trafna - dzięki.

 

Zacząłem czytać instrukcję Staga, fora o regulacji itp... No i na początku myślałem, żeby ustawić  tylko ciśnienie na takie jak było poprzednie i zostawić, ale widzę, że korekty STFT LTFT "szaleją".

 

Podpowiedzcie mi proszę, jak to z tą regulacją jest.

Jak zrobię autokalibrację, później zbiorę mapy na benzynie i gazie zgodnie z instrukcją Staga i dostosuję mnożniki, żeby mapy się pokrywały... to to wystarczy? I te STFT, LTFT się poprawią z automatu, czy będę jeszcze musiał coś działać?

 

Zebranie map, mnożniki wydają się "proste" do ogarnięcia, ale dalej jak już dochodzą korekty po obrotach, temperaturach, STFT LTFT to zaczyna się dla mnie czarna magia... jeśli macie jakieś materiały do poczytania jasno to obrazujące to będę wdzięczny za podrzucenie.

 

Jeszcze takie pytanie - bo trochę zgłupiałem oglądając filmiki z ustawianiem map na youtube...

Czasami mówią, że jak linia zielona (gaz) jest powyżej lini niebieskiej (benzyna) to mieszanka jest za bogata, a czasami wręcz odwrotnie... więc jaka jest prawidłowa wersja?
W załączniku przesyłam mapy które miałem zapisane jeszcze przed wymianą reduktora (po wymianie nie robiłem jeszcze nowych) -  gdybyście mogli się odnieść do powyższego pytania za bogato/za ubogo w odniesieniu do przesłanego wykresu to byłoby super... wiedziałbym na co dokładnie zwracać uwagę.

 

 

 

IMG_20200424_111751.jpg

Edytowane przez 00Tom00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym Renault podgląd korekt przez OBD jest trudne, bo jak sam zauważyłeś-"szaleją". Wynika to ze sposobu przeliczania korekt na standard OBD. Dużo by pisać.

Jak nie masz CLIPA, to daj sobie spokój z korektami w tym aucie.

Ustaw na czasy wtrysków. Mają być takie same niezależnie od paliwa(mowa oczywiście o czasach benzyny).

ten silnik pojedzie na tym wzorowo.

 

Możesz obserwować wskaźnik zużycia paliwa chwilowego. Ma się nie zmieniać na każdym paliwie. Jeśli pokazuje to samo na benzynie i LPG w tych samych okolicznościach, to instalacja jest dobrze wyregulowana.

 

na koniec możesz sprawdzić napięcie sondy przy depnięciu w podłogę. Jak jest na bogato, to też jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.