Skocz do zawartości

Skrzynia DSG, tak czy nie, dopłacać 8kPLN?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dopłacać i brać auto z dsg.

Jest to urządzenie które 99% czasu obcowania z autem uczyni przyjemniejszym i bardziej komfortowym.

1% to moment podpisywania zamówienia na auto kiedy trzeba trochę dopłacić.

 

Olej w dsg wymienia się co 60tys km. Tak jest narzucone przez vag w serwisówce. Olej i wymiana jest dość drogi. Polecam wykupić pakiet przeglądów do 120tys km za 2,5 tys pln, wówczas pierwsze dwie wymiany masz w cenie (60 i 120tys km) . Generalnie przy dsg taki pakiet się opłaca bo za 2,5tys pln nie zrobisz indywidualnych przeglądów przy 30,60,90,120 tys km. 

 

Nie trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami związanymi z ponadnormatywną awaryjnością dsg. Statystycznie szanse na to są mimo wszystko znikome.

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeździłeś już tym 1.5 ?

 

Ja ostatnio sporo bo kuzyn mi zostawił nową (6kkm przebiegu) VII z tym silnikiem w wersji blue....

Mi osobiście nie podoba się charakterystyka tego silnika, trzeba go wysoko kręcić aby jechał (spalanie hmmm zależy od człowieka)

Tak mnie naszła refleksja do wypożyczonej w stanach corolli 1.8 w automacie (wiemy jakim, zupełnie innym konstrukcyjnie), który to trzymał obroty koło 3-4 000 przy dynamicznej jeździe. 

Obawiam się, że tu może być podobnie i skrzynia będzie jak opętana wachlować biegami  hihi

To nie stara dobra DQ250.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Zrobiłem takim zestawieniem 110 kkm bez problemów. Ogólnie mogę polecić. 
W DSG7 nie ma wymian oleju. Przynajmniej nie było.

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, dirkdiggler napisał:

Oczywiście dopłacać i brać auto z dsg.

Jest to urządzenie które 99% czasu obcowania z autem uczyni przyjemniejszym i bardziej komfortowym.

1% to moment podpisywania zamówienia na auto kiedy trzeba trochę dopłacić.

 

Olej w dsg wymienia się co 60tys km. Tak jest narzucone przez vag w serwisówce. Olej i wymiana jest dość drogi. Polecam wykupić pakiet przeglądów do 120tys km za 2,5 tys pln, wówczas pierwsze dwie wymiany masz w cenie (60 i 120tys km) . Generalnie przy dsg taki pakiet się opłaca bo za 2,5tys pln nie zrobisz indywidualnych przeglądów przy 30,60,90,120 tys km. 

 

Nie trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami związanymi z ponadnormatywną awaryjnością dsg. Statystycznie szanse na to są mimo wszystko znikome.

 

 

 

W 1.5tsi w octavii jest dq200 (suche dsg) i oleju się nie wymienia... tzn można ale to inny olej niż ten który wymienia się w mokrych dsg z interwałem jak piszesz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dirkdiggler napisał:

Oczywiście dopłacać i brać auto z dsg.

Jest to urządzenie które 99% czasu obcowania z autem uczyni przyjemniejszym i bardziej komfortowym.

1% to moment podpisywania zamówienia na auto kiedy trzeba trochę dopłacić.

 

Olej w dsg wymienia się co 60tys km. Tak jest narzucone przez vag w serwisówce. Olej i wymiana jest dość drogi. Polecam wykupić pakiet przeglądów do 120tys km za 2,5 tys pln, wówczas pierwsze dwie wymiany masz w cenie (60 i 120tys km) . Generalnie przy dsg taki pakiet się opłaca bo za 2,5tys pln nie zrobisz indywidualnych przeglądów przy 30,60,90,120 tys km. 

 

Nie trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami związanymi z ponadnormatywną awaryjnością dsg. Statystycznie szanse na to są mimo wszystko znikome.

