Skocz do zawartości

Cztery Fordy


ArekMiz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako odskocznia od covidów i piso-wyborów trza coś motoryzacyjnego napisać. Więc napiszę jak to moja :piekna: wymieniła sobie samochód. Działo się to w lutym, a zatem jeszcze przed pandemią, czyli wszystko normalnie funkcjonowało. Otóż razem stwierdziliśmy, że pora wymienić Fiata Grande Punto 1,4 2006 na coś nowszego. Żeby nie było, :piekna: bardzo lubiła Fiacika. I żeby nie było - wcale nie był taki awaryjny, jak to Fiaty malują. :) Z tego co pamiętam w całej eksploatacji u nas (od 2012, przez 8 lat) były tylko 3 awarie, gdzie musiałem pojechać i ściągać go na lince: pęknięty alternator (wiadomo, klasyka), pęknięty wąż od chłodnicy i padnięte sprzęgło. Fiacik dojeździł u nas do 210 kkm… No więc najpierw się zastanawialiśmy nad jakąś młodą używką. Był też pomysł aby poczekać na jakiegoś Focusa z mojej firmy, ale na razie się okazało, że będą sprzedawać parę szt. dopiero w 2021. Więc tak patrzyliśmy po internecie i w końcu :piekna: doszła do wniosku, że chyba kupi samochód z salonu, na wyprzedaży rocznika 2019. Znajomy ją także namówił na leasing, bo :piekna: ma JDG i dała się przekonać na takie rozwiązanie. Koniec końców stanąłem przed 2 zadaniami. 1 - sprzedać Fiata. 2 - doradzić i pomóc w kupnie nowego. :) Więc w weekend umyłem i wysprzątałem Fiacika, zrobiłem parę zdjęć telefonem i wrzuciłem na Otomoto, z ceną 5900 pln, taką w okolicach „stanów niższych”, coby auto sprzedać a nie „sprzedawać”. :) Już w niedzielę było parę telefonów, z pytaniami o auto, na szczęście bez jakichś głupkowatych tekstów w stylu januszy. W poniedziałek od rana też parę telefonów i jeden co stwierdził że przyjedzie wieczorem obejrzeć. Przyjechał autobusem, Fiata obejrzał pod latarnią. Poprosił o przejażdżkę. Siadł za kierę, pojechaliśmy parę km, krótka negocjacja do 5000 pln (na taką cenę liczyłem). Podjazd do banku, wpłata kasy, w domu druk umowy, rąsia-rąsia i żegnaj próchnico. :)

 

Łatwo poszło, teraz trudniejsza część - jak dogodzić :piekna: w sprawie nowego auta. Już widziałem te jazdy po salonach, przymierzanie się do aut, marudzenie, głupie pytania (o rzeczy dla nas na AK oczywiste)… :) No dobra, rozpoczynamy. Najpierw ogląd zdjęć różnych aut w internecie. W ten sposób - o dziwo - w przedbiegach odpadły auta francuskie (C3, P208 i Clio) oraz Kia i Nissan. Toyota Yaris też się :piekna: nie podoba (jej siostra ma takową). Zostały więc Ford, Opel i rodzina VW. Któregoś dnia po pracy zajechaliśmy do salonu Forda. :piekna: siadła do białej Fiesty, która akurat stała w salonie. Auto się spodobało, ale była to jakaś wyższa wersja za ponad 70 kpln. Porozmawialiśmy o różnych opcjach leasingu na jakąś tańszą wersję, o różnych opcjach wyposażenia, o różnych silnikach, etc. Następnie obok był salon Seata. :piekna: wsiadła do Ibizy. I szybko wysiadła. Plastik - fantastik - stwierdziła, dziękuję, do widzenia. :) W ten sposób automatycznie odpadły VW i Skoda. :) Następnego dnia pojechaliśmy do Opla. Stała ładna czarna Corsa. :piekna: wsiadła, auto się podobało. Rozmowy o wyposażeniu, opcjach finansowania, silnikach, etc. W sumie wypadło podobnie jak w Fordzie. I już prawie że była decyzja, ale się okazało, że wybrana pasująca opcja nie ma czujników parkowania i należało by je dołożyć za dodatkową dopłatą… Wróciliśmy do domu i nastał czas przemyśleń. :piekna: siedziała przy kompie, oglądała różne oferty Opli i Fordów, dzwoniła, pytała, liczyła. Ja się nie odzywałem, co będę mieszał… :) W końcu podjęła decyzję - Fiesta. No dobra. Ale są 2 pasujące oferty. Warszawa Płowiecka - czarny, 1,0eb (100 KM), 6MT. Zielona Góra - czerwony, 1,1i (85 KM), 5MT. Czerwony, czerwony !!! Ma być ten czerwony. I już. No tak, se pomyślałem - trza będzie jechać do tej Zielonej Góry… Ale pomyślałem, że może jednak uda mi się przekonać :piekna: że jednak lepszy jest ten nowszy silnik 1,0eb… No ale czerwony… 😕 No ale jeździ się w środku samochodu, gdzie koloru nie widać… Parę dni to mi zajęło. Ale się udało. Pojechaliśmy na Płowiecką, załatwiliśmy finansowanie. Za parę dni odbiór. I już. Muszę powiedzieć - nie było tak źle, jak się tego na początku spodziewałem...

