Skocz do zawartości

który poSUV ? będzie zadawalał?


dodomela

Rekomendowane odpowiedzi

Ja się przejechałem wersją 280KM na jeździe próbnej.  Na ekspresówce na zakrętach zwalniałem mając przyzwyczajenie ze zwykłej osobówki, a siedzący koło mnie pracownik salonu zachęcał mnie, że bym nie odpuszczał bo wie na ile te auto stać i faktycznie miał rację. Jak to się trzymało drogi to aż trudno uwierzyć. :drive:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo zależy od rodzaju profilu i wielkości opon. Nie wiem czy komuś  to nie będzie przeszkadzać ale mi lekko na początku przełożenie układu kierowniczego 12,6:1 - efekt - muśnięcie kierownicy i jesteś na pasie obok. pełny skręt kół od lewej do prawej nie co pona 1,5 obrotu kiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

Wygląd wyglądem , ale jeździ to w top3 w tej kategorii.

Linkowana wersja wizualnie strasznie mi nie leży - co innego wersja Veloce ... 😍


 

no tak ale Veloce 2020 ma 280 koni i kosztuje cennikowo od ..235 tyś - czyli jakieś 180 - 190 tys. Mi akurat nie leży wymalowanie w kolor w tej wersji tych plastików wokół nadkoli, progów i zderzaków na dole.

Na marginesie od tej przykładowej rożni się głownie fotelami i ..felgami - moim zdaniem nie warto.

ale zawsze można poszukać my 2019 280 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dareek Czasem kilka rzeczy zmienia auto dosyć mocno. Ja tak mam, że oglądając jakiekolwiek auto potrafię na podstawie jednego elementu odrzucić całość. No nic nie poradzę. 
Akurat felgi i siedzenia właśnie mocno zmieniają odbiór auta na zewnątrz jak i wewnątrz. Nie będę nikogo do tego przekonywał - to jest po prostu moje zdanie. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=135321]Dareek[/mention] Czasem kilka rzeczy zmienia auto dosyć mocno. Ja tak mam, że oglądając jakiekolwiek auto potrafię na podstawie jednego elementu odrzucić całość. No nic nie poradzę. 
Akurat felgi i siedzenia właśnie mocno zmieniają odbiór auta na zewnątrz jak i wewnątrz. Nie będę nikogo do tego przekonywał - to jest po prostu moje zdanie. 
 
Tak jak w stelvia gniazdo USB i kolo tego plastik za darmo bym tego auta nie chciał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, stig napisał:

@Dareek Czasem kilka rzeczy zmienia auto dosyć mocno. Ja tak mam, że oglądając jakiekolwiek auto potrafię na podstawie jednego elementu odrzucić całość. No nic nie poradzę. 
Akurat felgi i siedzenia właśnie mocno zmieniają odbiór auta na zewnątrz jak i wewnątrz. Nie będę nikogo do tego przekonywał - to jest po prostu moje zdanie. 
 

Oczywiście, że tak- każdy ma indywidualne podejście- mój link należy traktować jako propozycję modelu a co on może zawierać co komu się podoba a przede wszystkim za jaką kwotę można kupić to osobna bajka. Popatrz ja mam fotele tzw komfortowe z naturalnej skóry z pełną el regulacją i pamięcią i.. najchętniej wymieniłbym je na zwykłe materiałowe z manualną regulacją.

Forumowicz zastanawia się nad autem typu suv które z proponowanych model i wyposażenia kosztują czapkę kasy w relacji co do ich realnych możliwości. Dlatego uważam, że nawet i bazowa 200 konna wersja AR przy rabatach jakie oferuje AR jest mega ofertą w stos do wyższych wersji Tucosna, Sportage, X-taila, RAV 4 CRV etc etc. Owszem Każdy jest inny każdy ma inne potrzeby ale warto się przejechać i sprawdzić - ja tak zrobiłem mimo iż początkowo zastanawiałem się nad Hyundai-em. Po kilku miesiacach od zakupu jak pisałem wyzej kupiono w rodzinie - owszem  bazówka ale przepaść jest ogrooooomna.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dareek napisał:

Oczywiście, że tak- każdy ma indywidualne podejście- mój link należy traktować jako propozycję modelu a co on może zawierać co komu się podoba a przede wszystkim za jaką kwotę można kupić to osobna bajka. Popatrz ja mam fotele tzw komfortowe z naturalnej skóry z pełną el regulacją i pamięcią i.. najchętniej wymieniłbym je na zwykłe materiałowe z manualną regulacją.

Forumowicz zastanawia się nad autem typu suv które z proponowanych model i wyposażenia kosztują czapkę kasy w relacji co do ich realnych możliwości. Dlatego uważam, że nawet i bazowa 200 konna wersja AR przy rabatach jakie oferuje AR jest mega ofertą w stos do wyższych wersji Tucosna, Sportage, X-taila, RAV 4 CRV etc etc. Owszem Każdy jest inny każdy ma inne potrzeby ale warto się przejechać i sprawdzić - ja tak zrobiłem mimo iż początkowo zastanawiałem się nad Hyundai-em. Po kilku miesiacach od zakupu jak pisałem wyzej kupiono w rodzinie - owszem  bazówka ale przepaść jest ogrooooomna.

