Skocz do zawartości

Przegląd po 70 tys.


amazaque

Rekomendowane odpowiedzi

Z Ceedem coś trzeba było w końcu zrobić, bo od nowości nie ruszany i mimo że jeździ to jednak na kilka lat musi zostać. Siedem lat i prawie 70 tys, km. Wstawiłem do warsztatu tak zwanego "samochodowego" ale nie "zenek w stodole". Żona mnie wygoniła spać na dole w salonie, a ja ją następnym razem do ASO KIA na przegląd. Jest aż tak źle? 

 

Przechwytywanie.PNG

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, czachabrava napisał:

Normalne ceny, u mnie za 30zl nikt nie chce juz wymieniac oleju w aucie. Gdzie te czasy, ze do oleju wymiana byla gratis...

No ceny oleju spadły. Jak ze 20 lat temu wymieniłem to też po ok 150pln/4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, czachabrava napisał:

Normalne ceny, u mnie za 30zl nikt nie chce juz wymieniac oleju w aucie. Gdzie te czasy, ze do oleju wymiana byla gratis...

 

Poszli po rozum do głowy w końcu, wszystko drożeje to dlaczego mechanik ma robić za miskę ryżu. Do tego dochodzi utylizacja oleju , koszty prowadzenia działalności i itp. Robię po godzinach hobbystycznie z autami, trzeba mieć łeb na karku i wiedzę. Nie mówię ze akurat ja mam:] Każde auto ma różnice w budowie, biorąc pod uwagę od konstrukcji każdego podzespołu ze strony mechanicznej po układy sterowania pracą silnika i innych systemów. To nie jest murarka, czy piekarnia gdzie jak już nabędziesz ściśle określoną wiedzę to możesz na niej "jechać" kilka lat. Wśród znajomych co prowadzą własne biznesy to jest tak jak się z nim zgadasz,  to mówi "ale drogo tamten to tyle liczy i tyle za XX usługę" i itp a sam kroi klienta jak za zboże, niestety nie widzimy często "własnego podwórka".

Edytowane przez steyr
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amazaque napisał:

Jest aż tak źle? 

Nie skumałem, ten paragon jest od "nieZenka" czy ASO?

 Jest dobrze albo rewelacyjnie.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ZUBERTO napisał:

Nie skumałem, ten paragon jest od "nieZenka" czy ASO?

 Jest dobrze albo rewelacyjnie.

 

Gdyby to było ASO to by pewnie zapłacił bliżej 3kzł ;]

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KYRTAP napisał:

W Ceed wymiana końcówki drążka przy 70 tysiącach? Mam Rio i nic nie wymieniłem z tych rzeczy a przebieg ponad 120 tysięcy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

To wszystko przez to, że olej dopiero po 7miu latach wymieniony ;] inaczej wytrzymałby do 120kkm ;) . 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KYRTAP napisał:

W Ceed wymiana końcówki drążka przy 70 tysiącach? Mam Rio i nic nie wymieniłem z tych rzeczy a przebieg ponad 120 tysięcy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Moze gumka ochronna ze starości się rozlazła i wtedy końcówka leci:)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Ceedem coś trzeba było w końcu zrobić, bo od nowości nie ruszany i mimo że jeździ to jednak na kilka lat musi zostać. Siedem lat i prawie 70 tys, km. Wstawiłem do warsztatu tak zwanego "samochodowego" ale nie "zenek w stodole". Żona mnie wygoniła spać na dole w salonie, a ja ją następnym razem do ASO KIA na przegląd. Jest aż tak źle? 
 
Przechwytywanie.PNG.9d8d285e6d6afd20b50b858aa6def804.PNG
Jak brakuje ci argumentów w rozmowie z żoną to powiedz jej, że w ASO Opla za świece wołają ok 240zl i wymiana 80 zł. Tak więc jesteś oszczędny. :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

Jak brakuje ci argumentów w rozmowie z żoną to powiedz jej, że w ASO Opla za świece wołają ok 240zl i wymiana 80 zł. Tak więc jesteś oszczędny. :)

 

Po rabatach zaplacilem chyba 270PLN za swiece z wymiana w ASO, a za 3 przeglad po 60kkm (wlasnie ze swiecami) 1030 PLN...

Akurat to co jak co ale ceny w ASO Opla sa naprawde bardzo rozsadne :ok:

PS. te swiece w internecie kosztuja po 45-50PLN/szt/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, amazaque napisał:

Z Ceedem coś trzeba było w końcu zrobić, bo od nowości nie ruszany i mimo że jeździ to jednak na kilka lat musi zostać. Siedem lat i prawie 70 tys, km. Wstawiłem do warsztatu tak zwanego "samochodowego" ale nie "zenek w stodole". Żona mnie wygoniła spać na dole w salonie, a ja ją następnym razem do ASO KIA na przegląd. Jest aż tak źle? 

