Jump to content

Eibach Pro Kit VS seryjna sprężyna


Recommended Posts

Szanowni grupowicze, kupiłem Seicento Sporting Abarth, auto z Niemiec, dość mocno posadzone, koła 14 cali (foto zrobione po zakupie poniżej). Prowadziło się świetnie, więc na pewno sprężyny obniżające i utwardzone. Niestety okazało się, że przednia sprężyna pęknięta, więc zmuszony do błyskawicznych zakupów (auto rozgrzebane na podnośniku w warsztacie), zamówiłem zamiennik KYB, zamiennik tych do Sportinga. Po włożeniu okazało się, że przód jest dużo wyżej niż tył (przez co wygląda komicznie). Po około miesiącu jazdy również bez zmian. 

Pytanie, czy macie wiedzę, jaką wysokość ma taka "seryjna sprężyna" do Sportinga, a jaką sprężyna z zestawu Eibach Pro Kit? Mam okazje kupić na przód właśnie Eibacha, ale nie chce się rozczarować, że podmianka nic nie wniesie do tematu i nadal ten przód będzie jak koza...:P 

 

82235602_10218676048325542_5482949928609120256_o.jpg

Link to post
Share on other sites

Przy KYB + eibach masz wyżej tył niż przód,auto lekko idzie w dół i prowadzenie jest dobre,czuć ,że to progresy.Przód nie będzie wyżej,warunkiem stosowania seryjch ori odbojów.Niektórzy dla wyrównania tną o 1 zwój tył,zwłaszcza w wydmuszkach.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Pawel1984 napisał:

Przy KYB + eibach masz wyżej tył niż przód,auto lekko idzie w dół i prowadzenie jest dobre,czuć ,że to progresy.Przód nie będzie wyżej,warunkiem stosowania seryjch ori odbojów.Niektórzy dla wyrównania tną o 1 zwój tył,zwłaszcza w wydmuszkach.

Ale On ma odwrotnie - przód ma wyżej niż tył. 
btw kiedyś jeździłem u siebie w podobnej konfiguracji i auto było strasznie nadsterowne.

@cogonieznajom Jaki kolor miała ta pęknięta sprężyna ?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, sebaso napisał:

Ale On ma odwrotnie - przód ma wyżej niż tył. 
btw kiedyś jeździłem u siebie w podobnej konfiguracji i auto było strasznie nadsterowne.

@cogonieznajom Jaki kolor miała ta pęknięta sprężyna ?

 

pęknięta z przodu była czarna. Te na tyle też czarna.

Link to post
Share on other sites

ok, muszę więc dziś policzyć zwoje na tylnej sprężynie (kolega podpowiedział) i zobaczę, bo może docięte.
A tak na marginesie, czy taki zamiennik do sportinga od KYB ma prawo się nie "ułożyć" i osiąść? Częste takie przypadki?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, cogonieznajom napisał:


A tak na marginesie, czy taki zamiennik do sportinga od KYB ma prawo się nie "ułożyć" i osiąść? Częste takie przypadki?

Trochę się pewnie ułoży, ale różnica będzie i tak, generalnie to tutaj raczej nikt serii nie kupował, a już tym bardziej zamiennika ;) . Poszukaj na centogratach na fb kompletu używanych springow i będzie po problemie :ok: 

Link to post
Share on other sites

Oryginalna sprężyna od sportinga była -20 mm krótsza od seryjnej z sc. Na 99% jak kupiłes nowe spręzyny KYB to masz zwykłe seryjne sprężyny i dlatego masz przód wyżej jak tył .  Na moje oko akurat te -30mm brakuje plus fakt że tylne używane pewnie ubiły sie z 10mm  i masz róznice między przodem a tyłem 40mm. Sprzedawcy sprzedają zwykłe sprężyny bo wymiarowo pasuja  do wszystkich wersji i modeli a rzadko który katalog wyróźnia spręzyny seria i sporting.  Kup sobie jakies nawet używane springi ( jak nie masz zbyt dużo kasy) ale komplet tył przód i po problemie. Jak kupisz nie wiecej jak -40 to seryjne amory beda OK 

Link to post
Share on other sites

Mój na Eibach jest mniej więcej jak na 1 zdjęciu 👍 Twój teraz z przodu ma jak @bolekatepl napisał. IMHO nic już nie siądzie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.