Skocz do zawartości

Sprzedaż aut w marcu - początek dużego kryzysu?


Sebbeks

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, wujek napisał:

Nie bedzie Fiat ma na stocku dwu letnie auta i cene trzymaja.

 

Fiat i ich ceny na auta stojące po 2 lata w salonach to już w ogóle jest 'stan umysłu'

Gdzieś czytałem plotkę, że to celowe działanie, bo jak auto odpowiednio długo postoi to potem mogą je pracownicy kupić za 2/3 ceny czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, iwik napisał:

 

Fiat i ich ceny na auta stojące po 2 lata w salonach to już w ogóle jest 'stan umysłu'

Gdzieś czytałem plotkę, że to celowe działanie, bo jak auto odpowiednio długo postoi to potem mogą je pracownicy kupić za 2/3 ceny czy coś.

To by byla niezla komedia. Choc jak bylem ogladac 500X to zobaczylem ruch zerowy i brak checi do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

 

Fiat i ich ceny na auta stojące po 2 lata w salonach to już w ogóle jest 'stan umysłu'

Gdzieś czytałem plotkę, że to celowe działanie, bo jak auto odpowiednio długo postoi to potem mogą je pracownicy kupić za 2/3 ceny czy coś.

 

Takie przypadki były w toyocie w 90 latach. Znajomy pracował u dealera i stała u nich złota corolla 87 czy 88 sedan a on ją kupił 90 albo 91. Stała u nich 3 lata ;)

Także coś w tym musi być.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaż nowych pojazdów w Europie spadła w lutym o 7,2 proc. do niespełna 1,07 mln egzemplarzy.

 

Tłumaczone z niemeickiego na  polski

Dane z Niemiec, ( czemu dane z De ? bo tam w 2019 sprzedano  tyle auto nowych co  Polska, Włochy , Hiszpania i Czechy razem wzięte. )

 

W obecnych numerach rejestracyjnych KBA w lutym 2020 r., Z wyjątkiem Porsche (+ 19,2%), wszystkie niemieckie marki wykazały spadek rejestracji. Smart (-81,2%), Opel (-20,6%), Audi (-20,3%), Ford (-18,5%), Mini (-15,4%) i VW (-11 , 1%) odnotowano dwucyfrowe spadki. Tylko BMW (-1,2%) i Mercedes (-3,3%) odnotowały jednocyfrowe straty. Największy udział nowych rejestracji uzyskał VW - 18,5 procent. Lexus najbardziej rozwinął się w markach importowych (+ 71,2%). Nastąpił także dwucyfrowy wzrost w Volvo (+ 25,4%), Seat (+ 23,4%), Nissan (+ 14,9%), Fiat (13,1%) i DS (+ 12,1%). Spadki o ponad 30 procent dotyczyły Hondy (-39,4%), Tesli (-37,3%), Dacii (-36,6%), Mazdy (-34,9%) i Suzuki (-34,7% ). Największy udział nowych rejestracji KBA dla importowanych marek w lutym 2020 r. To Skoda (6,2% / - 11,3%), Seat (4,7% / + 23,4%), Renault (3,9% / -2,2%) i Hyundai

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, trex11 napisał:

Sprzedaż nowych pojazdów w Europie spadła w lutym o 7,2 proc. do niespełna 1,07 mln egzemplarzy.

 

Poczekaj na dane z marca...

W lutym wiekszosc krajow jeszcze calkiem normalnie funkcjonowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał:

 

Fiat i ich ceny na auta stojące po 2 lata w salonach to już w ogóle jest 'stan umysłu'

Gdzieś czytałem plotkę, że to celowe działanie, bo jak auto odpowiednio długo postoi to potem mogą je pracownicy kupić za 2/3 ceny czy coś.

O ile chcą Fiata kupić :hehe:.