 

Przechwytywanie.PNG

 

Wszystko można było zrobić samemu przy bronku w 2h i ustawić zbieżność za 100zł. ;]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, steyr napisał:

 

Poszli po rozum do głowy w końcu, wszystko drożeje to dlaczego mechanik ma robić za miskę ryżu. Do tego dochodzi utylizacja oleju , koszty prowadzenia działalności i itp. Robię po godzinach hobbystycznie z autami, trzeba mieć łeb na karku i wiedzę. Nie mówię ze akurat ja mam:] Każde auto ma różnice w budowie, biorąc pod uwagę od konstrukcji każdego podzespołu ze strony mechanicznej po układy sterowania pracą silnika i innych systemów. To nie jest murarka, czy piekarnia gdzie jak już nabędziesz ściśle określoną wiedzę to możesz na niej "jechać" kilka lat. Wśród znajomych co prowadzą własne biznesy to jest tak jak się z nim zgadasz,  to mówi "ale drogo tamten to tyle liczy i tyle za XX usługę" i itp a sam kroi klienta jak za zboże, niestety nie widzimy często "własnego podwórka".

 

To co jest na paragonie to średnio rozgarnięty licealista ogarnie więc to bardzo specjalistyczna wiedza ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, steyr napisał:

 

Podobno, a geometrię ogarnie  "na patyki" bez problemu.

 

Napisałem geometria 100 i po temacie. Zresztą prawda jest taka że 99% warsztatów i tak nie zrobi geometrii po wymianie końcówki a jak się sprytnie zrobi to spora szansa że nie będzie trzeba ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Chciałbyś u mnie spróbować wymienić świece?  ;]

 

Subaru to nie jest normalne auto ;] i sam wiesz ile tam byś zapłacił za te świece w warsztacie ;]

Edytowane przez koNik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, koNik napisał:

 

Napisałem geometria 100 i po temacie. Zresztą prawda jest taka że 99% warsztatów i tak nie zrobi geometrii po wymianie końcówki a jak się sprytnie zrobi to spora szansa że nie będzie trzeba ;]

 

Racja, z drugiej strony kontrola zbieżności po wymianie końcówek to sama przyjemność a i okazja do dodatkowej usługi za $.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, koNik napisał:

 

Subaru to nie jest normalne auto ;] i sam wiesz ile tam byś zapłacił za te świece w warsztacie ;]

Przesadzasz ;]

Świece 240 zł raz na 120 kkm. W któryś Fiacie dawało się po dwie takie na cylinder i wymieniało co 30 kkm  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Przesadzasz ;]

Świece 240 zł raz na 120 kkm. W któryś Fiacie dawało się po dwie takie na cylinder i wymieniało co 30 kkm  ;]

 

A z dostępem nie ma problemu?

 

2 świece na cylinder to kojarze AR i silniki z serii TS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, steyr napisał:

 

A z dostępem nie ma problemu?

 

 

Dwie bez problemu, trzecia z dużym problemem, czwartej 99 % ludzi nie wyciągnie. Dlatego robi się to co 120 kkm podnosząc silnik. Robi się też wtedy kontrolę zaworów. Podniesienie silnika nie jest tu jakieś specjalnie problematycznie natomiast na parkingu raczej się tego nie da zrobić :)

 

Co do Fiata to któryś z kolegów to opisywał. I to był na pewno Fiat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Po rabatach zaplacilem chyba 270PLN za swiece z wymiana w ASO, a za 3 przeglad po 60kkm (wlasnie ze swiecami) 1030 PLN...

Akurat to co jak co ale ceny w ASO Opla sa naprawde bardzo rozsadne :ok:

PS. te swiece w internecie kosztuja po 45-50PLN/szt/

 

A kiedy robiłeś ten przegląd? Coś świeżego? Pytam, bo wymieniałem świece równo rok temu i wtedy skasowali mnie za całość 250 zł. A aktualnie 320 zł. Zresztą z wymianą oleju też już podciągnęli promocje. Jeszcze w 2017 wymiana z olejem i filtrem to był koszt 199zł, potem 229 zł a ostatnio promocję nazwali za 299zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

 

A kiedy robiłeś ten przegląd? Coś świeżego? Pytam, bo wymieniałem świece równo rok temu i wtedy skasowali mnie za całość 250 zł. A aktualnie 320 zł. Zresztą z wymianą oleju też już podciągnęli promocje. Jeszcze w 2017 wymiana z olejem i filtrem to był koszt 199zł, potem 229 zł a ostatnio promocję nazwali za 299zł. 

 

Dokladnie to 7 marca 2020 robilem.  Cena bazowa to chyba wlasnie 320, ale przy okazji przegladu dali jesli dobrze pamietam 20% rabatu na robocizne i 15% na czesci.

Mysialbym sprawdzic dokladnie w kwitach. W sumie przez 3 lata za przeglady w ASO zostawilem niewiele ponad 2kPLN, wiec jak dla mnie to bardzo OK.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Dokladnie to 7 marca 2020 robilem.  Cena bazowa to chyba wlasnie 320, ale przy okazji przegladu dali jesli dobrze pamietam 20% rabatu na robocizne i 15% na czesci.

Mysialbym sprawdzic dokladnie w kwitach. W sumie przez 3 lata za przeglady w ASO zostawilem niewiele ponad 2kPLN, wiec jak dla mnie to bardzo OK.

