Skocz do zawartości

Tani olej 5W40 - który wybrać?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 18.03.2020 o 09:28, bochumil napisał:

Stosowałem kiedyś Shell Helix Ultra 5W40 i odnotowałem na tym oleju wyższe temperatury pracy silnika. Nie wiem jak to tłumaczyć.

 

Że dzielisz włos nie na czworo, a siedmioro...

 

23 godziny temu, czachabrava napisał:

Ile mozna sie rozwodzic nad olejem do 15 letniego silnika ? Kup taki jaki spelnia normy producenta wedlug kwoty jaka chcesz przeznaczyc i tyle. 

 

Ludzie siędzą teraz w domu, to czasu mają... 

 

Każdy legalny 5W40 lepszy od każdego podrobionego 5W40. Wziąć obojętnie-co A3/B4, byleby z pewnego źródła. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Mnie sie pytasz? Zobacz jaka tutaj sie toczy batalia, o to ktory podkreslam najtanszy olej ma jak najlepsze parametry do 15 letniego silnika. 
I co dolac potrajajac cene tegoz by bylo jak najlepiej...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, marekpol1 napisał:

A jakie w ogóle można rozpoznać różnice w oleju? Wlewasz, jeździsz... i na jakiej podstawie rozpoznajesz różnicę? 

Bez specjalnych testów to pewnie ciężkie do wychwycenia i bardzo subiektywne.

Moim kryterium jest odpalanie na zimno i konsumpcja oleju między wymianami.

Jak ktoś ma przyrządy to może np. zmierzyć ciśnienie w układzie na zimno/ciepło czy podejrzeć temp. oleju podczas jazdy.

A to i tak mało aby wyłapać rzeczywiste różnice w olejach w kontekście ochrony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bochumil napisał:

 

Zgadzam się w 100%. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że niektórzy zaglądają w tematy, które ich kompletnie nie dotyczą :hehe:

 

W ten oto sposób na Twój temat zaglądałbyś tylko Ty... 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zgadzam się w 100%. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że niektórzy zaglądają w tematy, które ich kompletnie nie dotyczą :hehe:
 
 
Ja zaglądam mimo że temat mnie nie dotyczy ale dzięki temu forum żyje.
A jak już tu jestem to napiszę że od lat leję olej z jakim kupiłem auto albo to co w instrukcji obsługi i nie mam problemów. Nie stosuje żadnych płukanek ani innych zabiegów. Najważniejsze to wymieniać regularnie.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

To już wiem ;] . Tylko dlaczego go polecali na forach.

ale tak jak Ci pisałem jego polecali do 5EAT, a nie do 4EAT jakie jest w Foresterach Igen. to są inne skrzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ozarek napisał:

ale tak jak Ci pisałem jego polecali do 5EAT, a nie do 4EAT jakie jest w Foresterach Igen. to są inne skrzynie.

 

Ja mam Forka SH. Z drugą generacją 4EAT (ma filtr w środku). Akurat w Forku I generacji ten olej działa bez problemu.

Druga sprawą jest to, że producent niezależnie od generacji stosuje jeden olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Z drugą generacją 4EAT (ma filtr w środku). Akurat w Forku I generacji ten olej działa bez problemu.

ja mam dokładnie tą samą w SF MY02 (jeżeli wierzyć w numerki (ona weszła w 2001r) i z dyskusji dawno temu wynikało wprost, że 4EAT ma dostać DIII, a nie MV

 

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Druga sprawą jest to, że producent niezależnie od generacji stosuje jeden olej.

AFAIR do SF i SG przedlifta było Subaru ATF, a później ATF-HP, niebardzo producent stosuje to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się.

Orientuje się ktoś nt olejów do klasyków ? Zalecany to minerał 20W50, ale silnik mam po kompletnej renowacji, wyczyszczony i waham się nad tym minerałem. Doczytałem, że potrzebny mi olej z dodatkiem cynku. Takie są też 10W30 i 10W40 półsyntetyki, czyli teoretycznie powinny zostawić mniej syfu.

Dobrze kombinuje ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, nielubiekotow napisał:

@kaczorek79 a gm5w30 dexos 2 c3? dobry czy nie dobry?