Jak znajomy pracował w ASO to mało kto Fiatem jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, trex11 napisał:

Sprzedaż nowych pojazdów w Europie spadła w lutym o 7,2 proc. do niespełna 1,07 mln egzemplarzy.

 

W lutym to i w Polsce jeszcze jako tako sprzedaż była. Jak będą dane z marca z Niemiec czy UE to zobaczymy. Ogólnie i tak marzec jeszcze będzie w miarę ok, bo obstawiam, że 90% aut odebranych w marcu to są zamówienia z grudnia, stycznia, lutego - jak np. na grupie Kii Xceed są ludzie, którzy czekają na odbiór aut, które zamawiali 2-3 miesiące temu. Tylko pytanie jest kto w marcu zamówił samochód czy to w Polsce, czy w Europie i jak będą się pokazywać dane za kwiecień, maj, czerwiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kupiłem początkiem lutego. Było wielkie umawianie na odbiór, bo tyle aut mieli do wydania.... W końcu i tak mi auto wydawał inny koleś, bo ten który mi auto sprzedał, to miał w tym czasie innych klientów. Na salonie stały 3 fury przygotowane do wydania, wiec ruch w lutym był spory ;)

Jak ja bym sobie teraz po salonach pochodził, podzwonił i pomarudził i o zniżki marudził 😄 Teraz bym czuł, ze mam szanse w negocjacjach, a w lutym klimat był zupełnie inny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2020 o 15:56, Koonrad napisał:

 

A ile było rok temu ?

W 26h masz kolejne 24 ogłoszenia i bariera 1100 sztuk przebita na samym otomoto. To raczej niczego dobrego nie zwiastuje, a tym bardziej potencjalnie sprzedaży nowych aut jak ludzie chcą się pozbyć tego co mają obecnie w leasingach. A część osób już bez odstępnego chce oddać leasing, czyli już muszą odczuwać tę sytuację, a to przecież dopiero jest początek przestoju jaki się szykuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Sebbeks napisał:

W 26h masz kolejne 24 ogłoszenia i bariera 1100 sztuk przebita na samym otomoto. To raczej niczego dobrego nie zwiastuje, a tym bardziej potencjalnie sprzedaży nowych aut jak ludzie chcą się pozbyć tego co mają obecnie w leasingach. A część osób już bez odstępnego chce oddać leasing, czyli już muszą odczuwać tę sytuację, a to przecież dopiero jest początek przestoju jaki się szykuję. 

 

Ale to dosc dobitnie pokazuje, ze ludzie sie pakowali w leasingi bez zadnego pomyslunku i zaplecza finansowego...

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to dosc dobitnie pokazuje, ze ludzie sie pakowali w leasingi bez zadnego pomyslunku i zaplecza finansowego...

A jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Że bierzesz leasing, ale masz odłożoną kasę na całą cenę auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to dosc dobitnie pokazuje, ze ludzie sie pakowali w leasingi bez zadnego pomyslunku i zaplecza finansowego...

 

nie koniecznie 

często aspekty fiskalne sa tez powodem pchania sie w leasing i często bardzo opłacalne mimo nie dociągnięcia umowy leasingu do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Polarny napisał:

A jak to sobie wyobrażasz w praktyce? Że bierzesz leasing, ale masz odłożoną kasę na całą cenę auta?

 

Ano tak, ze na kilka rat do przodu przydaloby sie miec jakies zabezpiecznie...

Jak ktos w 3 tygodniu "kryzyysu: juz sie probuje na gwalt pozbyc leasingu bez odstepnego to raczej zbyt dobrze tego nie przemyslal.

Poza tym nie widze nic zlego w tym, zeby majac rownowartosc calego auta nadal wziac je w leasing ze wzgledu na korzysci podatkowe.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RABIN napisał:

 

nie koniecznie 

często aspekty fiskalne sa tez powodem pchania sie w leasing i często bardzo opłacalne mimo nie dociągnięcia umowy leasingu do konca.

