Skocz do zawartości

Skoda Fabia na chwilę


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Oscar_ napisał:

Wiesz że niewiele podałeś danych ;)

Więcookreślić się da że w granicach 20 ale czy 19 czy 29 to nie wiadomo ;]

wiem, wiem. Jeśli okolice 20 to dla mnie wystarczająca informacja. To jeszcze jedno pytanie - ta Fabia to jaki to model ?

 

IMG_20200424_141652.jpg.87ef82ff14102aa742e75f75b7260028.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

wiem, wiem. Jeśli okolice 20 to dla mnie wystarczająca informacja. To jeszcze jedno pytanie - ta Fabia to jaki to model ?

 

IMG_20200424_141652.jpg.87ef82ff14102aa742e75f75b7260028.jpg

Tak mniej więcej to okolice 20 bo robiłem rozpoznanie na jesieni tamtego roku z taką octavią, co do fabii to nie mam pojęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bergerac napisał:

cholera, nie ogarniam tych Skód :hehe: 

I ja jak zacząłem trochę patrzeć to zgłupiałem... Oznaczenie silnika takie dobre a takie gorsze...

choć podobała mi się octavia kombi to dałem spokój bo nie chciało mi się doktoratu robić ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mack1805 napisał:

Te ze zdj to fl. Poza nieco zmienionymi lampami i zderzakami ma tez inne mocowanie amorów z przodu (śruba centralna)

sytuacja się skomplikowała, bo okazało się, że Fabia to VAN, a potrzebna jest kanapa z tyłu. Da radę założyć ? Kiedyś robiłem w 307 i 206, tam było bardzo łatwo, wszystko było przystosowane. Nie wiem jak to wygląda w Skodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

sytuacja się skomplikowała, bo okazało się, że Fabia to VAN, a potrzebna jest kanapa z tyłu. Da radę założyć ? Kiedyś robiłem w 307 i 206, tam było bardzo łatwo, wszystko było przystosowane. Nie wiem jak to wygląda w Skodzie.

Kompletne wnętrze za niedrogo idzie dostac na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.04.2020 o 08:46, bergerac napisał:

Ten diesel 1,6TDi to chyba udana konstrukcja ? Pytam, bo mam bardzo słabe doświadczenie z jednostkami VW.

 

taką skodą z tym silnikiem przegoniłem do 160 tys. Tyle że ja to zrobiłem w 2,5 roku Na gwarancji padło turbo, po gwarancji jakaś dodatkowa elektryczna pompka wody. Auto stoi jeszcze w firmie do użytku awaryjnego  z przebiegiem chyba 300-400 tys.

Jak pisali taki przebieg to loteria, Choćby dpf przy takim przebiegi jeśli będzie dużo jazdy miejskiej będzie świecił

Obecnie też silnik z tej lini ale w rapidzie 115 koni 160 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:

wielkie dzięki, popatrzę. Ciekawe czy pasy są zamontowane, czy też trzeba dokupić.

Kanapę z pasami na allegro dorwiesz spokojnie w 500zł, z tego co widzę na internetach to vany mają mocowania na siedzisko. Pasy normalnie zamontujesz po rozebraniu tylnych boczków, zostaje kwestia mocowania oparcia i zapięć do pasów ale to pewnie też jakieś plug-in rozwiązanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mPh napisał:

Kanapę z pasami na allegro dorwiesz spokojnie w 500zł, z tego co widzę na internetach to vany mają mocowania na siedzisko. Pasy normalnie zamontujesz po rozebraniu tylnych boczków, zostaje kwestia mocowania oparcia i zapięć do pasów ale to pewnie też jakieś plug-in rozwiązanie.

Rzeczywiście jest. Znalazłem nawet kanapę, ciężko ogarnąć ze zdjęcia, ale może to ta sama tapicerka: https://allegro.pl/oferta/kanapa-tyl-siedzisko-skoda-fabia-ii-2014-8538467346

 

ce06cf314dcba4c767bf8b437f55

 

IMG_20200424_141816.jpg.acfde3fe0f78760ee1e1cf57130b1614.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2020 o 13:36, bergerac napisał:

wielkie dzięki, popatrzę. Ciekawe czy pasy są zamontowane, czy też trzeba dokupić.

 

Pasy powinny być, będą wystawać klamry. Generalnie skoda nie robiła vanów. To przeróbki u importera, wstawianie kratki i zmiana homologacji. Każde takie auto przy odbiorze miało "na tył" wrzucone to co zdemontowane. 

