technix Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 3 godziny temu, ghost2255 napisał: Wypieraj fakty dalej i jeździj Oplem, bo on ma hydraulikę Tylko nie mów tego właścicielom Hond i Toyot, bo oni tego nie wiedzą i tylko leją paliwo i zmieniają olej i klocki. Nie jeżdżę Oplem Aktualnie panda 1.1 i Kangoo 1.6 16V A odnośnie lania paliwa to powiedz to moim znajomym, żeby już przestali na siłę naprawiać te trupy i niech je poleją benzyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Ozarek napisał: nadal nie odpowiedziałeś mi na pyt. jaki jest interwał regulacji/kontroli dla noPb. Piszesz głupoty i mylisz obsługę z awaryjnością, a w zasadzie zaniedbanie interwałów z awaryjnością W jakim aucie? Częstotliwość obsługi wynika bezpośrednio z zastosowanych materiałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 10 godzin temu, technix napisał: W jakim aucie? no w tej Toyocie/Hondzie, które za wzór szajsu przywołujesz 10 godzin temu, technix napisał: Częstotliwość obsługi wynika bezpośrednio z zastosowanych materiałów to już regulacja jest obsługą, a nie awarią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Tak? To dlaczego co max 20kkm na LPG trzeba zawory ustawiać? To zostaw, nie ruszaj i nagle się okaże, że nawet 100kkm nie przelataszNie slyszalem, zeby Toyota wypuszczala fabrycznie z LPG...A jak sie rzezbi, zeby bylo taniej to juz nie problem producenta tylko uzytkownika Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Godzinę temu, Ozarek napisał: no w tej Toyocie/Hondzie, które za wzór szajsu przywołujesz to już regulacja jest obsługą, a nie awarią? Udajesz głupiego czy jesteś? Chyba logiczne że regulacja NIE JEST awarią. Awarią są uszkodzenia powstałe w wyniku jej braku A szajsem jest dlatego, że co rusz trzeba to robić. Ot, tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 52 minuty temu, technix napisał: Udajesz głupiego czy jesteś? zachowaj sobie wycieczki osobiste dla siebie, jak nie potrafisz trzymać ciśnienia w dyskusji to się nie odzywaj. 52 minuty temu, technix napisał: Chyba logiczne że regulacja NIE JEST awarią. Awarią są uszkodzenia powstałe w wyniku jej braku A szajsem jest dlatego, że co rusz trzeba to robić. Ot, tyle a to kto napisał ? Dnia 22.04.2020 o 09:35, technix napisał: Dlatego uważam że HONDA absolutnie NIE jest wzorem bezawaryjnej mechaniki wprost zrównałeś obsługę silnika do awaryjności to się teraz zdecyduj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 30 minut temu, Ozarek napisał: wprost zrównałeś obsługę silnika do awaryjności to się teraz zdecyduj. Odpuść. Dla fanboyów LPG wszystko co nie wytrzymuje podrutowanej instalacji jest awaryjnym badziewiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Nie slyszalem, zeby Toyota wypuszczala fabrycznie z LPG... A jak sie rzezbi, zeby bylo taniej to juz nie problem producenta tylko uzytkownika Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To niech k... wypuszcza Regulacja podkładkami (toyoty z lat 90) miała starczać na 100kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Udajesz głupiego czy jesteś? Chyba logiczne że regulacja NIE JEST awarią. Awarią są uszkodzenia powstałe w wyniku jej braku A szajsem jest dlatego, że co rusz trzeba to robić. Ot, tyleCo rusz czyli co ile? KonkretnieWysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 12 minut temu, volf6 napisał: To niech k... wypuszcza A po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 48 minut temu, marcindzieg napisał: Odpuść. Dla fanboyów LPG wszystko co nie wytrzymuje podrutowanej instalacji jest awaryjnym badziewiem. ja sam na LPG jeżdżę od nastu lat, tylko wybierając kolejne auta poświęcałem chwilę na sprawdzenie które silniki są/nie są polecane do pracy na LPG. Takie pisanie, "że silnik to badziew bo z LPG co 20kkm trzeba regulować zawory" jest dla mnie śmieszne albo wręcz dziecinne. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, Ozarek napisał: Takie pisanie, "że silnik to badziew bo z LPG co 20kkm trzeba regulować zawory" jest dla mnie śmieszne albo wręcz dziecinne. @technix broni swojej wątpliwej tezy, chociaż fakty jej przeczą. I teraz brnie w ten temat, na zasadzie "głupio, ale konsekwentnie" Toyoty spokojnie przejeżdżają 100 000km NA BENZYNIE, jak przewidział producent bez regulacji luzów zaworowych. Hondy pewnie też, ale tutaj regulacja jest prosta jak w maluchu, więc wielu mechaników robi ją w ramach cyklicznych przeglądów. Na benzynie wystarcza zajrzeć co 50 000km i też przeważnie niewiele jest do regulowania. Należy zrozumieć, że bezawaryjność można oceniać tylko w przypadku stosowania obsługi według zaleceń producenta. Skoro nie przewidywał zasilania LPG, to trudno go winić, że na paliwie alternatywnym wymaga częstszej obsługi. Równie dobrze można zarzucać niską żywotność silnikom wysilonych chiptuningiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 2 godziny temu, volf6 napisał: To niech k... wypuszcza Regulacja podkładkami (toyoty z lat 90) miała starczać na 100kkm. a maly blad, bo wlasnie wypuścili. silniki z valvematic. hydrauliczne sterowanie wzniosem, czasowanie i takzem luzem zaworowym 3 minuty temu, ghost2255 napisał: Toyoty spokojnie przejeżdżają 100 000km NA BENZYNIE, jak przewidział producent bez regulacji luzów zaworowych. Hondy pewnie też, ale tutaj regulacja jest prosta jak w maluchu, więc wielu mechaników robi ją w ramach cyklicznych przeglądów Honda zaleca co 40 tys km dla europejskich modeli, przy srubkowej regulacji. Regulacja plytkami czy popychaczami to przeważnie co 100 tys km. Na benzynie roznica kosztów pomijalna ze względu rozlozenie w czasie (100 tys km czyli iles lat) Na LPG robi się 2-3 razy częściej. Plytkami niestety dużo kosztuje i jest upierdliwe, czasami kilkaset zlotych. Srubkowe rozwiązania nawet co 10 tys km przy okazji wymiany oleju to dodatkowe 50-100 zl. wiec niewiele i nie naraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 To niech k... wypuszcza:hehe: Regulacja podkładkami (toyoty z lat 90) miała starczać na 100kkm.I wystarczala. Kolega mial firmowa corolle. 530kkm do pierwszego grzebania przy silniku ( paskow nie licze), 670kkm do pierwszego zdjecia czapki. Malo bo kierowcow bylo kilku.Serwis w aso miala do jakiś 250kkm, a potem tylko oliwa, filtry, klocki.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 16 godzin temu, WaWeR napisał: I wystarczala. Kolega mial firmowa corolle. 530kkm do pierwszego grzebania przy silniku ( paskow nie licze), 670kkm do pierwszego zdjecia czapki. Malo bo kierowcow bylo kilku. Serwis w aso miala do jakiś 250kkm, a potem tylko oliwa, filtry, klocki. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Który to model? Rozumie ze jezdzila tylko na benzynie? Ciekawe który turbodieselek albo tzw TSI doczeka takiej bezawaryjności I w ogole o regulacji plytkami Kumpel ma I30 z niewiadomym przebiegiem, kupiony od handlarza z LPG zamontowanym w rajchu albo w Holandii. Zrobil 30 tys km po polsce, pojechal sprawdzić luz zaworowy na plytkach i było w normie wiec jeździ dalej. Ale po necie kraza opinie ze czasami glowica padnie po 30-50 tys km, ale może to egzemplarze z przebiegiem pol miliona km albo instalacja LPG zalozona przez druciarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 @gregoryj To była E10 1,4 Oczywiście że tylko na noPB Przy ~750 firma sprzedała ja pracownikowi, ZTCW to używał jej jakieś 2 lata i niestety, żywot zakończyła jej ruda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Astra G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Dnia 21.04.2020 o 08:29, bielaPL napisał: Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym jak i z prostotą wymiany elementów blacharskich to -10 latki -15 latki -20 latki ? Znajomy chce jakąś furę do nauki mechaniki w garażu ... Amerykańskie. Są tak prosto zrobione, że prościej to już tylko Rosjanie konstruowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Dnia 21.04.2020 o 08:29, bielaPL napisał: Najprostsze auta w naprawach pod kątem mechanicznym j @konik nieprzypadkowo wybrał Samare na wyjazd... choć może w tym wypadku chodziło tez o dostepnośc części... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 2 Maja 2020 Udostępnij Napisano 2 Maja 2020 Ja bym powiedział, że takie, które ma w miarę mały silnik w komorze - łatwy dostęp do wielu podzespołów, można podejść bez specjalistycznych narzędzi, jak do byle pierdółki trzeba odkręcać pół osprzętu silnika - idzie się zniechęcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.