 

Nie wiem jakie by to musialy byc korzysci, zeby oddawac leasing bez odstepnego i jeszcze na tym wyjsc do przodu ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to dosc dobitnie pokazuje, ze ludzie sie pakowali w leasingi bez zadnego pomyslunku i zaplecza finansowego...

Weź też pod uwagę to, że jak ktoś brał auto za powiedzmy 150k zł +, albo i droższe to auto było tylko jednym z kosztów jakie miał miesięcznie. A w takim przypadku jak firma cała staje i nie przynosi żadnego dochodu, ani w większości przypadków przychodu to wcale się nie dziwię, że w pierwszej kolejności auto idzie w odstawkę. 

Bodajże Szymon Banaś z cars project pisał u siebie na FB, że samych kosztów ZUS dla pracowników ma miesięcznie 120k zł, a gdzie jeszcze pensję? Zaplecze finansowe to jedno, a jak tracisz zdecydowaną większość dochodów to jednak fury idą w odstawkę, żeby utrzymać firmę i nie zostać bankrutem to tnie się koszty gdzie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sebbeks napisał:

Weź też pod uwagę to, że jak ktoś brał auto za powiedzmy 150k zł +, albo i droższe to auto było tylko jednym z kosztów jakie miał miesięcznie. A w takim przypadku jak firma cała staje i nie przynosi żadnego dochodu, ani w większości przypadków przychodu to wcale się nie dziwię, że w pierwszej kolejności auto idzie w odstawkę. 

Bodajże Szymon Banaś z cars project pisał u siebie na FB, że samych kosztów ZUS dla pracowników ma miesięcznie 120k zł, a gdzie jeszcze pensję? Zaplecze finansowe to jedno, a jak tracisz zdecydowaną większość dochodów to jednak fury idą w odstawkę, żeby utrzymać firmę i nie zostać bankrutem to tnie się koszty gdzie można.

 

Ja to wszystko rozumiem :ok:

Po prostu ta sytuacja moze sprawic, ze na przyszlosc ludzie nie beda juz tak chetnie pakowac sie w kolejne leasingi, w celu "optymalizacji" kosztow...

Bo mimo wszystko, zeby oszczedzic na kosztach, to najpierw trzeba wydac 3x tyle z konta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja to wszystko rozumiem :ok:

Po prostu ta sytuacja moze sprawic, ze na przyszlosc ludzie nie beda juz tak chetnie pakowac sie w kolejne leasingi, w celu "optymalizacji" kosztow...

Bo mimo wszystko, zeby oszczedzic na kosztach, to najpierw trzeba wydac 3x tyle z konta...

Będą się pchać w leasingi, ale w tańsze auta. Na przykładzie wymienionej osoby Szymona z cars project, zamienił Mclarena 600 LT i Mclarena 720S na Audi RSQ8 i BMW M8 Grancoupe Competition. Dalej drogie auta, ale tańsze mimo wszystko niż wcześniejsze. A i jeszcze chyba u niego BMW M5 też idzie na cesję leasingu, żeby zostały 2 auta. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał:

wziac je w leasing ze wzgledu na korzysci podatkowe

 

Jakie miały by być korzyści. 

Jak można było bez ograniczeń rozliczać raty leasingowe to ma miało to sens w porównaniu do zakupu za gotówkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ano tak, ze na kilka rat do przodu przydaloby sie miec jakies zabezpiecznie...

Jak ktos w 3 tygodniu "kryzyysu: juz sie probuje na gwalt pozbyc leasingu bez odstepnego to raczej zbyt dobrze tego nie przemyslal.

A skąd wiesz, że ktoś nie ma kilka rat do przodu? Może właśnie widzi, co się święci, że to szybko nie minie i że warto jednak kosztownej zabawki się pozbyć.

 

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

Poza tym nie widze nic zlego w tym, zeby majac rownowartosc calego auta nadal wziac je w leasing ze wzgledu na korzysci podatkowe.