 

 

W DSG7 wymiany oleju? Coś się zmieniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dopłacać i brać auto z dsg.
Jest to urządzenie które 99% czasu obcowania z autem uczyni przyjemniejszym i bardziej komfortowym.
1% to moment podpisywania zamówienia na auto kiedy trzeba trochę dopłacić.
 
Olej w dsg wymienia się co 60tys km. Tak jest narzucone przez vag w serwisówce. Olej i wymiana jest dość drogi. Polecam wykupić pakiet przeglądów do 120tys km za 2,5 tys pln, wówczas pierwsze dwie wymiany masz w cenie (60 i 120tys km) . Generalnie przy dsg taki pakiet się opłaca bo za 2,5tys pln nie zrobisz indywidualnych przeglądów przy 30,60,90,120 tys km. 
 
Nie trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami związanymi z ponadnormatywną awaryjnością dsg. Statystycznie szanse na to są mimo wszystko znikome.
 
 
Pakietu przeglądów nie mogę kupić, ponieważ będę instalowal lpg a wtedy te pakiety nie działają.
Muszę jeszcze popytać w ASO jak wyglądają koszta serwisowania dsg. Bo na to nie chce tracić gwarancji wymieniając olej w dsg poza ASO.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Generalnie polecam, osobiście mi w octavii (3fl) brakuje elektrycznego ręcznego z autoholdem który przy dsg ciut uprzyjemnia jazdę w mieści szczególnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeździłeś już tym 1.5 ?
 
Ja ostatnio sporo bo kuzyn mi zostawił nową (6kkm przebiegu) VII z tym silnikiem w wersji blue....
Mi osobiście nie podoba się charakterystyka tego silnika, trzeba go wysoko kręcić aby jechał (spalanie hmmm zależy od człowieka)
Tak mnie naszła refleksja do wypożyczonej w stanach corolli 1.8 w automacie (wiemy jakim, zupełnie innym konstrukcyjnie), który to trzymał obroty koło 3-4 000 przy dynamicznej jeździe. 
Obawiam się, że tu może być podobnie i skrzynia będzie jak opętana wachlować biegami  hihi
To nie stara dobra DQ250.
 
Jechałem wersja manualna. Silnik jak silnik, pchal auto do przodu, dynamiczniej niż aktualny w Astrze, która mam. Jechałem na stosunkowo niskich obrotach bo tak lubię i nie odczuwalem zamulania.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W 1.5tsi w octavii jest dq200 (suche dsg) i oleju się nie wymienia... tzn można ale to inny olej niż ten który wymienia się w mokrych dsg z interwałem jak piszesz.
No okej, ale jest jakiś olej w tej skrzyni? Bo, że to sucha skrzynia to piszą w artykułach, ale jednocześnie piszą o wymianie oleju co 40kkm. Te tzw. mokre skrzynie mają opinie trwalszych, które spokojnie dobijaja do 200kkm.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, TomekD000 napisał:

 

W 1.5tsi w octavii jest dq200 (suche dsg) i oleju się nie wymienia... tzn można ale to inny olej niż ten który wymienia się w mokrych dsg z interwałem jak piszesz.

 

7 minut temu, mrBEAN napisał:

W DSG7 wymiany oleju? Coś się zmieniło?

 

Jest zapewne jak piszecie.

Założyłem że wszystkie dsg7 są jak w moje 2,0tsi i że trzeba wymieniać olej.

W takim razie jeden problem mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

No okej, ale jest jakiś olej w tej skrzyni? Bo, że to sucha skrzynia to piszą w artykułach, ale jednocześnie piszą o wymianie oleju co 40kkm. Te tzw. mokre skrzynie mają opinie trwalszych, które spokojnie dobijaja do 200kkm.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 


Jest olej (taki jak w skrzyni manualnej), którego się teoretycznie nie wymienia. W mokrych dsg sprzęgła pracują w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, spad napisał:

Pakietu przeglądów nie mogę kupić, ponieważ będę instalowal lpg a wtedy te pakiety nie działają.

