Skocz do zawartości

Tani olej 5W40 - który wybrać?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam taniego, przyzwoitego oleju 5W40 do diesla bez DPF. Który z listy poniżej będzie najlepszy?

 

1. Orlen Platinum 5W40

2. Lotos Synthetic Plus 5W40

3. Shell Helix Ultra 5W40

4. Total Quartz 9000 5W40 

 

Orlen pasuje mi ze względu na cenę i pojemność butelki 4,5L czyli w sam raz na wymianę w mJTD 120KM. Dolewek nie wykonuję, więc nie ma sensu kupować więcej. Ktoś coś poleci? Wg instrukcji olej musi spełniać normę FIAT 9.55535-M2, która mówi że:

 

Cytuj

Qualification for lubricants with extended drain. OEM recommended product also meets ACEA B3-04/B4-04

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu testowałem na moim poczciwym JTD różnej olej 5W40 i u mnie niestety pomimo, że lubię polskie to Orlen słabo wypadł. Pod deklem zrobiło się ciemno brązowo, pomimo, że wcześniej było czysciutko.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, bochumil napisał:

Ale to jest olej niskopopiołowy czyli prawdopodobnie ze zubożoną ilością dodatków uszlachetniających.

ma inny pakiet, nie jest pod żadnym względem zubożony.

Jak czegoś nie rozumiesz to nie znaczy odrazu, że to jest gorsze... oleje niskopopiołowe mają nowszy pakiet dodatków i zostawiają miej depozytów, czyli generalnie są lepsze, a nie gorsze czy zubożone jak to napisałeś.

Godzinę temu, bochumil napisał:

Który z listy poniżej będzie najlepszy?

z tej listy obojętne, niczym szczególnym żaden z nich się nie wyróżnia, jak będziesz wymieniał co 10kkm to tym bardziej bez różnicy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

Jak czegoś nie rozumiesz to nie znaczy odrazu, że to jest gorsze... oleje niskopopiołowe mają nowszy pakiet dodatków i zostawiają miej depozytów, czyli generalnie są lepsze, a nie gorsze czy zubożone jak to napisałeś.

 

Nie tylko ja czegoś nie rozumiem:  

 

Cytuj

Niestety, dodatki uszlachetniające, po których spaleniu powstają popioły tak szkodliwe dla filtrów cząstek stałych i katalizatorów, są silnikowi bardzo potrzebne. Ograniczają one zużycie elementów silnika, zwłaszcza gładzi cylindrycznych i pierścieni. Gdy tych dodatków nie ma, silnik jest chroniony przed zużyciem w znacznie mniejszym stopniu. Oczywiście, nowoczesne silniki z filtrami DPF są przystosowane do olejów niskopopiołowych, ich układy smarowania wytwarzają ciśnienie oleju wielokrotnie wyższe niż w silnikach starszej generacji.

 

Cytuj

 

Dodatkowo, ze względów ochrony środowiska, wprowadzono ograniczenie dopuszczalnej ilości dodatków zawierających fosfor (P) i siarkę (S), które niszczą (dezaktywują) katalizatory w układach wydechowych.

Ze złożenia zastosowanych skrótów stworzono angielską nazwę low SAPS dla tej nowej grupy olejów silnikowych (oznaczającą niską zawartość popiołu siarczanowego, związków fosforu i związków siarki), a w języku polskim przyjęła się nazwa oleje niskopopiołowe.

Praktyka pokazała, że ograniczanie zawartości ważnych dodatków oleju musi mieć swoje granice. Np. mniejsza ilość dodatków zawierających fosfor wydłuża wprawdzie życie konwertorów katalitycznych (do 240 tys. km przebiegu pojazdu), ale znacznie skraca trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu czy gładzi cylindrowych.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chyba [mention=155996]kaczorek79[/mention] polecał ten olej, ale koniecznie z nową etykietą bo poprawili jego parametry. 
O tutaj: 
 
Jakie parametry? Nie mogę znaleźć żadnych informacji nt zmian w składzie oleju Shell. Większość grafik zamieszczonych w sklepach internetowych przedstawia starą wersję etykiety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2020 o 18:12, Ozarek napisał:

ma inny pakiet, nie jest pod żadnym względem zubożony.

Jak czegoś nie rozumiesz to nie znaczy odrazu, że to jest gorsze...

