Skocz do zawartości

Renault Clio 5 test - zamarzające wnętrze


prawoimotoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem dlaczego, ale jakoś nigdy nie mogę się do końca przekonać do marki Renault. Zazwyczaj coś jest nie tak w tych samochodach i nie inaczej było w testowym Clio. Być może był to jednostkowy przypadek, lecz nie zatajam niczego. Być może był to samochód przedprodukcyjny, ale jeśli tak, to dlaczego takie lądują w akcji promującej markę?

 

 

Edytowane przez prawoimotoryzacja
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mogę się odnieść do temperatury. 

Zauważyłem w Renault Kadjar, że jak jechaliśmy w 4 osoby trasę około 120 km, na dworze było 2-3 stopnie na plusie, to przy ustawionej temp. na 21 stopni na auto klimie, z przodu było zimno. Pasażerowie z tyłu twierdzili, że jest ciepło. Musiałem przejść na ręczne sterowanie i zrobiło się cieplej. Ale nie  mogłem zrobić więcej testów, bo nie mam gdzie teraz jeździć 😞

Może coś z tym sterowaniem klimy być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

W tym Clio nie dało się nagrzać i autentycznie wiało chłodem z kolumny kierowniczej. Do tej poty w żadnym innym samochodzie nie miałem takich problemów ...

 

Może trzeba przeczytać instrukcje?

Bo np w Renault Espace I generacji z głównych kratek może lecieć TYLKO zimne powietrze. Np na zimę trzeba je "zamykać" bo regulacja temperatury ciepło-zimno dotyczy tylko kierunków nogi-szyba.

Może Renault po 30 latach wróciło do tego typu rozwiązań? 😄

  • Haha 4
  • Skonfundowany 2
  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Może trzeba przeczytać instrukcje?

Bo np w Renault Espace I generacji z głównych kratek może lecieć TYLKO zimne powietrze. Np na zimę trzeba je "zamykać" bo regulacja temperatury ciepło-zimno dotyczy tylko kierunków nogi-szyba.

Może Renault po 30 latach wróciło do tego typu rozwiązań? 😄

 

W UNO chyba tez byl taki patent jesli dobrze pamietam ;]

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

W tym Clio nie dało się nagrzać i autentycznie wiało chłodem z kolumny kierowniczej. Do tej poty w żadnym innym samochodzie nie miałem takich problemów ...

 

Bliska osoba z rodziny miała Megane IV z 2018r kupione z salonu, rok temu auto "lunął" w świat po roku i 8kkm m. in. z powodu tajemniczego terkotania z okolicy deski rozdzielczej od strony kierownicy. Podobno temat znany w sieci, a ASO twierdziło przy jego egzemplarzu że TTTM i jeździć może się "wykrzaczy" na gwarancji.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NaczelnyFilozof klima w trybie auto nie dawała rady. W trybie ręcznymi tez nie wyrabiała, a ja musiałem owinąć sobie nogi szalikiem, gdyż tak wiało zimnem, ze mnie już skóra piekła.

Kij z tym, że po zgasnieciu silnika kilka razy wywaliło błąd i nie dało się go ponownie uruchomić, a dodatkowo kierowcy za mną zaczynali trąbić, a ja juz miałem wizję lawety w głowie...ale ten chłód był jeszcze gorszy.

 

 

Zrobili super samochód i oczywiście znowu coś nie tak.

W Megane TCe dźwignia zmiany biegów skacze przód-tyl zależnie od stopnia dodania gazu, a na niskich obrotach silnik terkocze. Sporo osób pisalo komentarze i privy podczas mojego testu Megane, ze maja z nimi poważne problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

@NaczelnyFilozof klima w trybie auto nie dawała rady. W trybie ręcznymi tez nie wyrabiała, a ja musiałem owinąć sobie nogi szalikiem, gdyż tak wiało zimnem, ze mnie już skóra piekła.

Kij z tym, że po zgasnieciu silnika kilka razy wywaliło błąd i nie dało się go ponownie uruchomić, a dodatkowo kierowcy za mną zaczynali trąbić, a ja juz miałem wizję lawety w głowie...ale ten chłód był jeszcze gorszy.

 

 

Zrobili super samochód i oczywiście znowu coś nie tak.

