Skocz do zawartości

Skrzynia DSG, tak czy nie, dopłacać 8kPLN?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, spad napisał:

5000 zł, instalacja KME. Dotrysk deklarowany przez producenta to 20%, fachowiec od gazu mówi, że mu średnio wychodzi od 9% do 15%.

Za 7500 zł jest jeszcze Prins. dotrysk na poziomie 5%,

Kto ci to będzie zakładał we Wrocławiu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, spad napisał:

...Na pewno trochę pojezdze na benzynie zanim założę gaz.
 

I to jest sensowna koncepcja.

Ja bym się w życiu nie zdecydował w tym aucie, ani na gaz, ani na DSG.

Cenię święty spokój. 

I chyba jestem jakiś dziwny bo mi przyspieszenie w 1.5 (i to w cięższej budzie) w zupełności wystarcza. Prędkość max też jest ponad miarę i szybko osiągalna. Spalanie będzie niewiele większe niż w Twoim Up!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ci to będzie zakładał we Wrocławiu? 
V-gaz. Gość gazuje wszystko co się da i chyba nie trafiłem na żadną złą opinię o warsztacie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wladmar napisał:

 

Rozwiązali już problem z kangurowaniem? 

To tylko z manualem. Chyba jeszcze nie :phi: 

9 godzin temu, wlad napisał:

Mam sucha dwusprzeglowke w Giuliettcie  i na pewno mieszkajac w miescie typu Wroclaw nie kupilbym auta z taka skrzynia.W korkach przy ciaglym pelzaniu temperatura sprzegiel strasznie idzie do gory-nie jest to fajne uczucie czuc zapach rozgrzanych  okladzin;]

Moze dolozyc uniwersalna chlodnice oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kupnie t roca rozważałem dsg.

Ale ja jestm kupcem prywatnym, nie beznesmenem lisingowcem więc kupuje z reguły auta na 8-9lat i tak:

- auto drozsze ok 10kpln

-gwarancja na 5 lat 3700

- naprawa po gwarancji od 6 do 10kpln

 

Stwierdziłem, że wole wydac inaczej te pieniądze...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pado napisał:

Przy kupnie t roca rozważałem dsg.

Ale ja jestm kupcem prywatnym, nie beznesmenem lisingowcem więc kupuje z reguły auta na 8-9lat i tak:

- auto drozsze ok 10kpln

-gwarancja na 5 lat 3700

- naprawa po gwarancji od 6 do 10kpln

Stwierdziłem, że wole wydac inaczej te pieniądze...

Ja kupowałem prywatnie, ale zdrowie mnie zmusiło do automatu.

NIe wyobrażam sobie już jazdy ze skrzynią manualną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslalem po propozycjach jakie dostales.  Znam troche Pawla i zycze ci, aby instalacja od poczatku chodzila dobrze. 

 

Możesz rozwinąć swoją myśl? Może być A priv. default_smile.gif Bo wnioskuje, że wiesz, że Paweł to fachura, ale coś tam jeszcze wiesz. default_smile.gif Ogólnie dał dwie propozycje, choć sam zastrzegł, że w Prins potrafią być problemy z reduktorem, więc bardziej poleca KME z większym dotryskiem. 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szukałem info przy zakupie swojego to jest mniej wiecej tak, pisze z pamieci

 

DQ200 - 7 biegów, sucha, zalecana wymiana oleju w mechatronice (tak, tam jest filtr i zbieracz opiłków) mogą się uwalić kanaliki, coraz gorsze cisnienie, poszarpywanie - 250Nm

DQ250 - pierwsza DSG - początek 2000+ 6 biegów, mokre sprzęgła, wymiana oleju zalecana co 60kkm - 400Nm

DQ380 - 7 biegowa mokra DSG, wprowadzona w np. w poliftowym Golfie GTI (2016+) - 380Nm

DQ500 - 7 biegowa, mokra w jakiś mocnych TDI, pewnie BiTDI albo innych cudach

 

w Octavii pewnie będzie DQ200 czyli 7 biegów, sprzęgła suche, w mechatronice można zmienić olej i filtr

 

w Leonie VAG przyciął wesoło Leon 1.8 TSI manual miał 180KM/250Nm w DSG, a 180KM/320Nm w manualu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vadero napisał:

Do korków brałbym klasyczny hydrauliczny automat - zadnych sprzegiel, zadnego mechanicznego połączenia silnika ze skrzynią. 

Ja w ogóle brałbym auto bez skrzyni do takich warunków 😜

Edytowane przez mrBEAN
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Vadero napisał:

Do korków brałbym klasyczny hydrauliczny automat - zadnych sprzegiel, zadnego mechanicznego połączenia silnika ze skrzynią. 

 

Problem jest taki, że chyba już tylko PSA zostało przy tym rozwiązaniu z europejskich marek, mazda z poza europy, toyota, honda to CVT. (pomijam marki premium z większymi silnikami). 

