Jump to content

Nissan opuszcza EU, czyli twoj Nissan w EU nic nie jest wart...


OZI
 Share

Recommended Posts

Reuters: 'Nissan moze opuscic EU'

 

Bloomberg: 'ix-klu-zifff!!! Nee-san sie zmniejsza i koncentruje na US, Asia'

 

7faed65ea2feeee97bd992a584a6e9dd.jpg

 

 

Podobno pismaki juz pisza, 'twoj kupiony Nissan w EU jest warty 0 ojro bo Nissan opuszcza EU'

 

Nie do konca. Wszystko wyda sie 28/5, kiedy Nissan oglosi co ze soba zrobi..

 

Masowe zwolnienia, redukcja 'alokacji' czyli klepanka, czyli zamkniecie fabryk. Barcelona out, France out - tak..

 

 

Koncentracja ma byc na 4 glownych rynkach USDM , JDM, RHD w Asia (OzDM, Thailand, Philippines) i CoronaVirusDM i tyle.

 

 

 

Sa tez pozytywy, caly line up ma byc odswiezony, zeby przecietny wiek modelu mial 2.5 lata na tych 4 glownych rynkach.

 

Reszta, wszystko jest mozliwe, Nissan po prostu walczy o przetrwanie...

 

Ale wbrew temu co niektore pismaki pisza, to po prostu nie znaczy, ze Nissan zniknie z EU , -narazie przynajmniej w 2020...

 

Jesli wierzyc temu co wycieka, plan jest podzielony na 3 letnie okresy.

 

Etap pierwszy to zamkniecie 14 lini produkcyjnych, fabryki z 3 zmianami, przechodza tez na 2, redukcja klepania do ok 5mil sztuk na rok czyli z obecnych 7.7mil to spora redukcja..

 

Koniec masywnego sprzedawania aut do wypozyczalni, koniec 30-40% upustow od sugerowanej ceny detalicznej.. koniec powiekszania % rynku za wszelka cene... koniec Epoki Carlosa, ta nalezy w ogole zapomniec i w ogole nie istniala..

 

W tym dotyczacym EU pozostaja 2 glowne modele Qua-Qua cos tam i Juke. Reszte, przekazanie udzialu Renault.

 

Ilosc dealerow zostanie 'dostosowana' do sprzedazy, czyli bazujac na sprzedazy 2 modeli mozna zalozyc ze 2/3 pojdzie do zamkniecia. Jesli to nie podniesie zysku w EU, to dopiero wtedy nastapi calkowity odwrot z EU. Gdzie te modele beda klepane to tez moze sie zmienic.

 

Sunderland (UK) wydaje sie (narazie) przetrwac, bo jest jedynem miejscem na swiecie gdzie Juke klepia.

 

Qua-qua, produkcja na EU moze zostac skoncentrowana w Fukuoka, (J).

 

A wiec jedynym minusem dla EU na tym etapie jest to, ze moze trzeba bedzie sie przejechac dluzej zeby swojego Nissan na service wstawic.

 

Mozecie pozegnac modele takie jak Micra i co niektorzy sugeruja ... Leaf - bo dublikacja z Renault - Zoe.

 

Imvho leaf na EU zostanie, zeby zmniejszyc ilosc srednich pierdow CO²

 

Zgaduje, ze pozostawiony line up bedzie w pierwszym etapie:

 

Leaf, Qurafack costam, Juke, i tyle. Xtrial stoi pod znakiem zapytania w nowej generacji narazie.

 

Czyli jak zawsze tytul wedle zasad pismakow krzykliwy, a nie tak wiele sie zmieni, bo jakos nie widzialem takiej ilosci Navara i Patrol na EU ulicach...ot ma byc taniej klepane, mniej, sprzedawane drozej i oczywiscie to dla dobra 'dbania o naszych EU klientow'

 

Moze byc dobry czas kupic jakies resztki, niedobitki z placu Nissan ..np Micra... albo wkrotce osierocone Navara...