Tak tanio jak w Oplu, to chyba już nigdzie nie ma.

W Hyundai z dieslem bez tysiąca nie da rady.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Tak tanio jak w Oplu, to chyba już nigdzie nie ma.

W Hyundai z dieslem bez tysiąca nie da rady.

 

W VAG część przeglądów dostajesz w cenie, albo za jakieś symboliczne pieniądze. Ale chyba pakiet na cztery lata i 120 kkm to wydatek 2500 zł. Więc przy cenach pojedynczego przeglądu ok. 800 zł wychodzi to przyzwoicie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, czachabrava napisał:

Normalne ceny, u mnie za 30zl nikt nie chce juz wymieniac oleju w aucie. Gdzie te czasy, ze do oleju wymiana byla gratis...

 

U mnie są serwisy co dalej wymieniają za free, ale 1L jakiegoś Castrola u nich to okolice 45 zł ;]

 

Kupuje sam, płace koło 100 zł za wymianę wraz z wszystkimi filtrami w tym paliwa i wychodzę do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Dwie bez problemu, trzecia z dużym problemem, czwartej 99 % ludzi nie wyciągnie. Dlatego robi się to co 120 kkm podnosząc silnik. Robi się też wtedy kontrolę zaworów. Podniesienie silnika nie jest tu jakieś specjalnie problematycznie natomiast na parkingu raczej się tego nie da zrobić :)

 

Co do Fiata to któryś z kolegów to opisywał. I to był na pewno Fiat.

 

A nie Alfa i silniki twin spark?

I tak szybciej wymieni się te 2 świece na cylinder (nawet przy 5 wymianach) niż raz w subaru podnosząc silnik;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, volf6 napisał:

A nie Alfa i silniki twin spark?

I tak szybciej wymieni się te 2 świece na cylinder (nawet przy 5 wymianach) niż raz w subaru podnosząc silnik;]

 

@maro_t - jakiego miałeś Fiata?

Porównaj koszty. To drogie, platynowe świece.

480 x 5 + robota. Naprawdę to w Subaru wyjdzie taniej. Razem z podniesieniem silnika.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

W subaru? Pewnie tak skoro wymiana co 100 czy tam 120kkm:)

 

Do Twin Spark się powinno montować platynowe świece. Więc są równie drogie jak w Subaru tyle że jest ich dwa razy więcej. Oczywiście można dawać tańsze zamienniki ale w Subaru też można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

 

Do Twin Spark się powinno montować platynowe świece. Więc są równie drogie jak w Subaru tyle że jest ich dwa razy więcej. Oczywiście można dawać tańsze zamienniki ale w Subaru też można.

I platynowe w tym twin sparku zmieniasz co 30kkm, ciekawe co ile byś wymieniał zwykłe😁

Wiem, że co by pisano subaru i tak najlepsze:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marcindzieg napisał:

 

@maro_t - jakiego miałeś Fiata?

Porównaj koszty. To drogie, platynowe świece.

480 x 5 + robota. Naprawdę to w Subaru wyjdzie taniej. Razem z podniesieniem silnika.

3 000 za wymianę świec-dobrze się czujesz?

Masz komplet oryginalnych platyn co wystarczają na 100kkm (a nie 30kkm jak wcześniej pisałeś:facepalm:) za 400 https://ricambi.pl/oryginalne-platynowe-swiece-zaplonowe-do-silnikow-alfa-romeo-1454-146-147-156-166-twin-spark-ts-komplet-oryginal-oe-46521529-46521530-p-382.html

 

Ile płacisz za wymianę plus świece w subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

W Twin Sparku wymienia się świece co 30 kkm. Zanim zapytasz kogoś czy się dobre czuje to doczytaj instrukcje.

Co Ty nie powiesz;l

Cytuj

Komplet oryginalnych świec zapłonowych Laser Platinum do samochodów Alfa Romeo 145, 146, 147, 156, 166 z silnikami TS Twin Spark. Nowy oryginalny produkt Alfa Romeo.

Numery OE: 46521529 + 46521530

Cena dotyczy kompletu - ośmiu świec. Tylko oryginalne
świece platynowe zapewniają optymalną pracę silnika przez 100 000 kilometrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

A tą cenę ''480 x5 plus wymaina'' też wziąłeś z instrukcji :hehe:

OK - niech Ci będzie. Tankujesz po 100 litrów paliwa za darmo, świece pewnie też dostajesz za darmo. Niech będzie. Większość jednak nie ma tego szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, volf6 napisał:

Trochę brzybajdurzyłeś z tymi kosztami;l

Te silniki twin spark to są do kitu ale akurat nie z powodu świec;]

Może mu się z wariatorem pomyliło,  bo to cecha wspólna TS i 1.8 np. z PII HGT ;] .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Może. Nie kłócę się bo się nie znam na Fiatach. Jednak @maro_t swego czasu pisał właśnie o tych 30 kkm. I o cenach. I że nie da się tego interwału przedłużyć.

 

Ale on mial T-jeta, a tam sa 4 swiece a nie 8 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.