Skocz do zawartości

Skrzynia DSG, tak czy nie, dopłacać 8kPLN?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 15.03.2020 o 17:50, t_kucyk napisał:

 

Mam B7 manual, od czasu do czasu mam B8 z ręczną skrzynią i z DSG - jak dla mnie skrzynia w manualna B8 (auta prawie nowe) chodzi nieprecyzyjnie, z dużymi oporami. W Golfach 1.0 tsi dochodzi dziwna nieliniowa praca gazu.

Oba wspomniane przez ciebie auta mialem, uważam że pieprzysz głupoty ;)

  • Lubię to 1
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Camel napisał:

Hmmm piszecie u kolegi/znajomego....

Jedno z moich aut to Duster 2019 SCE z Landi i co i nic jeździ. Jak padnie wrzucę innego producenta.

W megane mam BRC i Ok.

W rio stag i tu już gazownik tykał się reduktora bo nie chciał się przełączać z „zimnego”. 
Wszystkie auta od nowości u mnie. 
A w Paseratti miałem lovato i piszczał reduktor , podmienili na inny a mój chyba „zregenerowali” i włożyli  znów i cisza.

 

Ale nie o tym mowa. 1.5 prawie jak Hemi ;) odłącza 2 cylindry z paliwa , że tak powiem. Ciagle komunikatami na blacie rzuca , że jadę na 2 garach. Ciekawe jak to instalka ogarnie ? 

 

KME montuje do tego silnika i ogarnia zarówno filtr jak i odłączenie cylindrów. O dziwo nie było to tak duże wyzwanie dla KME jak sami na początku myśleli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, spad napisał:

KME montuje do tego silnika i ogarnia zarówno filtr jak i odłączenie cylindrów. O dziwo nie było to tak duże wyzwanie dla KME jak sami na początku myśleli. 

 

Jeżeli już chcesz KME zakładać to rozważ założenie go w firmowym serwisie w Zgierzu. Chłopaki głównie zajmują się  poprawianiem po innych ale także instalują (lub instalowali bo byłem kilka lat temu) lpg. Bardzo dobrze ogarniają temat, szczególnie w bardziej wymagających silnikach. Poza tym chętnie się dzielą swoją wiedzą i wytłumaczą jak np. uniknąć checków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sherif napisał:

 

Jeżeli już chcesz KME zakładać to rozważ założenie go w firmowym serwisie w Zgierzu. Chłopaki głównie zajmują się  poprawianiem po innych ale także instalują (lub instalowali bo byłem kilka lat temu) lpg. Bardzo dobrze ogarniają temat, szczególnie w bardziej wymagających silnikach. Poza tym chętnie się dzielą swoją wiedzą i wytłumaczą jak np. uniknąć checków.

 

Rozważam tę opcję, choć dwa wrocławskie zakłady instalujące lpg deklarują, że nie jest problemem zagazowanie tego silnika, mają doświadczenie z TSI, wszyscy polecają KME. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spad napisał:

 

Rozważam tę opcję, choć dwa wrocławskie zakłady instalujące lpg deklarują, że nie jest problemem zagazowanie tego silnika, mają doświadczenie z TSI, wszyscy polecają KME. 

Ja też miałem dobrego gazownika od lat w tym siedział i specjalizował się w Subaru. W 3 subaru wstawiałem u nich gaz. Od lat też stosowali KME. Kiedy po Ntym checku poddałem się, pojechałem do Zgierza. Nie mieli zastrzeżeń do samej instalacji, nawet powiedzieli, że jest bardzo schludnie i poprawnie, ale z nastawami nie wszystko było idealne.  IMHO warto porównać cenę i rozważyć tą opcję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Vadero napisał:

Oba wspomniane przez ciebie auta mialem, uważam że pieprzysz głupoty ;)

 

Masz prawo do swojej opinii popartej doświadczeniem , a ja do swojej.

Nigdy więcej manuala w VW z silnikiem montowanym poprzecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, t_kucyk napisał:

 

Masz prawo do swojej opinii popartej doświadczeniem , a ja do swojej.

Nigdy więcej manuala w VW z silnikiem montowanym poprzecznie.

Nie wiem, na co trafiłeś, ale przetestowałem setki VAGów z poprzecznymi silnikami i mam porównanie do równie pokaźnej ilości innych marek samochodów i mogę jedynie stwierdzić, że manual w VAGu chodzi najbardziej precyzyjnie, najlżej i z wyraźnym kliknięciem przy zapinaniu biegu. Nie ważne, czy to w Polo 9N, Fabii, czy Passacie B8. Nieco gorzej jest w Audi z silnikami wzdłuż, a już zupełnie gorzej w większości azjatyckich aut, czy europejskich innych producentów. W grupie VAG mocno się poprawiło gdzieś na początku lat 2000, zaczęli stosować dość duże odważniki na wybierakach skrzyń i przeszli na system sterowania linkami.

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2020 o 05:27, Camel napisał:

Hmmm piszecie u kolegi/znajomego....

Jedno z moich aut to Duster 2019 SCE z Landi i co i nic jeździ. Jak padnie wrzucę innego producenta.

W megane mam BRC i Ok.

W rio stag i tu już gazownik tykał się reduktora bo nie chciał się przełączać z „zimnego”. 
Wszystkie auta od nowości u mnie. 
A w Paseratti miałem lovato i piszczał reduktor , podmienili na inny a mój chyba „zregenerowali” i włożyli  znów i cisza.

 

Ale nie o tym mowa. 1.5 prawie jak Hemi ;) odłącza 2 cylindry z paliwa , że tak powiem. Ciagle komunikatami na blacie rzuca , że jadę na 2 garach. Ciekawe jak to instalka ogarnie ? 

 

Jak ma ogarnąć? Tak jak każda instalacja IV generacji z dotryskiem PB, nie ma sygnału sterującego na wtryskiwacze PB więc nie ma sygnału do wysterowania wtryskiwacza lpg. Tak praca wtryskiwaczy Pb jest emulowana, stąd sterownik PB sądzi że wtryskiwacze PB pracują. Zresztą ta sama zasada działa w IV generacji instalacji lpg do wtrysku pośredniego od chyba 20 lat odkąd są montowane te instalacje.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.