W Megane TCe dźwignia zmiany biegów skacze przód-tyl zależnie od stopnia dodania gazu, a na niskich obrotach silnik terkocze. Sporo osób pisalo komentarze i privy podczas mojego testu Megane, ze maja z nimi poważne problemy.

 

Multimedia sa w koncu fajne :phi: Klienci beda lykac jak pelikany Clio i Captur w calej EU. Ciekaw jestem czy zaoraja w koncu Talisaman na co to komu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Może trzeba przeczytać instrukcje?

Bo np w Renault Espace I generacji z głównych kratek może lecieć TYLKO zimne powietrze. Np na zimę trzeba je "zamykać" bo regulacja temperatury ciepło-zimno dotyczy tylko kierunków nogi-szyba.

Może Renault po 30 latach wróciło do tego typu rozwiązań? 😄

Citroen c4 picasso też ma podobne rozwiązanie, tylko że dotyczy nawiewów w słupkach na tylne siedzenia - ciepłego powietrza tam nie da się puścić, tylko klima. Kto i jak długo nad tym myślał, nie wiem :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał:

Multimedia sa w koncu fajne :phi: Klienci beda lykac jak pelikany Clio i Captur w calej EU. Ciekaw jestem czy zaoraja w koncu Talisaman na co to komu.

 

W ogóle bardzo fajny samochód im wyszedł! Jeden z najlepszych wozów w klasie obecnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

@NaczelnyFilozof

 

Zrobili super samochód i oczywiście znowu coś nie tak.

W Megane TCe dźwignia zmiany biegów skacze przód-tyl zależnie od stopnia dodania gazu, a na niskich obrotach silnik terkocze.

 

 

w Megane iii i lagunie iii też się lekko przesuwa tył przód, podczas puszczania i dodawania gazu. To chyba przez drążki.

Generalnie miałem Megane iii przez 6 lat i teraz mam nową Octavię iii 1,5 TSI. Na postoju silnik terkocze jak w ursusie, szarpie przy ruszaniu, a dźwignia biegów chodzi jak mieszadło w w wiadrze.  Wg serwisu TTM.

W żadnym ale to w żadnym aucie przy szybkiej zmianie biegów nie zdarzyło mi się nie trafić z dwójki na trójkę (nawet w uno). A w skodzie już kilka razy...

Podsumowujac-bardzo miło wspominam Renault a spodziewałem się sporego przeskoku jakości , bo skoda jest generalnie wychwalana...

 

Cytuj

 

 

Edytowane przez irishpiter
blad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, irishpiter napisał:

 

w Megane iii i lagunie iii też się lekko przesuwa tył przód, podczas puszcza is dodawania gazu. To chyba przez drążki.

Generalnie miałem Megane iii przez 6 lat i teraz mam nową Octavię iii 1,5 TSI. Na postoju silnik termocze jak w ursusie, szarpie przy ruszaniu, a dźwignia biegów chodzi jak mieszadło w w wiadrze. W żadnym ale to w żadnym aucie przy szybkiej zmianie biegów nie zdarzyło mi się nie trafić z dwójki na trójkę (nawet w uno). A w skodzie już kilka razy...

Podsumowujac-bardzo miło wspominam Megane.

 

 

Silnik faktycznie może być lepiej wyciszony w Megane. Skoda ma specyficznie długa wajchę, lecz ja na precyzję jej działania nigdy nie narzekałem, za to w Megane obecnej generacji nie jest zbyt precyzyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Do tej pory chyba były dosyć udane? Na plus na pewno należy zaliczyć niskie zużycie paliwa.

 

1,2 Tce udane nie było. Pali jak smok, szczególnie w koło komina. Potrafi wtedy dolewać benzyny do oleju. Ale ma fajną kulturę pracy. Podobno ma słaby rozrząd łańcuchowy. U mnie jeszcze żyje.

1,33 Tce pali zdecydowanie mniej, na razie za mało zrobiłem żeby napisać coś więcej. Jest bardziej "szorstki" jak chodzi o kulturę pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Silnik faktycznie może być lepiej wyciszony w Megane. Skoda ma specyficznie długa wajchę, lecz ja na precyzję jej działania nigdy nie narzekałem, za to w Megane obecnej generacji nie jest zbyt precyzyjna.

