Skocz do zawartości

Rabaty na premiumy


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Bo to troche jest tak, ze wiekszosc przestaje krytykowac te gadzety, ze niepotrzebne, jak kupuje auto z nimi na pokladzie i zaczyna ich uzywac. 

Oczywiscie zdarzaja sie wyjatki :) i znam ludzi, ktorzy nie korzystaja z wiekszosci gadzetow na pokladzie, ale kazde auto jest wypasione pod korek 😄 bo ich stac na topowa wersje i kupuja ja wlasnie dlatego, ze jest topowa 😄 

 

Ja sam mam teraz kilka dodatków, które wydawały mi się niepotrzebne a dziś uważam, że w następnym aucie powinny być.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
A ja mam przekonanie graniczące z pewnością, że nie odpowiadałem w ten sposób bezpośrednio Tobie lecz po prostu dałem się wciągnąć w dyskusję, w której wielu dyskutantów zastanawiało się czy "wolę kwotę X wydać na co innego" oznacza czy kogoś stać czy nie stać, bo jeśli stać to powinien mieć kwotę 2X.
 


Mogło tak być.Minęło już trochę czasu a i ja mam już spore luki w pamięci.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

Amazon music, napster czy twitter emoji23.png

 

Tak na szybko- rzeczy o których myślałem, że są niepotrzebne i okrutnie się myliłem:

 

- Wbudowana fabryczna nawigacja. Milion razy lepsza niż navi z telefonu czy Android Auto.

- Aktywne sterowanie i trzymanie pasa ruchu. Kiedyś myślałem, że tylko idiota nie potrafi we własny pas trafić. A teraz odkryłem jakie to wygodne. Można być o połowę mniej skoncentrowanym.

- Kontrola martwego pola połączona z aktywnym sterowaniem. Nie da się wjechać na auto na sąsiednim pasie (to znaczy da się, ale wymaga to dużo wysiłku bo auto stawia opór). Znów kilka punktów do relaksu.

- Hotspot. Auto bez Internetu? To jak dom bez Internetu. Jak można tak żyć?

- Spotify zamiast CD. To chyba oczywiste.

- 11 głośników. Kiedyś myślałem, że 9 to dużo. A teraz żałuję, że nie wziąłem wersji z siedemnastoma. ;l

- Elektryczna klapa. Wcześniej myślałem że to dobre dla niepełnosprawnych - albo fizycznie albo umysłowo. A teraz wiem, że dżentelmenowi (a tym bardziej damie) nie wypada się z klapą siłować.

- Kamera + czujniki parkowania. Skoro kamera to po co czujniki? Ale dzięki czujnikom obiekty na ekranie podświetlają się na kolory (zielony, żółty, czerwony) w zależności od odległości od nich. Niesamowicie wygodne.

- Dostęp do auta online. Tu jest tyle zastosowań, że nawet nie będę wymieniał.

 

:ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ryb napisał:

 

Ja sam mam teraz kilka dodatków, które wydawały mi się niepotrzebne a dziś uważam, że w następnym aucie powinny być.

:ok:

 

To co to za dodatki? I ich nie było dostępnych w poprzednim aucie?

 

Dalej jedni mowia, ze 5 lat temu były te systemy dostępne, a Ty ze nie były. :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

To co to za dodatki?

 

Napisałem wyżej.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

I ich nie było dostępnych w poprzednim aucie?

 

Albo nie było albo ja nie miałem.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Dalej jedni mowia, ze 5 lat temu były te systemy dostępne, a Ty ze nie były. :bzik:

 

W jednych autach były a w innych ich nie było (wiadomo, że premiumy mają wszystko pierwsze). No i one szybko ewoluują, aktywne systemy sprzed kilku lat i dzisiejsze to duża różnica.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Tak na szybko- rzeczy o których myślałem, że są niepotrzebne i okrutnie się myliłem:
 
- Wbudowana fabryczna nawigacja. Milion razy lepsza niż navi z telefonu czy Android Auto.
- Aktywne sterowanie i trzymanie pasa ruchu. Kiedyś myślałem, że tylko idiota nie potrafi we własny pas trafić. A teraz odkryłem jakie to wygodne. Można być o połowę mniej skoncentrowanym.
- Kontrola martwego pola połączona z aktywnym sterowaniem. Nie da się wjechać na auto na sąsiednim pasie (to znaczy da się, ale wymaga to dużo wysiłku bo auto stawia opór). Znów kilka punktów do relaksu.
- Hotspot. Auto bez Internetu? To jak dom bez Internetu. Jak można tak żyć?
- Spotify zamiast CD. To chyba oczywiste.
- 11 głośników. Kiedyś myślałem, że 9 to dużo. A teraz żałuję, że nie wziąłem wersji z siedemnastoma. ;l
- Elektryczna klapa. Wcześniej myślałem że to dobre dla niepełnosprawnych - albo fizycznie albo umysłowo. A teraz wiem, że dżentelmenowi (a tym bardziej damie) nie wypada się z klapą siłować.
- Kamera + czujniki parkowania. Skoro kamera to po co czujniki? Ale dzięki czujnikom obiekty na ekranie podświetlają się na kolory (zielony, żółty, czerwony) w zależności od odległości od nich. Niesamowicie wygodne.
- Dostęp do auta online. Tu jest tyle zastosowań, że nawet nie będę wymieniał.
 