 

Odważna decyzja.

 

LPG w nowoczesnym(a tutaj dodatkowo całkiem nowym na rynku) silniku DI to duża niewiadoma. Są egzemplarze, które jeżdżą bez problemu, a są takie, które niby z takim samym kodem silnika nie współpracują z LPG. Dotyczy to zarówno instalacji IV gen. z dotryskiem benzyny, jak i VI gen. wtrysku LPG w fazie ciekłej.

 

Mimo, że z LPG mam dużo wspólnego i sam zamontowałem kilkadziesiąt sztuk i naprawiłem sporo więcej, to DI jednak jest dla mnie zbyt nieprzewidywalna, aby się w to pakować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dirkdiggler napisał:

 

 

Jest zapewne jak piszecie.

Założyłem że wszystkie dsg7 są jak w moje 2,0tsi i że trzeba wymieniać olej.

W takim razie jeden problem mniej.

 

 

W 2.0tsi (obojętnie w jakim aucie) masz inna skrzynie niż 1.5tsi w octavii, masz DQ380/381 w której olej jak najbardziej się wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spad napisał:

Pakietu przeglądów nie mogę kupić, ponieważ będę instalowal lpg a wtedy te pakiety nie działają.
Muszę jeszcze popytać w ASO jak wyglądają koszta serwisowania dsg. Bo na to nie chce tracić gwarancji wymieniając olej w dsg poza ASO.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Jakie LPG będziesz wkładał i jaki koszt?
Bo mi nijak nie wychodziło to opłacalnie w tym zestawieniu.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, spad napisał:

Pakietu przeglądów nie mogę kupić, ponieważ będę instalowal lpg a wtedy te pakiety nie działają.
Muszę jeszcze popytać w ASO jak wyglądają koszta serwisowania dsg. Bo na to nie chce tracić gwarancji wymieniając olej w dsg poza ASO.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

LPG do TSI odważnie , potaniało czy dalej 10tys zł? Policzyłeś oszczędności ? To dalej spała pb i lpg jednocześnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

W 2.0tsi (obojętnie w jakim aucie) masz inna skrzynie niż 1.5tsi w octavii, masz DQ380/381 w której olej jak najbardziej się wymienia.

Nie był bym tego pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, spad napisał:

Pakietu przeglądów nie mogę kupić, ponieważ będę instalowal lpg a wtedy te pakiety nie działają.
Muszę jeszcze popytać w ASO jak wyglądają koszta serwisowania dsg. Bo na to nie chce tracić gwarancji wymieniając olej w dsg poza ASO.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

1.5 tsi ma pięciowarstwowy wtrysk paliwa i GPF. Zanim lpg się zwróci, to wydasz dużo więcej na naprawę tego silnia i osprzętu. Przecież to pali średnio poniżej 6/100, jaki więc sens pakować lpg i ryzykować z awariami oraz niewłaściwą pracą silnika. Żaden wtryskiwacz lpg nawet w połowie nie zbliży się z precyzją do tego z 1.5 tsi.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Zrobiłem takim zestawieniem 110 kkm bez problemów. Ogólnie mogę polecić. 
W DSG7 nie ma wymian oleju. Przynajmniej nie było.

To calkiem inna DSG7. 

Edit: OK 1.5 ma suche sprzęgła. 

 

Dla autora: jesli nie jezdzisz tym w korkach to czemu nie. Mnie DQ200 w audi A3 tak przećwiczyła ze szkoda gadac... 

Edytowane przez Vadero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

 

Odważna decyzja.

 

LPG w nowoczesnym(a tutaj dodatkowo całkiem nowym na rynku) silniku DI to duża niewiadoma. Są egzemplarze, które jeżdżą bez problemu, a są takie, które niby z takim samym kodem silnika nie współpracują z LPG. Dotyczy to zarówno instalacji IV gen. z dotryskiem benzyny, jak i VI gen. wtrysku LPG w fazie ciekłej.

