Skocz do zawartości

Toyota czy Ford?


Blues_Brother

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

mam dylemat, szukam kombi z 2 litrowym dieslem, coś tak samo pojemne lub większe od passata b5 :) no i oczywiście do 30.000zł, najlepiej ze znaną historią i gwarancją.

 

który z tych w ogóle pojechać oglądać? Avensis czy Mondeo? 

 

https://toyotaplus.pl/oferta/toyota-avensis/70543

czy

https://www.master1.pl/oferta/gotowka/60707/ford/mondeo-2-0-tdci-silver-x?kalkulacja=------

 

mamy znawców tych marek i wszelakich mechaników, może coś doradzą czego się dotykać, a co unikać.

ford wiem z grubsza, że przekładnie kierownicze padają i wtryski siemensa potrafią dobić do 8.000zł, a co z Avensis? czy tłoki wychodzą bokiem, czy może oleju żre bez opamiętania?

 

kto poratuje, bo pasek będzie w tym roku szedł na emeryturę, a podwyżka w pracy się szykuje niebawem :).

 

na nowe mnie nie stać, benzyna mi się nie kalkuluje, a kombi potrzebne bo z rowerami i nartami jeżdżę rodzinnie :).

 

a może coś innego? niby stary pasek to taka nowsza skoda octavia lub raczej superb, ale pierwsza mała a druga za droga z takich roczników.

 

pozd

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 111Zenek napisał:

ford wiem z grubsza, że przekładnie kierownicze padają i wtryski siemensa potrafią dobić do 8.000zł, a

 

2.0 TDCi po lifcie czyli DW10C to układ wtryskowi Delphi.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten konkrety FORD nie ma czujników parkowania z tyłu - przy tej wielkości auta jest to baaaardzo przydatny element.

Generalnie Mondeo 2007-2014 to dość udane samochody:
+ przestronne i pojemne
+ silnik DW10 jest udaną konstrukcją, ale pilnuj paska rozrządu i wymiany oleju co 15.000 km
+ niskie ceny części, także oryginalnych
+ stosunkowo prosta instalacja elektryczna i mało elektroniki = mało problemów

 

-  średnia jakość plastików i materiałów we wnętrzu ('wyższe' wersje są lepsze)
- średnie wyciszenie (w tej klasie są lepsi)
- ze względu na dużą podaż cena odsprzedaży diesla będzie pikowała w dół

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, wujek napisał:

Kolega od miesiaca sprzedaje MK4 diesel nikt nie dzwoni. Choc z tych dwoch i tak wygralbym Forda. Dlaczego? Jakos mnie bardziej przekonuje. Czujniki valeo mozna zalozyc.

Czy ten ford spełnia moje wymagania z 1 postu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te avensis ma znajomy, z 350kkm na liczniku i śmiga bez problemu

nudne auto ale jeździ

tym mondeo miałem okazje 1.6 jezdzic, fajna zawiecha dla mnie, przestronniejszy od toyoty

 

te konkretne mondeo strasza bieda, kołpaki i czujników parkowania nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wujek napisał:

To ma duzy bagaznik jak ktos nie jest cyganem to wystarczy.

Dalej nie odpowiedziałeś na proste pytanie :phi: czy ten Twojego koleżki to kombi? 
Moze i wystarczy, ale autor wątku chce KOMBI i ja jestem w stanie to zrozumieć :ok:  . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sebaso napisał:

Dalej nie odpowiedziałeś na proste pytanie :phi: czy ten Twojego koleżki to kombi? 
Moze i wystarczy, ale autor wątku chce KOMBI i ja jestem w stanie to zrozumieć :ok:  . 

Nie nie to jest sedan. Generalnie o co mi chodzilo, ze teraz diesela ciezko sprzedac juz 3 miesiace sprzedaje i prawie zero telefonow.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

To ma duzy bagaznik jak ktos nie jest cyganem to wystarczy.

A 4 pary nart wraz z butami i kaskami lub 4 rowery przewiezie?

Gdzieś oprócz kombi montowali relingi? 

 

Jakby było kombi to poprosiłbym o telefon.

 

Pozd

Edytowane przez 111Zenek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy całej mojej sympatii do Toyoty stawiał bym na mondeo. Jeżeli to ma być diesel to będzie na pewno tańszy w eksploatacji niż diesel Toyoty czy BMW w Avensis. I pewnie mniej awaryjny. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2020 o 14:26, tomy napisał:

O Toyocie to bym pomyślał, ale Valvematic i później podtlenek lpg jeśli faktycznie duże przebiegi robisz.

Te diesle o przebiegach około 200tkm to często, gęsto wzmożony czas wydatków, na dwumasy i inne wynalazki.

 

To potwierdzam, już ok 80 tys przejechane na gazie i nic się nie dzieje a koszt na 100 km wychodzi mi mniej niż w klasie B na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2020 o 07:30, alek_lc napisał:

przy tej wielkości auta jest to baaaardzo przydatny element.

przydatny, może i dziwne czemu nie ma skoro to współczesne auto, ale ja byłem w posiadaniu 7-er e 28, e 32, Xm, W 210, W 211 i nie miałem żadnych problemów.

 

Na obecną chwilę posiadam MX - 6, może nie jest to jakieś duże auto ale "tyłek" wystaje i daję radę. Nie przesadzałbym z tymi czujnikami. Czasami jak widzę jak ktoś wyjeżdża z miejsca parkingowego opierając się tylko na czujnikach to krew mnie zalewa, jak się nie ogarnia większego auta to się go nie kupuję po prostu. 

 

btw. czujniki rzecz przydatna ale nie wymagana, to tylko dodatek. Co innego czujnik martwego pola - to się może przydać

Edytowane przez jacob24
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.