 

Na 100% mają dodatki niskopopiołowe czyli dobre dla DPF, ale w sumie gorsze dla innych rzeczy.

 

Jest na rynki olej np. 0W40 nisko-popiołowy??? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, muchenz napisał:

Na 100% mają dodatki niskopopiołowe czyli dobre dla DPF, ale w sumie gorsze dla innych rzeczy.

ale gorsze bo tak twierdzisz czy potrafisz to czymś podeprzeć?

Pakiety ZDDP są dobre bo są tanie i dobre... one robią swoją robotę, ale przy okazji zostawiają syf. Nowsze formulacje oparte o Bor i Molibden robią zdecydowanie lepszą robotę, a przy okazji nie zostawiają tyle syfu.

1 godzinę temu, muchenz napisał:

Jest na rynki olej np. 0W40 nisko-popiołowy??? 

a żeby to jeden... to pytanie ma czegoś dowodzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bochumil napisał:
19 godzin temu, marcinur napisał:
Kiedyś chyba [mention=155996]kaczorek79[/mention] polecał ten olej, ale koniecznie z nową etykietą bo poprawili jego parametry. 
O tutaj: 
 

Jakie parametry? Nie mogę znaleźć żadnych informacji nt zmian w składzie oleju Shell. Większość grafik zamieszczonych w sklepach internetowych przedstawia starą wersję etykiety.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil @bochumil czemu nie selenia wr 5w40? To raptem kilkadziesiąt złotych roznicy względem uśrednionych producentów. Ja leje od nowości książkowy olej. Poprzedni właściciel też selenie.  Nie mam problemu z motorem. Tym bardziej obecnie już byłbym niepewny oleju . Tam zachowania motoru na nowość... Połączenia uszczelkowe mogłyby się roznie zachować. Więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 godzin temu, Ozarek napisał:

 

a żeby to jeden... to pytanie ma czegoś dowodzić?

 

Bo jak szukałem parę lat temu, to wszystkie 0W40 miały dużo więcej popiołu niż 5W40 czy 0W30.

....

 

zerknąłem zarówno mobile 0w40 czy liqui molly czy  fuchs  powyżej >1%

 

Więc nic się nie zmieniło. To, że nie da się zrobić dobrego oleju dla silnika i dla dpf jednocześnie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, muchenz napisał:

Bo jak szukałem parę lat temu, to wszystkie 0W40 miały dużo więcej popiołu niż 5W40 czy 0W30.

a mówimy o tym co było dostępne parę lat temu czy teraz?

23 minuty temu, muchenz napisał:

zerknąłem zarówno mobile 0w40 czy liqui molly czy  fuchs  powyżej >1%

to zerknij jeszcze raz tylko szukaj olejów C3, a nie walniesz po łebkach w googla byle co

24 minuty temu, muchenz napisał:

Więc nic się nie zmieniło. To, że nie da się zrobić dobrego oleju dla silnika i dla dpf jednocześnie :)

nie fanzol już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2020 o 17:04, bochumil napisał:

Szukam taniego, przyzwoitego oleju 5W40 do diesla bez DPF. Który z listy poniżej będzie najlepszy?

 

Ostatnio do Jimny 1.5 ddis i 1.3 Pb kupiłem Motul 8100 X-cess 5W40. Bańka 5l ~104 zł.

Nie wiem czego można wymagać od oleju. Wlałem, jeździ ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:

Żeby był tani i dobry emoji4.png Stąd pytanie i lista w pierwszym poście. Oliwa w cenie powyżej 100 zł do 15 letniego auta to moim zdaniem średni pomysł emoji6.png

 

 

 

ok ;] Myślałem że stówa to tanio.

Jamnik w dizlu jest z 2006 r. Ten w benzynie zresztą również.

W obu przypadkach trudniej o prostsze i bardziej toporne silniki.

Póki co, jeszcze nie wybuchło ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bochumil napisał:

Stąd pytanie i lista w pierwszym poście. Oliwa w cenie powyżej 100 zł do 15 letniego auta to moim zdaniem średni pomysł emoji6.png

jak się otworzysz na inne oleje niż tam to zwróć uwagę Eurola super lite 5w40.