 

I tak oto w mojej rodzinie są już tytułowe cztery Fordy (poniżej wszystkie na zdjęciach), w kolejności od najmniejszego do największego:

1) Ford Fiesta 1,0eb (100 KM), sync edition, 2019, mojej :piekna:

2) Ford Focus 1,6i (105 KM), 2012, mój służbowy

3) Ford C-Max 1,6i (105 KM) 2010, mojego ojca

4) Ford S-Max 2,0eb (240 KM), PS, Titanium S, 2012, mój własny

 

Ford1.jpg

 

Ford2.jpg

 

Ford3.jpg

 

Ford4.jpg

Edytowane przez ArekMiz
  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, ArekMiz napisał:

wsiadła do Ibizy. I szybko wysiadła. Plastik - fantastik - stwierdziła, dziękuję, do widzenia. :) W ten sposób automatycznie odpadły VW i Skoda.

A to błąd IMO. 

Myślę że wnętrze polo by się jej spodobało bo jest klasę wyżej niż u bliźniaków. A oferta finansowania VW na pewno była by lepsza.

Aczkolwiek fiesta ładna :ok: Aż sam kiedyś oglądałem ale był strasznie ciasna z tyłu przez co nie nadawała się na podstawowe auto. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Jaruga napisał:

A to błąd IMO. 

Myślę że wnętrze polo by się jej spodobało bo jest klasę wyżej niż u bliźniaków. A oferta finansowania VW na pewno była by lepsza.

Aczkolwiek fiesta ładna :ok: Aż sam kiedyś oglądałem ale był strasznie ciasna z tyłu przez co nie nadawała się na podstawowe auto. 

Tak samo wyglada w srodku jak ibiza. Zwlaszcza tansze wersje. Skoda jeszcze gorzej no ale to stara platforma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

Przez najbliższe 10 lat będziesz słyszał, że mógł być czerwony... wiem coś o tym

 

Przez parę dni tak było: "a mógł być czerwony...". Ale niedawno usłyszałem: "Już mi się ten czarny spodobał. I fajnie jeździ. No i w telefonie nie trzeba babrać z google maps, tylko na ekranie wszystko jest". :)

 

1 godzinę temu, wujek napisał:

To tradycyjnie napisze wez pakiet od pumaspeed :phi: bedzie 140KM bez hamowni :phi: i cudow z mapami :phi: 

 

Kiedyś się pomyśli nad "usprawnieniem". :)

 

57 minut temu, AstraC napisał:

Dlaczego Ford? Lepiej już Dacie! 😄

 

Dacia była jedna. Ojciec miał Logana 1,4i. Kicha jakich mało. Jak dostał C-Maxa powiedział: "niebo a ziemia"... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