A jak z kosztami utrzymania i pozniejsza odsprzedaza, powiedzmy po 5 latach?

 

Ile to mw pali, jakie koszty przegladow? Ile kosztuje pakiet OC/AC?

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty utrzymania - wiadomo SUV wiec zakup np opon będzie wyższy ale np eny OE cześci do przegladu to OE filtr w ASO to ok 35 pln, Filtr Powietrza OE ok 100pln, Kabiny Ok 100 pln - sa już zamienniki podobnie jak elementy hamulców.

na wymianę wchodzi ok 5,2 l oleju spalanie zależy od stylu jazdy- ja mam 280 konna wersję,  spalanie miedzy 9-12,5 litra duzo zależy od stylu jazdy i wielkości kół- 20 stki zwiększają spalanie o ok litr.

OC AC NW na rok 3,5 tys ale tu sprawa indywidualna.

auto ma spore gabaryty  wiec i przy parkowaniu należy brać to pod uwagę.

Co do odsprzedaży - to moja 3-cia alfa - z poprzednimi nie miałem problemu - pierwsza sprzedana w 40 minut druga w 3 dni za cenę wyższą niż śr rynkowa.

odsprzedaż -Tu ciężko powiedzieć bo to pierwszy SUV alfy ale mając na uwadze popularność tego typu aut oraz naprawdę fakt iż samochód nie ma większych wad, a super jeździ i się prowadzi no i wielu się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dareek Wszystko to rozumiem i masz rację. Stelvio podoba mi się jedynie w topowej wersji. No dobra niech będzie choćby Veloce 😁. Giulia w praktycznie każdej wersji byle nie miała kół w rozmiarze 16”. Giulietta tylko QV lub Veloce. 
Odnoszę się do tej z twojego linka która nawet dla mnie, fana marki wygląda po prostu słabo. Nie oceniam reszty bo jak pisałem wcześniej auto jeździ świetnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2020 o 12:57, stig napisał:

@Dareek Wszystko to rozumiem i masz rację. Stelvio podoba mi się jedynie w topowej wersji. No dobra niech będzie choćby Veloce 😁. Giulia w praktycznie każdej wersji byle nie miała kół w rozmiarze 16”. Giulietta tylko QV lub Veloce. 
Odnoszę się do tej z twojego linka która nawet dla mnie, fana marki wygląda po prostu słabo. Nie oceniam reszty bo jak pisałem wcześniej auto jeździ świetnie.

Czemu tylko najwyzsze wersje skoro ta 200KM ma najlepsza wartosc value/money? Bedzie jezdzilo lepiej od kazdego SUV. Chociazby koreanskie suvy diesel sa w podobnej cenie. I co z tego skoro Alfa lepsza. Dodatkowo za 1,5k masz 280KM a to juz jest nie do przebicia. 

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, wujek napisał:

Czemu tylko najwyzsze wersje skoro ta 200KM ma najlepsza wartosc value/money? Bedzie jezdzilo lepiej od kazdego SUV. Chociazby koreanskie suvy diesel sa w podobnej cenie. I co z tego skoro Alfa lepsza. Dodatkowo za 1,5k masz 280KM a to juz jest nie do przebicia. 

Pisałem wyżej dlaczego. Później mam koła zmieniać (choć to mały problem) ?Otworze drzwi a tam fotele które mi się nie podobają 🤣. Auto musi być dla mnie kompletne od silnika po wygląd. Żadnych kompromisów. 

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne fotele jakie tam powinny być to takie poniżej. Właśnie takiego kompletu do wnętrza poszukuje 🙂

niestety nie dokupisz do zwykłej a w salonie dopłata tylko do Q jakieś ...19 tys

koła - mały problem bo na zimę mam 18 stki a na lato  kupiłem 20 stki. I powiem że w zwinności nie ma różnicy.  Ba - zaczynam się zastanawiać czy nie wrócić do 18 stek

 

14-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-2018-fd-scotland-sports-seats.jpg

20191203_203404.jpg

89775140_1102070750127745_624763758400503808_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dareek napisał:

Jedyne fotele jakie tam powinny być to takie poniżej. Właśnie takiego kompletu do wnętrza poszukuje 🙂

niestety nie dokupisz do zwykłej a w salonie dopłata tylko do Q jakieś ...19 tys

koła - mały problem bo na zimę mam 18 stki a na lato  kupiłem 20 stki. I powiem że w zwinności nie ma różnicy.  Ba - zaczynam się zastanawiać czy nie wrócić do 18 stek

 

14-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-2018-fd-scotland-sports-seats.jpg

20191203_203404.jpg

89775140_1102070750127745_624763758400503808_n.jpg

Masz rozmach z tymi 20kami jaki to profil? Ja na 45 nie umiem jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dareek napisał:

Oj tam- jest nawet oki ale stracił samochód z terenowego charakteru 255 45 R 20. Wcześniej miałem Giuliettę i było 225 40 R18 zarówno na zimę jak i lato więc jest oki. Zadnej felgi nie pogiąłem i opon nie uszkodziłem.