MidSAPS w nowej formulacji ze sporą ilością Molibdenu i Boru, bdb pakiet jak na tani olej.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bochumil napisał:


Żeby był tani i dobry emoji4.png Stąd pytanie i lista w pierwszym poście. Oliwa w cenie powyżej 100 zł do 15 letniego auta to moim zdaniem średni pomysł emoji6.png
 

 

 

 

Czemu? Do Forka z 2001 wlewałem Shell Helix Ultra 5W40. Kosztował chyba 115 za 4l. Oleju praktycznie nie bierze, jeździ bardzo dobrze a ma już ~300 kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

 

Czemu? Do Forka z 2001 wlewałem Shell Helix Ultra 5W40. Kosztował chyba 115 za 4l. Oleju praktycznie nie bierze, jeździ bardzo dobrze a ma już ~300 kkm przebiegu.

Przecież jak wlejesz taki za 60 czy 70 to będzie tak samo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, volf6 napisał:

Pewnie i za 115 nie znajdziesz:)

Przy regularnych wymianach i ten tani też daje radę ale każdy robi jak uważa:ok:

Shell Helix Ultra 5W40 kosztował dokładnie 115. Pewnie znajdziesz jakiś tańszy. Więc naprawdę nie widzę powodu żeby wlewać sików w celu 10 zł oszczędności raz na rok. Ale każdy robi co lubi. Można też używany. Wtedy się oszczędza z 50 zł.

 

Apropos tanich olejów - wlałem do skrzyni polecany na forach olej. Świetny i tani. Po pół roku zaczął wywalać błąd czwartego biegu. Po wymianie na to, co kazała fabryka się uspokoiło. To tak apropos dawania rady i mądrości forów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, marcindzieg napisał:

Znajdziesz jakiś syntetyczny za 60 zł?

nie i ten shell też nim nie jest, w najlepszym wypadku to GTL.

Ale to jest spoko olej, w nowej formulacji bardzo fajnie wygląda.

Ja nie wspieram Shella bo mi skasował Quaker'a z rynku ;]

13 minut temu, marcindzieg napisał:

Apropos tanich olejów - wlałem do skrzyni polecany na forach olej. Świetny i tani. Po pół roku zaczął wywalać błąd czwartego biegu. Po wymianie na to, co kazała fabryka się uspokoiło. To tak apropos dawania rady i mądrości forów.

do 4EAT? co wlałeś? Mój mechanior leje Comme AQ3 do wszystkich Subaraków z tą skrzynią i jest git, a trochę tego serwisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ozarek napisał:

nie i ten shell też nim nie jest, w najlepszym wypadku to GTL.

Ale to jest spoko olej, w nowej formulacji bardzo fajnie wygląda.

Ja nie wspieram Shella bo mi skasował Quaker'a z rynku

Silnik chodzi elegancko więc nie widzę powodu zmieniać.

 

16 minut temu, Ozarek napisał:

do 4EAT? co wlałeś? Mój mechanior leje Comme AQ3 do wszystkich Subaraków z tą skrzynią i jest git, a trochę tego serwisuje.

Motul Gear 300 75W90

Fabryczny na tyle potaniał że nie widzę powodów do kombinowania. Wyszedł 40 zł więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, marcindzieg napisał:

Silnik chodzi elegancko więc nie widzę powodu zmieniać.

 

Motul Gear 300 75W90

Fabryczny na tyle potaniał że nie widzę powodów do kombinowania. Wyszedł 40 zł więcej.

Ja w Sorento miałem wlany Valvoline atf, jako zamiennik Apollo red1, no nie szło dobrze, płukanie i zmiana na jakiegos Millersa z opcją do cvt i jest malinowo, kolorem i pracą skrzyni...

Co do silnikowych. Robiąc domowi pojazdami w sumie około 80-100kkm rocznie zmieniam co 12-15 kkm w każdym, czasem częściej, tu Valvoline 5w30 synth fe, nie narzekam.

Czasem fora pomogą, czasem zaszkodzą, jak to w życiu. Z ASO różnych marek też już miałem różne historie i dobre i bardzo złe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Motul Gear 300 75W90

Fabryczny na tyle potaniał że nie widzę powodów do kombinowania. Wyszedł 40 zł więcej.

a czyli do ręcznej, u mnie ASO lata temu i tak wlało jakiegoś castrola, także czasem z tym fabrycznym to jest różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Ozarek napisał:

a mówimy o tym co było dostępne parę lat temu czy teraz?

to zerknij jeszcze raz tylko szukaj olejów C3, a nie walniesz po łebkach w googla byle co

nie fanzol już

 

No właśnie coś ciężko mi idzie znajdowanie. Z twoich słów wynika, że to norma, a z tego co widzę, to ani Motul, ani Fusch, ani Liqui Molly ani Valvoline nie potrafią zrobić takiego oleju.