:ok:
 


Widzę, że mamy podobne oczekiwania choć nie byłeś zwolennikiem pełnych wypasow jak dobrze pamiętam.

Nie miałeś klapy w mitsu? To jest mój najwyższy priorytet od kilku aut wstecz must have W obecnych czasach szczególnie przydatne otwieranie noga, Ford przewidział wirusa już w pierwszej kudze.
Pozostałe gadżety stają się powoli standardem, kto nie miał skrytykuje, kto korzysta nie wyobraża sobie - nie korzystać.
Temat na HP@AkuQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hefi napisał:

Widzę, że mamy podobne oczekiwania choć nie byłeś zwolennikiem pełnych wypasow jak dobrze pamiętam.

 

Jestem zwolennikiem pełnych wypasów ale nie zawsze mogłem je mieć, np. w Mitsu było to trudne z uwagi na gotowe konfiguracje wypas/silnik.

 

Cytuj

Nie miałeś klapy w mitsu? To jest mój najwyższy priorytetemoji16.png od kilku aut wstecz must have emoji6.png W obecnych czasach szczególnie przydatne otwieranie noga, Ford przewidział wirusa już w pierwszej kudze.

 

Nie miałem, bo Outlander z dieslem nie był dostępny w najwyższej wersji wyposażenia. Dziwna polityka ale była tylko druga wersja od góry, bez klapy, skóry, szyberdachu, nawigacji (tej akurat nie żałuję bo była beznadziejna) i aktywnego tempomatu.

Benzyny nie chciałem bo tam siedzi wolnossące 2.0 i CVT więc musiałem poświęcić część wyposażenia dla diesla. Nie żałuję, bo to i tak był lepszy wybór.

 

Cytuj

Pozostałe gadżety stają się powoli standardem, kto nie miał skrytykuje, kto korzysta nie wyobraża sobie - nie korzystać.
Temat na HP@AkuQ

 

Są też rzeczy, które się u mnie nie sprawdziły - np. wybór trybów jazdy. Poza śnieg/lód nie korzystam. Tryb sportowy i eco IMO są niepotrzebne. Tak samo jak sportowy tryb skrzyni czy łopatki pod kierownicą - miałem w Mitsu, mam teraz, pobawiłem się kilka razy i nie używam.

U mojej żony z kolei nie sprawdził się szklany dach. Użyła parę razy na prośbę dziecka (bo dziecku się podoba) ale sama jeździ z zamkniętym bo ją światło z góry wkurza.

BTW, nie korzystam też z tradycyjnego prędkościomierza mimo że uważałem cyferki na ekranie za brzydkie i głupie. Ale tu może to wynikać z wyskalowania go do 280km/h z równymi odstępami co czyni jego użyteczną część mało czytelną.

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Ryb napisał:

BTW, nie korzystam też z tradycyjnego prędkościomierza mimo że uważałem cyferki na ekranie za brzydkie i głupie. Ale tu może to wynikać z wyskalowania go do 280km/h z równymi odstępami co czyni jego użyteczną część mało czytelną.

 

 

powiem Ci, ze ja sie tak przyzwyczailem u siebie w ufo do tego, ze wiem co do kilometra ile jade praktycznie bez odrywania wzroku od kierownicy (taki prawie HUD) 

maxresdefault.jpg

 

ze u dziewczyny w aucie zamontowalem chiskiego HUDa, bo mnie wkurzal zwykly budzik 😄 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

No chyba, ze jest milionerem i rzeczywiście te 300 tysi co 2 lata to jest jak pierdniecie. Ale znowu tacy ludzie siedzieliby na Autokaciku? Az się nie chce wierzyc

 

A Marek z Florydy siedzi na AK... :jump:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

- Wbudowana fabryczna nawigacja. Milion razy lepsza niż navi z telefonu czy Android Auto.

- Aktywne sterowanie i trzymanie pasa ruchu. Kiedyś myślałem, że tylko idiota nie potrafi we własny pas trafić. A teraz odkryłem jakie to wygodne. Można być o połowę mniej skoncentrowanym.