255/45 R19 i cale porysowane w 195/45R16 to samo. Ba nawet jak pod zlym katem wjezdzam na kraweznik przy garazu to slychac metal :hehe: Dla mnie to komedia takie kola no ale nie mialem wyboru bralem co dawali a zmieniac pozniej to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 10:59, dodomela napisał:

Jeep Compas 1.4 140/170KM

Ford Kuga 1.5 150KM

Reno Kadjar 1.3 140/160KM

Z tych trzech to serce mówi Compass, bo sentyment do Fiata i sympatia do Jeepów/Chryslerów, a rozum mówi Kuga, ale to za chwilę... Kadjara zastąpiłbym Peugeotem 3008 - też tylko FWD, ale dobry prześwit, mocny i oszczędny PureTech, automat z hydraulicznym sprzęgłem, przyjemna jazda.

 

Czy dzisiaj jest jeszcze marka na rynku, która gwarantuje bezawaryjność? Przecież jak już da się coś powiedzieć o awaryjności, to albo wchodzi na rynek poprawiona wersja FL, albo nowy model.

Miałem najróżniejsze nowe i używane młode samochody (ale nie od pana Mirka;-)), diesle (FAP + AdBlue) i benzyny (N/A i turbo), akcje serwisowe i jakieś duperele były robione i tak w czasie corocznego serwisu w ASO, na gwarancji albo na jej przedłużeniu. "Grubo" nigdy nie było. Właściwie mogę powiedzieć, że tylko lałem paliwo...

 

Kuga. Miałem MR2014 1.5 EcoBoost AWD 6AT przez ponad trzy lata, czyli krótko po wejściu na rynek drugiej generacji. Fajnie jeżdżący, praktyczny duży kompaktowy SUV. Bagnet pomiaru oleju to był tylko rekwizyt - nawet serwis Forda nie umiał odczytać poziomu oleju na miarce... Wkur*****ce szumy powietrza, czasami już od 70 km/h... Po "poprawkach" ASO trochę się polepszyło, ale i tak przez większość czasu dla mnie problem istniał. Jeździłem wtedy różnymi Kugami i każda miała inną akustykę, także Hiszpanie montowali to chyba z dużą dozą fantazji. Ostatnia Kuga - jeszcze sprzed FL - była pod tym względem jednak bez zarzutu, więc chcąc być fair, nie skreślam, tym bardziej wersji FL. Mi pozostał taki uraz, że był to mój ostatni fabrycznie nowy samochód. Następne były najpierw testowane z prędkościami autostradowymi, dopiero potem kupowane...

Fordy mają fajne opcje wyposażenia, dobrze się prowadzą. Sa dwie opcje przedłużonej gwarancji: 7 lat/140.000 km lub 4 lata/200.000 km, obie za "grosze".

Do najnowszej Kugi widziałem już 8 lat/160.000 km... Dziwny design, na oko zgubiła z 5 cm prześwitu, ale może warto się przymierzyć...

 

Co ja bym sobie kupił? 

Z używanych mam tylko jedną pozycję - młody Jeep Cherokee Limited lub Trailhawk z USA/Kanady. Duży kompaktowy SUV a komfort podróżowania o klasę wyższy niż w Compasie...

Z nowych: Toyota RAV4, bo wygląda jak SUV, bo może być hybryda, bo fajnie jeździ. XV lub Forester, bo Subaru, ale tylko pod warunkiem, że te nowe są cichsze i da się nimi wyjechać na autostradę...  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.04.2020 o 16:08, wujek napisał:

255/45 R19 i cale porysowane

Przecież to jest jeszcze kawał opony. Nawet 225/45 jeździ się bezproblemowo, po mieście i po lesie. Używać opon z rantem ochronnym i patrzeć, co się robi😜

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.04.2020 o 22:03, 29 napisał:

Z tych trzech to serce mówi Compass, bo sentyment do Fiata i sympatia do Jeepów/Chryslerów, a rozum mówi Kuga, ale to za chwilę... Kadjara zastąpiłbym Peugeotem 3008 - też tylko FWD, ale dobry prześwit, mocny i oszczędny PureTech, automat z hydraulicznym sprzęgłem, przyjemna jazda.

 

Więlie dzięki wszystkim za opinie.

Trochę za późno tą opinie przeczytałem, bo tak jakby decyzja padła.... to znaczy nie mogę sie do końca zdecydować więc kupie dwa :) *

 

*) jak przystało na rasowego AK-owicza

 

Już jest kadjar 1.3 160KM '19r.

jeszcze w planie drugie coś. Jak kupie to napiszę co.... -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.