 

5d5769ff4c342360b46004162b969f06.jpg

 

Calosc wyjdzie z worka za pare tygodni... napiecia zero... bo EU chyba bez Nissan przetrwa...

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Z punktu widzenia EU marka zupelnie nieistotna, chociaz zawsze lepiej jak konkurencja iest mniejsza niz wieksza. Za to widac ostatnio znaczne ozywienie w Renault.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, bergerac napisał:

Z punktu widzenia EU marka zupelnie nieistotna, chociaz zawsze lepiej jak konkurencja iest mniejsza niz wieksza. Za to widac ostatnio znaczne ozywienie w Renault.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nissan , Honda ...kto następny?

 

Kia ? Tez po latach szybkiego rozwoju w UE widzę znaczne zwolnienie  tej marki .

Link to comment
Share on other sites

Z punktu widzenia EU marka zupelnie nieistotna, chociaz zawsze lepiej jak konkurencja iest mniejsza niz wieksza. Za to widac ostatnio znaczne ozywienie w Renault.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mysle, nie znam się... ze płaczu w EU nie będzie.

Może być ból tych od masturbacji EV jak Liść zwiędnie i zdechnie.

Nissan jest w takich kłopotach, ze po prostu nie wiadomo czy w ogóle przetrwa... najprawdopodobniej tak, ale to przy dobrej pomocy podatnika w J.

Polityczny klimat ku temu jest.

Z tym, ze Nissan twierdzi ze ma się stać cytuje ‚tania alternatywa i wysoka Q dla naszych klientow’ papką PR off.

Ale ciekawy właśnie będzie Leaf w EU.

Dlaczego? Dlatego, ze Nissan ma się skupić na tych 2 SUV w EU, Juke bo nie ma alternatywy w Renault , a QuaQua bo się dobrze sprzedaje.

Dalej Nissan jasno twierdzi, ze wszędzie tam gdzie się pokrywa z Renault, to Renault ma być od EU a nie oni.

Wiec, EV z Zoe ma być Renault a nie Liść z Nissan.

Ja myśle, ze Liść musi w EU przetrwać,

Jesli NIE przetrwa to jest po prostu potwierdzenie, ze Nissan chce sobie tylko Juke zamortyzować, i ucieknie za dwa - trzy lata z EU... a wtedy jak EU klient będzie mądry to kopnie Nissan w tyłeczek wcześniej i sam ucieknie od marki wcześniej..

Zobaczymy T - jakieś 22 dni do mordowania fabryk ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bergerac napisał:

Z punktu widzenia EU marka zupelnie nieistotna, chociaz zawsze lepiej jak konkurencja iest mniejsza niz wieksza. Za to widac ostatnio znaczne ozywienie w Renault.

Dodatkowo jak sie porówna utratę wartości  np  4 letniego Kaszkaja vs Kadjara to wyjdzie ze nissach jest dla wyjatkowych koneserów...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nissan , Honda ...kto następny?
 
Kia ? Tez po latach szybkiego rozwoju w UE widzę znaczne zwolnienie  tej marki .

Kia, Korea to inna gra. To trzeba zrozumieć, w Korea idzie mniej więcej tak.

Kupa luda, mało ziemi, konkurencja ogromna - co widzę po moich przyjaciołach z KOR pochodzenia. Ergo albo się wypijesz, albo po prostu jesteś nikim.

I podejście do business jest mniej więcej takie same, czyli nie widzę jak by Kia miała EU opuścić - raczej to co robią, lokalny design, lokalne klepanie, byle tylko w rynek wskoczyć.... EU na tym zyska i EU klient tez...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Bo w Europie przetrwa grupa VAG, Francuzy, Ford i Toyota plus europejskie premiumy

Ale ja to widzę ciut inaczej, jeśli konkurencja jest mniejsza, to taki klepacz VAG może sobie policzyć więcej, bo albo kupisz Sita, albo Kurę, albo Adolfa, a wszystko to jednej skarbonki pójdzie....

