klo Napisano 15 Marca 2020 Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Witam. Na okresowym badaniu technicznym, diagnosta zauważył że cieknie olej ze skrzyni biegów :( Auto miało jakiś czas temu wymieniane sprzęgło i co za tym idzie demontowaną skrzynię biegów. Mam wrażenie że gdyby simmering półosi był uszkodzony to olej powinien wyciekać w dół ( powinna być widoczna jakaś kropla ) i być widoczny na obudowie skrzyni biegów. Tutaj dziwnie "poci" się całą flansza i wydaje i się że ten olej wydostaje się ze środka flanszy na zewnątrz. Pacjent to Golf VII 1.4 TSI z przebiegiem 73000 km. Jak myślicie co jest przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Marca 2020 Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 W przegubie tego typu jest smar, taki ciemny z dwusiarczkiem molibdenu więc skoro cieknie olej to ze skrzyni. Pewnie była półoś demontowana przy robocie, coś się poruszyło i tyle. na razie umyj i obserwuj, moze sie ''dotrze'' 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 15 Marca 2020 Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 Pytanie zasadnicze Czy w momencie demontażu. Przypadkiem nie wylał się olej na przegol pół os. I tak już zostawili. Z doświadczenia wiem że nie myje się takich rzeczy bo mechanicy robią szybko żeby tylko klient opuścił.warsztat. Moim skromnym.zdaniem. zakup.najzwyklejszy płyn do czyszczenia silnika na bazie rozpuszczalnika (Boll do EGR) popsikaj całe to miejsce wycieku/pocenia aż do.momentu odparowania zaolejenia i obserwuj .... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 To było już jakiś czas temu wymyte do sucha i znowu się pojawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 15 Marca 2020 Udostępnij Napisano 15 Marca 2020 2 godziny temu, klo napisał: Witam. Na okresowym badaniu technicznym, diagnosta zauważył że cieknie olej ze skrzyni biegów Auto miało jakiś czas temu wymieniane sprzęgło i co za tym idzie demontowaną skrzynię biegów. Mam wrażenie że gdyby simmering półosi był uszkodzony to olej powinien wyciekać w dół ( powinna być widoczna jakaś kropla ) i być widoczny na obudowie skrzyni biegów. Tutaj dziwnie "poci" się całą flansza i wydaje i się że ten olej wydostaje się ze środka flanszy na zewnątrz. Pacjent to Golf VII 1.4 TSI z przebiegiem 73000 km. Jak myślicie co jest przyczyną ? Ostatnio,własnie miałem wymieniane zimeringi ,olej lał się po skrzyni w dół,ewidentnie było dośc mokro ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 12 godzin temu, klo napisał: To było już jakiś czas temu wymyte do sucha i znowu się pojawia To prawdopodobnie simmering do wymiany. Przy wymianie sprzęgła wiadomo szybko-szybko, wyszarpali półoś, potem pewnie nawet szmatą nie przetarli tylko wcisnęli do środka. Przy tym szarpaniu, albo od piasku na półosi simmering oberwał i cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 16 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 Przecież półoś się odkręca od flanszy i sieemering nie powinien być ruszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 (edytowane) 52 minuty temu, klo napisał: Przecież półoś się odkręca od flanszy i sieemering nie powinien być ruszany. I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić? To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni Edytowane 16 Marca 2020 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 18 minut temu, volf6 napisał: I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić? To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni A kto potem płaci za jej uszczelnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 2 minuty temu, Artur_W_wa napisał: A kto potem płaci za jej uszczelnienie? Niech reklamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 To jest VAG, tam się nie da zdjąć flanszy, bez demontażu przegubu. bo ta jest przykręcona do dyfra śrubą. W przegubie jest uszczelka papierowa. Może się uszkodziła (albo wypadła) i pewnie to przegub poci się lekką frakcją smaru. Trzeba to umyć i dokładnie obserwować skąd zaczyna się pocić. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 16 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 Właśnie się zastanawiam, czy nie może lecieć tą śrubą wewnątrz flanszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 9 godzin temu, volf6 napisał: I myślisz, ze ktoś będzie się bawił w odkręcanie/przykręcanie tych 6 śrubek i tracił kilkanaście/kilkadziesiąt minut, bo dostęp tam słaby a dodatkowo może się któraś zerwać lub obrobić? To się podważa/szarpie i w kilka sekund półoś wychodzi ze skrzyni Tam półoś nie siedzi na pierścieniu . Jest przykręconą śrubą. Nie da się wyjąć flanszy bez odkręcenia tych 6 śrubek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Marca 2020 Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 Teoretycznie jest możliwe, żeby olej przesączył się przez gwint śruby i jej łeb, ale mało prawdopodobne. Dodatkowo przegub jest uszczelniony dookoła, odrzuconym na boki smarem, więc olej musiałby go rozcieńczyć. A smar molibdenowy ma konsystencję majonezu i jeśli będzie jakaś nieszczelność, to ją wykorzysta... zwłaszcza w obracającym się elemencie. Może przecisnąć się gwintem śrub mocujących przegub. Normalnie - jak wspomniałem - jest tam uszczelka, która oddziela śruby od wnętrza przegubu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 16 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2020 Wiem wiem o tej uszczelce króra jest pomiędzy flanszą a przegubem, u mnie jest gumowa. Jak obejrzałem ten wyciek od spodu, to na tym czarnym kołnierzu od dołu była kropla jasnego oleju ze skrzyni więc raczej to olej ze skrzyni a nie jakieś pozostałości smaru z przegubu. Sam już nie wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 1: zawsze odkręcam flanszę prawej półosi do zdemontowania skrzyni bo nie wadzi o koło zamachowe 2: miałem taką przeprawę, najprawdopodobniej napchałem za dużo smaru do przegubu wewnętrznego z którego zaczął się wytrącać olej i wyłaził z połączenia. pierw myślałem ze to przekładniowy, po rozcięciu saszetki ze smarem do przegubów już wiedziałem że to to.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 17 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Temat zdiagnozowany, cieknie siemmeringiem ( widać na tym dole tego czarnego kołnierza krople świeżego oleju ze skrzyni ). Teraz pytanie :) Czy po wyjęciu flanszy ze skrzyni poleci olej ? Jak się zabrać za wymianę tego :)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 2 godziny temu, klo napisał: Temat zdiagnozowany, cieknie siemmeringiem ( widać na tym dole tego czarnego kołnierza krople świeżego oleju ze skrzyni ). Teraz pytanie Czy po wyjęciu flanszy ze skrzyni poleci olej ? Jak się zabrać za wymianę tego :)? Przechyl auto maksymalnie na stronę gdzie nie demontujesz przegubu to nie powinno cieknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Ja bym spuścił olej. Musisz tylko sprawdzić jakie klucze są potrzebne do korków (zwykle imbus, albo xzn z otworem). Najpierw odkręć korek wlewowy. Jeśli spuścisz olej do czystego pojemnika, to możesz go wlać z powrotem. Wyciągasz półoś z przegubem z flanszy. Jeśli nie starczy ruchu w przegubie wewnętrznym, to rozpinasz wahacz. Odkręcasz śrubkę z flanszy (można wkręcić w nią dwie śruby, żeby było za co zablokować obrót. Wyciągasz flanszę i uszczelniacz. (zakładam, że nie masz szpery). Jeśli nie masz przyrządu do instalacji uszczelniacza, to wypełnij go smarem od środka, w miejscu gdzie jest sprężynka simeringu. To zapobiegnie jej wypadnięciu przy wbijaniu. Po zamontowaniu uszczelniacza, posmaruj jego wargę. reszta w odwrotnej kolejności. Fabryka nakazuje wymianę śrubki flanszy na nową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.