- Kontrola martwego pola połączona z aktywnym sterowaniem. Nie da się wjechać na auto na sąsiednim pasie (to znaczy da się, ale wymaga to dużo wysiłku bo auto stawia opór). Znów kilka punktów do relaksu.

Wsiądziesz teraz do golasa z wypożyczalni, to musisz uważać żeby po 200 metrach do rzeki nie wjechać.

BTW. ciekawi mnie ta przewaga fabrycznej nawigacji. Bo chyba jakością danych z google maps, a tym bardziej z openstreet nie może konkurować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Są też rzeczy, które się u mnie nie sprawdziły - np. wybór trybów jazdy. Poza śnieg/lód nie korzystam. Tryb sportowy i eco IMO są niepotrzebne. Tak samo jak sportowy tryb skrzyni czy łopatki pod kierownicą - miałem w Mitsu, mam teraz, pobawiłem się kilka razy i nie używam.
U mojej żony z kolei nie sprawdził się szklany dach. Użyła parę razy na prośbę dziecka (bo dziecku się podoba) ale sama jeździ z zamkniętym bo ją światło z góry wkurza.
BTW, nie korzystam też z tradycyjnego prędkościomierza mimo że uważałem cyferki na ekranie za brzydkie i głupie. Ale tu może to wynikać z wyskalowania go do 280km/h z równymi odstępami co czyni jego użyteczną część mało czytelną.
 
 
Za najbardziej bezużyteczny, wkurzajacy, beznadziejny i niepotrzebny gadżet uważam automatyczna tylna wycietaczke

Tryby jazdy, nie wiem czy masz ale z aktywnym zawieszeniem działa nawet fajnie choć przyznam, że mam ustawione na Comfort a wspomaganie sport. Z offroad nie korzystałem bo te 4 kluze między asfaltem a brama dam radę ogarnąć na zwykłych ustawieniach
Panoramy mi brakuje...
Cyfrowy zegar odmóżdża, trzeba później 2 razy spojrzeć na analogowy przed fotoradarem

Kolejny niepotrzebny bajer to opuszczanie tyłu auta aby ułatwić załadunek, bez sensu

Wszelkiej maści ambilight z 20toma kolorami, niepotrzene

Twitter, napster kto tego używa w aucie

Jest jeszcze sporo dziwnych funkcji ale przypominam sobie o nich tylko wchodząc do menu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gregoryj napisał:

Bzdura. Musi być cos bardziej znaczącego. No chyba, ze jest milionerem i rzeczywiście te 300 tysi co 2 lata to jest jak pierdniecie. Ale znowu tacy ludzie siedzieliby na Autokaciku? Az się nie chce wierzyc

Przyjmij coś jako pewnik, bo chyba przekracza to Twoje rozumowanie.

To jego sprawa czym jeździ, jak często zmienia i z jakiego powodu.

Nie łamie prawa i nie musi się nikomu z tego spowiadać.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Polarny napisał:

Wsiądziesz teraz do golasa z wypożyczalni, to musisz uważać żeby po 200 metrach do rzeki nie wjechać.

 

Tak źle może nie będzie ale faktycznie w innym aucie trzeba się pilnować żeby pas ruchu utrzymywać.

 

16 minut temu, Polarny napisał:

BTW. ciekawi mnie ta przewaga fabrycznej nawigacji. Bo chyba jakością danych z google maps, a tym bardziej z openstreet nie może konkurować.

 

Mapy mam Here więc z grubsza to samo. A dziś każde mapy już normalne podróże ogarniają. Info o korkach też chyba korzysta z tych samych źródeł.

 

A przewaga jest w integracji z autem, której nie masz w zewnętrznych nawigacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ryb napisał:

 

Tak na szybko- rzeczy o których myślałem, że są niepotrzebne i okrutnie się myliłem:

 

- Wbudowana fabryczna nawigacja. Milion razy lepsza niż navi z telefonu czy Android Auto.

- Aktywne sterowanie i trzymanie pasa ruchu. Kiedyś myślałem, że tylko idiota nie potrafi we własny pas trafić. A teraz odkryłem jakie to wygodne. Można być o połowę mniej skoncentrowanym.

- Kontrola martwego pola połączona z aktywnym sterowaniem. Nie da się wjechać na auto na sąsiednim pasie (to znaczy da się, ale wymaga to dużo wysiłku bo auto stawia opór). Znów kilka punktów do relaksu.

- Hotspot. Auto bez Internetu? To jak dom bez Internetu. Jak można tak żyć?

- Spotify zamiast CD. To chyba oczywiste.