A takto zawsze lepiej mieć alternatywę, żeby , nie trzeba z niej korzystać ale dobrze mieć.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, delco napisał:

Dodatkowo jak sie porówna utratę wartości  np  4 letniego Kaszkaja vs Kadjara to wyjdzie ze nissach jest dla wyjatkowych koneserów...

 

Tzn? Akurat QQ to naprawde dobrze trzymaja ceny :ok:

A Kadjar to w zasadzie nie wystepuje w przyrodzie, bo prawie nikt tego nie kupuje...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Tzn? Akurat QQ to naprawde dobrze trzymaja ceny :ok:

A Kadjar to w zasadzie nie wystepuje w przyrodzie, bo prawie nikt tego nie kupuje...

Szczegółów nie pamiętam - porównywałem rok temu cenę 130 KM beznynowego QQ - 3 lata od rejestracji 4 lat od wyprodukowania (sprzedaż w bliskiej rodzinie) i wg komisów/otomoto i eurotaksu był w takiej samej cenie jak Kadjar... - z tym że qq wyjsciowo kosztował 10 tys wiecej...- stad moje przeswiadczenie o wiekszej utracie wartości...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, bergerac napisał:

Z punktu widzenia EU marka zupelnie nieistotna, chociaz zawsze lepiej jak konkurencja iest mniejsza niz wieksza. Za to widac ostatnio znaczne ozywienie w Renault.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Quashqai to trzeci najlepiej sprzedajacy sie SUV w Europie w 2019 roku. Gorzej ze reszta ich aut juz tak nie idzie.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, delco napisał:

Szczegółów nie pamiętam - porównywałem rok temu cenę 130 KM beznynowego QQ - 3 lata od rejestracji 4 lat od wyprodukowania (sprzedaż w bliskiej rodzinie) i wg komisów/otomoto i eurotaksu był w takiej samej cenie jak Kadjar... - z tym że qq wyjsciowo kosztował 10 tys wiecej...- stad moje przeswiadczenie o wiekszej utracie wartości...

QQ jest po prostu duzo na rynku wiec moga miec nizsza cene. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, OZI napisał:


Kia, Korea to inna gra. To trzeba zrozumieć, w Korea idzie mniej więcej tak.

Kupa luda, mało ziemi, konkurencja ogromna - co widzę po moich przyjaciołach z KOR emoji2406.pngemoji2406.pngpochodzenia. Ergo albo się wypijesz, albo po prostu jesteś nikim.

I podejście do business jest mniej więcej takie same, czyli nie widzę jak by Kia miała EU opuścić - raczej to co robią, lokalny design, lokalne klepanie, byle tylko w rynek wskoczyć.... emoji1099.png EU na tym zyska i EU klient tez...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Obserwuje  marke od 2009 roku wiec z mojej perspektywy wygląda to troche inaczej .

 

Po 2009 duży progres , od kilku lat regres który się pogłębia. 

 

Małe Kia picanto nikt tego nie kupiuje bo w tej cenie masz grube vw 

 

Średnie Ceed , był szał kiedys na ten model ..obecnie sprzedaż kuleje bo w tej cenie masz grupę vw

 

Klasa wyższa Optima , out z Europy

 

Klasa sport , Stinger sprzedaż sladowa ... ale to też winna kia , ten model ma sporo fuckupów :(

 

Suvy 

Stonic się sprzedaje dużo tego widać

Sportage też sie sprzedaje ale to już stary model .

Xceed,  sprzedaż sladowa bo co to jest ani suv Ani ceed. 

Sorrento , to będzie chyba klapa , wycofali 2.0 i bedzie tylko 2.2 A wtedy akcyza wyzsza i w cenie kia będzie bmw x5 ... wybór chyba jasny.

 

Więc ten teges ....

Link to comment
Share on other sites

Teraz, delco napisał:

Bardzo prawdopodobne że masz racje, dodatkowo nowe kosztowały wiecej od Kadjara...

Mozliwe, ale 2 lata temu gdy kupowalismy mojej kobiecie QQ ten byl duzo tanszy od Kadjara z podobnym wyposazeniem. Inna kwestia ze wlasnie wcodzil lift w QQ a my wzielismy starsza bude.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, OZI napisał:

Reszte, przekazanie udzialu Renault.