Jak sporo miasta i korków to chyba e-CVT w hybrydzie toyoty jest jakimś rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

Jak miasto i korki to w zdecydowanej większości przypadków mieszkaniec bloku, trzeba by nieraz dłuuuugiego przedłużacza rzucanego w balkonu :] 

Tylko wyobraźnia nas ogranicza :skromny::phi::palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vadero napisał:

Ręczne skrzynie w grupie VAG chodzą beznadziejnie?! :totalszok:

 

Mam B7 manual, od czasu do czasu mam B8 z ręczną skrzynią i z DSG - jak dla mnie skrzynia w manualna B8 (auta prawie nowe) chodzi nieprecyzyjnie, z dużymi oporami. W Golfach 1.0 tsi dochodzi dziwna nieliniowa praca gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Rozmawiałem z gazownikiem u którego będę montował, fachura do którego przyjeżdżają z całego kraju na montaże. Nie widzi problemu z montażem lpg, wkłada tego sporo do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Oczywiscie gazownok udziela pelnej gwaracji na silnik?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie gazownok udziela pelnej gwaracji na silnik?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

A czy ja poruszam w tej dyskusji temat gwarancji na silnik? To raczej moje zmartwienie i ryzyko.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja poruszam w tej dyskusji temat gwarancji na silnik? To raczej moje zmartwienie i ryzyko.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Juz liczysz oszczednosci. Policz ile taki silnik kosztuje. I jego osprzet.
Wtedy licz ile oszczedzasz na lpg.
Ewentualnie bedziesz bardziej zarobiony.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w sieci 1.5TSI z LPG i zastanów się, czemu to taka niespotykana konfiguracja.

Gdyby te silniki miały dopracowaną instalację, to SKODA oferowałaby ją w salonach. LPG bardzo napędza sprzedaż w PL. Nawet, jeśli to instalacja "dilerska" a nie fabryczna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2020 o 20:40, spad napisał:

 

Finalizuje poszukiwania auta i ostatecznie będzie to Skoda Octavia III z wyprzedaży rocznika. I teraz tak, są dwie opcje z dsg i bez. Różnica 8 kPLN w tych ofertach które mam. W necie piszą, że te skrzynie wytrzymują średnio 150 kkm, co przy moim użytkowaniu to ok. 4 lata. Potem trzeba się liczyć z mniejszymi lub większymi wydatkami. Zalecają też wymianę co 40 kkm oleju, co w ASO oscyluje w cenie około 800zl. Możecie potwierdzić te informacje? Z jednej strony chciałem w końcu przejść na automat, ale dopłata daje do myślenia, szczególnie jeżeli brać pod uwagę trwałość. A przy silniku 1,5 150 km w zasadzie dsg blokuje możliwości ewentualnego chipa bo skrzynia więcej niż 250 Nm nie wytrzyma a taka moc ma ten silnik. Oczywiście chip to tak dodatkowo do myślenia a nie warunek. Jak rzeczywistość jest inna to piszcie, bo ta wiedza to z artykułów w necie.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 


Hmm... przeczytałem cały wątek i na Twoim miejscu. 

1 Zdecydowanie brałbym DSG, Octavią 2.0 TDI 150 KM mam 150 kkm i skrzynia sprawuje się absolutnie bez zarzutu. Oczywiście nie jest to ideał - jednak jeśli miałbym wybrać jakiś manual czy stary hydraulik to DSG sprawuje się dużo lepiej. Oczywiście nowoczesne hydrauliki są dużo lepsze. 
DSG staje się coraz bardziej serwisowalne, oprócz olejów można już swobodnie wymieniać tarcze sprzęgła. 

2 Nie pchał bym się w czip ani w LPG, jeśli szukasz osiągów i oszczędności dopłać ( nie wiem ile, może się nie opłaca ) w mocniejszą benzynę lub TDIka. 

Jedyna wada mojej skody ( no dobra, nie koniecznie wada) to łożyska przód - już są 3. Jak przywalisz w dużą dziurę ( czasem nie ma siły) po wyjechaniu od razu szumią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ghost2255 napisał:

Poszukaj w sieci 1.5TSI z LPG i zastanów się, czemu to taka niespotykana konfiguracja.

Gdyby te silniki miały dopracowaną instalację, to SKODA oferowałaby ją w salonach. LPG bardzo napędza sprzedaż w PL. Nawet, jeśli to instalacja "dilerska" a nie fabryczna.

 

 

 

Wiesz, polityka Skody jest troszkę dziwna. Dla silnika 1.0 115 KM kupisz Scalę z lpg, jednocześnie nie oferują instalacji do Octavii z tym samym silnikiem.