 

Jedynie Mobil i Castrol, ale nie ma co się dziwić, to potęgi olejowe, a nie jakieś wydmuszki polecane po forach ;).

Edytowane przez muchenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bochumil napisał:
17 minut temu, WaWeR napisał:
@bochumil
A moze cos z oferty specol?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Pokaż więcej  

Ponoć sam Specol bez odpowiednich dodatków jak np Archoil nie ma sensu.

 

Ile mozna sie rozwodzic nad olejem do 15 letniego silnika ? Kup taki jaki spelnia normy producenta wedlug kwoty jaka chcesz przeznaczyc i tyle. 

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czachabrava napisał:

 

Ile mozna sie rozwodzic nad olejem do silnika? Kup taki jak spelnia normy producenta wedlug kwoty jaka chcesz przeznaczyc i tyle. 

 

Aż temat się wyczerpie i będą padać propozycje. Nie masz nic do dodania to zignoruj wątek. Póki co, zdecyduję się raczej na Eurol, którego polecał kolega @Ozarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marcindzieg napisał:

Do automatu dałem Gulf Multi Vehicle ATF.

on się nie nadaje do 4EAT, do 5EAT jest polecany AFAIR, ale tam generalnie idzie ATF klasy MV

38 minut temu, bochumil napisał:

Ponoć sam Specol bez odpowiednich dodatków jak np Archoil nie ma sensu.

tzn są ludzie, którzy jeżdżą, ale on robi jako bdb baza pod AR głównie i w tym się sprawdza. Swoją drogą cenowo wychodzi jak wspomniany Shell, a ochrona jednak lepsza.

 

14 godzin temu, muchenz napisał:

No właśnie coś ciężko mi idzie znajdowanie. Z twoich słów wynika, że to norma, a z tego co widzę, to ani Motul, ani Fusch, ani Liqui Molly ani Valvoline nie potrafią zrobić takiego oleju.

 

Jedynie Mobil i Castrol, ale nie ma co się dziwić, to potęgi olejowe, a nie jakieś wydmuszki polecane po forach ;).

to nadal słabo szukasz, Valvoline oczywiście robi (Synpower MST), tak samo Motul(8100 X-Clean), LM (TT 4100)  poza wymienionymi masz choćby rodzimy Orlen, Millersa, PMO czy taki egzotyk jak Revline...

To jak kończysz pisać głupoty czy brniesz dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2020 o 23:15, camel00 napisał:

 

Ostatnio do Jimny 1.5 ddis i 1.3 Pb kupiłem Motul 8100 X-cess 5W40. Bańka 5l ~104 zł.

Gdzie tak tanio 8]

Ja płaciłem za ten olej około 180zł za 5l w sklepie stacjonarnym.

Niedawno przeszedłem na X-Clean 5w 30 z normą C3, ponoć lepszy.

Na razie auto odpala ciszej na zimno, zobaczymy jak będzie przy większym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, sowik85 napisał:

Gdzie tak tanio 8]

Ja płaciłem za ten olej około 180zł za 5l w sklepie stacjonarnym.

Niedawno przeszedłem na X-Clean 5w 30 z normą C3, ponoć lepszy.

Na razie auto odpala ciszej na zimno, zobaczymy jak będzie przy większym przebiegu.

 

Zawsze dobieram płyny wg strony Motul

 

filtrytotu - x-cess 8100 5w40 - to wlałem do Jamników.

allegro - eco-nergy 5w30 - ten kupuje przeważnie (aktualnie Forester* i S-cross)

 

* nie wiem czy to dobra reklama, bo ostatnio wydmuchało uszczelkę ;]

 

Nie ma co się sugerować źrodłem, bo każdego dnia lepszą cenę mogą mieć gdzieś indziej. Z podanych wyżej robiłem akurat zakupy niedawno. Dopóki sklep albo sprzedawca jest względnie pewny, myślę, że można brać bez stresu ;)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.