 

To tak nie działa. Ze niby klient Nissana pojdzie do Renault bo to niby ta sama grupa? no nie 😄 

Mimo tego, ze to w wielu aspektach te same auta, to Nissan jedzie jednak na legendzie japonskiej niezawodnosci. A z Francuzami to wiadomo jaka jest opinia :) 

 

32 minuty temu, OZI napisał:

Może być ból tych od masturbacji EV jak Liść zwiędnie i zdechnie.

 

Leaf, przynajmniej globalnie traci rynek. Faktycznie 2018 mial rekordowy, ale w 2019 miał 20% spadku. Jako jedyne auto w pierwszej 10ce EV's na swiecie miał spadek sprzedazy YoY

 

32 minuty temu, OZI napisał:

Juke bo nie ma alternatywy w Renault

 

a captur?

Po tym jak z juka znikł 1.6DIG-T to chyba juz sie nie wyroznia mozliwoscia kupienia miniSUVa z blisko 200KM pod maska. Co wiecej. Teraz juke ma 1.2 do wyboru, a captur 4 benzyny i 2 sadzomioty. Najmocniejsza benzyna 155KM

Edited by Filipfm
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Marcin79 napisał:

Klasa sport , Stinger sprzedaż sladowa ... ale to też winna kia , ten model ma sporo fuckupów :(

 

 

Rozwazalem, w sumie nadal rozwazam temat, znajomy jezdzi i sobie chwali - cos podpowiesz o tych fuckupach?

Link to comment
Share on other sites

Dwa razy podchodzilem do zakupu Nissana i dwa razy rezygnowalem. Powod ograniczona ilosc wersji silnikowych oraz dziwnie skompletowane wersje wyposazenia. Co do nanjnowszych modeli... duzo ladniejszy Juke ma tylko jeden silnik vs Captur. Kysz Kysz calkiem fajne auto ale patrzac na pierwsza generacje to wystrzelili w kosmos z cenami. Mikra jest na prawde fajna ale znow konkurencja lepsza.  Pulsar byl genialny duzy w srodku ale znow 1.6t 200KM a osiagi jakies takie kiepskie.

 

Na dodatek jak wsiada sie do Nissana to widac, ze multimedia jakies takie nijakie. 

 

W EU nie beda plakac sprzedaje sie tylko kysz kysz i Juke ale troche szkoda. To zarzadzanie chyba im nie idzie pieknie zaorali Infiniti.

Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, delco napisał:

Dodatkowo jak sie porówna utratę wartości  np  4 letniego Kaszkaja vs Kadjara to wyjdzie ze nissach jest dla wyjatkowych koneserów...

 

ale kaszkaj cenę trzymał dobrze, jak chciałem 4lata temu kupić QQ 1gen po lifcie, to w podobnej cenie było X3

kaszkaj był początkowo fajnym autem, był czymś nowym - podniesiony kompakt i stosunkowo tanim 

niestety potem ceny 2gen poszybowały w górę, ale podstawowa wersja nadal ws do tego co oferowała była atrakcyjna

zresztą widać to na ulicach

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Filipfm napisał:

 

Rozwazalem, w sumie nadal rozwazam temat, znajomy jezdzi i sobie chwali - cos podpowiesz o tych fuckupach?

Najważniejszy to w 2.0 wadliwy gpf.

Komputer nie jest w stanie samoczynnie wyłączyć wypalania przez co stinger w mieście pali 14 litrów przy normalnie jeździe. Trzeba jechać do Aso aby wyłączyli wypalanie a niektore Aso robia to gratis a inne za 200 albo 300 PLN.

 

Importer przyznał sie bo błędu ale latki na program nie ma od 2018 roku.. więc troche lipa.

 

AsO na początku mówilo ze stinger tyle pali bo się nie nadaje do miasta ... śmieszne co nie ? :)

 

Plus jeszcze ze stinger nie ma homologacji na belki dachowe .

 

Jest jeszcze kilka innych problemów z 2.0.

