Skocz do zawartości

Śruby ze stali nierdzewnej a aluminium.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy dobrze pamiętałem że  połączenie stali kwasoodpornej / nierdzewnej  z aluminium spowoduje problemy. Bo chce wymienić śruby ze zwykłych stalowych na te w/w i nie wiem czy nie narobię więcej problemów przy późniejszym odkręceniu takiego połączenia. Bo przy okazji remontu silnika chciałbym wymienić takie śruby.

Edytowane przez OlekBartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenia nierdzewne bardzo łatwo się zacierają więc pasty obowiązkowe.

Z aluminium tworzą ogniwo galwaniczne ale niezbyt wielkie. Śruba ocynk zdaje się że większe.

Śruby nierdzewne mają różne klasy wytrzymałości i odporności korozyjnej. Takie fest to A4-80 tylko czy są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Waldek40 napisał:

potwierdzam że łatwo zacierają się, i stal kwasowa szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło, i raczej do auta to nie za bardzo się nadają?

Masz rację wydech to najlepiej z aluminium lub rury kanalizacyjnej :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Waldek40 napisał:

przeczytaj pierwszy post założyciela wątku, gdzie tam jest napisane ze do wydechu? napisał że do silnika

widzę że sam nie pojmujesz jaką głupotę napisałeś
Pozwolisz że ci przypomnę - wnioski wyciągnij sobie sam

 

5 godzin temu, Waldek40 napisał:

stal kwasowa szybko się nagrzewa i długo trzyma ciepło, i raczej do auta to nie za bardzo się nadają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OlekBartek napisał:

Smar miedziany też jakiś mam. Ale kiedyś chyba czytałem, że miedziany z Aluminium też nie bardzo więc widzę, że to wszystko nie takie łatwe.

Świece żarowe często ludzie smarują właśnie smarem miedzianym i nic się nie dzieje choć głowica aluminiowa.

Konkretnie to jakie śruby przy silniku chcesz zastąpić tymi nierdzewnymi? Jeśli w obrębie układu wydechowego to tak ale gdzie indziej to byłbym ostrożny. Mam na myśli wytrzymałość. W takich konstrukcjach stosuje się często sruby mocniejsze niz 8.8 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2020 o 17:21, volf6 napisał:

Świece żarowe często ludzie smarują właśnie smarem miedzianym i nic się nie dzieje choć głowica aluminiowa.

Konkretnie to jakie śruby przy silniku chcesz zastąpić tymi nierdzewnymi? Jeśli w obrębie układu wydechowego to tak ale gdzie indziej to byłbym ostrożny. Mam na myśli wytrzymałość. W takich konstrukcjach stosuje się często sruby mocniejsze niz 8.8 ...


Wytrzymałość wytrzymałością ale też rozszerzalność termiczną trzeba pod uwagę w niektórych miejscach w silniku.
Szczególnie jak śruba jest dość długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam lekturę:

https://www.worldstainless.org/Files/issf/non-image-files/PDF/Euro_Inox/Contact_with_Other_PL.pdf

 

Jest tam odpowiedz na Twoje pytanie, ale nie chce mi się wgłębiać w te niuanse.

 

W tak na szybko - stal nierdzewna ma większy potencjał elektrochemiczny niż stal węglowa (dlatego jest nierdzewna, bo rdzewieje wszystko w około zamiast niej) i powoduje większą różnice potencjałów na styku metali.

Ale dochodzą warunki dodatkowe, typu powierzchnia styku, stosunek powierzchni, izolacja dodatkowa. i to wszystko jest opisane w załączonym opracowaniu.

 

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.