 

Mimo, że z LPG mam dużo wspólnego i sam zamontowałem kilkadziesiąt sztuk i naprawiłem sporo więcej, to DI jednak jest dla mnie zbyt nieprzewidywalna, aby się w to pakować.

 

Rozmawiałem z gazownikiem u którego będę montował, fachura do którego przyjeżdżają z całego kraju na montaże. Nie widzi problemu z montażem lpg, wkłada tego sporo do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jakie LPG będziesz wkładał i jaki koszt?
Bo mi nijak nie wychodziło to opłacalnej w tym zestawieniu.

 

5000 zł, instalacja KME. Dotrysk deklarowany przez producenta to 20%, fachowiec od gazu mówi, że mu średnio wychodzi od 9% do 15%.

Za 7500 zł jest jeszcze Prins. dotrysk na poziomie 5%, ale podobno reduktory mają wrażliwsze i nie do każdego 1,5 pasują. Wszystko zależy od kodu silnika. KME ogarnia więcej kodów silnika od Prinsa.

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kaczorek79 napisał:

1.5 tsi ma pięciowarstwowy wtrysk paliwa i GPF. Zanim lpg się zwróci, to wydasz dużo więcej na naprawę tego silnia i osprzętu. Przecież to pali średnio poniżej 6/100, jaki więc sens pakować lpg i ryzykować z awariami oraz niewłaściwą pracą silnika. Żaden wtryskiwacz lpg nawet w połowie nie zbliży się z precyzją do tego z 1.5 tsi.

 

Zapraszam do Wrocławia, tutaj 6 litrów to pali 1 litrowy Up! a nie 150 konna Octavia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Vadero napisał:

To calkiem inna DSG7. 

Edit: OK 1.5 ma suche sprzęgła. 

 

Dla autora: jesli nie jezdzisz tym w korkach to czemu nie. Mnie DQ200 w audi A3 tak przećwiczyła ze szkoda gadac... 

 

No właśnie większość przebiegu będzie we wrocławskich korkach. Mimo wszystko codzienne użytkowanie to miasto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Vadero napisał:

To calkiem inna DSG7. 

Edit: OK 1.5 ma suche sprzęgła. 

 

Dla autora: jesli nie jezdzisz tym w korkach to czemu nie. Mnie DQ200 w audi A3 tak przećwiczyła ze szkoda gadac... 

Napisałbyś coś więcej o tych problemach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

No właśnie większość przebiegu będzie we wrocławskich korkach. Mimo wszystko codzienne użytkowanie to miasto. 

Mam sucha dwusprzeglowke w Giuliettcie  i na pewno mieszkajac w miescie typu Wroclaw nie kupilbym auta z taka skrzynia.W korkach przy ciaglym pelzaniu temperatura sprzegiel strasznie idzie do gory-nie jest to fajne uczucie czuc zapach rozgrzanych  okladzin;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

W DSG7 nie ma wymian oleju.

 

Bo producent mówi, żeby wymieniać całą skrzynię, jak już padnie po 150 kkm ;)

Co to za pomysł, żeby chcieć osiągać długi okres eksploatacji bez wymiany oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No właśnie większość przebiegu będzie we wrocławskich korkach. Mimo wszystko codzienne użytkowanie to miasto. 
Czyli z dużym dotryskiem noPB? Z tego co kojarzę (ale mogę się mylić) lpg przy DI opłaca się najbardziej na trasie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spad napisał:

 

5000 zł, instalacja KME. Dotrysk deklarowany przez producenta to 20%, fachowiec od gazu mówi, że mu średnio wychodzi od 9% do 15%.

Za 7500 zł jest jeszcze Prins. dotrysk na poziomie 5%, ale podobno reduktory mają wrażliwsze i nie do każdego 1,5 pasują. Wszystko zależy od kodu silnika. KME ogarnia więcej kodów silnika od Prinsa.