 

Akurat posiadając Megane III i Octavie III 1.4 TSI to fakt silnik jak jest zimny to na postoju terkocze. Ale to nie jest jakieś uciążliwe i podczas jazdy tego nie słychać. Za to co do wyciszenia w kabinie, to jest dużo lepsze jak w Megane. Tam przy wyższych prędkościach nawet uszczelki zaczynały gwizdać. A jak popadało na dworzu i sie jechało po mokrym to słychać było w środku każda przejechana kałuże. A co do skrzyni to własnie ta w Megane była mało precyzyjna, kilka razy zdarzyło mi się z 6 tego biegu zredukować zamiast na 3 bieg to na 5-tke.

Nie wiem jaką wersje miałeś Megane, ale u mnie te szare plastiki to była porażka, na dodatek skrzypiały. W środku deski miałem świerszcza i czytałem na forum, że wiele osób sie na to skarżyło. Co jak co, ale Octavia jest dużo lepiej spasowana i nic tam nie trzeszczy. 

Ja także miło wspominam Megane, bo wbrew opinii o francuzach nic nie z nią nie działo. Ale O3 nie ma tych wad, które mi najbardziej przeszkadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.04.2020 o 17:13, prawoimotoryzacja napisał:

W tym Clio nie dało się nagrzać i autentycznie wiało chłodem z kolumny kierowniczej. Do tej poty w żadnym innym samochodzie nie miałem takich problemów ...

 

Nie mam czasu oglądać materiału ale być może znam rozwiązanie Twojego utrapienia ;]

W Clio IV po ustawieniu nawiewu na szybę lub szybę i nogi automatycznie uruchamia się klimatyzacja bez wskazania załączenia na panelu. Co prawda w moim egzemplarzu jest klima manualna, ale czuje że w automatycznej jest tak samo.

 

11 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Do tej pory chyba były dosyć udane? Na plus na pewno należy zaliczyć niskie zużycie paliwa.

 

Udane, ale mało to one nie paliły ;) Oby 1.0 TCE były ekonomiczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Akurat posiadając Megane III i Octavie III 1.4 TSI to fakt silnik jak jest zimny to na postoju terkocze. Ale to nie jest jakieś uciążliwe i podczas jazdy tego nie słychać. Za to co do wyciszenia w kabinie, to jest dużo lepsze jak w Megane. Tam przy wyższych prędkościach nawet uszczelki zaczynały gwizdać. A jak popadało na dworzu i sie jechało po mokrym to słychać było w środku każda przejechana kałuże. A co do skrzyni to własnie ta w Megane była mało precyzyjna, kilka razy zdarzyło mi się z 6 tego biegu zredukować zamiast na 3 bieg to na 5-tke.
Nie wiem jaką wersje miałeś Megane, ale u mnie te szare plastiki to była porażka, na dodatek skrzypiały. W środku deski miałem świerszcza i czytałem na forum, że wiele osób sie na to skarżyło. Co jak co, ale Octavia jest dużo lepiej spasowana i nic tam nie trzeszczy. 
Ja także miło wspominam Megane, bo wbrew opinii o francuzach nic nie z nią nie działo. Ale O3 nie ma tych wad, które mi najbardziej przeszkadzały.
Musiałeś mieć Megane 1.6 w niskiej wersji wyposażeniowej :)

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebbeks napisał:

Mam 0,9 tce 90KM i na razie nic się nie psuję, jeździ, ale w sumie przebieg mały, bo niecałe 40kkm. 

Napisz cos wiecej o tym silniku przygladam sie poprzedniej generacji clio sa w dobrych cenach pozostale sztuki z 2019 roku jednak silnik 0.9 do mnie nie przemawia moze niepotrzebnie sie martwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, iwik napisał:

 

Ludzie w kolejkach stali przed salonami to musieli zareagować. :lol:

Ja jezdzilem sporo poprzednia generacja w carsheringu i czesto mi sie w wypozyczalniach trafial. To byl lekko mowiac dramat oprocz wygladu. Teraz jest lepiej ale nadal nie rozumiem fenomenu bo to sie sprzedaje calkiem niezle ida leb w leb z golfem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RABIN napisał:

Napisz cos wiecej o tym silniku przygladam sie poprzedniej generacji clio sa w dobrych cenach pozostale sztuki z 2019 roku jednak silnik 0.9 do mnie nie przemawia moze niepotrzebnie sie martwie.