Jakie np.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to dosc dobitnie pokazuje, ze ludzie sie pakowali w leasingi bez zadnego pomyslunku i zaplecza finansowego...

 

To akurat pewnie prawda, z tym że akurat leasing ma tę zaletę że przestając spłacać tracisz tylko leasingowany przedmiot, a nie swoje przychody. 

A działalność gospodarczą da się prowadzić też jeżdżąc autem za średnią krajową, nie tylko takim za 300k PLN. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał:

 

To akurat pewnie prawda, z tym że akurat leasing ma tę zaletę że przestając spłacać tracisz tylko leasingowany przedmiot, a nie swoje przychody. 

A działalność gospodarczą da się prowadzić też jeżdżąc autem za średnią krajową, nie tylko takim za 300k PLN. 

 

Ja tego nie neguje... Ale np moi tesciowie juz po 2 tygodniach "narzekaja" na brak $$$, a kompletnie nie widza tego, ze przez ostatnie kilka lat "przepuscili" ponad 100kPLN na utracie wartosci leasingowanych aut, ktore byly w zasadzie fanaberia i wiecej staly niz jezdzily.

Pewnie gdyby nie ta sytuacja to pierwsze co by zrobili po zakonczeniu obecnego leasingu, to wzieli kolejny zeby robic koszty ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja tego nie neguje... Ale np moi tesciowie juz po 2 tygodniach "narzekaja" na brak $$$, a kompletnie nie widza tego, ze przez ostatnie kilka lat "przepuscili" ponad 100kPLN na utracie wartosci leasingowanych aut, ktore byly w zasadzie fanaberia i wiecej staly niz jezdzily.

Pewnie gdyby nie ta sytuacja to pierwsze co by zrobili po zakonczeniu obecnego leasingu, to wzieli kolejny zeby robic koszty ;]

 

Co to za firma której głównym kosztem jest leasing auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Marcin79 napisał:

Co to za firma której głównym kosztem jest leasing auta :)

Weź przykład programistów, którzy są na home office. Dla nich to będzie główny koszt. :) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Ale np moi tesciowie juz po 2 tygodniach "narzekaja" na brak $$$, a kompletnie nie widza tego, ze przez ostatnie kilka lat "przepuscili" ponad 100kPLN na utracie wartosci

 

Biorą przykład z obecnego rządu.

Chwalebne to... ;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja tego nie neguje... Ale np moi tesciowie juz po 2 tygodniach "narzekaja" na brak $$$, a kompletnie nie widza tego, ze przez ostatnie kilka lat "przepuscili" ponad 100kPLN na utracie wartosci leasingowanych aut, ktore byly w zasadzie fanaberia i wiecej staly niz jezdzily.

Pewnie gdyby nie ta sytuacja to pierwsze co by zrobili po zakonczeniu obecnego leasingu, to wzieli kolejny zeby robic koszty ;]

 

niech się cieszą że zdążyli pożyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

niech się cieszą że zdążyli pożyć 

 

bo skonczyly się chyba czasy leasingowania i kupowania bez opamiętania.  Rok czy dwa po -5% albo -10% PKB ….. i wrócimy do normy. Nie będzie myslenia czy kilkaset zloty w ta czy w druga to żadna roznica ….  tylko kazda zlotowka z dwóch stron. Ceny benzyny tez może kiedyś spadna ….. do 2,5 pln za litr

 

Nasi to nawet nie będą musieli autostrad budowac i remontować bo przecie nikt nie jeździ …. i mało kto będzie jezdzil.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, gregoryj napisał:

 

bo skonczyly się chyba czasy leasingowania i kupowania bez opamiętania.  Rok czy dwa po -5% albo -10% PKB ….. i wrócimy do normy. Nie będzie myslenia czy kilkaset zloty w ta czy w druga to żadna roznica ….  tylko kazda zlotowka z dwóch stron. Ceny benzyny tez może kiedyś spadna ….. do 2,5 pln za litr

 

Nasi to nawet nie będą musieli autostrad budowac i remontować bo przecie nikt nie jeździ …. i mało kto będzie jezdzil.