 

 

GT jest chyba mniej problematyczne.. no ale cena , spalanie oraz duże koszty serwisu..... tylko to już kwestia ile $ chce się na auto wydawać .... z drugiej strony gT ma naprawde fajne osiągi w ten cenie... to okazja .

Link to comment
Share on other sites

@OZI prośba: nie zniżaj poziomu tego forum do Onetu itp. Tytuł posta: "Nissan opuszcza EU", a pierwsze zdanie "Reuters: 'Nissan moze opuscic EU'" Liczysz na klikalność szukając chwytliwego tematu? To chyba nie ten adres... :hmm:

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, Marcin79 napisał:

Najważniejszy to w 2.0 wadliwy gpf.

Komputer nie jest w stanie samoczynnie wyłączyć wypalania przez co stinger w mieście pali 14 litrów przy normalnie jeździe. Trzeba jechać do Aso aby wyłączyli wypalanie a niektore Aso robia to gratis a inne za 200 albo 300 PLN.

 

Importer przyznał sie bo błędu ale latki na program nie ma od 2018 roku.. więc troche lipa.

 

AsO na początku mówilo ze stinger tyle pali bo się nie nadaje do miasta ... śmieszne co nie ? :)

 

Plus jeszcze ze stinger nie ma homologacji na belki dachowe .

 

Jest jeszcze kilka innych problemów z 2.0.

 

 

GT jest chyba mniej problematyczne.. no ale cena , spalanie oraz duże koszty serwisu..... tylko to już kwestia ile $ chce się na auto wydawać .... z drugiej strony gT ma naprawde fajne osiągi w ten cenie... to okazja .

 

U mnie na radarze jest 2.0 GT line- szkoda, ze w EU nie ma 4x4, ale wersji ze stanów nie chce. GT kusi, ale jednak korona-ceny paliw nie beda trwac wiecznie 😄 z jednej strony jezdze nieduzo wiec to nie tak, ze przepale cysterne paliwa miesiecznie, ale jednak mam to z tyłu głowy 😄 

 

Znajomy ma ztcp 2019 i w Trojmiescie pali mi w okolicy 10 litrow, a ostatnio wrzucil fotke ze srednia 5.8 :totalszok: bo korona mocno wplnela na ruch w miescie. 

 

A co do dachu - widac, ze na innych rynkach Kia sprzedaje bagaznik - to oryginalne akcesorium znalezione na szybko na stronie Kia u OZIego :) Moze jest problem przy szklanym dachu :nie_wiem:

Roof%20Rack%20Set_HRC.jpg

 

Edited by Filipfm
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Obserwuje  marke od 2009 roku wiec z mojej perspektywy wygląda to troche inaczej .
 
Po 2009 duży progres , od kilku lat regres który się pogłębia. 
 
Małe Kia picanto nikt tego nie kupiuje bo w tej cenie masz grube vw 
 
Średnie Ceed , był szał kiedys na ten model ..obecnie sprzedaż kuleje bo w tej cenie masz grupę vw
 
Klasa wyższa Optima , out z Europy
 
Klasa sport , Stinger sprzedaż sladowa ... ale to też winna kia , ten model ma sporo fuckupów
 
Suvy 
Stonic się sprzedaje dużo tego widać
Sportage też sie sprzedaje ale to już stary model .
Xceed,  sprzedaż sladowa bo co to jest ani suv Ani ceed. 
Sorrento , to będzie chyba klapa , wycofali 2.0 i bedzie tylko 2.2 A wtedy akcyza wyzsza i w cenie kia będzie bmw x5 ... wybór chyba jasny.
 
Więc ten teges ....

Ciekawa perspektywa , ale ja wiem jedno, ze oni się tak łatwo nie poddają, ale z drugiej strony CoVId napisał na nowo reguły business klepania aut, ale wiem, ze oni się tak łatwo nie poddadzą.

Dwa jak popatrzysz na $$$ to Kia nie jest Nissan, wręcz przeciwnie. Totalnie odwrotnie.