Dramat! Skrzynia biegow, silnik jak to silnik idzie spoko do 100 pozniej zdycha. Jak za czasow 1.2 bez turbo. Multimedia i obsluga dotykowa dramat. Choc musze przyznac, ze prowadzilo sie to lepiej od mojego i20 przynajmniej nie myszkowalo po drodze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Akurat posiadając Megane III i Octavie III 1.4 TSI to fakt silnik jak jest zimny to na postoju terkocze.

1,4tsi to nie 1,5 TSI w dodatku w moim coś po prostu stuka i wielu użytkowników to ma. Skoda olewa. Stuka jakiś zawór na przewodach paliwowych.

O szarpaniu nie wspomnę.

zawieszenie w Megane sporo sztywniejsze i dlatego prowadziło się lepiej i nie bujało, oczywiście kosztem komfortu.

Jasne, że miało swoje wady np. wspomniane plastiki potrafili trzeszczeć w zimie ale lubiłem jeździć tym autem.

Skoda jest po prostu nijaka, mam to auto już 4 miesiące i nie mogę go za nic polubić...

 

P.S.mialem 1,4 tce w wysokiej wersji wyposażenia.

Silnik palił w sumie litr więcej od Octavi, ale jego kultura pracy była o poziom wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, irishpiter napisał:

 

P.S.mialem 1,4 tce w wysokiej wersji wyposażenia.

Silnik palił w sumie litr więcej od Octavi, ale jego kultura pracy była o poziom wyżej.

 

W sumie to nie wiem czemu zrezygnowali z tego TCE i 2.0TCE, bo w miare to jechalo i lubilo sie z lpg. 

Ja nie pamietam jaka mialem wersje, ale napewno bieda to nie byla. Ale niestety z 1.6 pod maska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, RABIN napisał:

Napisz cos wiecej o tym silniku przygladam sie poprzedniej generacji clio sa w dobrych cenach pozostale sztuki z 2019 roku jednak silnik 0.9 do mnie nie przemawia moze niepotrzebnie sie martwie.

 

10 godzin temu, wujek napisał:

Ja jezdzilem sporo poprzednia generacja w carsheringu i czesto mi sie w wypozyczalniach trafial. To byl lekko mowiac dramat oprocz wygladu. Teraz jest lepiej ale nadal nie rozumiem fenomenu bo to sie sprzedaje calkiem niezle ida leb w leb z golfem.

 

10 godzin temu, wujek napisał:

Dramat! Skrzynia biegow, silnik jak to silnik idzie spoko do 100 pozniej zdycha. Jak za czasow 1.2 bez turbo. Multimedia i obsluga dotykowa dramat. Choc musze przyznac, ze prowadzilo sie to lepiej od mojego i20 przynajmniej nie myszkowalo po drodze.

 

Clio IV jest poprawne.

Silnik do miasta jest wystarczający, nie jest to 200KM, ale kto oczekuje z tego silnika rakiety? W każdym razie kilka dni temu wystartowałem nieświadomie w wyścigu z punto abrthem, wziął mnie dopiero przy ok. 85 km/h, jednak silnik sobie radzi. Niewątpliwym plusem jest wtrysk pośredni i względnie tania instalacja LPG. Nieprawdą jest że jedzie jak za czasów 1.2 bez turbo bo takie clio mieliśmy poprzednio i to był prawdziwy dramat. Skrzynia typowo francuska, cóż, taka jest. Fenomen jest prosty, to ładne auto oczami kobiet, chyba @wujek nie powiesz że i20 czy jakaś fabia są ładniejsze. Ponad to w wersji GT Line podoba się nawet facetom. Multimedia to padaka, zgadzam się, za to na pokładzie fabrycznie jest tempomat co zazwyczaj występuje jako opcja u konkurencji. A prowadzi się trochę lepiej jak typowy francuz, trochę gorzej jak inne, sztywniejsze auta. Myślę @RABIN że jak znajdziesz w dobrej cenie to warto to rozważyć, ja celowo kupiłem IV ze stocku bo znałem wstępne ceny Clio V, ponadto potrzebowałem na już więc inne argumenty już się nie liczyły. Za taka samą wersję Clio V (znacznie lepiej wyposażoną - RS Line vs. GT Line) musiałbym dołożyć ok 15-20 k PLN. Zwyczajne wersje poszyły do góry ok. 7 k PLN. Wg mnie to była gra nie warta świeczki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@komor a i zapomnialem o cudownym sterowaniu radiem za kierownica. Tak mozna sie przyzwyczaic ale i do zrzedliwej baby tez sie da. Ale tak zgadzam sie jest ladne na tle wozidel klasy B.