Sam silnik ma dosyć krótki staż na rynku, plus przeświadczenie, że do silników z wtryskiem bezpośrednim lpg jest bardzo drogie. 

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spad napisał:

 

Wiesz, polityka Skody jest troszkę dziwna. Dla silnika 1.0 115 KM kupisz Scalę z lpg, jednocześnie nie oferują instalacji do Octavii z tym samym silnikiem.

Sam silnik ma dosyć krótki staż na rynku, plus przeświadczenie, że do silników z wtryskiem bezpośrednim lpg jest bardzo drogie. 

 

Do Scala 1.0 nie ma fabrycznego lpg. Skad masz takie info, ze mozna kupic? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, czachabrava napisał:

 

Do Scala 1.0 nie ma fabrycznego lpg. Skad masz takie info, ze mozna kupic? 

 

Z ASO. To nie jest fabryczna instalacja montowana na taśmie produkcyjnej, ale w ASO dedykowana do modelu z zachowaniem gwarancji producenta honorowanej w każdym ASO. Nawet na otomoto.pl masz nowe Scale z lpg do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2020 o 08:18, johny napisał:

I wyje przy okazji niemiłosiernie 

 

Nie siej paniki.

Wciskasz pedał do podłogi non stop, jeździsz tak po mieście?

Gwarantuje, że przy hybrydowym napędzie ta skrzynia daje fun w standardowym lataniu w korkach czy w koło komina :)

 

Jadąc w trasę to "wycie" słyszę jak włączam się dynamicznie tam do ruchu albo chce wyprzedzić, poza tym płynna i cicha jazda. Nie knujcie przeciw CVT czy eCVT to są dobre i wytrzymałe skrzynie, może nie tak dynamiczne jak DSG ale dają radę, a bezobsługowość i niska awaryjność się odpłacają się pozytywnie.

 

 :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ghost2255 napisał:

Poszukaj w sieci 1.5TSI z LPG i zastanów się, czemu to taka niespotykana konfiguracja.

Gdyby te silniki miały dopracowaną instalację, to SKODA oferowałaby ją w salonach. LPG bardzo napędza sprzedaż w PL. Nawet, jeśli to instalacja "dilerska" a nie fabryczna.

 

 

 

Szukałem, faktycznie nie ma tego jakoś dużo. Wysłałem zapytanie do Energy Gas Polska z pytaniem o wycenę i wskazali, że ten silnik robią tylko dla mieszkańców Warszawy i Krakowa, ponieważ instalacja po montażu wymaga dodatkowych wizyt na strojenie. Na pewno nie zachęca to. Zastanawiam się jeszcze nad 1.0 i dzisiaj porozmawiam fachurą na żywo co uważa o tym silniku pod lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, volf6 napisał:

Jest ale co to ma do rzeczy. To nie olej w samej skrzyni się grzeje a sprzęgła i z przegrzania nie domagają powodując szarpanie czy jak tam to nazwać:)

Czyli jak chlodzone sa sprzegla? Powietrzem? Jesli tak to jakos dziwnie. Spodziewalem sie, ze sprzeglo jest suche ale w obudowie plynie olej i je chlodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

Czyli jak chlodzone sa sprzegla? Powietrzem? Jesli tak to jakos dziwnie. Spodziewalem sie, ze sprzeglo jest suche ale w obudowie plynie olej i je chlodzi.

Moze dziwne a moze nie, zwykłe sprzęgła też są chłodzone powietrzem i działają, tu jak widać czegoś nie dopracowali względnie założyli, ze auto nie jest do poruszania się w korkach...

Chłodzenie obudowy to raczej g. da. Jak ma się chłodzić olejem to stosuje się mokre sprzęgła ale i to rozwiązanie ma swoje minusy...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kovic napisał:

Jedyna wada mojej skody ( no dobra, nie koniecznie wada) to łożyska przód - już są 3. Jak przywalisz w dużą dziurę ( czasem nie ma siły) po wyjechaniu od razu szumią

 

co, ile? 3 na jedno koło? co oni k...a wymyslaja w tych autach? po co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

Zastanawiam się jeszcze nad 1.0 i dzisiaj porozmawiam fachurą na żywo co uważa o tym silniku pod lpg.

 

Widzę, że naprawdę szukasz kłopotów.

 

Ja znam trochę statystyk od kilku zaprzyjaźnionych serwisów i wiem, jak silniki DI spisuja się na LPG.

Ja jeżdżę hybrydą. Jak myślisz, czemu? przecież mogę sobie zamontować LPG samodzielnie.

 

Dzisiejsi klienci konwertujący świeże/nowe auta z bezpośrednim wtryskiem są tak naprawdę testerami tych produktów.

To, że gazownik zapewnia, że podejmie sie montażu nic nie znaczy. Dopłata do PRINSA też nic nie gwarantuje. W razie problemów producent i tak się wypina.