Jako odskocznia od covidów i piso-wyborów trza coś motoryzacyjnego napisać. Więc napiszę jak to moja :piekna: wymieniła sobie samochód. Działo się to w lutym, a zatem jeszcze przed pandemią, czyli wszystko normalnie funkcjonowało. Otóż razem stwierdziliśmy, że pora wymienić Fiata Grande Punto 1,4 2006 na coś nowszego. Żeby nie było, :piekna: bardzo lubiła Fiacika. I żeby nie było - wcale nie był taki awaryjny, jak to Fiaty malują. :) Z tego co pamiętam w całej eksploatacji u nas (od 2012, przez 8 lat) były tylko 3 awarie, gdzie musiałem pojechać i ściągać go na lince: pęknięty alternator (wiadomo, klasyka), pęknięty wąż od chłodnicy i padnięte sprzęgło. Fiacik dojeździł u nas do 210 kkm… No więc najpierw się zastanawialiśmy nad jakąś młodą używką. Był też pomysł aby poczekać na jakiegoś Focusa z mojej firmy, ale na razie się okazało, że będę sprzedawać parę szt. dopiero w 2021. Więc tak patrzyliśmy po internecie i w końcu :piekna: doszła do wniosku, że chyba kupi samochód z salonu, na wyprzedaży rocznika 2019. Znajomy ją także namówił na leasing, bo :piekna: ma JDG i dała się przekonać na takie rozwiązanie. Koniec końców stanąłem przed 2 zadaniami. 1 - sprzedać Fiata. 2 - doradzić i pomóc w kupnie nowego. :) Więc w weekend umyłem i wysprzątałem Fiacika, zrobiłem parę zdjęć telefonem i wrzuciłem na Otomoto, z ceną 5900 pln, taką w okolicach „stanów niższych”, coby auto sprzedać a nie „sprzedawać”. :) Już w niedzielę było parę telefonów, z pytaniami o auto, na szczęście bez jakichś głupkowatych tekstów w stylu januszy. W poniedziałek od rana też parę telefonów i jeden co stwierdził że przyjedzie wieczorem obejrzeć. Przyjechał autobusem, Fiata obejrzał pod latarnią. Poprosił o przejażdżkę. Siadł za kierę, pojechaliśmy parę km, krótka negocjacja do 5000 pln (na taką cenę liczyłem). Podjazd do banku, wpłata kasy, w domu druk umowy, rąsia-rąsia i żegnaj próchnico. :)

 

Łatwo poszło, teraz trudniejsza część - jak dogodzić :piekna: w sprawie nowego auta. Już widziałem te jazdy po salonach, przymierzanie się do aut, marudzenie, głupie pytania (o rzeczy dla nas na AK oczywiste)… :) No dobra, rozpoczynamy. Najpierw ogląd zdjęć różnych aut w internecie. W ten sposób - o dziwo - w przedbiegach odpadły auta francuskie (C3, P208 i Clio) oraz Kia i Nissan. Toyota Yaris też się :piekna: nie podoba (jej siostra ma takową). Zostały więc Ford, Opel i rodzina VW. Któregoś dnia po pracy zajechaliśmy do salonu Forda. :piekna: siadła do białej Fiesty, która akurat stała w salonie. Auto się spodobało, ale była to jakaś wyższa wersja za ponad 70 kpln. Porozmawialiśmy o różnych opcjach leasingu na jakąś tańszą wersję, o różnych opcjach wyposażenia, o różnych silnikach, etc. Następnie obok był salon Seata. :piekna: wsiadła do Ibizy. I szybko wysiadła. Plastik - fantastik - stwierdziła, dziękuję, do widzenia. :) W ten sposób automatycznie odpadły VW i Skoda. :) Następnego dnia pojechaliśmy do Opla. Stała ładna czarna Corsa. :piekna: wsiadła, auto się podobało. Rozmowy o wyposażeniu, opcjach finansowania, silnikach, etc. W sumie wypadło podobnie jak w Fordzie. I już prawie że była decyzja, ale się okazało, że wybrana pasująca opcja nie ma czujników parkowania i należało by je dołożyć za dodatkową dopłatą… Wróciliśmy do domu i nastał czas przemyśleń. :piekna: siedziała przy kompie, oglądała różne oferty Opli i Fordów, dzwoniła, pytała, liczyła. Ja się nie odzywałem, co będę mieszał… :) W końcu podjęła decyzję - Fiesta. No dobra. Ale są 2 pasujące oferty. Warszawa Płowiecka - czarny, 1,0eb (100 KM), 6MT. Zielona Góra - czerwony, 1,1i (85 KM), 5MT. Czerwony, czerwony !!! Ma być ten czerwony. I już. No tak, se pomyślałem - trza będzie jechać do tej Zielonej Góry… Ale pomyślałem, że może jednak uda mi się przekonać :piekna: że jednak lepszy jest ten nowszy silnik 1,0eb… No ale czerwony… 😕 No ale jeździ się w środku samochodu, gdzie koloru nie widać… Parę dni to mi zajęło. Ale się udało. Pojechaliśmy na Płowiecką, załatwiliśmy finansowanie. Za parę dni odbiór. I już. Muszę powiedzieć - nie było tak źle, jak się tego na początku spodziewałem...

