Skocz do zawartości

Nowa rodzina olejów API SN Plus


mikomir

Rekomendowane odpowiedzi

merytorycznie trudno mi coś powiedzieć, ale amerykańskie normy API wymagane są w niewielkim procencie aut eksploatowanych w Europie (kiedyś było inaczej, bo norm nie było dużo)

 

teraz większość producentów aut wypuściła własne normy

patrząc na lubrizol chart nie wiem czym różni się SN od SNplus

a LSPI to dla mnie trochę voodoo

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem już na Shellu 5w40 z SN+. Olej normalny, jak każdy inny, norma stworzona pod silniki, w których pojawia się ryzyko LSPI. Nowoczesny pakiet dodatków z obniżonym wapniem i podniesionym magnezem. Oczywiście w innych silnikach można z powodzeniem stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnoszę wrażenie, że w USA od zawsze był problem z jakością oleju silnikowego i wszyscy cierpieli na "sludge", wymyślając interwały wymian 3000mil

Normy API do SJ regulowały głównie właściwości "myjące" oleju poprzez ilość dodatków.

 

Potem SL itd. oleje miały być również eco, więc zmieniano dodatki

 

myślę, że w naszych realiach dobór oleju jeśli chodzi o normy rozbija się o to czy silnik akceptuje mid/high SAPS i czy potrzebuje HTHS>=3.5 (mówię o rynku aut używanych, bo w nowych nie siedzę)

i na podstawie tych informacji decydujemy co olej ma spełniać ACEA A1 A3 C1 C2 C3 C4

reszta dla mnie to marketing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze serie silników 1.4t GM w astrach K miały podobno problem z tym zjawiskiem LSPI, gdy stosowali "zwykły" olej Dexos. 

Potem zmienili skład oleju i problem chyba zniknął.

Do wysilonej turbo pierdziawki może i warto wziąć tego 'plusa'. Wolnossącemu silnikowi będzie wszystko jedno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, iwik napisał:

Pierwsze serie silników 1.4t GM w astrach K miały podobno problem z tym zjawiskiem LSPI, gdy stosowali "zwykły" olej Dexos. 

Potem zmienili skład oleju i problem chyba zniknął.

Do wysilonej turbo pierdziawki może i warto wziąć tego 'plusa'. Wolnossącemu silnikowi będzie wszystko jedno. 

Dexosy były dwa - do diesla i do benzyny.

A nas stosowali tylko ten przeznaczony do diesla, także silników benzynowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.03.2020 o 13:57, mikomir napisał:

Witam,

Czy któryś z kolegów testuje nowe oleje z normą API SN Plus ?

https://www.motofaktor.pl/czym-jest-norma-api-sn-plus/

jakie odczucia ?

Marketing czy coś więcej ?

 

Ciekawe jak olej ma chronić przed spalaniem stukowym. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

 

Ciekawe jak olej ma chronić przed spalaniem stukowym. ???

Olej nie ma bezpośredniego wpływu na spalanie stukowe, a na samozapłony. Te z kolei powodują spalanie stukowe. Oleje z dużą zawartością wapnia, który neutralizuje kwasy i podnosi TBN, mogą tworzyć skorupę na denku tłoka, natomiast w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i wysoką temperaturą w komorach spalania ten nagar na tłokach może niekontrolowanie wywołać samozapłon mieszanki, zanim tłok osiągnie położenie kąta zapłonu. Oleje z normą SN+ są z nowym pakietem dodatków, który zamiast dużej ilości wapnia ma dołożony magnez i niekiedy molibden działający jako reduktor tarcia.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Oleje z normą SN+ są z nowym pakietem dodatków, który zamiast dużej ilości wapnia ma dołożony magnez i niekiedy molibden działający jako reduktor tarcia.

i bor, choć ten czasem jest też w niższych normach, ale w SN+ jest zdaje się już zawsze

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.