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pasy powinny być, będą wystawać klamry. Generalnie skoda nie robiła vanów. To przeróbki u importera, wstawianie kratki i zmiana homologacji. Każde takie auto przy odbiorze miało "na tył" wrzucone to co zdemontowane. 

Poprosze o wiecej fotek, to mozna bedzie ocenic.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, bergerac napisał:


Poprosze o wiecej fotek, to mozna bedzie ocenic.
 

 

oj już nie mam tych fabi (zajeździłęm dwie) ale tak to wygląda (foto z netu)

Skoda Fabia II 2014 Van Vat1 homologacja ciężarowa pełna faktura 23%-2

 

ja widzisz na podłodze białe uszy i ta czarna blacha to elementy mocowania fotela pasów. Same pasy (rolki) powinny być zwinięte i schowane pod plastikowymi boczkami po obu stronach. Reszta szpejów zawsze leżała za kratką i tak wydawano auta.

 

Pewnie gdzieś u nasz w firmie będą leżeć te graty z w sumie trzech aut, ale znając szefa to powie, że nie pamięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, bergerac napisał:

Dzięki :) Miałem na myśli fotki od obecnego użytkownika Skody o której pisze, nie chciałem Ci robić kłopotu, ale wielkie dzięki :ok: 

 

Spoko, Zwróć uwagę, że podobno uprawniony diagnosta do zmiany homologacji wymagać może poświadczenia, że ponowny montaż tych szpeji z tyły został przeprowadzony przez "fachowy serwis". Nie wiem czy to prawda, ale chyba nawet tutaj na MK ktoś o tym pisał. Robota prosta ale jeśli to prawda to dodatkowy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wilu napisał:

 

Spoko, Zwróć uwagę, że podobno uprawniony diagnosta do zmiany homologacji wymagać może poświadczenia, że ponowny montaż tych szpeji z tyły został przeprowadzony przez "fachowy serwis". Nie wiem czy to prawda, ale chyba nawet tutaj na MK ktoś o tym pisał. Robota prosta ale jeśli to prawda to dodatkowy koszt.

zgadza się. Musi być zakład z uprawnieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wilu napisał:

 

Spoko, Zwróć uwagę, że podobno uprawniony diagnosta do zmiany homologacji wymagać może poświadczenia, że ponowny montaż tych szpeji z tyły został przeprowadzony przez "fachowy serwis". Nie wiem czy to prawda, ale chyba nawet tutaj na MK ktoś o tym pisał. Robota prosta ale jeśli to prawda to dodatkowy koszt.

 

Przerabiałem jedno mondeo ciężarowe na osobowe - wymontowujesz i montujesz wszystko sam i gościowi w SKP co ma uprawnienia do takich przeróbek (chyba okręgowa SKP tylko może to podbić) tylko placisz za dokonanie przeróbek, jednocześnie poświadcza że auto już jest osobowe i dostajesz kwit żeby isc do wydz komunikacji. Ew. Zostawiasz jedną śrubkę niedokreconą, on ją dokręca i juz specjalistyczny zakład dokonał przeróbki - zależy na kogo trafisz ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Vadero napisał:

 

Przerabiałem jedno mondeo ciężarowe na osobowe - wymontowujesz i montujesz wszystko sam i gościowi w SKP co ma uprawnienia do takich przeróbek (chyba okręgowa SKP tylko może to podbić) tylko placisz za dokonanie przeróbek, jednocześnie poświadcza że auto już jest osobowe i dostajesz kwit żeby isc do wydz komunikacji. Ew. Zostawiasz jedną śrubkę niedokreconą, on ją dokręca i juz specjalistyczny zakład dokonał przeróbki - zależy na kogo trafisz ;)

robiłem tak samo w peugeocie, ale nie wiem czy się nie pozmieniało :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Vadero napisał:

 

Przerabiałem jedno mondeo ciężarowe na osobowe - wymontowujesz i montujesz wszystko sam i gościowi w SKP co ma uprawnienia do takich przeróbek (chyba okręgowa SKP tylko może to podbić) tylko placisz za dokonanie przeróbek, jednocześnie poświadcza że auto już jest osobowe i dostajesz kwit żeby isc do wydz komunikacji. Ew. Zostawiasz jedną śrubkę niedokreconą, on ją dokręca i juz specjalistyczny zakład dokonał przeróbki - zależy na kogo trafisz ;)

 

Pamiętam, że kiedyś chciałem zmienić przeznaczenie Almery z 4 osobowej na 5 osobową. Nawet przeróbka nie była potrzebna, ale kwit na to kosztował około 300-400 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

Pamiętam, że kiedyś chciałem zmienić przeznaczenie Almery z 4 osobowej na 5 osobową. Nawet przeróbka nie była potrzebna, ale kwit na to kosztował około 300-400 zł. 

zadzwoniłem na stację diagnostyczną i podobno sprawy się dość mocno skomplikowały od tego roku. Żeby diagnosta mógł wystawić zaświadczenie o zmianie właściwości pojazdu musi mieć oświadczenie od producenta pojazdu, co jest ponoć nie do zdobycia. Generalnie diagnosta powiedział, żeby sobie odpuścić temat, bo na dzisiaj nie do załatwienia.

