sherif Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Mam problem z nierdzewką. Z Alu i mosiądzem sobie poradziłem a z nierdzewki (lub kwasówki) nie mogę usunąć rys i zrobić efektu lustra. Mam wrażenie, że lewa strona której nie ruszyłem ma większy połysk . Na początek poszedł papier 600, 800, 1000, 1500 i 2500. Cala powierzchnia zmatowiała i nie miała głebszych rys, czyli ok. Potem użymem polerki z gąbką i pastą do polerowania (Autosol). Nic to nie dało. Dziś zmieniłem strategię kupiłem krążek filcowy i pastę zieloną do stali. Pojawił się delikatny efekt odbicia ale nadal jest masa rysek, dość płytkich. Testowałem trzy pasty polerskie i dalej to samo. Gdzie popełniłem błąd ? Czy możliwe, że była jakas warstwa wierzchnia ? Tak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Podsunę tylko co znalazłem bo się nie znam " Temat rzeka i niestety idealne "lustro" ciężko uzyskać ręcznie i to jeszcze drapiąc twardą stal papierami ściernymi (robisz rysy i zamiast polerować, tak na prawdę walczysz z usunięciem rys, które sam przed chwilą spowodowałeś). To się powinno robić maszynkami (np. obrotowymi lub wibracyjnymi, "pilnikarki") z odpowiednią końcówką do prowadzenia pasty (od materiałów typu miedź, drewno, tworzywa sztuczne, na koniec filc) + zestaw past diamentowych o różnych gradacjach (powiedzmy od ziarna 40-30 mikro w dół do 1-2). Docieranie etapami, dokładne czyszczenie i ocena, czy rysy robią się coraz płytsze, czy nie. Ważne jest wszystko, również kierunek poruszania narzędziem (może się ujawniać kierunkowość struktury stali, raz trzeba robić ruchy typu XXX+++XXX+++, bez "kręcenia kółek" @@@@, innym razem lepszy efekt daje właśnie ruch obrotowy narzędzia po powierzchni, oczywiście aby "kółka" zachodziły na siebie, a unikanie określonego kierunku np. można jechać tylko po przekątnych XXXX, a unikać tarcia wzdłuż ++++====+++, bo się "generuje" rysy), tempo, nacisk, itp, itd. Praktyka czyni mistrza. Inne efekty dają pasty zawierające jeden rozmiar ziarna, a inny pasty zawierające ziarna "od do" (np. 7/5, czyli ziarna od 5 do 7 mikro). Różnica może być w płynie używanym do pasty (nie dopuszczamy, aby pasta wyschła, bo zacznie rysować zamiast docierać/polerować), są specjalne specyfiki (fluidy, koloidy do pracy z osełkami i pastami), ale można eksperymentować (olejki, nafta, nawet woda)." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Maja 2020 Udostępnij Napisano 13 Maja 2020 Tu masz manual... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2020 16 godzin temu, bielaPL napisał: Podsunę tylko co znalazłem bo się nie znam " Temat rzeka i niestety idealne "lustro" ciężko uzyskać ręcznie i to jeszcze drapiąc twardą stal papierami ściernymi (robisz rysy i zamiast polerować, tak na prawdę walczysz z usunięciem rys, które sam przed chwilą spowodowałeś). To się powinno robić maszynkami (np. obrotowymi lub wibracyjnymi, "pilnikarki") z odpowiednią końcówką do prowadzenia pasty (od materiałów typu miedź, drewno, tworzywa sztuczne, na koniec filc) + zestaw past diamentowych o różnych gradacjach (powiedzmy od ziarna 40-30 mikro w dół do 1-2). Docieranie etapami, dokładne czyszczenie i ocena, czy rysy robią się coraz płytsze, czy nie. Ważne jest wszystko, również kierunek poruszania narzędziem (może się ujawniać kierunkowość struktury stali, raz trzeba robić ruchy typu XXX+++XXX+++, bez "kręcenia kółek" @@@@, innym razem lepszy efekt daje właśnie ruch obrotowy narzędzia po powierzchni, oczywiście aby "kółka" zachodziły na siebie, a unikanie określonego kierunku np. można jechać tylko po przekątnych XXXX, a unikać tarcia wzdłuż ++++====+++, bo się "generuje" rysy), tempo, nacisk, itp, itd. Praktyka czyni mistrza. Inne efekty dają pasty zawierające jeden rozmiar ziarna, a inny pasty zawierające ziarna "od do" (np. 7/5, czyli ziarna od 5 do 7 mikro). Różnica może być w płynie używanym do pasty (nie dopuszczamy, aby pasta wyschła, bo zacznie rysować zamiast docierać/polerować), są specjalne specyfiki (fluidy, koloidy do pracy z osełkami i pastami), ale można eksperymentować (olejki, nafta, nawet woda)." Niby