W najlepszym razie(o ile uda się wyegzekwować) zdemontuje instalację i odda pieniądze. Ty zostaniesz z autem z dziurami po zbiorniku i wlewie-brak gwarancji na karoserię, pociętą i polutowaną wiązką-brak gwarancji na elektrykę, powierconym kolektorem i pociętymi wężami chłodziwa-brak gwarancji na silnik.

 

Oczywiście jest też szansa, że będzie działać LPG i zaoszczędzisz troszkę pieniędzy, ale moim zdaniem jest ona mimo wszystko zbyt mała.

 

Na temat ew. wykonawcy nie będę się wypowiadał. Sama instalacja może dostarczyć bardzo wielu problemów.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał:

 

Widzę, że naprawdę szukasz kłopotów.

 

Ja znam trochę statystyk od kilku zaprzyjaźnionych serwisów i wiem, jak silniki DI spisuja się na LPG.

Ja jeżdżę hybrydą. Jak myślisz, czemu? przecież mogę sobie zamontować LPG samodzielnie.

 

Dzisiejsi klienci konwertujący świeże/nowe auta z bezpośrednim wtryskiem są tak naprawdę testerami tych produktów.

To, że gazownik zapewnia, że podejmie sie montażu nic nie znaczy. Dopłata do PRINSA też nic nie gwarantuje. W razie problemów producent i tak się wypina.

W najlepszym razie(o ile uda się wyegzekwować) zdemontuje instalację i odda pieniądze. Ty zostaniesz z autem z dziurami po zbiorniku i wlewie-brak gwarancji na karoserię, pociętą i polutowaną wiązką-brak gwarancji na elektrykę, powierconym kolektorem i pociętymi wężami chłodziwa-brak gwarancji na silnik.

 

Oczywiście jest też szansa, że będzie działać LPG i zaoszczędzisz troszkę pieniędzy, ale moim zdaniem jest ona mimo wszystko zbyt mała.

 

Na temat ew. wykonawcy nie będę się wypowiadał. Sama instalacja może dostarczyć bardzo wielu problemów.

 

Nie szukam kłopotów, po prostu patrzę co jest na rynku, co mogę kupić. O 1.0 pytałem bo jak ASO sprzedaje lpg do tego silnika, to znaczy, że coś można. Też rozważam hybrydę, ale tutaj musiałby być Auris z 2018 roku kupiony u Dobrygowskiego w Długołęce. Nic nie jest przesądzone na 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

Znajomy kupił rok temu DUSTERA z "fabrycznym" LPG landirenzo. Zgadnij, z czym już 4 razy był na serwisie?

Tu akurat i w starym Dusterze lepiej raczej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost2255 napisał:

Znajomy kupił rok temu DUSTERA z "fabrycznym" LPG landirenzo. Zgadnij, z czym już 4 razy był na serwisie?

 

Sama instalacja Landi nie jest zla, gorzej z przeszkolonymi fachowcami w serwisie. Znajomy mial tez problem z lpg w 1.6 sce, wizyta w innym warsztacie rozwiazala problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2020 o 11:48, wujek napisał:

To tylko z manualem. Chyba jeszcze nie :phi: 

Moze dolozyc uniwersalna chlodnice oleju?

Kangurowanie rozwiązane.

dodatkowo np ja nie odczuwałem kangura, ale nie ukrywam, że po aktualizacji auto rusza o wiele lepiej i delikatniej 🤣

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2020 o 16:15, TomekD000 napisał:

 

Problem jest taki, że chyba już tylko PSA zostało przy tym rozwiązaniu z europejskich marek, mazda z poza europy, toyota, honda to CVT. (pomijam marki premium z większymi silnikami). 

Jak sporo miasta i korków to chyba e-CVT w hybrydzie toyoty jest jakimś rozwiązaniem.

 

Suzuki ma klasyczną hydrauliczną skrzynię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ghost2255 napisał:

Może nie jest bardzo źle, ale w nowym aucie palący się CE nie powinien być normą. I wyłączający się napęd LPG też nie.

Hmmm piszecie u kolegi/znajomego....

Jedno z moich aut to Duster 2019 SCE z Landi i co i nic jeździ. Jak padnie wrzucę innego producenta.

W megane mam BRC i Ok.

W rio stag i tu już gazownik tykał się reduktora bo nie chciał się przełączać z „zimnego”. 
Wszystkie auta od nowości u mnie. 
A w Paseratti miałem lovato i piszczał reduktor , podmienili na inny a mój chyba „zregenerowali” i włożyli  znów i cisza.

 

Ale nie o tym mowa. 1.5 prawie jak Hemi ;) odłącza 2 cylindry z paliwa , że tak powiem. Ciagle komunikatami na blacie rzuca , że jadę na 2 garach. Ciekawe jak to instalka ogarnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.