 

0.9 osiagi ma podobne do niedoladowanych 1.2 i 1.4. Jedzie tylko lepiej bez redukcji na wysokich biegach.

 

http://www.zeperfs.com/en/duel7396-8353.htm

 

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wujek napisał:

@komor a i zapomnialem o cudownym sterowaniu radiem za kierownica. Tak mozna sie przyzwyczaic ale i do zrzedliwej baby tez sie da. Ale tak zgadzam sie jest ladne na tle wozidel klasy B.

0.9 osiagi ma podobne do niedoladowanych 1.2 i 1.4. Jedzie tylko lepiej bez redukcji na wysokich biegach.

http://www.zeperfs.com/en/duel7396-8353.htm

 

 

Po prostu nie trzeba go tak pruć ;] Zdecydowanie lepiej mi się jedzie 0.9T niż 1.2 - 1.4 n/a.

Sterowanie radiem rotfl są i tego zwolennicy, ale wole swoje na kierownicy. Tego z Clio po kilku latach nie ogarniam ;l Umiem zrobić ciszej i głośniej i odebrać telefon, reszta czynności wywołuje przełączanie radia na am itp.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wujek napisał:

a i zapomnialem o cudownym sterowaniu radiem za kierownica. Tak mozna sie przyzwyczaic ale i do zrzedliwej baby tez sie da.

 

 

Jeśli jeździ się autami Renault (ja tak mam od dłuższego czasu) to jest to genialne i intuicyjne rozwiązanie.

Ale to tylko moja opinia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, biniu napisał:

 

Jeśli jeździ się autami Renault (ja tak mam od dłuższego czasu) to jest to genialne i intuicyjne rozwiązanie.

Ale to tylko moja opinia.

Dlatego mowie, ze da sie przyzwyczaic gorzej jak wypozyczalnia Cie uszczesliwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@komor  szukam następcy do Ibizy 6l małżonki chcemy nowe w miarę tanie auto (zona jeździ do 5tys na rok) 

Ekonomicznie kupowanie takiego auta jest nie uzasadnione jednak potrzebujemy auta niezawodnego bo od nowego roku będziemy jeździć zdecydowanie wiecej a moja skodzina ma juz 10 lat i musi jeszcze ze względów podatkowy 2 lata pojeździć.

Małżonka jedzidziła juz nową ibiza tyle ze w wersji FR i ciężko będzie przy tym przepchnąć clio hahahahah różnica w cenie to ok 20tys zł. 😒

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, RABIN napisał:

@komor  szukam następcy do Ibizy 6l małżonki chcemy nowe w miarę tanie auto (zona jeździ do 5tys na rok) 

Ekonomicznie kupowanie takiego auta jest nie uzasadnione jednak potrzebujemy auta niezawodnego bo od nowego roku będziemy jeździć zdecydowanie wiecej a moja skodzina ma juz 10 lat i musi jeszcze ze względów podatkowy 2 lata pojeździć.

Małżonka jedzidziła juz nową ibiza tyle ze w wersji FR i ciężko będzie przy tym przepchnąć clio hahahahah różnica w cenie to ok 20tys zł. 😒

 

Miałem bardzo zbliżone założenia, pokazałem zonie Gt Line i innego nie chciała już. Wszystko zależy co kto lubi, Twoja będzie wolała Ibize, ja miałem to szczeście że jeździła wczesniej też Clio ;] Reno ma też fajne pakiety gwarancji, mam wzięty na 4 lata wraz z obsługą serwisową za 1800 zł jakoś. Co prawda tylko 2 przeglądy w tym czasie będę miał, ale 4 lata świętego spokoju zamiast 2.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał:

W każdym razie kilka dni temu wystartowałem nieświadomie w wyścigu z punto abrthem, wziął mnie dopiero przy ok. 85 km/h, jednak silnik sobie radzi.

 

Może ten w abarth'cie nie wiedział, że się ściga 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, RABIN napisał:

Napisz cos wiecej o tym silniku przygladam sie poprzedniej generacji clio sa w dobrych cenach pozostale sztuki z 2019 roku jednak silnik 0.9 do mnie nie przemawia moze niepotrzebnie sie martwie.

