Skocz do zawartości

Płukanie układu chłodzenia


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę pomóc ojcu w wymianie płynu chłodzącego i płukaniu układu. Kupił płyn do płukania Liqui Moly, koncentrat płynu, wodę demineralizowaną i termostat - chce go wymienić.
Pacjent to passat b5 2004 2.0 benzyna ALT, w zbiorniku wyrównawczym płyn jest rudy, ostatnia wymiana płynu była po zakupie auta w 2015, układ chłodzenia nie cieknie - nie ma ubytków.
Chiałem wlać tę płukankę do obecnego płynu, ale może warto go spuścić, przepłukać wodą bieżącą z węża, zalać demineralizowaną i do niej dodać płukankę na której auto pojeździ chwilę ? 
Auto w ciepłym garażu, więc woda nie zamarznie. 

Co myślicie ?

Edytowane przez jqr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jqr napisał:

Co myślicie ?

Ja bym jeszcze sprawdził działanie nowego termostatu też na wodzie, bo może sie okazać, ze nie będzie całkiem sprawny.

Ostatnio wymieniałem u siebie (diesel jtd) i zamiast 90°C to trzyma okolice 80°C. Co ciekawe kupiłem tego samego producenta jak ten stary-calorstat/vernet (tamten chodził ponad 10 lat jak złoto). Teraz nawet nie wiem czy to mozna reklamować? Niby 100 zeta ale mam wątpliwości czy uda sie w obecnych czasach kupić coś działającego jak trzeba:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, volf6 napisał:

Ja bym jeszcze sprawdził działanie nowego termostatu

 

mądrze powiedziane

mam już za sobą walkę z układem chłodzenia jak miałem stilo

od banałów typu uszkodzony rezystor wentylatora, nowy termostat, który sie z szybko otwierał

po cieknącą chłodnicę i pompe wody, która dostała takiego luzu na osi, że spiłowała blok silnika tak, że cały układ był szary od metalowego pyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierw parę razy przepłucz go samą wodą. Najlepiej poczekać aż nie będzie przymrozków i 2 dni wodę zmieniać (zakładam że auto wtedy będzie normalnie użytkowane).
Jak woda przestanie być ruda to wtedy zastosuj płukankę zgodnie z zaleceniem producenta.

A - i jeszcze jedno passat b5 ma odpowietrznik na wężu nagrzewnicy, którego większość ludków nie widzi.

To dodatkowa dziurka na wężu przy króćcu na podszybiu.
Należy popuścić cybant i trochę cofnąć wąż  - wtedy powietrze wyleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.