 

jeden z najtańszych - trudno powiedzieć co aktualnie jest w środku

są tacy, którzy leją tylko to, są również osoby które piszą że zostawia sludge w silniku

ja sam lałem to do Stilo i nadal jeździ

 

dawno temu oleje dla GM produkowane były przez Q8Oils

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam przeciętniak, jak ten Orlen, tylko klasę lepkościową niżej. Jak potrzebny dobry olej z niższą zawartością popiołów i w tak wysokiej lepkości, jaką jest 5w40, to szukać czegoś z oficjalną aprobatą MB 229.51. Jeśli może być 5w30, to wyznacznikiem dobrych dodatków będzie norma VW 504/507.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kaczorek79 napisał:

Taki sam przeciętniak, jak ten Orlen, tylko klasę lepkościową niżej. Jak potrzebny dobry olej z niższą zawartością popiołów i w tak wysokiej lepkości, jaką jest 5w40, to szukać czegoś z oficjalną aprobatą MB 229.51. Jeśli może być 5w30, to wyznacznikiem dobrych dodatków będzie norma VW 504/507.

generalnie do hydraulicznego luzu zaworowego dexos 2

gulf

https://galonoleje.pl/5w40/gulf-formula-ule-5w40-4l-50501.html

lotos

https://galonoleje.pl/5w40/lotos-synthetic-turbo-diesel-5w40-4l.html

texaco

https://galonoleje.pl/5w40/texaco-havoline-ultra-s-5w40-4l.html

Edytowane przez nielubiekotow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kaczorek79 napisał:

Ciach norma VW 504/507.

Zawsze lałem castrola z tą normą, ale teraz wymienie na lotos, mają całą serie pod tą normę to wypróbuję (TSI). Ciekawe jak wypadną pod względem temperatury oleju, bo Castrol nawet przy upalaniu szybko zbija wysoką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2020 o 13:42, Ozarek napisał:

Nowsze formulacje oparte o Bor i Molibden robią zdecydowanie lepszą robotę, a przy okazji nie zostawiają tyle syfu.

Ale niekoniecznie nadają się do starszych silników. Np. wałki rozrządu muszą być odpowiednio utwardzone itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PiotrekDCI napisał:

Zawsze lałem castrola z tą normą, ale teraz wymienie na lotos, mają całą serie pod tą normę to wypróbuję (TSI). Ciekawe jak wypadną pod względem temperatury oleju, bo Castrol nawet przy upalaniu szybko zbija wysoką temperaturę.

Ja do TSI w ubiegłym miesiącu zalałem Texaco ProDSV z 504/507, ciekawy olej w dobrej cenie. Póki co, w trasie temperatura oleju rzadko przekracza 90 stopni, najczęściej 86-88, przy szybkiej jeździe autostradowej dochodzi do 105. Należy pamiętać, że Lotos (mowa u Aurum) nie ma oficjalnej aprobaty 504/507, tylko spełnia wymagania, więc jeśli auto na gwarancji, to nie bardzo, choć olej oczywiście całkiem dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pejus1982 napisał:


A co sądzisz o Shell 0W30 z normą 504/507 do 1.0 TSI? 

Od kilku miesięcy Shell jest dostawcą olejów dla oe VW i jest duże prawdopodobieństwo, że w bańkach VW 504/507 jest właśnie Shell Profesional AV-L 0w30, natomiast inny produkt występujący pod nazwą Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 to nieoficjalnie ten sam produkt, co AV-L 0w30. Potwierdzają to analizy. Śmiało lać i wymieniać najpóźniej co 15 kkm. Moje 1.4 tsi od nowości miało wymieniany olej co 10-12 kkm i obecnie przy 87 kkm silnik jest krystalicznie czysty wewnątrz, zużycie oleju praktycznie zerowe, a denka tłoków świecą się, jak lustro.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2020 o 21:51, kaczorek79 napisał:

Moje 1.4 tsi od nowości miało wymieniany olej co 10-12 kkm i obecnie przy 87 kkm silnik jest krystalicznie czysty wewnątrz, zużycie oleju praktycznie zerowe, a denka tłoków świecą się, jak lustro

 

Skąd wiesz, że denka tłoków lśnią jak lustro? Zaglądasz  boroskopem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2020 o 17:04, bochumil napisał:

Szukam taniego, przyzwoitego oleju 5W40 do diesla bez DPF. Który z listy poniżej będzie najlepszy?

3. Shell Helix Ultra 5W40

4. Total Quartz 9000 5W40 

 

Ktorys z tych dwoch !

