bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 1 minutę temu, MKrzyś napisał: No z eper'a tak wychodzi. Tylko trzeba kupić nowe śruby. Śruby to nie problem. To po prostu śruby w standardzie M10x1,25x90 o twardości 10.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 P.S. - to jest Stilo czy Bravo ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Teraz, MKrzyś napisał: P.S. - to jest Stilo czy Bravo ?? Stilo 1.9 Multijet 120KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 daj mi VIN na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 17 minut temu, MKrzyś napisał: P.S. ja bym chyba wziął Fast'a - chyba tą poduchę AKRON-MALO dla niego robi a to już jest jakość oryginału (dostawca na pierwszy montaż) "Chyba" może robić sporą różnicę Poza tym, nie znajduje mi w internetach ani jednej grafiki z poduszką Fast o symbolu FT52551. Chyba mało ich sprzedali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 no i wszystko jasne faktycznie zamienili na tą droższą do tego są dwie śruby 46516210 i jedna 51934713 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 w hurtowni w której biorę w tym roku zeszło 65 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 5 minut temu, MKrzyś napisał: w hurtowni w której biorę w tym roku zeszło 65 sztuk Dziwna rzecz. Nie ma poduszki o takim oznaczeniu w katalogu Fast Original http://fastoriginal.it/katalog/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 właśnie widziałem - ale mam zdjęcie z vankinga - w załączniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 dla mnie ten produkt jest za 191,42PLN - dostępny w 2 godziny oryginały na zamówienie - około tygodnia się czeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Porównując do oryginału źle nie wygląda Imperi jakby dłutem ciosana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 7 minut temu, MKrzyś napisał: właśnie widziałem - ale mam zdjęcie z vankinga - w załączniku W katalogu Fast nie ma żadnej poduszki ani dla Bravo 07, ani dla Stilo. Dziwna polityka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Katalog z 2018 Może nowy produkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Poza tym Fast to często pakowacz - ja np. mam flotę Fiatów Ducato i w pudełku Fasta kupuje do nich klocki ATE - wychodzi jakieś 75PLN za komplet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Ok, przemyślę temat 51775241 vs FT52551. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 No problem - jak coś służę pomocą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 18 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 16 minut temu, MKrzyś napisał: Katalog z 2018 Może nowy produkt Starszy. Znalazłem ją w katalogu z 2017 roku http://fastoriginal.it/katalog2017/FAST-2017-04-20-POL_schematy_FINAL.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 (edytowane) 13 godzin temu, MKrzyś napisał: Dziwnie się ta poduszka krosuje. To tylko Włosi, musieli coś pozmieniać, trzeba przywyknąć Nry OE tych poduszek, chronologicznie: 1. 46847989 (Stilo, metalowo-gumowa sądząc po wyglądzie, nie działa ) 2. 51776848 (Stilo,tutaj konstrukcyjnie zbytnio się nic nie zmienia, napisali tylko że eliminacja metali ciężkich) 3. 51775241 (Stilo + Bravo, poduszka hydro, podłużna membrana od spodu, najwidoczniej wciąż nie działa...) 4. 51835009 (wersja finalna, poduszka hydro produkcji Trelleborg, okrągła membrana od spodu, +konieczność wymiany śrub, chyba w końcu zadziałało bo już nic potem nie zmieniali ) Stąd macie cały ten zamęt w katalogach i numerach, w starym jest w nowym nie itd. Edytowane 19 Maja 2020 przez goofer007 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 @goofer007 nie że nie wymyślili ,tylko produkcja się skończyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Motoryken Napisano 23 Maja 2020 Udostępnij Napisano 23 Maja 2020 Dnia 18.05.2020 o 23:52, bochumil napisał: Ok, przemyślę temat 51775241 vs FT52551. Dzięki za pomoc Zobacz jeszcze firmę Regum. Ostatnio Mikiciuk robił u nich wszystkie poduszki zawiasu do Ferrari w cenie Skody. Wyglądają na ogarniętych w zaawansowanych poduszkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2020 Dzięki za info. Byłem w tygodniu u innego mechanika i wg niego poduszka jest w porządku. Sam nie wiem co o tym myśleć. Przyjrzałem się jej sam i podczas pracy na biegu jałowym nie widać i nie czuć (!!!) żadnych drgań na tej poduszce zarówno na korpusie jak i na części przykręconej do silnika. Sprawdzę ją jeszcze raz przy okazji wymiany oleju za 2 tygodnie. Mam już dobrą ofertę na poduszkę FAST dzięki koledze z tego forum. Sprawa jest rozwojowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 23 Maja 2020 Udostępnij Napisano 23 Maja 2020 @bochumil a może tobie siadła poduszka pod Aku na skrzyni? Dużo ludzi ja wymieniało bo lubiła popuścić na dół... Ona jest dużo tańsza i nawet oryginał