- 11 głośników. Kiedyś myślałem, że 9 to dużo. A teraz żałuję, że nie wziąłem wersji z siedemnastoma. ;l

- Elektryczna klapa. Wcześniej myślałem że to dobre dla niepełnosprawnych - albo fizycznie albo umysłowo. A teraz wiem, że dżentelmenowi (a tym bardziej damie) nie wypada się z klapą siłować.

- Kamera + czujniki parkowania. Skoro kamera to po co czujniki? Ale dzięki czujnikom obiekty na ekranie podświetlają się na kolory (zielony, żółty, czerwony) w zależności od odległości od nich. Niesamowicie wygodne.

- Dostęp do auta online. Tu jest tyle zastosowań, że nawet nie będę wymieniał.

 

:ok:

 

Ja zaluje, ze z opcji nie wziąłem Night Vision. Jeżdżenie nocami po bocznych trasach Czasami jest mocno męczące, a system mocno wspomaga. T

no ale mam za genialne światła które rekompensują wiele. 

Dziś zadzwoniła, za to Pani z serwisu ze powinienem przyjechać zmienić olej i takie tam od razu z proponowanym  terminem wizyty ;] W sumie nosiłem się Zeby w przyszłym tygodniu zadzwonić i umówić 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Chorzyn napisał:

Ja zaluje, ze z opcji nie wziąłem Night Vision

Nigdy nie jeździłem z NV ale słyszałem że fajna sprawa :ok:

Dla mnie super dodatkiem, którego wcześniej nigdy nie chciałem mieć myslac że tylko przeszkadza to HUD, teraz jak jadę autem bez niego to mi jakoś dziwnie.

16 minut temu, Chorzyn napisał:

Dziś zadzwoniła, za to Pani z serwisu ze powinienem przyjechać zmienić olej i takie tam od razu z proponowanym  terminem wizyty ;] W sumie nosiłem się Zeby w przyszłym tygodniu zadzwonić i umówić

Do mnie nikt nie dzwoni, za to Mercedes żony bombarduje mnie mailami że akumulator jest w stanie krytycznym i trzeba tgo wymienić..... i tak od 3 miesięcy ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja go nie wymieniłem, jest od nowości,  4,5 roku więc faktycznie może być już padnięty :ok:
Komp sobie liczy startstopy, uruchomienia itp itd Wyszło mu, że jest czas na wydanie kasy w serwisie
Nie zawsze to co wyświetla na LCD jest prawda tym bardziej, że jak mówisz, auto cały czas zapala i nie dzieją się cuda
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, hefi napisał:

Komp sobie liczy startstopy, uruchomienia itp itd Wyszło mu, że jest czas na wydanie kasy w serwisie
Nie zawsze to co wyświetla na LCD jest prawda emoji6.png tym bardziej, że jak mówisz, auto cały czas zapala i nie dzieją się cuda

Dlatego od 3 miesiecy nic sobie z tego nie robię :) ale może podłączę prostownik na całą noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hefi napisał:

Za najbardziej bezużyteczny, wkurzajacy, beznadziejny i niepotrzebny gadżet uważam automatyczna tylna wycietaczkeemoji23.png

 

Chyba gdzieś w menu da się to wyłączyć.

;]

 

Cytuj

Tryby jazdy, nie wiem czy masz ale z aktywnym zawieszeniem działa nawet fajnie choć przyznam, że mam ustawione na Comfort a wspomaganie sport.

 

Mam zwykłe zawieszenie. Ale tryb eco zamula a sport jest zbyt agresywny. Za to fajnie zmienia kolor zegarów na czerwony i to jedyna jego zaleta.

 

Cytuj

Z offroad nie korzystałem bo te 4 kluze między asfaltem a brama dam radę ogarnąć na zwykłych ustawieniach emoji16.png

 

Ja mam jakiś tryb crawl do offroadu. Przydaje się w ciasnych łukach na parkingach wielopoziomowych. Auto jedzie ze stałą niską prędkością niezależnie pd ukształtowania terenu.

 

Cytuj

Panoramy mi brakuje...
Cyfrowy zegar odmóżdża, trzeba później 2 razy spojrzeć na analogowy przed fotoradarem

 

A propos, mam inteligentny ogranicznik prędkości co czyta ograniczenia ze znaków i nawigacji i ogranicza prędkość. Też przydatne.

:ok:

 

Cytuj

Kolejny niepotrzebny bajer to opuszczanie tyłu auta aby ułatwić załadunek, bez sensu

Wszelkiej maści ambilight z 20toma kolorami, niepotrzene

 

Mam tylko jeden kolor - bieda.

;]

 

Cytuj

Twitter, napster kto tego używa w aucie

 

Jest przeglądarka więc mogę odpalić fejsbuka.