 

I tak oto w mojej rodzinie są już tytułowe cztery Fordy (poniżej wszystkie na zdjęciach), w kolejności od najmniejszego do największego:

1) Ford Fiesta 1,0eb (100 KM), sync edition, 2019, mojej :piekna:

2) Ford Focus 1,6i (105 KM), 2012, mój służbowy

3) Ford C-Max 1,6i (105 KM) 2010, mojego ojca

4) Ford S-Max 2,0eb (240 KM), PS, Titanium S, 2012, mój własny

 

Wybór bardzo fajny, Fiesta jest ładna. Ale tak na przyszłość odnośnie grupy VAG. Ocenianie wnętrz całej grupy VAG po wejściu do Seata jest bardzo nieuprawnione. Ze wszystkich marek w tej grupie jak trafisz przypadkiem do jakiejś średniej lub podstawowej wersji Seata to faktycznie można mieć wrażenie, że przenośny plastikowy kibel toi toi oferuje przyjemniejsze wnętrze. Nijak ma się to od Skody i VW. Dwukrotnie z żoną przymierzaliśmy się do Leona w wynajmie pracowniczym, ale mieliśmy opcje wynająć taką bazową wersję. Nie ma szans, to nie dało się zaakceptować a zaznaczę, że żonie zawsze marzył się Leon i z góry był na pozycji lidera jeżeli chodziło o wybór. I zawsze odpadał jak zobaczyło się wnętrze. Tak więc na przyszłość idź do Skody lub VW i tam się przymierzaj. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ArekMiz napisał:

Dacia była jedna. Ojciec miał Logana 1,4i. Kicha jakich mało. Jak dostał C-Maxa powiedział: "niebo a ziemia"... :)

Śmieje się, ale ja z Galaxego byłem zadowolony, z Grand'a uzytkowo też, jakościowo nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja muszę przyznać, że nasze Fordy są OK. Zresztą jak popatrzę na historię aut w rodzinie, to nie licząc polskich wynalazków (F126p, F125p, 2 x Polonez) to mieliśmy dużo aut na "F". Ja miałem Citroena Xsarę Picasso, potem Scenica II, potem Fordy. Siostra miała P 806, teraz P Rifter.  I nie narzekaliśmy / nie narzekamy. :piekna: miała F Grande Punto i też było OK (poza 3 awariami opisanymi powyżej). Jedynymi autami na "F", które były kiepskie był mój pierwszy własny samochód - CC700 (tam po gwarancji wszystko się piepprzyło) a  :piekna: miała starego przechodzonego Fiata Uno, w którym pod koniec było widać jezdnię przez dziury w podłodze. :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ArekMiz napisał:

wcale nie był taki awaryjny, jak to Fiaty malują. :) Z tego co pamiętam w całej eksploatacji u nas (od 2012, przez 8 lat) były tylko 3 awarie, gdzie musiałem pojechać i ściągać go na lince

To wszystko wyjaśnia. To i z Forda będzie Pan zadowolony.

;]

Nawet fajnie wyglądają i wnętrza OK o prowadzeniu nie wspominając ale przy JP to jak konstrukcje z PRL.

W całym motoryzacyjnym życiu i setkach tysięcy km. w autach japońskich, nigdy nie wracałem na lince czy na lawecie. Nawet dwunastoletnimi trupami z przebiegiem pod 200 tys.

Inna sprawa, że prywatne użytkowanie niejako deprecjonuje ten fakt przez ogromne rozsunięcie w czasie awarii aut na F, więc człowiek tego nawet nie pamięta. Dopiero przy intensywnym użytkowaniu w korpo to wyraźnie wychodzi, kiedy w Fordzie przy każdej wizycie w ASO jest jakaś awaria do zrobienia a w takiej Hondzie nigdy o ile nie ma jakiejś odgórnej akcji serwisowej?

Niech się więc dobrze śmiga na zakrętach! ;)

:ok:   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Joki napisał:

Dopiero przy intensywnym użytkowaniu w korpo to wyraźnie wychodzi, kiedy w Fordzie przy każdej wizycie w ASO jest jakaś awaria do zrobienia

 

Moje 2 przypadki tego nie potwierdzają. S-Max był służbowym autem jednego z dyrektorów w firmie w której pracuję. W 3 lata nabił 140 kkm. Miałem wgląd w historię serwisową. Jedyną awarią była awaria koła zębatego wałka rozrządu (tam jest jakaś hydrauliczna regulacja czy coś). Reszta to zwykła eksploatacja. Podobnie mój obecny służbowy Focus. 8 lat, 180 kkm. Za mojej kadencji jedna awaria - wymiana sondy lambda. Także ten... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w korpo robiły 300 tys. w trzy lata. Osobiście jeździtem Escortem i dwoma generacjami Focus-a.

