Skocz do zawartości

przelecz San Bernardino


ulik87

Rekomendowane odpowiedzi

kurde, w obecnych czasach to tylko jezdzenie na ekranie zostaje xD

uwielbiam te przelecz bo ma wszystko to, czego wg mnie potrzeba - dobra nawierzchnia, piekne widoki i sporo ciasnych sekcji. w sumie nie jest tak wiele przeleczy (przynajmniej z tych, ktore mialem okazje odwiedzic) ktore posiadaja wszystkie te 3 cechy :jem: spedzilem tam calutenki dzien, wyjezdzilem 250km zasuwajac w te i nazad :panic:

zawolam @andy7 , bedziesz mogl sobie porownac, czy montaz na helmie i rozgladanie sie rzeczywiscie az tak psuje sekwencje. moim zdaniem wrecz poprawia odbior, bo chocby na ciasnych nawrotkach caly czas widac droge, zamiast krzakow ;) no i mimo, ze wiadomo, trzesie bo nie ma zadnej stabiliacji obrazu w kamerce, to nie jest to tak rozpraszajace jak w przypadku montazu bezposrednio na motocyklu. 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ulik87 napisał:

kurde, w obecnych czasach to tylko jezdzenie na ekranie zostaje xD

uwielbiam te przelecz bo ma wszystko to, czego wg mnie potrzeba - dobra nawierzchnia, piekne widoki i sporo ciasnych sekcji. w sumie nie jest tak wiele przeleczy (przynajmniej z tych, ktore mialem okazje odwiedzic) ktore posiadaja wszystkie te 3 cechy :jem: spedzilem tam calutenki dzien, wyjezdzilem 250km zasuwajac w te i nazad :panic:

zawolam @andy7 , bedziesz mogl sobie porownac, czy montaz na helmie i rozgladanie sie rzeczywiscie az tak psuje sekwencje. moim zdaniem wrecz poprawia odbior, bo chocby na ciasnych nawrotkach caly czas widac droge, zamiast krzakow ;) no i mimo, ze wiadomo, trzesie bo nie ma zadnej stabiliacji obrazu w kamerce, to nie jest to tak rozpraszajace jak w przypadku montazu bezposrednio na motocyklu. 

 

 

 

 

He, he, oczywiscie, ze obraz drga mniej, tyle, ze wszystko zalezy co chcesz w swoim filmie oddac / przekazac !.

 

Majac kamere na helmofonie nigdy nie oddasz prezchxlow jakiemi wybierasz winkle.

 

Generalnie to chyba najpsza przelecz dla motocyklistow ! Notaneme rzut beretem masz Splügen / Motne Spluga ktora pierwszym przejazdem wywolala u mnie spore emocje. San Bernardino jest super, ale i Super daleko. Znacznie blizej masz Andermatt ( najpierw kierunek Ariolo )  i runde bodajsze 69 km gdzie zaliczasz w zaleznosci 4 - 5 przeleczy i mozna naprawde sie wychasac ! Moim zdaniem najlepsza trasa zp z 

Le Bourg d Oisans do Alpe d'Huez

 

https://www.google.de/maps/place/L'Alpe+d'Huez,+38750+Huez,+Frankreich/@45.0842425,6.0028104,11.98z/data=!4m5!3m4!1s0x478a6b06856c6cdb:0x9e63e54e3531c7ab!8m2!3d45.0923807!4d6.0683611

 

Tu masz Alpe...

 

 

Ta trase robilem o 3 minuty krocej :phi:

 

 

 

W NIemczech masz TO 11 km i192 winkle ! 

