kamilek Napisano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2020 Na początek Witam wszystkich serdecznie jestem na co dzień mechanikiem i w ostatnim czasie trafił do mnie renault trafic z silnikiem 1.6 bi turbo w innym warsztacie miał wymieniony silnik niestety nie udało im się go uruchomić. po tygodniu siedzenia w samochodzie mi sie udało a problem jest w tym iż przesunięty jest cylk zapłonu, mianowicie zamiana kostki od wtryskiwacza z 1 na 3 cyl z 3 na 4 (zgodnie z kolejnością zapłonów uwzględniając przesunięcie o jeden) i tak dalej rozwiązuje problem ale z tego wynika iż sygnał czujnika położenia wału silnika jest przestawiony o jakieś 180st. Jak wiemy czujnik położenia wału bierze sygnał z koła zamachowego, i teraz pytanie do ludzi co takie koło wymieniali mieli w rękach czy jest możliwość błędnego montażu koła zamachowego? wiem wiem jest otwór na który należy je ustawić, ale czy jest fizycznie możliwość błędnego montażu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2020 Nie wiem czy we wszystkich silnikach z renault, ale starsze konstrukcje liczy sie od drugiej strony. W sensie cylindry/ kolejność zaplonu. Pierwszy jest od kola zamachowego nie od rozrzadu. Być może ktos kto go wkladal o tym nie wiedzial, o ile to rozwiazanie dalej jest stosowane. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 26 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2020 jeżeli chodzi o kolejność cylindrów to według autodaty są normalnie od rozrządu. do do usterki sprawa rozwiązana byl obrócony zamach o 180 st temat do zamknięcia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.