;]

 

Cytuj

 


Jest jeszcze sporo dziwnych funkcji ale przypominam sobie o nich tylko wchodząc do menu

 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Ryb napisał:

mam inteligentny ogranicznik prędkości co czyta ograniczenia ze znaków i nawigacji i ogranicza prędkość. Też przydatne.

Do czego?

I jeszcze odnośnie tej integracji nawigacji z autem - na czym polega ta integracja, skoro jest przecież Android Auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
:ok:


Chyba nie da się wyłączyć
Sytuacja rano, wycieraczki przednie w auto, szyba mokra, wiadomo włącza się same. Wrzucasz wsteczny a tylna trze o sucha i brudna szybę Miałem to w innych autach, staram się pamiętać żeby nie zostawić w auto.

Czytanie znaków + aktywny tempomat przydatny i beznadziejny.
Fajnie jak przysypiasz na niemieckiej autostradzie i wpadasz w roboty drogowe
Beznadziejny bo jest za dużo niepotrzebnych 80tek 100tek, marnuje klocki i wprowadza zamieszanie
Jest sprytny bo np we Francji gdzie są 2 ograniczenia V na autostradzie sam dostosuję max V gdy zaczyna padać deszcz
Raczej u mnie wyłączone

Nie wiem jak to się nazywa w innych markach ale za przydatny system uważam rozbudowany pre sense, przedni tylny... Ciężko wytłumaczyć ocb, lepiej obejrzeć kilka filmików. Przyznam, że uratowało mnie to już kilka razy


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Polarny napisał:

Do czego?

 

Do tego żeby się nie złapać na przypadkowym przekraczaniu prędkości. Auto samo pilnuje i zwolni gdzie trzeba. Kolejna rzecz mniej do skupiania uwagi.

 

16 minut temu, Polarny napisał:

I jeszcze odnośnie tej integracji nawigacji z autem - na czym polega ta integracja, skoro jest przecież Android Auto?

 

AA ma tylko GPS i koniec. Nawigacja zintegrowana potrafi prowadzić nawet jak sygnał zniknie (np. w tunelu, w górach czy między wysokimi budynkami), wie ile masz paliwa i zaplanuje tankowania, zaplanuje odpoczynki (w połączeniu z czujnikiem zmęczenia), zabierze Cię do najbliższego serwisu marki lub pozwoli konsjerżowi wysłać do auta trasę do miejsca, które Ci właśnie zaproponował. Plus fajna rzecz której nie widziałem w AA - mogę wybrać kogoś z książki telefonicznej (np. ten do kogo jadę) i auto samo będzie powiadamiać go o czasie przybycia - jeśli np. po drodze pojawią się korki lub zrobisz przerwę na siku. Nie wiem też czy w mapach googla da się np. ustawić trasę przez pół Europy tak, żeby np. ominął drogi płatne tylko w Słowenii a przeprawy promowe tylko w Danii. Plus rozbudowane funkcje dla punktów pośrednich (w google to chyba raczkuje dopiero). No i fajna funkcja dojazdów. Uczy się Twoich zwyczajów i zawsze w tle pilnuje trasy, nawet jeśli jej nie włączysz i nie zdefiniujesz celu.

A najważniejsze: żadnych kabli, żadnych telefonów, zadnego upierdliwego włączania i wyłączania. Wsiadasz, jedziesz a ona tam zawsze jest i do tego zgadła dokąd chcesz pojechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, hefi napisał:

Chyba nie da się wyłączyć

 

W Mitsubishi się dało. W Jagu jeszcze nie próbowałem.

 

36 minut temu, hefi napisał:

Nie wiem jak to się nazywa w innych markach ale za przydatny system uważam rozbudowany pre sense, przedni tylny... Ciężko wytłumaczyć ocb, lepiej obejrzeć kilka filmików. Przyznam, że uratowało mnie to już kilka razy

 

 


 

 

Mam coś podobnego chyba ale jeszcze nie miałem okazji korzystać. 

:ok:

 

PS. Fajny ten film, "czarnym charakterem" jest BMW.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, hefi napisał:


 

 


Chyba nie da się wyłączyć
Sytuacja rano, wycieraczki przednie w auto, szyba mokra, wiadomo włącza się same. Wrzucasz wsteczny a tylna trze o sucha i brudna szybę emoji24.png Miałem to w innych autach, staram się pamiętać żeby nie zostawić w auto.