 

 

 

Podoba mi sie Twoja trajektoria jaka przejezdzasz winkle ! :ok:

;)

 

Edytowane przez andy7
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andy7  o, stary, na tym wyjezdzie opierdzielilem sporo przeleczy, w tym 3 dni w przeleczanym zaglebiu w okolicach Andermatt (na foto widok z Furki na Grimsel). jednego dnia zrobilem je wszystkie. Grimsel, Furka, Nufenen, Tremola, Gottard, Susten, Oberalp. Uprzednio spedzilem kilka dni w okolicach Martigny i miedzy innymi objechalem dookola Mont Blanc, w tym obie przelecze Bernarda, pozniej przemiscilem sie na dwa dni wlasnie na przelecz San Bernardino i zrobilem objazdowke stamtad przez wspomniany przez Ciebie Splugen (tam jest taka krotka, ale zajebiscie ciasna sekcja po poludniowej stronie juz dosc nisko, mialem tam kupe frajdy) objazd Di Como, i potem Lugano, gdzie zupelnie przypadkowo odkrylem kolejna tak uwielbiana przeze mnie, super ciasna droge biegnaca z ok 1500m z widokiem na Lugano po drugiej stronie jeziora, no bajka! No a potem przemiescilem sie do Livigno i na Stelvio :)

Az tak daleko jak to Alpe d'Huez sie nie zapuszczalem. Staram sie trzymac wysokich gor, poniewaz tak jak wspomnialem, bardzo preferuje ciasne sekcje z nawrotkami. Ta traska z Niemiec, ktora pokazales mnie by nie krecila, poniewaz tam raczej trzeba byc szybkim ;)

Jesli chodzi o oddanie przechylow. Stary, z kamerka na helmofonie mozesz wlasnie 'przeklamac' przechyl na plus! U mnie co prawda tego nie widac, bo mam raczej neutralna pozycje w zakretach, ale jesli skladasz sie do srodka zakretu, to efekt bedzie naprawde fajny bo zblizasz sie do jezdni ;) 

Sprobuj kiedys zamontowac sobie kamerke na baniaku (szczegolnie jesli zalezy Ci na pokazaniu zlozenia i masz tendencje do balansu cialem w zakret), jak Ci sie nie spodoba, to nie bedziesz jej tam zakladal :oki:

 

PS. oczywiscie PRZECHYLU jako takiego nie bedzie widac rzecz jasna, ale fajnie widac jak kamera zbliza sie do asfaltu, wiec i efekt predkosci jest przez to lepiej widoczny. no mnie sie cos takiego podoba w kazdym razie ;)

 

IMG_20190911_195136.jpg.c307672cad9a5e223f878d2d506234de.jpg

 

Edytowane przez ulik87
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ulik87 napisał:

@andy7  o, stary, na tym wyjezdzie opierdzielilem sporo przeleczy, w tym 3 dni w przeleczanym zaglebiu w okolicach Andermatt (na foto widok z Furki na Grimsel). jednego dnia zrobilem je wszystkie. Grimsel, Furka, Nufenen, Tremola, Gottard, Susten, Oberalp. Uprzednio spedzilem kilka dni w okolicach Martigny i miedzy innymi objechalem dookola Mont Blanc, w tym obie przelecze Bernarda, pozniej przemiscilem sie na dwa dni wlasnie na przelecz San Bernardino i zrobilem objazdowke stamtad przez wspomniany przez Ciebie Splugen (tam jest taka krotka, ale zajebiscie ciasna sekcja po poludniowej stronie juz dosc nisko, mialem tam kupe frajdy) objazd Di Como, i potem Lugano, gdzie zupelnie przypadkowo odkrylem kolejna tak uwielbiana przeze mnie, super ciasna droge biegnaca z ok 1500m z widokiem na Lugano po drugiej stronie jeziora, no bajka! No a potem przemiescilem sie do Livigno i na Stelvio :)

Az tak daleko jak to Alpe d'Huez sie nie zapuszczalem. Staram sie trzymac wysokich gor, poniewaz tak jak wspomnialem, bardzo preferuje ciasne sekcje z nawrotkami. Ta traska z Niemiec, ktora pokazales mnie by nie krecila, poniewaz tam raczej trzeba byc szybkim ;)

Jesli chodzi o oddanie przechylow. Stary, z kamerka na helmofonie mozesz wlasnie 'przeklamac' przechyl na plus! U mnie co prawda tego nie widac, bo mam raczej neutralna pozycje w zakretach, ale jesli skladasz sie do srodka zakretu, to efekt bedzie naprawde fajny bo zblizasz sie do jezdni ;) 