 

Ostatnio jak sie pytalem to do 1.4 140KM chcieli 4300pln za KME. Ja sie u siebie martwilem o spalanie w miescie po jakim czasie sie przelaczy. I w trasie, czy jak bede jechal na wysokich obrotach to, czy nie bedzie korzystal z samej benzyny. I o ile przelaczanie mozna ustawic na 35* to z tym dotryskiem nie uzyskalem odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Żadnego chipa nie blokuje, wszystko można oszukać. Miałem VW CC z 160km na 195. Nm już nie pamietam ile było ale tuner oszukał szkrzynię. Program zrobiłem przy około 100 tys, auto sprzedałem przy 240 tys. Do samego końca wszystko działało cacy. Minuty bym się nie zastanawiał czy brać DSG, bierz automat! Aktualnie mam Superb 3FL 150 DSG i jest super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spad napisał:

 

No właśnie większość przebiegu będzie we wrocławskich korkach. Mimo wszystko codzienne użytkowanie to miasto. 

To przemyśl DSG poważnie, bo pełzania w kontekście trwałości one nie lubią. 
To LPG też dobrze policz.

 

Do takich warunków (jeśli musi być spalinowy 😛) to bym szukał Corolli hybrydy. Łykają gaz bez problemu, i są wydajne w mieście, a skrzynie płynne. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

To przemyśl DSG poważnie, bo pełzania w kontekście trwałości one nie lubią. 
To LPG też dobrze policz.

 

Do takich warunków (jeśli musi być spalinowy 😛) to bym szukał Corolli hybrydy. Łykają gaz bez problemu, i są wydajne w mieście, a skrzynie płynne. 

I wyje przy okazji niemiłosiernie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, johny napisał:

I wyje przy okazji niemiłosiernie 

W Corolli jest już przyzwoicie, a do pełzania po mieście nie wyje. 
 

I właśnie dlatego spalinowy do miasta to tylko kłopot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Na marginesie skoro Superb potrafi w mieście spalać 7 litrów benzyny to czy jest sens gazu? Załączam Ci wynik z jazdy wyłącznie po Katowicach, gdzie w moim aucie mam koła 19”. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, TomekT napisał:

Napisałbyś coś więcej o tych problemach? 

 

Przebieg 70kkm rozleciala sie mechatronika - ponad 4kpln, 90kkm zaczął nawalać zespół sprzęgieł - 4500zł. W międzyczasie po kolei pękały sprężyny w zawieszeniu + troche drobnostek - nie strzymałem nerwowo z gratem ;)

Audi A38P 2010 1.4tfsi, DSG7. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mrBEAN napisał:

To przemyśl DSG poważnie, bo pełzania w kontekście trwałości one nie lubią. 
To LPG też dobrze policz.

 

Do takich warunków (jeśli musi być spalinowy 😛) to bym szukał Corolli hybrydy. Łykają gaz bez problemu, i są wydajne w mieście, a skrzynie płynne. 

 

No dokładnie.

Pojezdzij sobie DSG i zauważ jak sie one zachowują w korku - ledwo ruszy i już ładuje 2 bieg, a potem piłuje na półsprzęgle. Sprzęgło od biegów parzystych jest mniejsze, do wewnątrz od tego z nieparzystych. Więc ma gorzej ;) strasznie zaczyna sie grzać i w końcu po rozgrzaniu zaczyna sie szarpanie i bicie. Mokre DSG mają łatwiej bo olej to wszystko chłodzi, mam DQ381 w leonie i widze ze juz mniejszą ma tendencje do pilowania na dwójce, mimo wszystko podczas stsnia w korku przerzucam na manual zeby trxynal dluzej 1 bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne marki podobnie. W moim Tucsonie ASO Hyundai wymieniło sprzęgła po 45 kkm ze względu na poszarpywanie na 1 biegu. Ale też coś zmienili, bo teraz ostrzej zmienia biegi, jakby z mniejszym uślizgiem. Jest mniej gładko, ale może będzie mniej zużywało sprzęgła.

