Jump to content
Sign in to follow this  
mrBEAN

Leaf vs Ioniq - lekki pogrom.

Recommended Posts

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy taka sama różnica jest ionic vs II gen. liścia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, iwik napisał:

Ciekawe czy taka sama różnica jest ionic vs II gen. liścia. 

Zbliżona raczej, ale postaram się o test w większym gronie i różnorodności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojego punktu widzenia Ioniq 40kWh jest idealny, a 28kWh jest bardzo dobry. Daje się go bez problemu ładować ze zwykłego gniazdka, a zużycie prądu jest wyjątkowo rozsądne.

 

Zużycie energii Leafa to jakiś totalny kosmos... Czy jedyna optymalizacje Leafa przez te lata produkcji to tylko upychanie większej baterii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.05.2020 o 11:50, Maxit napisał:

Zużycie energii Leafa to jakiś totalny kosmos... Czy jedyna optymalizacje Leafa przez te lata produkcji to tylko upychanie większej baterii?

Niestety tak.

Na dodatek im większa bateria, tym większe problemy w grzaniem się pakietu i konsekwencje z tego wynikające.

Leaf ogólnie fajny wygodny wóz, ale technicznie został w 2011 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baszzzz. Jakie to prymitywy;-)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny test. Niestety prawie 200k za Ioniq to jakieś nieporozumienie totalne za to co sobą reprezentuje i jedyne jak można traktować takie auto to w formie zabawki, zachcianki, frajdy-jak zwał, tak zwał. Liść mimo, że prądożerny, to 3 latka idzie kupić w okolicach 50 tys i wtedy ta sensowność wzrasta (Ioniq pewnie z 30-40 tys droższy z tych samych lat).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, AkuQ napisał:

Fajny test. Niestety prawie 200k za Ioniq to jakieś nieporozumienie totalne za to co sobą reprezentuje i jedyne jak można traktować takie auto to w formie zabawki, zachcianki, frajdy-jak zwał, tak zwał. Liść mimo, że prądożerny, to 3 latka idzie kupić w okolicach 50 tys i wtedy ta sensowność wzrasta (Ioniq pewnie z 30-40 tys droższy z tych samych lat).

Ioniq jest 2x lepszy od Leafa i kosztuje 2x tyle. Proste ;]

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Ioniq jest 2x lepszy od Leafa i kosztuje 2x tyle. Proste ;]

Jasna sprawa, tylko jeśli na auto patrzymy nie jak na fanaberię tylko sprzęt użytkowy, czyli wypadkowa $ jakie płacimy i tego co za to dostajemy, to Ioniq wypada słabo, bo nie ma oszczędności i logiki żadnej, która przy leafie już jakaś występuje, na zasadzie-mimo prądożerności, dalej koszt przejechania 100km jest relatywnie tani, a zakup za 3-4 latka odpowiada zakupowi podobnego klasowo auta z innym rodzajem zasilania. 

Jeśli patrzymy na samochód jako fanaberię, to tu dyskusji nie ma, tak samo jak logiki, po prostu własne preferencje i nikomu nic do tego ile zapłacił.

Ja jestem z tej pierwszej grupy, samochód dla mnie to coś co być musi, ale nie jestem skłonny dużo przepłacać za przemieszczanie się, czasami oczywiście w ramach budżetu skłaniam się ku jakimś fanaberiom, w stylu mocniejszy silnik czy napęd 4x4, ale samochód zawsze traktuję użytkowo.