Sprobuj kiedys zamontowac sobie kamerke na baniaku (szczegolnie jesli zalezy Ci na pokazaniu zlozenia i masz tendencje do balansu cialem w zakret), jak Ci sie nie spodoba, to nie bedziesz jej tam zakladal :oki:

 

PS. oczywiscie PRZECHYLU jako takiego nie bedzie widac rzecz jasna, ale fajnie widac jak kamera zbliza sie do asfaltu, wiec i efekt predkosci jest przez to lepiej widoczny. no mnie sie cos takiego podoba w kazdym razie ;)

 

IMG_20190911_195136.jpg.c307672cad9a5e223f878d2d506234de.jpg

 

 

Mysle, ze Twoj wyjazd mozna spokojnie uznac, za udany  :phi: Jechales moze kiedys trasa Chamonix - Saint Gervais- Les - Bains ?

 

Trasa generalnie cienka poza jednym krotkim odcinkiem na ktorym adrenalina moze calkiem dobrze skoczyc do zenitu.

 

Ciekawostka jest ze na jednym odcinjku drogi masz 3 - rozne oznakowania dozwolonej predkosci

 

50 dla ciezarowek

 

70 dla aut 

 

90 dla motorow :phi:

 

Gwozdziem programumu jest, ze miedzy jezdniami jest pasemko gor. Miedzy gorami a asfaltem nie ma absolutnie nic ! Asfalt idzie az do samej gory ! droga ma kilka fajnych winkli i lecac lewym pasem, doslownie ocierasz sie o gore. Jeden blöad i selavie ! :phi:

 

Bylem tam dwa razy niestety, za drugim razem padal deszcz, wiec doopa zbita byla ! 

 

Na trasie Schauinsland niekoniecznie musisz byc szybki. Trasa pozwala na nauke prawidlowej trajektori ale Ty masz to opanowane ! 

 

Przy okazji postaram sie zamontowac kamerke na klacie, powinno tez byc lepiej .Gotarda mam filmowane z dwoch perspektyw, na jadnej kamera jest umieszczona na owiewce i lilmuje do tylu. tez fajnie wyglada wlasnie z tym asfaltem. 

 

;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andy7 jesli chodzi Ci o ten kawalek dwupasmowki ktorym wyjezdza sie z Chamonix, to go kojarze, ale bardziej z poprzedniego wyjazdu z 2017 roku. Pamietam ze byla taka wijaca sie dwupasmowka dosc stroma momentami i akurat trafilem na moment, ze calkiem sporo ciezarowek jechalo. Ostatnio jednak zboczylem z niej doslownie po kawaleczku, zeby zjechac na jakas lokalna gorska drozke, wijaca sie rownolegle, bo uznalem, ze tak bedzie przyjemniej. Potem w kierunku Beaufort, La Rosiere i na mala przelecz St Bernarda, do Aosty i stamtad nazad do Martigny. Nie wiem czy kojarzysz taki zalew Emosson miedzy Martigny a Chamonix, nad nim wlasnie spedzilem kilka nocy :) 

Tak w ogole, to dopiero niedawno przeczytalem gdzies ze kamerki w Szwajcarii sa nielegalne i mozna wyrwac kilka setek frankow mandatu za to :panic: dlatego na poczatku podejrzewalem, ze moze umiejscowienie Twojej jest jakos zwiazane z niemieckim prawem ;)

Co do linii przejazdu to nie mam tutaj jakiejs wypracowanej techniki oprocz tego, ze staram sie nie skladac za wczesnie w zakret oraz mam zasade zeby nie wyjezdzac poza swoj pas nawet w otwartych zakretach z pelna widocznoscia. Jesli nie jestem w stanie zmiescic sie w swoim pasie, to znaczy ze jade za szybko do swoich umiejetnosci :nie_wiem:

Z tego co widywalem na youtubkach, problem z umieszczeniem kamery na klatce jest taki, ze glownie widac zegary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.