 

  1. § 9d otrzymuje brzmienie:

    „§ 9d. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu ro- dzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania tech- niczne określone w załączniku nr 7a do rozporządzenia i wymagania dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowa- nia, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.”;

  1. po § 9e dodaje się § 9f–9i w brzmieniu:

    „§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodu- jącej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojaz- dów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pa- sów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wy- konanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie.

 

  1. § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie pro- dukcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwier- dzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

Edytowane przez bergerac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bergerac napisał:

zadzwoniłem na stację diagnostyczną i podobno sprawy się dość mocno skomplikowały od tego roku. Żeby diagnosta mógł wystawić zaświadczenie o zmianie właściwości pojazdu musi mieć oświadczenie od producenta pojazdu, co jest ponoć nie do zdobycia. Generalnie diagnosta powiedział, żeby sobie odpuścić temat, bo na dzisiaj nie do załatwienia.

 

Z ciekawości, jakie oświadczenie miał na myśli?

 

W przypadku skody z linii schodziła zawsze  osobówka i tak były wystawiane papiery potem to już tylko zmiany na poziomie importer i jego ASO więc jeśli jest komplet dokumentów to powinno być do odkręcenia. Ja z obecnym rapidem pomimo, że wszystkie papiery były to i tak musiałem uzyskać zaświadczenie VAT od diagnosty bo pierwotna wersja to osobowe i nie miało znaczenia że importer zmienił przeznaczenie pojazdu i pierwsza rejestracja nastąpiła już jako ciężarowe

 

Trudniej pewnie z fabrycznymi wersjami VAN bo tam faktycznie od momentu produkcji homologacja jest na towarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wilu napisał:

 

Z ciekawości, jakie oświadczenie miał na myśli?

 

W przypadku skody z linii schodziła zawsze  osobówka i tak były wystawiane papiery potem to już tylko zmiany na poziomie importer i jego ASO więc jeśli jest komplet dokumentów to powinno być do odkręcenia. Ja z obecnym rapidem pomimo, że wszystkie papiery były to i tak musiałem uzyskać zaświadczenie VAT od diagnosty bo pierwotna wersja to osobowe i nie miało znaczenia że importer zmienił przeznaczenie pojazdu i pierwsza rejestracja nastąpiła już jako ciężarowe

 

Trudniej pewnie z fabrycznymi wersjami VAN bo tam faktycznie od momentu produkcji homologacja jest na towarowe

może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwier- dzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

 

Wygląda na to, że gra nie warto świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bergerac napisał:

może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwier- dzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

 

Wygląda na to, że gra nie warto świeczki.

 

czyli jak to u nas papierologia ponad wszystko. Auto które ma pierwszą homologacje jako osobowe i kartę pojazdu też. Można zmienić tylko w jedną stronę? Fakt chyba nie warto, ale jeszcze pozostaje kontakt do centrali skody. Tam powinni pomóc lub pokierować do działu zajmującego się homologacjami, oni pewnie coś będą wiedzieć wiecej bo takich skód było mnóstwo i są najłatwiejsze do powrotnej przeróbki bo każdy pojazd dostawał to co zdemontowane.

 

Ja ze swoim Rapidem też przeszedłem historię. Zamawialiśmy spaceback ciężarowy ( na 2 osoby). Wymiana maili z handlowcem, targi, dobór wyposażenia a na końcu coś się mu poybuo i zamówł wersje liftback ;] i to z fotelami z tyłu (4 miejsca) i z homologacją na ciężarowe co dla pełnego odliczenia vat nic nie wnosiło. Szedł w zaparte, że przecież w dowodzie ciężarowe to "da się".

 

Z tego co wiem to później już w samym ASO wywalili te fotele, wstawili  kratkę i poszedł jako pełna ciężarówka (to chyba fajnie wyglądało z taką dziurą do bagażnika :hehe:) A ja czekałem kolejne 3 m-c na właściwe auto. Dla mnie wyszło na plus bo robiąc nowe zamówieni pozmieniałem co nieco i wyszło lepiej wyposażone za te same pieniądze

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.