Swoją drogą jestem pełen podziwu dla iżynierii Forda czy Fiata za te alternatory Denso, które w innych autach są wieczne albo amorki Kayaba, które normalnie jeżdżą minimum 200 tys. a w Escorcie z tyłu trzeba było wymieniać co drugi przegląd. Wtedy robiło się je co 10 czy 15 tys?

A może sekret tkwi w tym, że Japończycy sprytnie zrobili to tak, że buda się zbiodegraduje zanim nastąpi usterka mechaniki?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.04.2020 o 13:03, bielaPL napisał:

Przez najbliższe 10 lat będziesz słyszał, że mógł być czerwony... wiem coś o tym

To na pewno. 

Ale ja już wiem, za jakbym mojej :piekna: kupił wolnossące 1.1 albo coś o zbliżonej "mocy" to musiałbym sam tym jeździć. 

Także 1.0 turbo to dużo lepsza opcja, niezależnie od koloru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem 3 Fordy (Focus, MOndeo, S-max), 4-ego kupiłem teściowej (Fiesta) ;) Powiedziałem sobie że już nigdy więcej bo ileż można jedną marką jeździć i to nie Porsche. Powiem tak: prowadzenie tych aut jest całkiem fajne, zawieszenie też, bezawaryjność wysoko dosyć, tylko eksploatacja mogłaby być tańsza. Ja zawsze wymieniam to co trzeba, bo nie lubię półśrodków. Ma być tip=top w miare możliwości technicznych. Wzieliście nowe auto więc bez problemu powinno być. 
A propo czerwonego: to ja nawet nie ryzykowałem i wziąłem :piekna: czerwonego Swifta :) Właśnie żeby nie było gadania ale mojej to się Audi TT podobało zawsze. Póki co od października nie narzeka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się dało pogodzić kolor i wersję... No były takowe, ale 2020, czyli droższe i 95KM (obcięli moc ze względu na normy euro). No ale jak znam moją  :piekna: to będzie nim jeździć min. te 8 lat, więc potem różnica w roczniku nie będzie miała takiego znaczenia.

A z drugiej strony jakoś nam te Fordy pasują. Do tego stopnia że ja zacząłem myśleć nad zmianą S-Maxa. Tylko się zastanawiam: Kuga czy Edge. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tilok napisał:

 

Edge z silnikiem 3,5 V6 ;]

:)  Szkoda tylko że 99% Edge jest z USA. No ale fajne są... :)

 

10 godzin temu, mati_lecha napisał:

Tak tanio chodzą teraz Grande Punto? Miał klimę, radzę czy po prostu takie są realne ceny?

Był bez klimy, miał tylko przednie szyby el i lusterka el. No i tak jak napisałem, chciałem sprzedać szybko a nie sprzedawać miesiącami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ArekMiz napisał:

A z drugiej strony jakoś nam te Fordy pasują. Do tego stopnia że ja zacząłem myśleć nad zmianą S-Maxa. Tylko się zastanawiam: Kuga czy Edge. :)

Znam rodzinę, w której 2 pokolenia jeżdżą tyko fordami, od conajmniej 20 lat (tyle ich znam) co 3 lata zakup kolejnej nówki z salonu + wymiana najstarszego na młodą używkę.

Nie jest to rodzina @RSSSS.

Ile ja się od nich nasluchalem, że opel to gówno :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Znam rodzinę, w której 2 pokolenia jeżdżą tyko fordami, od conajmniej 20 lat (tyle ich znam) co 3 lata zakup kolejnej nówki z salonu + wymiana najstarszego na młodą używkę.

Nie jest to rodzina @RSSSS.

Ile ja się od nich nasluchalem, że opel to gówno :hehe:

 

Zaskoczę cię, ojciec jeździ wranglerem z 96 roku od 96 roku...:phi:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Znam rodzinę, w której 2 pokolenia jeżdżą tyko fordami, od conajmniej 20 lat (tyle ich znam) co 3 lata zakup kolejnej nówki z salonu + wymiana najstarszego na młodą używkę.

Nie jest to rodzina @RSSSS.

Ile ja się od nich nasluchalem, że opel to gówno :hehe:

 

Ale ja nigdzie nie pisałem, że wybieramy Fordy, bo inne marki to "g". :) Zresztą ojciec po F126p, F125p, 2 x Polonez, a przed Loganem miał przez 12 lat Daewoo Nexię, która jakby nie patrzył była po prostu Oplem Kadetem. I też było OK. Zresztą w rodzinie tak mamy, że o auta się dba. Co się zepsuje, to się od razu naprawia. A, i wymianę oleju robimy  w każdym samochodzie zawsze co 10 kkm, obojętnie co piszą po instrukcjach, serwisach i internetach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.