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bochumil napisał:

 

Skąd wiesz, że denka tłoków lśnią jak lustro? Zaglądasz  boroskopem?

Wykręcałem świece, by sprawdzić, czy serwis nie przyciął i nie zostawił starych podczas wymiany na 45 kkm. Świece są umieszczone centralnie w komorach spalania i po zaświeceniu latarką można było numery odczytać na denkach tłoka. Generalnie świeciły się, jak to kute aluminium. W BMW silnik pobierał 0,2/1000 oleju i denka tłoków były kompletnie czarne, z widoczną lekką skorupką.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.04.2020 o 17:11, kaczorek79 napisał:

Jak ktoś ma wątpliwości do oleju, to najczęściej narzeka, że mu hydraulika głośniej pracuje, inni twierdzą, że jednego oleju ubywa więcej, jeszcze inni mają podgląd na temperaturę.

Z głośnością zgoda. Temp to raczej może być mylne i średnio dokładne, tym bardziej, ze coraz więcej aut nie ma termometru. To, że auto bierze więcej oleju to zazwyczaj nie wina oleju :)

 

Jakby ktoś chciał zgłębiać temat to znalazłem ciekawe opracowanie (po ang):

https://540ratblog.wordpress.com/2013/06/20/motor-oil-wear-test-ranking/

 

Tyle się naczytałem i nadal nie wiem co wybrać :bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sherif napisał:

To, że auto bierze więcej oleju to zazwyczaj nie wina oleju

tu bym się nie zgodził. To samo auto na różnych olejach ma różne zużycie, przy takiej samej eksploatacji +/-.

Olej, który szybciej traci parametry będzie też bardziej 'znikał', tak samo sprawa się ma w przypadku wysokiego NOAK, a obie sprawy się mocno łączą - kiepskie oleje mają z reguły wysoki NOAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Co z TBN tego oleju shell helix ultra ect 5w30? Nigdzie nie mogę znaleźć...

z reguły w olejach nowszej formulacji, gdzie producent nie stosuje klasycznego pakietu ZDDP, TBN nie jest już miarodajnym parametrem i dlatego unikają jego podawania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Co z TBN tego oleju shell helix ultra ect 5w30? Nigdzie nie mogę znaleźć...

Badania sprzed 2 lat podają TBN na poziomie 7,5. To jest olej niskopopiołowy i taki poziom zasadowy jest dobry, zresztą, jak pisał @Ozarek  nie musi to mieć istotnego znaczenia przy nowszych pakietach dodatków. TBN często był podnoszony przez wapń, który ostatnio zostaje redukowany a w zamian idą inne pierwiastki. Nawet pierwiastki te same, ale stosowane dawniej i dziś mają inne znaczenie, np zawartość molibdenu, w starszych recepturach stosowali dwusiarczek MoS2, w nowszych MoDTC-3, który w mniejszej ilości potrafi zredukować tarcie tak samo, albo i lepiej niż Mos2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ozarek napisał:

tu bym się nie zgodził. To samo auto na różnych olejach ma różne zużycie, przy takiej samej eksploatacji +/-.

Olej, który szybciej traci parametry będzie też bardziej 'znikał', tak samo sprawa się ma w przypadku wysokiego NOAK, a obie sprawy się mocno łączą - kiepskie oleje mają z reguły wysoki NOAK.

I tak i nie. Jak ktoś zmieni olej z kiepską bazą na taki z dobrą syntetyczną to może zauważyć różnice. Przy Subaru i zmianie serwisu przerobiłem kilka olei, wszystkei tej samej klasy i brał zawsze tak samo :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, nielubiekotow napisał:

@kaczorek79 co polecisz do silnika nowego, bez dpf z hydraulicznymi zaworami

Zdecydowanie za mało danych. Jaki silnik, producent, moc, itp, sposób eksploatacji auta. Nie ma złotego środka, ale coś można wykluczyć/polecić jak podasz więcej konkretów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kaczorek79 napisał:

Zdecydowanie za mało danych. Jaki silnik, producent, moc, itp, sposób eksploatacji auta. Nie ma złotego środka, ale coś można wykluczyć/polecić jak podasz więcej konkretów.

benzyna, silnik -sprawdzona konstrukcja europejska. jazda to trasy. nie modaje  marki bo klasy oleju  znam.

 

zastanawaia mnie bo w instrukcji producent podaje C3 ale ja nie mam DPF

Edytowane przez nielubiekotow
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.