do tego się stosowałem. Mechanicznie jechałem filcem z pastami PP30, PP50, 1500, ręcznie z pastami polerskim. Profil przykładałem pod różnymi kątami, zaczynałem od różnych miejsc. Wg YT jadą nawet jedna pastą i jest ok. Nie wiem może różne są materiały, ta blacha ma sporo lat, więc może jakaś twardsza jest. 15 godzin temu, K3 napisał: Tu masz manual... Tylko to jest chyba ALU. Z ALu jak pisałęm już sobie poradziłem, zwykła pasta polerska wystarczyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Maja 2020 Udostępnij Napisano 14 Maja 2020 1 minutę temu, sherif napisał: Niby do tego się stosowałem. Mechanicznie jechałem filcem z pastami PP30, PP50, 1500, ręcznie z pastami polerskim. Profil przykładałem pod różnymi kątami, zaczynałem od różnych miejsc. Wg YT jadą nawet jedna pastą i jest ok. Nie wiem może różne są materiały, ta blacha ma sporo lat, więc może jakaś twardsza jest. to może do speców https://www.elektropol-r.com/elektropolerowanie.html ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2020 8 minut temu, bielaPL napisał: to może do speców https://www.elektropol-r.com/elektropolerowanie.html ? Z tymi specami to różnie bywa. Przerobiłem ich ostatnio kilku, jak oddaję przedmiot do naprawy, regeneracji to oczywiście nei wiedzą ile to będzie kosztować. A jak jest do odbioru to okazuje się, że tanie jest kupić nowe. Z obróbką chemiczną to już przestałem się pytać bo chromowanie to jakieś absurdalne kwoty, ale za nawet proste cynkowanie potrafią krzyknąć sporo. Dlatego sam chciałem popróbować. Nic spr podpytać się ok speców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Jeśli chcesz uzyskać efekt lustra z kwasu to oddaj to komuś kto się tym zajmuję. Sam nie osiągniesz efektu jaki oczekujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 5 godzin temu, szyman napisał: Jeśli chcesz uzyskać efekt lustra z kwasu to oddaj to komuś kto się tym zajmuję. Sam nie osiągniesz efektu jaki oczekujesz Tylko to nie taki proste. Mam elementy które leżą i je moge oddać ale są takie które są częścią innych większych i np nie chce mi się jechać z małą obramówką popielniczki. Wolałbym to sam ogarnąć, część też blach mam krótko i w innych miejscach. Wczoraj oddałem do gościa do przyspawania oderwanego uchwytu, zapytałem też o polerkę. Niestety nie widziałem jak to robi, ale ogarnęli to w kilka minut. Podobno robią to na dużym kole i "jakąś" pastą. Efekt jest lepszy niż mój ale nadal to nie lustro. Znalazłem firmę pod Warszawą (poleruj.pl) co się tym zajmuje, spróbuję tam podjechać, bo sprzedają też materiały do polerowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 dlatego zbierz wszystko razem i oddaj przy sporej ilości elementów można uzyskać dobrą cenę. Tak robiłem jak odrestaurowywałem Simsona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Przecież to proste jest Nigdy nie używałem do przygotowania powierzchni papieru drobniejszego niż 400 Do drobnych elementów polecam bawełnianą tarczę polerską i pastę pp-30. Szlifierka kątowa z regulacją obrotów jest praktycznie niezbędna najlepiej taka 125mm i 1500W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Godzinę temu, cumel napisał: Przecież to proste jest Nigdy nie używałem do przygotowania powierzchni papieru drobniejszego niż 400 Do drobnych elementów polecam bawełnianą tarczę polerską i pastę pp-30. Szlifierka kątowa z regulacją obrotów jest praktycznie niezbędna najlepiej taka 125mm i 1500W. To właśnie moja ostatnia szansa bo tego nie próbowałem jeszcze. Pastę PP30 mam, ale PP50 lepiej się sprawdza. Póki co robiłem to polerką na najwolniejszych obrotach, ale nie pamiętam już czy przy grubszej tarczy da się użyć jak kątową. Najwyżej kątową użyje bo też mam z regulacją obrotów. Orientujesz się może czy zamiast bawełny można użyć takiej: https://www.poleruj.pl/pl/p/Tarcza-polerska-Sizalowa-150x20x20/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 15 Maja 2020 Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Taką nie pracowałem ja głównie rury 304 to filc i szmata się sprawdza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.