Dorastam też powoli do elektryka z prostego względu, większość kilometrów które robię na co dzień od kilku lat to w zasadzie kręcenie się wokół komina 2x10km, 2x30, 2x60 itd, przy fotowoltaice w domu, którą ogarnę do wiosny kolejnego roku sensowność posiadania takiego leafa jako drugiego auta mocno wzrasta, a Ioniq przy takich samych założeniach jest po prostu drogi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, AkuQ napisał:

Jasna sprawa, tylko jeśli na auto patrzymy nie jak na fanaberię tylko sprzęt użytkowy, czyli wypadkowa $ jakie płacimy i tego co za to dostajemy, to Ioniq wypada słabo, bo nie ma oszczędności i logiki żadnej, która przy leafie już jakaś występuje, na zasadzie-mimo prądożerności, dalej koszt przejechania 100km jest relatywnie tani, a zakup za 3-4 latka odpowiada zakupowi podobnego klasowo auta z innym rodzajem zasilania. 

Jeśli patrzymy na samochód jako fanaberię, to tu dyskusji nie ma, tak samo jak logiki, po prostu własne preferencje i nikomu nic do tego ile zapłacił.

Ja jestem z tej pierwszej grupy, samochód dla mnie to coś co być musi, ale nie jestem skłonny dużo przepłacać za przemieszczanie się, czasami oczywiście w ramach budżetu skłaniam się ku jakimś fanaberiom, w stylu mocniejszy silnik czy napęd 4x4, ale samochód zawsze traktuję użytkowo.

Dorastam też powoli do elektryka z prostego względu, większość kilometrów które robię na co dzień od kilku lat to w zasadzie kręcenie się wokół komina 2x10km, 2x30, 2x60 itd, przy fotowoltaice w domu, którą ogarnę do wiosny kolejnego roku sensowność posiadania takiego leafa jako drugiego auta mocno wzrasta, a Ioniq przy takich samych założeniach jest po prostu drogi.

 

Wszystko się zgadza, tylko pamiętaj, że opisujesz SWOJĄ sytuację i swój subiektywny punkt widzenia.

Obiektywny punkt widzenia, choć też nie doskonały, to przelicznik zł/km.

I np. w moim przypadku, jak na razie wypada korzystnie przy Ioniqu.

 

Jeśli jako drugi wóz i tani wóz, to zdecydowanie Leaf jest najlepszym wyborem na pierwsze EV.

 

Jako wóz podstawowy Leaf będzie tylko dla promila obywateli wystarczający, a Ioniq dla kilku procent.

I stąd różnica w cenie, te auta dzieli przepaść technologiczna. Tylko tyle i aż tyle.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 29.05.2020 o 10:38, AkuQ napisał:

Fajny test. Niestety prawie 200k za Ioniq to jakieś nieporozumienie totalne za to co sobą reprezentuje i jedyne jak można traktować takie auto to w formie zabawki, zachcianki, frajdy-jak zwał, tak zwał. Liść mimo, że prądożerny, to 3 latka idzie kupić w okolicach 50 tys i wtedy ta sensowność wzrasta (Ioniq pewnie z 30-40 tys droższy z tych samych lat).

 

Wybacz, ale nie ma ikonki, którą mógłbym ocenić Twoją odpowiedź...

 

Porównujesz cenę nowego Ioniqa z używanym 3-letnim Leafem I serii i snujesz jakieś opowieści w tej sprawie. Po co? Żeby znów stwierdzić, że się kasa nie zgadza? Ile można?!?

 

W materiale został poruszony wyłącznie aspekt techniczny i fajnie. Wszyscy wiedzą, że da się zrobić auto elektryczne, które jest sprawniejsze, niż najpopularniejszy model na rynku.

 

BTW. Jak się 20 lat temu na to forum zapisałem, to byli tutaj fascynaci motoryzacji... Wróciłem tu po latach i okazuje się, że jedyny cel 90% userów to kasa, a najlepsze auto to "Panda w gazie".

Edited by Maxit

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maxit napisał:

Wybacz, ale nie ma ikonki, którą mógłbym ocenić Twoją odpowiedź...

 

Porównujesz cenę nowego Ioniqa z używanym 3-letnim Leafem I serii i snujesz jakieś opowieści w tej sprawie. Po co? Żeby znów stwierdzić, że się kasa nie zgadza? Ile można?!?