 

Zależy co to jest "dobra cena". Moim zdaniem warto dopłacić do clio V nawet te 5-7 tyś i mieć systemy bezpieczeństwa na pokładzie.

Za 53k stoją clio V z 2019 roku z 1.0 turbo. Clio IV w sensownym wyposażeniu widzę za 47k. Z tych 2 ofert zdecydowanie V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, RABIN napisał:

Napisz cos wiecej o tym silniku przygladam sie poprzedniej generacji clio sa w dobrych cenach pozostale sztuki z 2019 roku jednak silnik 0.9 do mnie nie przemawia moze niepotrzebnie sie martwie.

Ogólnie jak ktoś potrzebuje auta z punku A do punktu B to Clio spełni swoje zadanie. Problemów, żeby ciężarówkę wyprzedzić nie mam, stresu też przy tym nie mam, a na takie małe auto jest ok, o ile ktoś nie przesiada się z 200KM kompakta. Osobiście przesiadłem się z Kii Carnival 2,9 CRDI 185KM i zbiera się podobnie. Jeśli chodzi o spalanie to z 9500km mam średnie 6,1l. Jak ktoś jedzie spokojnie na trasie to poniżej 5l, a i na trasie potrafi wziąć 9-10l. Z usterek jeśli chodzi o silnik to nie miałem nic, więc nie odpowiem, ale wiem, że bywały problemy z ubywającym płynem chłodzącym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

@komor a i zapomnialem o cudownym sterowaniu radiem za kierownica. Tak mozna sie przyzwyczaic ale i do zrzedliwej baby tez sie da. Ale tak zgadzam sie jest ladne na tle wozidel klasy B.

 

0.9 osiagi ma podobne do niedoladowanych 1.2 i 1.4. Jedzie tylko lepiej bez redukcji na wysokich biegach.

 

http://www.zeperfs.com/en/duel7396-8353.htm

 

Mam porównanie pomiędzy Clio 0,9 90KM, a Kią Cee'd 1,4 100KM i szczerze nie ma co tutaj porównywać, bo Clio robi cee'da w każdym aspekcie. To co na papierze to jedno, a to co wychodzi w rzeczywistości to drugie. Ba, nawet próba wyprzedzenia ciężarówki z tych 80-90km/h to nawet jak cee'dem się zbije na trójkę to idzie jak muł w porównaniu do Clio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Sebbeks napisał:

Mam porównanie pomiędzy Clio 0,9 90KM, a Kią Cee'd 1,4 100KM i szczerze nie ma co tutaj porównywać, bo Clio robi cee'da w każdym aspekcie. To co na papierze to jedno, a to co wychodzi w rzeczywistości to drugie. Ba, nawet próba wyprzedzenia ciężarówki z tych 80-90km/h to nawet jak cee'dem się zbije na trójkę to idzie jak muł w porównaniu do Clio. 

Po prostu dupohamowania czuje turbo i mysli ale szybko. 

80-120 1.4 jest szybsze w i20 w ceedzie pewnie bedzie mial czas taki jak w Clio.

 

http://www.zeperfs.com/en/duel5678-7396.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

Po prostu dupohamowania czuje turbo i mysli ale szybko. 

80-120 1.4 jest szybsze w i20 w ceedzie pewnie bedzie mial czas taki jak w Clio.

 

http://www.zeperfs.com/en/duel5678-7396.htm

Te całe porównania na papierze są totalnie z czapy. Dziwnym trafem Clio 0,9 porobiło pod górę na krajowej siódemce przed Krakowem Hondę HRV 1,5 130KM z CVT. Gdzie jedno i drugie miało pedał gazu w podłodze. A wedle tej porównywarki to Clio powinno zostać zmiażdżone przez tę Hondę. 

PS. nie wiem skąd oni wzięli te 1010kg masy własnej. :) Chyba z totalnego golasa, bo u mnie w dowodzie jest 1146kg. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebbeks napisał:

Te całe porównania na papierze są totalnie z czapy. Dziwnym trafem Clio 0,9 porobiło pod górę na krajowej siódemce przed Krakowem Hondę HRV 1,5 130KM z CVT. Gdzie jedno i drugie miało pedał gazu w podłodze. A wedle tej porównywarki to Clio powinno zostać zmiażdżone przez tę Hondę. 