Ja jestem nie mal pewny ze Honda w EU zdechnie, ba na wielu rynkach może zdechnąć...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Najważniejszy to w 2.0 wadliwy gpf.
Komputer nie jest w stanie samoczynnie wyłączyć wypalania przez co stinger w mieście pali 14 litrów przy normalnie jeździe. Trzeba jechać do Aso aby wyłączyli wypalanie a niektore Aso robia to gratis a inne za 200 albo 300 PLN.
 
Importer przyznał sie bo błędu ale latki na program nie ma od 2018 roku.. więc troche lipa.
 
AsO na początku mówilo ze stinger tyle pali bo się nie nadaje do miasta ... śmieszne co nie ?
 
Plus jeszcze ze stinger nie ma homologacji na belki dachowe .
 
Jest jeszcze kilka innych problemów z 2.0.
 
 
GT jest chyba mniej problematyczne.. no ale cena , spalanie oraz duże koszty serwisu..... tylko to już kwestia ile $ chce się na auto wydawać .... z drugiej strony gT ma naprawde fajne osiągi w ten cenie... to okazja .

Uff, czyli to wersja na EU zepsuta , bo czytam forum Kija Stinga i nikt właściwie żadnych usterek (większych ) nie zgłasza. Wręcz przeciwnie, dużo ludzi się np z BMW przesiadło.

Dodoatkowo czytam forum QLD Police gdzie katują je, i znow jeden z lepiej trzymających się aut, największe problemy jakie maja to ze ktoś tył zarzyga/zazyga (???) i się złe czyści ...


212b64d55f45af6fa50f29b57bd9f585.jpg


Ale de facto u mnie nikt poza GT nie kupuje, 2.0l na placu stoi u mojego dealer-a chyba z półtora roku, mieli na aukcje wrzucić, i obciąć straty, ale w końcu poszło do jeżdżenia na Service .

cebbff228831bc6449132530b7226581.jpg


Szkoda ze następnej generacji już nie będzie....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Filipfm napisał:

 

U mnie na radarze jest 2.0 GT line- szkoda, ze w EU nie ma 4x4, ale wersji ze stanów nie chce. GT kusi, ale jednak korona-ceny paliw nie beda trwac wiecznie 😄 z jednej strony jezdze nieduzo wiec to nie tak, ze przepale cysterne paliwa miesiecznie, ale jednak mam to z tyłu głowy 😄 

 

Znajomy ma ztcp 2019 i w Trojmiescie pali mi w okolicy 10 litrow, a ostatnio wrzucil fotke ze srednia 5.8 :totalszok: bo korona mocno wplnela na ruch w miescie. 

 

A co do dachu - widac, ze na innych rynkach Kia sprzedaje bagaznik - to oryginalne akcesorium znalezione na szybko na stronie Kia u OZIego :) Moze jest problem przy szklanym dachu :nie_wiem:

Roof%20Rack%20Set_HRC.jpg

 

Na innych rynkach sa dostępne belki i to nie jest problem aby kupić.... tylko stinger w Polsce nie ma homologacji na belki dachowe .

 

Niby Pikuś

Ale jedziesz z rowerami albo nartami Boomm i problem z ubezpieczycielem  z oc i ac.

 

Gt ma jakiś problem z tylną osią,  tarcze czy klocki się nie równomiernie ścinaja , koszt wymiany kilka tyś a zamienników brak .

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, OZI napisał:


Uff, czyli to wersja na EU zepsuta emoji6.png, bo czytam forum Kija Stinga i nikt właściwie żadnych usterek (większych ) nie zgłasza. Wręcz przeciwnie, dużo ludzi się np z BMW przesiadło.

Dodoatkowo czytam forum QLD Police gdzie katują je, i znow jeden z lepiej trzymających się aut, największe problemy jakie maja to ze ktoś tył zarzyga/zazyga (???) i się złe czyści emoji90.pngemoji38.png...


