Skocz do zawartości

Tani olej 5W40 - który wybrać?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Przy tak małej ilości danych, to jak wróżenie z fusów. Jeśli producent wymaga ACEA C3, to mocnym olejem w średnim budżecie będzie Mobil 1 0w40 ESP X3. To taki midsaps do benzyniaków w mojej ocenie, swoją drogą zalecany do nowej Corvette, hybrydowych Porsche, Merców turbobenzynowych. ACEA C3 to nie są jakieś wygórowane wymagania i można się wspomóc aprobatami producentów aut, dla przykładu MB 229.52 czy VW 504/507 stawiają dość duże wymagania olejom i warto zalać z którąś z nich. Np każdy olej z MB 229.52 będzie miał NOACK poniżej 10, bo takie jest zalecenie Mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2020 o 19:38, Smigiel napisał:

Jak z tej listy to Shell

Panowie, przeczytałem zawarte informacje w tym temacie, chciałbym zapytać bo napewno wielu z Was posiada dobrą wiedzę. odnośnie porównania oleju polecanego który mnie zainteresował (Shell helix ultra 5w40) a olej który rekomenduje FCA (Selenia K Pure Energy 5w40) czy są to porównywalne oleje jakościowo? a moze któryś bardziej polecany? może któryś z nich lepszy jakościowo? wszelkie info mile widziane:) proszę nie sugerować się ceną:D dzięki wielkie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selenia K PU 5w40 to olej Petronas 3000 AV 5w40. Baza dość gruba, ale zwykłe HC, dodatki na średnim poziomie, brak molibdenu, bor znikomy i tylko w ilościach, które uzupełniają mniejszą ilość wapnia, cena mocno nieadekwatna, ale tak to już jest z Selenią. Warto kupować odpowiedniki Petronasa. Shell, to baza GTL, fajne dodatki, bardzo wysoki TBN, ale olej nie jest niskopopiołowy, choć może być stosowany w silnikach na bezpośrednim wtrysku benzyny. Moim zdaniem lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za konkretne informacje -  o to mi chodziło, jedno pytanie dodatkowe odnośnie tych odpowiedników Petronasa co mogło by to byc?  a moze inaczej zadam zapytam: na co warto zamienić Selenię K PE 5w40 ? i tu nie chodzi o jakiś hiper wyczynowy olej a po prostu moze cos lepszego w podaonej lub niższej cenie bo wiem ze te oleje są dość drogie jak na swoją jakość o której niestety nie ma zbyt wielu dobrych opini:))

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz oleju do Bravy 1.2 to w zasadzie odpowiedź masz już podaną. Ten Shell HU 5w40 jest bardzo dobrym wyborem w stosunku do ceny, tylko trzeba wiedzieć, gdzie kupować, bo są podróbki. Są oleje droższe, niekoniecznie lepsze, Shell ma bazę GTL i tylko oni to produkują na świecie, a inni producenci mogą co najwyżej kupować od Shella ten produkt. Są i lepsze bazy, jak PAO, ale nie zawsze wszystko, co droższe i lepsze musi się sprawdzić w konkretnym silniku. Można sobie coś z Ravenola dobrać (mają dobrą wyszukiwarkę na stronie) i większość olejów jest z dużym udziałem olejów bazowych PAO, ale cenowo jest spora różnica w stosunku do olejów HC, czy nawet Shella. Całkiem dobrym produktem jest nasz rodzimy Lotos Syntetic 5w40, który po przebadaniu wykazał, że nie odstaje w niczym od zachodnich produktów, a Rafineria Gdańska bardzo prężnie rozwija swoje laboratorium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ten silnik CGI, to nie ma co przesadzać z popiołami w oleju. Wybierz sobie cokolwiek z aprobatą 229.51, a jak chcesz full sapsa, 229.5, to takiego, który jest w dolnych widełkach z popiołami, np Ravenol VST, albo SSL. Z tym że jakieś fajne 5w30 229.51 w zupełności sobie poradzi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczorek79 napisał:

Jak masz ten silnik CGI, to nie ma co przesadzać z popiołami w oleju. Wybierz sobie cokolwiek z aprobatą 229.51, a jak chcesz full sapsa, 229.5, to takiego, który jest w dolnych widełkach z popiołami, np Ravenol VST, albo SSL. Z tym że jakieś fajne 5w30 229.51 w zupełności sobie poradzi. 

CGI :) dzięki, przestudiuję co tam jeszcze jest do wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Jeśli szukasz oleju do Bravy 1.2 to w zasadzie odpowiedź masz już podaną. Ten Shell HU 5w40 jest bardzo dobrym wyborem w stosunku do ceny, tylko trzeba wiedzieć, gdzie kupować, bo są podróbki. Są oleje droższe, niekoniecznie lepsze, Shell ma bazę GTL i tylko oni to produkują na świecie, a inni producenci mogą co najwyżej kupować od Shella ten produkt. Są i lepsze bazy, jak PAO, ale nie zawsze wszystko, co droższe i lepsze musi się sprawdzić w konkretnym silniku. Można sobie coś z Ravenola dobrać (mają dobrą wyszukiwarkę na stronie) i większość olejów jest z dużym udziałem olejów bazowych PAO, ale cenowo jest spora różnica w stosunku do olejów HC, czy nawet Shella. Całkiem dobrym produktem jest nasz rodzimy Lotos Syntetic 5w40, który po przebadaniu wykazał, że nie odstaje w niczym od zachodnich produktów, a Rafineria Gdańska bardzo prężnie rozwija swoje laboratorium. 

dzięki :)

do Fiata Bravy 1,2 leję GM 10w40 ( auto ma 22 lata) i nie ma sensu kombinowania z olejami, auto robi około 8tysi rocznie i co roku jest wymiana na wiosnę po zimie:)

o ten olej zapytałem bo mam też Fiata Tipo 1,4 95km auto est prawie nowe i moze warto sie zainteresować i zalać coś fajnego zamiast selenii któraa nie ma jakichś super opini, przeczytałem Wasze wiadomosci i wiele pomagają, widzę Kaczorek79 że masz dobrą wiedzę - może coś jeszcze podpowiesz jak już wiadomo do czego ma być zalany ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@muzz  Nowoczesny pakiet dodatków, olej lekkobieżny, do silników Toyoty, czy Lexa może być (dolna granica lepkości dla w30), prawdopodobnie duży udział syntetycznej bazy.

@sherif  Można poczytać na BITOG, dużo analiz po niemiecku, czy po rosyjsku jest tu https://oil-club.de/index.php?board/5-motoröl/  lub tu https://www.oil-club.ru/forum/forum/68-katalog-laboratornyh-analizov/

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kaczorek79 napisał:

Nowoczesny pakiet dodatków, olej lekkobieżny, do silników Toyoty, czy Lexa może być (dolna granica lepkości dla w30), prawdopodobnie duży udział syntetycznej bazy.

Czyli ok. Co ciekawe u ojca zmniejszył się pobór oleju na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@muzz  Tak zazwyczaj jest. Oleje na PAO są bardziej odporne na wysokie temperatury i mają mniejszą odparowalność, ale bywa czasem tak, że pierwsze przejście na PAO powoduje początkowo wzrost zużycia oleju i stabilizuje się po około 5-7 kkm. To są wyjątki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.