PS. nie wiem skąd oni wzięli te 1010kg masy własnej. :) Chyba z totalnego golasa, bo u mnie w dowodzie jest 1146kg. 

Stoper klamie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebbeks napisał:

Dziwnym trafem Clio 0,9 porobiło pod górę na krajowej siódemce przed Krakowem Hondę HRV 1,5 130KM z CVT.

Ja mam 1,2/75KM. Przed zakupem jeździłem obydwoma silnikami i oba były muły na tyle, że nie widziałem sensu dopłacać wtedy coś koło 4 tys. :hehe: Ktoś wyżej wspominał o Ceedzie 1,4 - to jest przy obu pocisk ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, amazaque napisał:

Ja mam 1,2/75KM. Przed zakupem jeździłem obydwoma silnikami i oba były muły na tyle, że nie widziałem sensu dopłacać wtedy coś koło 4 tys. :hehe: Ktoś wyżej wspominał o Ceedzie 1,4 - to jest przy obu pocisk ;].

Cee'd 1,4 100KM to jest pocisk przy 0,9 tce? :) Każda osoba, która jeździła chwilę dłużej cee'dem, a wsiadła do Clio to mówiła, że cee'd to muł, i porównanie do wyprzedzania tira to o cee'dzie jest mowa, że nie ma czym wyprzedzać w tym aucie, a Clio bez spiny sobie daje radę, więc coś słabe porównanie, bo oba auta na co dzień w domu są do dyspozycji. BTW Clio z 0,9 to idzie przyzwoicie o ile się utrzymuje obrony między 2100-3500 obrotów, bo wyżej i niżej to faktycznie nie jedzie. 

 

36 minut temu, wujek napisał:

Stoper klamie? 

Patrząc na to, że 75KM Clio z 0,9 tce robi na luzie prędkość maksymalną na poziomie 190-195km/h to suchych danych technicznych masz 177km/h - a i takiego przekłamania licznika nie ma. Czasy 0-100km/h mają wzięte z katalogów akurat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sebbeks napisał:

Patrząc na to, że 75KM Clio z 0,9 tce robi na luzie prędkość maksymalną na poziomie 190-195km/h

Moje więcej niż 160 nie pójdzie. Powyżej już nie przyspiesza, albo ja nabrałem litości dla tego samochodu. Ceed spokojnie leci 200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 minut temu, amazaque napisał:

Moje więcej niż 160 nie pójdzie. Powyżej już nie przyspiesza, albo ja nabrałem litości dla tego samochodu. Ceed spokojnie leci 200.

Cee'd 2017 więcej niż 185 licznikowe nie idzie nawet z górki. :) 200 to jechałem, ale z 1,6 GDI 135KM. Moje Clio 0,9 90KM najwięcej co jechałem to 182, jeszcze może i by trochę poszło, ale nie było już możliwości sprawdzić. Poza tym powyżej 150km/h w Clio to już żaden komfort jazdy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Sebbeks napisał:

Cee'd 1,4 100KM to jest pocisk przy 0,9 tce? :) Każda osoba, która jeździła chwilę dłużej cee'dem, a wsiadła do Clio to mówiła, że cee'd to muł, i porównanie do wyprzedzania tira to o cee'dzie jest mowa, że nie ma czym wyprzedzać w tym aucie, a Clio bez spiny sobie daje radę, więc coś słabe porównanie, bo oba auta na co dzień w domu są do dyspozycji. BTW Clio z 0,9 to idzie przyzwoicie o ile się utrzymuje obrony między 2100-3500 obrotów, bo wyżej i niżej to faktycznie nie jedzie. 

 

Patrząc na to, że 75KM Clio z 0,9 tce robi na luzie prędkość maksymalną na poziomie 190-195km/h to suchych danych technicznych masz 177km/h - a i takiego przekłamania licznika nie ma. Czasy 0-100km/h mają wzięte z katalogów akurat. 

Ja Ci wkleilem osiagi a Ty wspominasz o odczuciach z jazdy. Jezdzilem sporo ceedem 1.4 i jest wystarczajaco szybki. Jednak w 1.6CRDI, ktore nie grzeszylo osiagami bylo czuc, ze to rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.