Czytanie znaków + aktywny tempomat przydatny i beznadziejny.
Fajnie jak przysypiasz na niemieckiej autostradzie i wpadasz w roboty drogowe
Beznadziejny bo jest za dużo niepotrzebnych 80tek 100tek, marnuje klocki i wprowadza zamieszanie
Jest sprytny bo np we Francji gdzie są 2 ograniczenia V na autostradzie sam dostosuję max V gdy zaczyna padać deszcz emoji16.png
Raczej u mnie wyłączone

Nie wiem jak to się nazywa w innych markach ale za przydatny system uważam rozbudowany pre sense, przedni tylny... Ciężko wytłumaczyć ocb, lepiej obejrzeć kilka filmików. Przyznam, że uratowało mnie to już kilka razy

 

 


 

Golf dla ludu też ma identyczne systemy 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz___F napisał:

Nigdy nie jeździłem z NV ale słyszałem że fajna sprawa :ok:

Dla mnie super dodatkiem, którego wcześniej nigdy nie chciałem mieć myslac że tylko przeszkadza to HUD, teraz jak jadę autem bez niego to mi jakoś dziwnie.

 

Nie byłem przekonany, ale odkąd przejechałem się Mercedesem z tym systemem po drodze krajowej, to stwierdzam, ze jest przydatny. Zwłaszcza jesienią kiedy szybko zapada zmrok i mamy np:  deszcz. 
 

w kolejnym aucie jak będzie w opcji to biorę. Natomiast fakt faktem ze obecne auto w trasy mam skrojone na miarę (wybralem opcje, których używalem w poprzednim aucie i olalem zbędne).

 

no może jeszcze „fotele dynamiczne” jak w Mercedesie by mi się marzyły bo genialna sprawa 

 

Co do tego wifi itp - zmierzamy do czasów gdzie auto od razu „po usterce„ , anomalii powiadomi serwis. Bo jak na razie to powiadamia producentow, i jest co wygrzebywać w razie roszczeń gwarancyjnych ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Łukasz___F napisał:

Panowie koniec pierd o bajerach i przechwalaniu się kto ma więcej elektroniki, najlepszym dodatkiem w aucie jest minumum 300 KM :skromny: .

Dziękuję za uwagę :oki:

Dodam jeszcze niska masę fo tych koni ;]  
 

swoja droga wiele aut segmentu D już osiąga absurdalne ceny porownujac do pseudo umownego „premium” 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Chorzyn napisał:

Tylko trochę nie identycznie działają. Ale to się widzi dopiero jak się często siedzi w aucie. Wokół komina nie ma sensu przepłacać i to jest fakt 

W Premium  działa w sposób Premium 🤣😂 poza tym co inaczej działa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Łukasz___F napisał:

Panowie koniec pierd o bajerach i przechwalaniu się kto ma więcej elektroniki, najlepszym dodatkiem w aucie jest minumum 300 KM :skromny: .

Dziękuję za uwagę :oki:

Czy ja wiem, w dupowozie to ze 200 wystarczy do sprawnego poruszania się. Co innego jakaś zabawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Chorzyn napisał:

Dziś zadzwoniła, za to Pani z serwisu ze powinienem przyjechać zmienić olej i takie tam od razu z proponowanym  terminem wizyty ;] W sumie nosiłem się Zeby w przyszłym tygodniu zadzwonić i umówić 

 

 

Takie cuda to ja mam w plebejskim Oplu jak sie przeglad zbliza ;]

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

Kilkanaście postów wyżej już to napisałem emoji106.png  Di golfa nowinki docierają z kilkuletnim opóźnieniem, tez fakt

 

 

A i chętnie zobaczę te pre sense w golfie, w całej okazałości@sdss

 

 

 

 

 

Idź na jazdę próbna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ryb napisał:

 

Tak na szybko- rzeczy o których myślałem, że są niepotrzebne i okrutnie się myliłem:

 

- Wbudowana fabryczna nawigacja. Milion razy lepsza niż navi z telefonu czy Android Auto.

- Aktywne sterowanie i trzymanie pasa ruchu. Kiedyś myślałem, że tylko idiota nie potrafi we własny pas trafić. A teraz odkryłem jakie to wygodne. Można być o połowę mniej skoncentrowanym.

- Kontrola martwego pola połączona z aktywnym sterowaniem. Nie da się wjechać na auto na sąsiednim pasie (to znaczy da się, ale wymaga to dużo wysiłku bo auto stawia opór). Znów kilka punktów do relaksu.

- Hotspot. Auto bez Internetu? To jak dom bez Internetu. Jak można tak żyć?

- Spotify zamiast CD. To chyba oczywiste.

- 11 głośników. Kiedyś myślałem, że 9 to dużo. A teraz żałuję, że nie wziąłem wersji z siedemnastoma. ;l

- Elektryczna klapa. Wcześniej myślałem że to dobre dla niepełnosprawnych - albo fizycznie albo umysłowo. A teraz wiem, że dżentelmenowi (a tym bardziej damie) nie wypada się z klapą siłować.