212b64d55f45af6fa50f29b57bd9f585.jpg


Ale de facto u mnie nikt poza GT nie kupuje, 2.0l na placu stoi u mojego dealer-a chyba z półtora roku, mieli na aukcje wrzucić, i obciąć straty, ale w końcu poszło do jeżdżenia na Service .

cebbff228831bc6449132530b7226581.jpg


Szkoda ze następnej generacji już nie będzie....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stingera w eu popsuł gpf

 

Na serwis u Ciebie poszło 2.0 wersja L , w Europie tą wersja zamiast ledow ma zwykłe żarówki 

:)

Edited by Marcin79
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

[mention=129025]OZI[/mention] prośba: nie zniżaj poziomu tego forum do Onetu itp. Tytuł posta: "Nissan opuszcza EU", a pierwsze zdanie "Reuters: 'Nissan moze opuscic EU'" Liczysz na klikalność szukając chwytliwego tematu? To chyba nie ten adres... :hmm:

Nie wiem co to onet, ale totalnie nie oto chodzi, pismaki wszędzie piszą ze Nissan już odpłynął z EU, a jakby troche faktów sprawdzili, to nie trudne pogrzebać w innych agencjach, i troche raportu finansowego na śniadanie przetrawić , to wyszłoby ze nie jest to prawda, i tyle.

Tytuł odzwierciedla media i panikę ... wiec tak Nissan odejdzie z EU, tylko jeszcze nie teraz, i jak mu się nie doda $$$, co jest całkowicie możliwe ze zajmie ...2 lata ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Stingera w eu popsuł gpf

Wow, stinger ma GDF w EU? Coś nowego się nauczyłem, myślałem, ze jako model debiutujący przed nie musi.

Czyli wszystko ma teraz GDF?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Marcin79 napisał:

Kia ? Tez po latach szybkiego rozwoju w UE widzę znaczne zwolnienie  tej marki .

Kia i Hyundai akurat mają szansę się rozwinąć. Oczywiście blokuje ich moim zdaniem niski udział w rynku flotowym. Na dzisiaj zupełnie się nie liczą te marki we flotach.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Marcin79 napisał:

Na innych rynkach sa dostępne belki i to nie jest problem aby kupić.... tylko stinger w Polsce nie ma homologacji na belki dachowe .

 

Niby Pikuś

Ale jedziesz z rowerami albo nartami Boomm i problem z ubezpieczycielem  z oc i ac.

 

Gt ma jakiś problem z tylną osią,  tarcze czy klocki się nie równomiernie ścinaja , koszt wymiany kilka tyś a zamienników brak .

 

 

 

i Kia homologowała Stingera specjalnie na Polskę? Rozumiem, ze europejska homologacja. Faktyczne kia.de w kateogorii transport pokazuje hak i bagaznik na hak. Dziwna sprawa

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Filipfm napisał:

 

i Kia homologowała Stingera specjalnie na Polskę? Rozumiem, ze europejska homologacja. Faktyczne kia.de w kateogorii transport pokazuje hak i bagaznik na hak. Dziwna sprawa

 

W Polsce w Aso nie kupisz belek .

Tylko montaż haka jest przewidziana .

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, OZI napisał:


Wow, stinger ma GDF w EU? Coś nowego się nauczyłem, myślałem, ze jako model debiutujący przed nie musi.

Czyli wszystko ma teraz GDF?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Debiut 2017 bez gpf

Od  początku 2018 albo 19.... wszystkie Stingery maja już gpf....

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, bergerac napisał:

Kia i Hyundai akurat mają szansę się rozwinąć. Oczywiście blokuje ich moim zdaniem niski udział w rynku flotowym. Na dzisiaj zupełnie się nie liczą te marki we flotach.

Ja uważam inaczej .

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

A Kadjar to w zasadzie nie wystepuje w przyrodzie, bo prawie nikt tego nie kupuje...

 

Hmm akurat u mnie Kadjarów jeździ sporo, jak się przejdę po osiedlu to na bank kilka zaparkowanych znajdę :ok:

 

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

A Kadjar to w zasadzie nie wystepuje w przyrodzie, bo prawie nikt tego nie kupuje...

 

W PL moze i nie, ale w EU sprzedaz ma wyzsza niz dajmy na to Ceed czy Leon 👍.

