Skocz do zawartości

Golf VII półoś mokra przy skrzyni


klo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na okresowym badaniu technicznym, diagnosta zauważył że cieknie olej ze skrzyni biegów :(   Auto miało jakiś czas temu wymieniane sprzęgło i co za tym idzie demontowaną skrzynię biegów.  Mam wrażenie że gdyby simmering półosi  był uszkodzony to olej powinien wyciekać w dół ( powinna być widoczna jakaś kropla ) i być widoczny na obudowie skrzyni biegów. Tutaj dziwnie "poci" się całą flansza i wydaje i się że ten olej wydostaje się ze środka flanszy na zewnątrz. Pacjent to Golf VII 1.4 TSI z przebiegiem 73000 km. Jak myślicie co jest przyczyną ?

  

auto.jpg

20200314_063925.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze

 Czy w momencie demontażu. Przypadkiem nie wylał się olej na przegol pół os. I tak już zostawili. Z doświadczenia wiem że nie myje się takich rzeczy bo mechanicy robią szybko żeby tylko klient opuścił.warsztat. 

 

Moim skromnym.zdaniem. zakup.najzwyklejszy płyn do czyszczenia silnika na bazie rozpuszczalnika (Boll do EGR) popsikaj całe to miejsce wycieku/pocenia aż do.momentu odparowania zaolejenia i obserwuj

....

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, klo napisał:

Witam. Na okresowym badaniu technicznym, diagnosta zauważył że cieknie olej ze skrzyni biegów :(   Auto miało jakiś czas temu wymieniane sprzęgło i co za tym idzie demontowaną skrzynię biegów.  Mam wrażenie że gdyby simmering półosi  był uszkodzony to olej powinien wyciekać w dół ( powinna być widoczna jakaś kropla ) i być widoczny na obudowie skrzyni biegów. Tutaj dziwnie "poci" się całą flansza i wydaje i się że ten olej wydostaje się ze środka flanszy na zewnątrz. Pacjent to Golf VII 1.4 TSI z przebiegiem 73000 km. Jak myślicie co jest przyczyną ?

  

auto.jpg

20200314_063925.jpg

Ostatnio,własnie miałem wymieniane zimeringi ,olej lał się po skrzyni w dół,ewidentnie było dośc mokro ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, klo napisał:

To było już jakiś czas temu wymyte do sucha i znowu się pojawia :(

 

To prawdopodobnie simmering do wymiany. Przy wymianie sprzęgła wiadomo szybko-szybko, wyszarpali półoś, potem pewnie nawet szmatą nie przetarli tylko wcisnęli do środka. Przy tym szarpaniu, albo od piasku na półosi simmering oberwał i cieknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, klo napisał:

Przecież półoś się odkręca od flanszy i sieemering nie powinien być ruszany.

I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić?

To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni :)

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, volf6 napisał:

I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić?

To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni :)

A kto potem płaci za jej uszczelnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest VAG, tam się nie da zdjąć flanszy, bez demontażu przegubu. bo ta jest przykręcona do dyfra śrubą.

W przegubie jest uszczelka papierowa. Może się uszkodziła (albo wypadła) i pewnie to przegub poci się lekką frakcją smaru.

Trzeba to umyć i dokładnie obserwować skąd zaczyna się pocić.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, volf6 napisał:

I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić?

To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni :)

Tam półoś nie siedzi na pierścieniu .
Jest przykręconą śrubą.
Nie da się wyjąć flanszy bez odkręcenia tych 6 śrubek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie jest możliwe, żeby olej przesączył się przez gwint śruby i jej łeb, ale mało prawdopodobne. Dodatkowo przegub jest uszczelniony dookoła, odrzuconym na boki smarem, więc olej musiałby go rozcieńczyć. A smar molibdenowy ma konsystencję majonezu i jeśli będzie jakaś nieszczelność, to ją wykorzysta... zwłaszcza w obracającym się elemencie. Może przecisnąć się gwintem śrub mocujących przegub. Normalnie - jak wspomniałem - jest tam uszczelka, która oddziela śruby od wnętrza przegubu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem o tej uszczelce króra jest pomiędzy flanszą a przegubem, u mnie jest gumowa. Jak obejrzałem ten wyciek od spodu, to na tym czarnym kołnierzu od dołu była kropla jasnego oleju ze skrzyni więc raczej to olej ze skrzyni a nie jakieś pozostałości smaru z przegubu. Sam już nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1: zawsze odkręcam flanszę prawej półosi do zdemontowania skrzyni bo nie wadzi o koło zamachowe 

 

2: miałem taką przeprawę, najprawdopodobniej napchałem za dużo smaru do przegubu wewnętrznego z którego zaczął się wytrącać olej i wyłaził z połączenia. pierw myślałem ze to przekładniowy, po rozcięciu saszetki ze smarem do przegubów już wiedziałem że to to..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zdiagnozowany, cieknie siemmeringiem ( widać na tym dole tego czarnego kołnierza krople świeżego oleju ze skrzyni ).

Teraz pytanie :)  Czy po wyjęciu flanszy ze skrzyni poleci olej ?  Jak się zabrać za wymianę tego :)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, klo napisał:

Temat zdiagnozowany, cieknie siemmeringiem ( widać na tym dole tego czarnego kołnierza krople świeżego oleju ze skrzyni ).

Teraz pytanie :) Czy po wyjęciu flanszy ze skrzyni poleci olej ?  Jak się zabrać za wymianę tego :)?

 

Przechyl auto maksymalnie na stronę gdzie nie demontujesz przegubu to nie powinno cieknąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spuścił olej. Musisz tylko sprawdzić jakie klucze są potrzebne do korków (zwykle imbus, albo xzn z otworem). Najpierw odkręć korek wlewowy.

Jeśli spuścisz olej do czystego pojemnika, to możesz go wlać z powrotem.

Wyciągasz półoś z przegubem z flanszy. Jeśli nie starczy ruchu w przegubie wewnętrznym, to rozpinasz wahacz. Odkręcasz śrubkę z flanszy (można wkręcić w nią dwie śruby, żeby było za co zablokować obrót. Wyciągasz flanszę i uszczelniacz. (zakładam, że nie masz szpery).

Jeśli nie masz przyrządu do instalacji uszczelniacza, to wypełnij go smarem od środka, w miejscu gdzie jest sprężynka simeringu. To zapobiegnie jej wypadnięciu przy wbijaniu.

Po zamontowaniu uszczelniacza, posmaruj jego wargę. reszta w odwrotnej kolejności.

Fabryka nakazuje wymianę śrubki flanszy na nową.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.