- Kamera + czujniki parkowania. Skoro kamera to po co czujniki? Ale dzięki czujnikom obiekty na ekranie podświetlają się na kolory (zielony, żółty, czerwony) w zależności od odległości od nich. Niesamowicie wygodne.

- Dostęp do auta online. Tu jest tyle zastosowań, że nawet nie będę wymieniał.

 

:ok:

 

 

- ta wbudowana nawigacja to dla mnie fajne bo zintegrowane sterowanie z kierownica. ale tak w ogole to zawsze z fabrycznymi sa jakies problemy. dostawcy map dziwni (np tom tom) i maja slabe pokrycie polski, aktualizacje co dluzszy czas albo po kilku latach zanikają bo model niewspierany, traffic tez niewiadomo skad biora (jeśli kupuja od google albo automapy to ok, reszta slabo).  telefon z google maps czy darmowymi nawigacjami offline umocowany blisko kierownicy jest lepszy z wyjątkiem …. tego sterowania. i żeby nie było mam kilka osob co maja samochody z wbudowanymi nawigacjami i często jest tak ze korzystają z telefonowej typu google. Android auto to przewaga w nowych autach, ale z drugiej strony mogę kupic chinczyka i wmontować w 30letnie auto i tez będę miał android auto

- hotspot jest w telefonie, który jest zawsze ze mna w aucie. nieważne czy w schowku czy na uchwycie,

- spotify w telefonie, przez bluetooth idzie na radio które można za 300 złotych kupic

- kamera czujniki - zgadzam się ze to przydatna rzecz w dzisiejszych autach ale taki zestaw można zamontować w każdym aucie.

- elektryczna klapa - to już kiedyś pisałem, dla inwalidow

- dostep online do auta - dla mnie niepotrzebne sledzenie i ingerencje/kontrola producenta. Jedyne co zdalnie sterowane byłoby mi potrzebne to WEBASTO

- glosniki to bajer, ale takie naglosnienia z 9-10 glosnikami to było już w autach premium z koncowki lat 90tych

.

- trzymanie pasa ruchu i kontrola martwego pola - wiesz co ….. ja uważam ze kierowca powinien być na tyle skoncentrowany przy jeździe ze tak podstawowe rzeczy powinien wykonywać sam bez względu na zmeczenie. I nie powierzać tego systemom elektronicznym. I ludzie, którzy zaczynają polegac na takich systemach powinni się zastanowić czy czasami ….. może nie za dużo jezdza, ponad sily własnego organizmu. Bo to zaczyna nie tylko być niebezpieczne dla nich, ale także dla innych uczestnikow ruchu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ryb napisał:

U mojej żony z kolei nie sprawdził się szklany dach. Użyła parę razy na prośbę dziecka (bo dziecku się podoba) ale sama jeździ z zamkniętym bo ją światło z góry wkurza

Tez się zawsze zastanawiałem po co komu ten szklany dach. Przeciez to strasznie razi swiatlem. Ale może sa tacy co chwala takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, gregoryj napisał:

trzymanie pasa ruchu i kontrola martwego pola - wiesz co ….. ja uważam ze kierowca powinien być na tyle skoncentrowany przy jeździe ze tak podstawowe rzeczy powinien wykonywać sam bez względu na zmeczenie. I nie powierzać tego systemom elektronicznym. I ludzie, którzy zaczynają polegac na takich systemach powinni się zastanowić czy czasami ….. może nie za dużo jezdza, ponad sily własnego organizmu. Bo to zaczyna nie tylko być niebezpieczne dla nich, ale także dla innych uczestnikow ruchu.

 

Zdajesz sobie pewnie sprawe, ze dla wielu jazda samochodem to środek a nie cel? Masz dojechac na miejsce jak najmniej zmęczony a nie poświęcić wszystkie swoje siły, żeby dojechać.

Jeżdze (a w zasadzie jezdzilem bo korona 😄 ) sluzbowo do UK. Bralem auto na lotnisku i jechalem 100 mil do klienta. Połowa drogi to rozkopana M4 z pasami wąskimi jak drozki osiedlowe. I mimo tego, ze ograniczenie do 50 mil to pasy wydaja sie mega wąskie, szczegolnie jak na sąsiednich jedzie cieżarówka, to naprawdę jest nerwowo 😄 do tego siedzisz po złej stronie auta (OZI style). Pilnowanie pasa i martwego pola to w tych warunkach +10 do za....stości :) Pare razy trafialem w wypozyczalni na auta nie-premium, ktore mialy te systemy i przyjezdzalem na miejsce zdecydowanie mniej zmeczony niz jak mi robili upgrade, dostawalem jakies BMW wersji ABC, (nawet bez czujnikow parkowania - true story) albo Audi. 