Ja bez automatu nie kupiłbym już auta. Tym bardziej do miasta.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

Inne marki podobnie. W moim Tucsonie ASO Hyundai wymieniło sprzęgła po 45 kkm ze względu na poszarpywanie na 1 biegu. Ale też coś zmienili, bo teraz ostrzej zmienia biegi, jakby z mniejszym uślizgiem. Jest mniej gładko, ale może będzie mniej zużywało sprzęgła.

Ja bez automatu nie kupiłbym już auta. Tym bardziej do miasta.

 

Ile po gwarancji kosztuje taka wymiana? 

Bo jak z 5 koła i trzeba będzie zmieniać co chwilę to chrzanić taki automat😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

 

5000 zł, instalacja KME. Dotrysk deklarowany przez producenta to 20%, fachowiec od gazu mówi, że mu średnio wychodzi od 9% do 15%.

Za 7500 zł jest jeszcze Prins. dotrysk na poziomie 5%, ale podobno reduktory mają wrażliwsze i nie do każdego 1,5 pasują. Wszystko zależy od kodu silnika. KME ogarnia więcej kodów silnika od Prinsa.

 

masz jakieś info jak instalację LPG znosi filtr GPF? Nie znam się na tym, ale domyślam się że jego budowa jest ściśle dopasowana do składu spalin z benzyny. Czy nie będzie tak, że spalinami z LPG on się szybko wykończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ostatnio jak sie pytalem to do 1.4 140KM chcieli 4300pln za KME. Ja sie u siebie martwilem o spalanie w miescie po jakim czasie sie przelaczy. I w trasie, czy jak bede jechal na wysokich obrotach to, czy nie bedzie korzystal z samej benzyny. I o ile przelaczanie mozna ustawic na 35* to z tym dotryskiem nie uzyskalem odpowiedzi. 
Te fabryczne instalację Skody mają tak ustawione dotrysk, że czym wyższe obroty tym większy udział benzyny. Ale oni to nawet w silnikach mpi tak ustawiają. W instalacji Prins dotrysk jest zawsze taki sam 5%, W KME ok. 9-15%.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie skoro Superb potrafi w mieście spalać 7 litrów benzyny to czy jest sens gazu? Załączam Ci wynik z jazdy wyłącznie po Katowicach, gdzie w moim aucie mam koła 19”. 
Wrocław to niestety nie Katowice. I tutaj muszę liczyć się z większym spalaniem bliżej 8 litrów. Przy 8 litrach masz porównanie 40zl do 26 zł w najgorszym przypadku. Czyli każda stowka to 14zl na plus. Po roku mam prawie zwrot kosztów instalacji, kolejne lata to już oszczędność. Oczywiście jeszcze dochodzą przeglady, etc, to też muszę doliczyć. Bo jakby było tak, że taka Skoda palilaby 6litrow to gazu bym nie zakładał. Na pewno trochę pojezdze na benzynie zanim założę gaz.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, volf6 napisał:

Ile po gwarancji kosztuje taka wymiana? 

Bo jak z 5 koła i trzeba będzie zmieniać co chwilę to chrzanić taki automat😁

Za swoje to bym teraz nie wymieniał.

Sprzęgła podobno starczają na około 150 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, spad napisał:

Bo kosztuje stowke, a jednak obnizylismy z żoną budżet na auto.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Jak wezmiesz automat to kup gwarancję na 4 lata przynajmniej prze ten okres będziesz spał spokojnie.

 

Ja polecam automaty całkiem inny komfort jazdy. U mnie średnia z 70tys przy 1.4 150 dsg 6,2l na 100.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

Starczają na 150 a zmienili po 45 i to za darmo8]

Z torbami pójdą ci Koreańczycy:phi:

5 lat gwarancji ;]

Widać przy okazji coś zmieniają w ustawieniach, bo czuć, że ostrzej zmienia biegi, czyli na mniejszym uślizgu :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.