znajdziesz szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2020 (edytowane) 15 minut temu, HARDTECHNO napisał: @bochumil a może tobie siadła poduszka pod Aku na skrzyni? Dużo ludzi ja wymieniało bo lubiła popuścić na dół... Ona jest dużo tańsza i nawet oryginał znajdziesz szybciej Poduszka skrzyni obok aku wymieniona tydzień temu na nową, oryginalną. W aucie wymieniana była skrzynia, ponieważ stara miała luzy na mechanizmie różnicowym - naprawa nieopłacalna. Założono mi skrzynię z rozbitka i przy okazji poduszkę skrzyni (oryginał) oraz dwa lizaki silnika/skrzyni (IMPERGOM). Po tej wymianie biegi "w górę" wchodzą podobnie jak na poprzedniej, tzn. z oporem w połowie skoku lewarka. Biegi "w dół" wchodzą gładko. Pytałem mechanika czy da się to wyregulować. Stwierdził że należy zacząć od wymiany poduszki silnika ponieważ jest jego zdaniem opuszczona, a każdy cm będzie miał znaczenie na drodze lewarek-wybierak na skrzyni. Czy to prawda, nie wiem. W tej skrzyni (Getrag C605) nie ma możliwości regulacji lewarka z wykorzystaniem tzw. pozycji serwisowej. Jedynie regulacja na czuja na końcówkach cięgien czyli na jabłuszkach. Po obejrzeniu połączenia cięgno/wybierak mam wątpliwości czy różnica w wysokości silnika na poduszce może mieć aż tak duży wpływ na kulturę pracy lewarka. Edytowane 23 Maja 2020 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2020 Koledzy, dzisiaj wykonałem zdjęcie tej podejrzanej poduszki. Jak widać metalowa łapa wystająca z gumy nie znajduje się symetrycznie w połowie wysokości korpusu. Tak jakby siadła. Czyli faktycznie nadaje się do wymiany? Fotka poniżej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 nigdy jeszcze nie wymieniałem w żadnym swoim aucie poduszek silnika czy też skrzyni biegów ale znajomy wymieniał w swoim leciwym aucie tylko jedną poduszkę która była rozwalona i za jakiś krótki czas wymienił wszystkie trzy poduszki silnika twierdząc że jak wymieniać to wszystkie trzy może i ma racje? bo jeśli jedna jest rozwalona i się dalej jeździ to nadwyręża się pozostałe dwie poduszki? a jak się wymieni tylko tą najbardziej rozwaloną to ona później szybko układa się do pozostałych poduszek? to coś takiego jakby wymienić tylko jeden amortyzator bo tylko on ciekł,jest trochę w tym racji czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Z pewnością masz rację. Podobnie robię w przypadku amortyzatorów, tarcz i klocków hamulcowych oraz żarówek. W przypadku poduszki w moim aucie mam wątpliwości, ponieważ podczas pracy silnika nie widać żadnych ruchów łapy poduszki, a korpus nie przenosi absolutnie żadnych drgań. Jedyne co zastanawia to sytuacja, którą widać na zdjęciu czyli łapa poduszki poniżej osi gumowego gniazda, co przekłada się na zauważalnie krzywe położenie silnika. Być może sam ciężar silnika wysokoprężnego powoduje takie obniżenie łapy. Unoszony silnik z oparciem o miskę dochodzi do pozycji centralnej. Być może objawem zmęczonej poduszki są również problemy z płynną zmianą biegów. Lewarek "haczy" w połowie skoku biegu III. To samo po wymianie skrzyni na inną. Niewykluczone, że jest tam jakiś luz na drodze lewarek-wybierak na skrzyni. Dostęp fatalny, konieczny jest demontaż całego wydechu, czego ekstremalnie zakorodowane i zapieczone śruby raczej nie ułatwią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 @bochumil musisz sprawdzić czy język opiera się o gumę ..jeżeli ten język nie opiera się o gumę czyli nie stykają się to raczej ona będzie dobra. U mnie już siedzi na korpusie .ale u mnie siadła poduszka na skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Język nie dotyka dolnej gumy. Zdjęcie przedstawia poduszkę w stanie swobodnym. Poduszkę skrzyni wymieniłem. Była wyklepana i pęknięta od strony grodzi silnika. Po jej wymianie silnik siedzi wyżej od strony kierowcy, co może ale nie musi mieć przełożenia na kulturę pracy lewarka/wybieraka na skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 31 Maja 2020 Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 4 godziny temu, bochumil napisał: Język nie dotyka dolnej gumy. Zdjęcie przedstawia poduszkę w stanie swobodnym. Poduszkę skrzyni wymieniłem. Była wyklepana i pęknięta od strony grodzi silnika. Po jej wymianie silnik siedzi wyżej od strony kierowcy, co może ale nie musi mieć przełożenia na kulturę pracy lewarka/wybieraka na skrzyni. A sterowanie skrzynią nie jest realizowane linkami? Przecież po to się je stosuje, by m. in. minimalizować wpływ odchylenia położenia skrzyni na zmianę biegów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2020 Są tzw. cięgna. Skrzynia/lewarek nie posiadają wygodnej regulacji w postaci tzw. pozycji serwisowej. Regulować można za pomocą końcówek wkręcanych tzw. jabłuszek. Posiadacze Stilo odradzają ich samodzielnej regulacji. Można łatwo pogorszyć sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.