Skocz do zawartości

Nagle znikające ciśnienie oleju.


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z góry proszę o nie przenoszenie, bo rozwiązanie problemu może być uniwersalne. A silniki z tej grupy były np. w Volvo i w Fordach.

 

Auto: Volvo 2.5T, B5244T.

 

Objawy: Zapalajaca się kontrolka oleju.

Sprawdzone/ zrobione: olej 10w/40, filtr, wyczyszczone sitko w misce olejowej + miska olejowa, wymieniona pompa oleju (oryginał Volvo).

Po tych zabiegach częstość zapalenia się kontrolki oleju/spadku ciśnienia oleju zdecydowanie rzadsze (wcześniej już parę minut po starcie potrafiło się tak dziać, dziś po zmianie pompy oleju dopiero po 30 km). Wtedy też mierzone ciśnienie oleju 0,3 Bara. Ale jak się wyłączy i włączy silnik to  od razu ma ciśnienie. Silnik po kupnie miał dużo nagaru. Była robiona płukanka. Obecnie olej czysty, na korku oleju (magnetyczny) brak opiłków metalu. Obudowa filtra oleju też wyczyszczona. 

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Jest gdzieś jakiś zawór, który się przycina i takie jaja robi?

Zastanawiam się czy znowu jakaś płukanka by miała sens 🤔

 

Pozdrawiam 🍺

Edytowane przez Obywatel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Obywatel napisał:

Ma ktoś jakiś pomysł? Jest gdzieś jakiś zawór, który się przycina i takie jaja robi?

Może płukanka coś wypłukała i coś większego się oderwało i blokuje np. zawór na pompie oleju?

 

Może wypłukać silnik czymś bardziej agresywnym? Ropa, olej z naftą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze dorzuc dodatkowy czujnik cisnienia zeby zweryfikowac wskazania czerwonej kontrolki. Inny wariant to tak jak ktos pisal uzyj agresywnych srodkow do plukania. Albo pomoze albo silnik padnie. Jak dalej sie bedzie przytykal to i tak sie zatrze, więc wiele nie ryzykujesz.

Edytowane przez dzikipzs
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, dzikipzs napisał:

Moze dorzuc dodatkowy czujnik cisnienia zeby zweryfikowac wskazania czerwonej kontrolki. Inny wariant to tak jak ktos pisal uzyj agresywnych srodkow do plukania. Albo pomoze albo silnik padnie. Jak dalej sie bedzie przytykal to i tak sie zatrze, więc wiele nie ryzykujesz.

 Ciśnienie się zgadza - sprawdzane manometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Może płukanka coś wypłukała i coś większego się oderwało i blokuje np. zawór na pompie oleju?

 

Może wypłukać silnik czymś bardziej agresywnym? Ropa, olej z naftą?

Pompa dziś zmieniona ( płukanka była już jakiś czas temu). Zalany olej w porządku i na korku oleju (magnetyczny) praktycznie brak opiłków/innego syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Spajdi napisał:

Z czystej ciekawości dlaczego taki żur jak 10W40 zalałeś do tego silnika?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Silnik ma 20 lat, niewiadomy przebieg. Myślę,  że tu nie trzeba kosmicznych technologii. I nie uważam 10w40 za "żur" w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, steyr napisał:

Panewki sprawdzałeś?

Panewki nie naprawią się od restartu silnika. Tu ewidentnie coś musi blokować przepływ oleju, bo skoro zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika daje na nowo ciśnienie, to trzeba odrzucić przyczyny w zużytym silniku.

@Obywatel Ten zaworek w misce jest prawdopodobnie zapobiegający cofaniu się oleju z pompy. W BMW takie zaworki ze sprężynką są montowane wyżej przy podstawie filtra i też się zużywają, ale nie powoduje to spadku ciśnienia tylko suchy start po dłuższym postoju. Tu jednak doszukiwałbym przyczyny w jakimś niezłym syfie, który blokuje. Jak tam jest rozwiązany zawór nadmiaru ciśnienia w pompie? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 20 lat, niewiadomy przebieg. Myślę,  że tu nie trzeba kosmicznych technologii. I nie uważam 10w40 za "żur" w tym przypadku.
Producent nie przewidział takiego oleju do tego silnika, a zmiana oleju na "gęstszy" z powodu wieku czy przebiegu silnika to niestety cecha narodowa naszych polskich Januszy mechaniki - moim zdaniem szkodliwa i niczym nie uzasadniona, silnik może mieć pół miliona, 30 lat i nadal ma jeździć na takim oleju jaki przewidział producent. Natomiast to taka dygresja.

Co do usterki to proponuję znaleźć serwis który się specjalizuje w tych silnikach i szybko sobie poradzą z usterką, albo najpierw zweryfikować te informacje o oringach z zagranicznego forum, które ktoś tutaj wrzucił.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spajdi napisał:

Producent nie przewidział takiego oleju do tego silnika, a zmiana oleju na "gęstszy" z powodu wieku czy przebiegu silnika to niestety cecha narodowa naszych polskich Januszy mechaniki - moim zdaniem szkodliwa i niczym nie uzasadniona, silnik może mieć pół miliona, 30 lat i nadal ma jeździć na takim oleju jaki przewidział producent. Natomiast to taka dygresja.

Co do usterki to proponuję znaleźć serwis który się specjalizuje w tych silnikach i szybko sobie poradzą z usterką, albo najpierw zweryfikować te informacje o oringach z zagranicznego forum, które ktoś tutaj wrzucił.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

A więc:

Pkt. 1) Z tym, że producent nie przewidział takiego oleju do silnika to po prostu nie masz racji.

 

Pkt. 2) Że zmiana oleju tylko że względu na wiek, przebieg jest nieuzasadniona - to ok.

 

Pkt. 3) Auto stoi u mechanika, który zresztą jeździł autem z takim silnikiem. Usterka nie jest standardowa. Te O-ringi też są już zmienione (Ale i tak by nie powodowały takich objawów) Tu gdzie mieszkam (Dortmund) nie ma mechaników, którzy robią tylko 20-sto letnie Volvo. A to Auto jest tylko zabawką na której próbuje swoje siły

w mechanice i ma sprawiać radość jak się do czegoś samemu dojdzie.

 

Spokojnego wieczoru  🍺

 

 

20200423_231741.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem na przykładzie innego samochodu ze wskaźnikiem wskazówkowym  ciśnieniu oleju, że właśnie w tym zaworku z kulką często po latach eksploatacji przysiadała już sprężynka,

i zamiast utrzymywać ciśnienie oleju to je puszcza 

 

 

zaworek.docx

Edytowane przez Waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.