 

Chyba żartujesz. To marzenie kogoś kto chyba tylko liczy, żeby wszyscy mieli gorzej ode mnie. Kryzys jest przejściowy a nie wieczny. A w niektórych branżach albo nic się nie dzieje, a nawet jest boom na zlecenia. Oczywiście wiele osób odczuje obecną sytuację, ale bez katastroficznych scenariuszy dla świata i ceny benzyny za 2,5, oraz pustych autostrad,.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2020 o 14:50, Camel napisał:

 

Takie przypadki były w toyocie w 90 latach. Znajomy pracował u dealera i stała u nich złota corolla 87 czy 88 sedan a on ją kupił 90 albo 91. Stała u nich 3 lata ;)

Także coś w tym musi być.

Gdzie w Polsce był salon Toyoty w 88r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ZUBERTO napisał:

2,5 jeszcze nie, ale 2,99 już tak.

Widziałeś co @ccLot wstawił?

no w szoku jestem. sam tankowałem niedawno po 3,85, ale 2,99 !!! niezle

 

44 minuty temu, spad napisał:

 

Chyba żartujesz. To marzenie kogoś kto chyba tylko liczy, żeby wszyscy mieli gorzej ode mnie. Kryzys jest przejściowy a nie wieczny. A w niektórych branżach albo nic się nie dzieje, a nawet jest boom na zlecenia. Oczywiście wiele osób odczuje obecną sytuację, ale bez katastroficznych scenariuszy dla świata i ceny benzyny za 2,5, oraz pustych autostrad,.

widziales krajobrazy z roznych dzielnic w Irlandii czy w stanach po 2008? 2 lata po -10% pkb to jest recesja na kolejne 10 lat

A w dupie mam czy maja gorzej czy lepiej. Ale troche w glowach poustawia niektórym ….. taka sytuacja jak teraz, szczególnie jak potrwa pół roku albo dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2020 o 15:46, Sebbeks napisał:

Na samo słowo cesja w wyszukiwaniu pojawia się prawie 1100 aut - sporo. 

W 1h 2019 wydano w leasing pojazdów lekkich za około 16 mld PLN, cały 2019 zamknął się pewnie na 30 mld PLN. Przy średniej wartości 100 kPLN daje to 300 000 pojazdów, jeśli nawet 1100 osób spanikowało i chce pozbyć się kontraktu to ciężko mówić że to sporo przy takiej skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ZUBERTO napisał:

2,5 jeszcze nie, ale 2,99 już tak.

Widziałeś co @ccLot wstawił?

 

Ale to są jakieś promo zniżki dla klientów ze złotą kartą a nie standardowa oferta dla każdego. Jak sprzedaż siada to Makro pewnie w ten sposób zachęca do kupowania u nich, w zamian tańsze paliwo

Edytowane przez spad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spad napisał:

Ale to są jakieś promo zniżki dla klientów ze złotą kartą a nie standardowa oferta dla każdego. Jak sprzedaż siada to Makro pewnie w ten sposób zachęca do kupowania u nich, w zamian tańsze paliwo

Po 1 na paragonie z 2,99 nie ma nic o zniżkach, a po 2 w innych wątkach koledzy wstawiali szyld reklamowy tej stacji.

Owszem, podejrzewam że to jest zachęta kupowania w ich markecie (tak jak i np. Auchan robi), bez marzy na paliwie lub nawet dotacji ceny paliwa (jeżeli mogą tak robić, bo się na tym nie znam), ale nigdzie nic takiego nie wyczytałem (ludzie pieją tylko z zachwytu nad ceną).

Możliwe, że masz rację bo wiadomo jak to w necie jest.

 

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.