Link to comment
Share on other sites

Co ciekawe u mnie jezdzi dosyc duzo X-trail.

U mnie jest to w sumie najtanszy normalny SUV, wlasnie patrze i jest 4x4 1.7 dCi (150koni) za 33k chf z ok wyposazeniem, tj. 19 cali kola, dach panorama, automat skora, navi, swiatla LED, kamery 360 itp

1.3 turbo benzyna w sumie takie samo siano i wyposazenie (to sa werjs eTEKNA)

 

dla porownania Hyundai Santafe najtanszy jest za ok 39k z 2.2 dieslem / 200 koni ale jakims biednym wyposazeniu (Origo) - z reszta u mnie w SantaFe jest tylko diesel wiec porazka

Koleos od 36k w gore (wersja Intens

 

Ogolnie, ubedzie taniego SUVa dosyc u mnie popularnego jesli sie faktycznie Nissan wycofa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Co ciekawe u mnie jezdzi dosyc duzo X-trail.
U mnie jest to w sumie najtanszy normalny SUV, wlasnie patrze i jest 4x4 1.7 dCi (150koni) za 33k chf z ok wyposazeniem, tj. 19 cali kola, dach panorama, automat skora, navi, swiatla LED, kamery 360 itp
1.3 turbo benzyna w sumie takie samo siano i wyposazenie (to sa werjs eTEKNA)
 
dla porownania Hyundai Santafe najtanszy jest za ok 39k z 2.2 dieslem / 200 koni ale jakims biednym wyposazeniu (Origo) - z reszta u mnie w SantaFe jest tylko diesel wiec porazka
Koleos od 36k w gore (wersja Intens
 
Ogolnie, ubedzie taniego SUVa dosyc u mnie popularnego jesli sie faktycznie Nissan wycofa.
 
 
Ten 1.7l Diesel to Renault? Musi byc tylko EU sinik bo o takim nawet nie slyszalem...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, OZI napisał:

Ten 1.7l Diesel to Renault? Musi byc tylko EU sinik bo o takim nawet nie slyszalem...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 

Nie wiem co to jest... w wikipedii nie ma o nim slowa. Ogolnie wczesniej byl 2.0 dCi a teraz maja 1.7 w ofercie (w Polsce tez jest w ofercie):

 

image.png.12a682e830e76f669834d2fdc3a3a5cf.png

Nie kojarze zeby jakies Renault mialo 1.7 dCi z drugiej strony (choc nie jestem znawca Renault)

 

 

EDIT: Niemiecka wikiepedia ma ten motor w spisie, jest zamiast 1.6dci i 2.0 od 01.2019

 

EDIT2: Wyglada ze to nowy silnik od Renault: https://francuskie.pl/nowe-silniki-renault-blue-dci/

Edited by jaceq
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, OZI napisał:

Ten 1.7l Diesel to Renault? Musi byc tylko EU sinik bo o takim nawet nie slyszalem...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 

 

Si. Ewolucja 1.6

 

Cytuj

Mimo ery downsizingu, Renault dopasowując swojego diesla 1.6 (R9N) do nowych norm WLTP, powiększyło nieznacznie jego pojemność – teraz mamy odmianę 1.7 dCi (R9M). Zmiany to np. pojawienie się układu oczyszczania spalin AdBlue, nowy diesel korzysta (przynajmniej na razie) z jednej turbiny, poprzednik w mocniejszych wersjach miał dwie sprężarki. 

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.05.2020 o 08:39, Filipfm napisał:

 

Leaf, przynajmniej globalnie traci rynek. Faktycznie 2018 mial rekordowy, ale w 2019 miał 20% spadku. Jako jedyne auto w pierwszej 10ce EV's na swiecie miał spadek sprzedazy YoY

Leaf technologicznie to jest 2011 rok, wiec to się musi w końcu przestać sprzedawać. I tak cud, że ktoś to teraz kupuje, ale chwilowo brak jeszcze alternatyw konkretnych. 

Edited by mrBEAN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.