I mozesz powiedziec gadzety 😄 ale to, ze odpalamy auto kluczykiem albo guzikiem a nie korbą to też gadżet - a jednak wygodny 😄 

 

 

12 minut temu, gregoryj napisał:

Tez się zawsze zastanawiałem po co komu ten szklany dach. Przeciez to strasznie razi swiatlem. Ale może sa tacy co chwala takie rozwiązanie?

 

:yaya: optycznie dodaje przestrzeni w kabinie. Mialem kilka aut ze zwyklym szyberdachem, obecnie mam panorame (nie otwierana). I w kazdym nastepnym dupowozie, jezeli tylko bedzie taka opcja dostepna to bede wybieral szyber/panorame

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Polarny napisał:

Do czego?

I jeszcze odnośnie tej integracji nawigacji z autem - na czym polega ta integracja, skoro jest przecież Android Auto?

W cywilizowanym kraju np w UK to dziala. Jest na wyposazeniu wozidel klasy B. Auto widzi ograniczenie do 120km/h wciskasz tempomat i automatycznie dolatuje do tej predkosci i trzyma. Jak jest aktywny tempomat to jeszcze lepiej. W PL to dziala srednio albo wcale ze wzgledu infrastruktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ryb napisał:

 

Do tego żeby się nie złapać na przypadkowym przekraczaniu prędkości. Auto samo pilnuje i zwolni gdzie trzeba. Kolejna rzecz mniej do skupiania uwagi.

 

 

AA ma tylko GPS i koniec. Nawigacja zintegrowana potrafi prowadzić nawet jak sygnał zniknie (np. w tunelu, w górach czy między wysokimi budynkami), wie ile masz paliwa i zaplanuje tankowania, zaplanuje odpoczynki (w połączeniu z czujnikiem zmęczenia), zabierze Cię do najbliższego serwisu marki lub pozwoli konsjerżowi wysłać do auta trasę do miejsca, które Ci właśnie zaproponował. Plus fajna rzecz której nie widziałem w AA - mogę wybrać kogoś z książki telefonicznej (np. ten do kogo jadę) i auto samo będzie powiadamiać go o czasie przybycia - jeśli np. po drodze pojawią się korki lub zrobisz przerwę na siku. Nie wiem też czy w mapach googla da się np. ustawić trasę przez pół Europy tak, żeby np. ominął drogi płatne tylko w Słowenii a przeprawy promowe tylko w Danii. Plus rozbudowane funkcje dla punktów pośrednich (w google to chyba raczkuje dopiero). No i fajna funkcja dojazdów. Uczy się Twoich zwyczajów i zawsze w tle pilnuje trasy, nawet jeśli jej nie włączysz i nie zdefiniujesz celu.

A najważniejsze: żadnych kabli, żadnych telefonów, zadnego upierdliwego włączania i wyłączania. Wsiadasz, jedziesz a ona tam zawsze jest i do tego zgadła dokąd chcesz pojechać.

 

Powiem Ci tak. To wygląda ciekawie. Choć generalnie telefon teraz pakujesz do uchwytu. wszystko przesyla bluetoothem czy tam wifi wiec kabli nie ma. Zostaje ladowanie ale teraz sa bezprzewodowe metody.

- tankowanie, odpoczynki - bez przesady, konczy się bak, zjezdzam, zmeczony po 2 czy po 4ech godzinach, to zjezdzam na parking

- tunele - tu się zgadzam, chyba tego nie ogarnia żaden telefon bo nie ma danych z czujnikow predkosci, skretu itp. Bardzo pożyteczne w ….. Szwajcarii, krajach tunelowych, w Polsce - minimalna

- zabieranie do serwisu czy jakiegoś konsjerża? - nie czaje - auto na gwarancji się nie psuje, a konsjerża to w jakim celu

- czytanie książki telefonicznej - czyta z google kontakty? a co jeśli kontaktow nie trzymam w google tylko na jakims niezależnym serwisie albo tylko na telefonie? musze laczyc telefon wcześniej z samochodem.

- powiadamianie do kogo jade - fajny bajer, ale nie wiem jak często i upierdliwie to robi. jak już mam wszystko wbudowane w samochod to wybieram kontakt i dzwonie "stary będę 10 minut później"

- nawigacja przez kraje z różnymi ustawieniami trasy - tu mi rzeczywiście zabiles klina bo nie znam darmowej aplikacji co tak robilaby, a to cecha pozadana. zawsze robilem cos do granicy, a potem kolejny punkt. ….. tak sobie mysle ze przecież producent musial gdzies aplikacje nawigacyjna kupic wiec może jakies płatne nawigacje tak robia

- dla Janosika i tak trzeba telefon wlaczyc i zamocować w widocznym miejscu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.