No chwila. A dlaczego miałbym nie porównywać czy kasa się zgadza?Rozumiem, że jesteśmy na AK, no ale chyba piszemy na poważnie???Porównanie ceny było w stosunku do aut podobnej wielkości będących na rynku z innym chociażby zasilaniem. 

 

7 godzin temu, Maxit napisał:

BTW. Jak się 20 lat temu na to forum zapisałem, to byli tutaj fascynaci motoryzacji... Wróciłem tu po latach i okazuje się, że jedyny cel 90% userów to kasa, a najlepsze auto to "Panda w gazie".

Wyraziłem się chyba jasno, jeśli ktoś kupuje auto jako fanaberię to jakie ono by nie było-nowe, stare, nikomu  nic do tego ile zapłacił. Hobby nie da się realnie wycenić. Jednak dla 99,99% samochód to przede wszystkim rzecz jak każda inna, więc dlaczego fochasz się jak ktoś zestawia to z finansami pisząc, że nie ma ikony którą mógłbyś wyrazić??? Czy pisząc na EV trzeba pisać tylko same zachwyty?Wg mnie nie tędy droga...dobrze, że rynek się rozwija, powoli, ale się rozwija, ale źle, że ten rozwój tyle kosztuje, co właśnie przedstawia proste zestawienie finansowe, że za auto 3-4 letnie różnica między jednym a drugim jest rzędu niemalże drugie tyle. Biorąc pod uwagę walory stricte techniczne ta kasa nie ma odzwierciedlenia w pojeździe droższym.

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Obiektywny punkt widzenia, choć też nie doskonały, to przelicznik zł/km.

I np. w moim przypadku, jak na razie wypada korzystnie przy Ioniqu.

To też nie jest obiektywne, bo odzwierciedla tylko spalanie, nie wlicza zakupu auta. Najsensowniejszy choć tak jak napisałeś też nie doskonały byłby przelicznik po 2-3 latach użytkowania i rozliczenie całości kosztów. Wtedy realnie wiemy ile nas kosztuje używanie auta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, AkuQ napisał:

To też nie jest obiektywne, bo odzwierciedla tylko spalanie, nie wlicza zakupu auta. Najsensowniejszy choć tak jak napisałeś też nie doskonały byłby przelicznik po 2-3 latach użytkowania i rozliczenie całości kosztów. Wtedy realnie wiemy ile nas kosztuje używanie auta.

 

Jakie spalanie?

zł/km czyli WSZYSTKIE poniesione koszty, spalanie serwis, ubezpieczenie, utrata wartości itd., przeliczone na km.

 

Też nie można tego do końca bezpośrednio porównywać, bo u każdego auto spełnia inną rolę i zależne jest to sporo od przebiegów robionych, ALE przy porównywalnych warunkach daje realny obraz. A już porównując swoje auta, w swoim konkretnym przypadku, można uzyskać ciekawe dane i czasem mocno się zdziwić.

 

Niedługo będzie podsumowanie 2 lat.

 

Edited by mrBEAN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Maxit napisał:

 

BTW. Jak się 20 lat temu na to forum zapisałem, to byli tutaj fascynaci motoryzacji... Wróciłem tu po latach i okazuje się, że jedyny cel 90% userów to kasa, a najlepsze auto to "Panda w gazie".

Trafnie ujęte.

Fascynuje i zadziwia mnie fakt, nie skupiania się na technicznych i technologicznych aspektach na forum motoryzacyjnym 🙃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio jakieś zużycie Tesli pędzącej coś pod 300km/h mi minęło żarło to chwilowo coś pod 200kWh!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Fili_P napisał:

Ostatnio jakieś zużycie Tesli pędzącej coś pod 300km/h mi minęło żarło to chwilowo coś pod 200kWh!!!

Dobrze, że miało co żreć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.