Skocz do zawartości

śrubki - gwinty calowe, metryczne - zna się ktoś?


Chooper

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie dwie śrubki

 

muszę dobrać nowe najchętniej z główką pod imbus/torx

 

Już ustaliłem, że ta "grubsza" to śrubka z gwintem calowym 8-32 x 5/8 z główką typu Philips

 

srebrne już znalazłem, ale jeszcze szukam czarnej

 

gorzej jest z tą drugą - jest nieco cieńsza, gwint mniej więcej o 1 mm dłuższy widać że drobniejszy. Ktoś na forum w USA napisał że to metryczna (6 X 1.25 X 20) ale nie bardzo mi podchodzi

 

niestety moja suwmiarka gdzieś wyszła i nie wrócila i tak patrząc to:

średnica gwintu ok 3,5mm - 4 mm (bliżej 3,5)

długość do łebka 16 mm

sam łepek ma 8 mm średnicy

długośc gwintu - ok 5,5-6mm

 

M3 to to raczej nie jest. M4? są jakieś wymiary "pośrednie" między M3 a M4?

 

 

 

20200327_192814_Easy-Resize.com.jpg

20200327_192749_Easy-Resize.com.jpg

20200327_192637_Easy-Resize.com.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Cinek napisał:

Grzebień prawdę Ci powie. ;)

Albo podjedź do sklepu żelaznego, pomogą dobrać.

 

wszystko co  lepiej zaopatrzone  w okolicy jest pozamykane 😜  - epidemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Chooper napisał:

 

wszystko co  lepiej zaopatrzone  w okolicy jest pozamykane 😜  - epidemia.

Ano... Zapomniałem... Zadaj sobie ważne pytanie czy zestawu śruba+nakrętka nie można zmienić na nasz zwykły gwint. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinek napisał:

Ano... Zapomniałem... Zadaj sobie ważne pytanie czy zestawu śruba+nakrętka nie można zmienić na nasz zwykły gwint. ;)

 

 

niestety nie przechodzą na wylot.

 

Myślałem też o rozwierceniu i wstawieniu "naszych" śrubek, ale otwory są blisko krawędzi i musiałbym w deklielkach rozwiercać a tam "ciasta" mało. Tak samo w cylinderku - śruby nie idą w korpusie tylko w tulejkach. 

Co zabawne katalog podaje, że w lewy cylinderek od sprzęgła idą te grubsze śrubki calowe a w prawy od hamulca te cieńsze - jakby tego motyla noga nie mogli unormować. 

 

w poniedziałek będę znał dokładną cenę ile sobie zyczy za te śrubki H-D. - strzelam, ze ok 10-15 PLN/szt. Zapewne kupię teraz i zostawię tak jak jest, a jak się hurtownie pootwierają, to spróbuję dobrać coś w imbusie aby się na przyszłośc nie szarpać śrubokrętem.

brake.jpg

Harley-V-Rod-Brake-Master-Cylinder-.jpg

Edytowane przez Chooper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Chooper napisał:

 

niestety nie przechodzą na wylot.

 

Myślałem też o rozwierceniu i wstawieniu "naszych" śrubek, ale otwory są blisko krawędzi i musiałbym w deklielkach rozwiercać a tam "ciasta" mało. Tak samo w cylinderku - śruby nie idą w korpusie tylko w tulejkach. 

Co zabawne katalog podaje, że w lewy cylinderek od sprzęgła idą te grubsze śrubki calowe a w prawy od hamulca te cieńsze - jakby tego motyla noga nie mogli unormować. 

 

w poniedziałek będę znał dokładną cenę ile sobie zyczy za te śrubki H-D. - strzelam, ze ok 10-15 PLN/szt. Zapewne kupię teraz i zostawię tak jak jest, a jak się hurtownie pootwierają, to spróbuję dobrać coś w imbusie aby się na przyszłośc nie szarpać śrubokrętem.

brake.jpg

Harley-V-Rod-Brake-Master-Cylinder-.jpg

Albo doraźnie kup nową chińska pompkę hamulcową, zrobiłem tak w Suzuki i hamulce były jak brzytwa. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Cinek napisał:

Albo doraźnie kup nową chińska pompkę hamulcową, zrobiłem tak w Suzuki i hamulce były jak brzytwa. :)

 

 

zejdzie się do wymiany 1/4 motocykla - pompki są zintegrowane z klamkami i przełacznikami - elektryka, mocowanie lusterek ;) 

Strzelam też, że węże przyłączeniowe mają inną średnicę tej śruby przelotowej, która dokręca wąż do cylinderka, strzelając też w ciemno, że ta śruba przelotowa też ma gwint calowy. 

 

Po za tym - chińskie pompki w H-D? :😄 tylko dlatego, że śrubki nie mozna dostać  :) - to już wolę zaopatrzyć się w gwintownik M4 i wiercic.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Chooper napisał:

 

zejdzie się do wymiany 1/4 motocykla - pompki są zintegrowane z klamkami i przełacznikami - elektryka, mocowanie lusterek ;) 

Strzelam też, że węże przyłączeniowe mają inną średnicę tej śruby przelotowej, która dokręca wąż do cylinderka, strzelając też w ciemno, że ta śruba przelotowa też ma gwint calowy. 

 

Po za tym - chińskie pompki w H-D? :😄 tylko dlatego, że śrubki nie mozna dostać  :) - to już wolę zaopatrzyć się w gwintownik M4 i wiercic.

 

 

 

 

H-D to nie jest żadna świętość się rób jak uważasz. :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałe autora posta, myślałem że M4 zostało sprawdzone i nie pasuje.

Faktycznie może być to M4, ale jeśli średnica zewnętrzna jest poniżej fi4mm to może być również śruba calowa 6 - 40 UNF (średnica zewnętrzna fi3,505, skok gwintu 0,635)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, darpio napisał:
Źle zrozumiałe autora posta, myślałem że M4 zostało sprawdzone i nie pasuje.
Faktycznie może być to M4, ale jeśli średnica zewnętrzna jest poniżej fi4mm to może być również śruba calowa 6 - 40 UNF (średnica zewnętrzna fi3,505, skok gwintu 0,635)

Chyba jednak M4

Zmierzylem suwmiarką i wyszlo mi 3.8mm tyle że widać iż gwint jest delikatnie obroniony. (Sam trzonek powyżej gwintu ma równo 3.5mm.

Wygrzebałem jakieś dwie śruby M4 i jak widać skok gwintu taki sam
20200329_201455.jpg20200329_201512.jpg20200329_201725.jpg20200329_201929.jpg20200329_201959.jpg

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

te co dobrałem mają specyfikację DIN 967:

 

 

 

Kupić Śruba do okuć meblowych DIN 967

 

Edytowane przez Orochimaru
Scaliłem posty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.