Skocz do zawartości

Poduszka silnika w zamienniku


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, MKrzyś napisał:

P.S. ja bym chyba wziął Fast'a - chyba tą poduchę AKRON-MALO dla niego robi a to już jest jakość oryginału (dostawca na pierwszy montaż)

 

 

"Chyba" może robić sporą różnicę ;) Poza tym, nie znajduje mi w internetach ani jednej grafiki z poduszką Fast o symbolu FT52551. Chyba mało ich sprzedali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MKrzyś napisał:

Dziwnie się ta poduszka krosuje.

 

To tylko Włosi, musieli coś pozmieniać, trzeba przywyknąć ;]

 

Nry OE tych poduszek, chronologicznie:

1. 46847989 (Stilo, metalowo-gumowa sądząc po wyglądzie, nie działa :no: )

2. 51776848 (Stilo,tutaj konstrukcyjnie zbytnio się nic nie zmienia, napisali tylko że eliminacja metali ciężkich)

3. 51775241 (Stilo + Bravo, poduszka hydro, podłużna membrana od spodu, najwidoczniej wciąż nie działa...)

4. 51835009 (wersja finalna, poduszka hydro produkcji Trelleborg, okrągła membrana od spodu, +konieczność wymiany śrub, chyba w końcu zadziałało bo już nic potem nie zmieniali :hehe:)

 

Stąd macie cały ten zamęt w katalogach i numerach, w starym jest w nowym nie itd.

Edytowane przez goofer007
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.05.2020 o 23:52, bochumil napisał:

Ok, przemyślę temat 51775241 vs  FT52551. Dzięki za pomoc :)

Zobacz jeszcze firmę Regum. Ostatnio Mikiciuk robił u nich wszystkie poduszki zawiasu do Ferrari w cenie Skody.

Wyglądają na ogarniętych w zaawansowanych poduszkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Byłem w tygodniu u innego mechanika i wg niego poduszka jest w porządku. Sam nie wiem co o tym myśleć. Przyjrzałem się jej sam i podczas pracy na biegu jałowym nie widać i nie czuć (!!!) żadnych drgań na tej poduszce zarówno na korpusie jak i na części przykręconej do silnika. Sprawdzę ją jeszcze raz przy okazji wymiany oleju za 2 tygodnie. Mam już dobrą ofertę na poduszkę FAST dzięki koledze z tego forum. Sprawa jest rozwojowa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@bochumil a może tobie siadła poduszka pod Aku na skrzyni? Dużo ludzi ja wymieniało bo lubiła popuścić na dół... Ona jest dużo tańsza i nawet oryginał znajdziesz szybciej 

 

Poduszka skrzyni obok aku wymieniona tydzień temu na nową, oryginalną. W aucie wymieniana była skrzynia, ponieważ stara miała luzy na mechanizmie różnicowym - naprawa nieopłacalna. Założono mi skrzynię z rozbitka i przy okazji poduszkę skrzyni (oryginał) oraz dwa lizaki silnika/skrzyni (IMPERGOM). Po tej wymianie biegi "w górę" wchodzą podobnie jak na poprzedniej, tzn. z oporem w połowie skoku lewarka. Biegi "w dół" wchodzą gładko. Pytałem mechanika czy da się to wyregulować. Stwierdził że należy zacząć od wymiany poduszki silnika ponieważ jest jego zdaniem opuszczona, a każdy cm będzie miał znaczenie na drodze lewarek-wybierak na skrzyni. Czy to prawda, nie wiem. W tej skrzyni (Getrag C605) nie ma możliwości regulacji lewarka z wykorzystaniem tzw. pozycji serwisowej. Jedynie regulacja na czuja na końcówkach cięgien czyli na jabłuszkach. Po obejrzeniu połączenia cięgno/wybierak mam wątpliwości czy różnica w wysokości silnika na poduszce może mieć aż tak duży wpływ na kulturę pracy lewarka. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzisiaj wykonałem zdjęcie tej podejrzanej poduszki. Jak widać metalowa łapa wystająca z gumy nie znajduje się symetrycznie w połowie wysokości korpusu. Tak jakby siadła. Czyli faktycznie nadaje się do wymiany? Fotka poniżej:

 

Poduszka_silnika.jpg.34b05a58633c92b68620f504203e3350.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy jeszcze nie wymieniałem w żadnym swoim aucie poduszek silnika czy też skrzyni biegów

ale znajomy wymieniał w swoim leciwym aucie tylko jedną poduszkę która była rozwalona i za

jakiś krótki czas  wymienił wszystkie trzy poduszki silnika twierdząc że jak wymieniać to wszystkie trzy

może i ma racje? bo jeśli jedna jest rozwalona i się dalej jeździ to nadwyręża się pozostałe dwie poduszki?

a jak się wymieni tylko tą najbardziej rozwaloną to ona później szybko układa się do pozostałych poduszek?

to coś takiego jakby wymienić tylko jeden amortyzator bo tylko on ciekł,jest trochę w tym racji czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością masz rację. Podobnie robię w przypadku amortyzatorów, tarcz i klocków hamulcowych oraz żarówek. W przypadku poduszki w moim aucie mam wątpliwości, ponieważ podczas pracy silnika nie widać żadnych ruchów łapy poduszki, a korpus nie przenosi absolutnie żadnych drgań. Jedyne co zastanawia to sytuacja, którą widać na zdjęciu czyli łapa poduszki poniżej osi gumowego gniazda, co przekłada się na zauważalnie krzywe położenie silnika. Być może sam ciężar silnika wysokoprężnego powoduje takie obniżenie łapy. Unoszony silnik z oparciem o miskę dochodzi do pozycji centralnej. Być może objawem zmęczonej poduszki są również problemy z płynną zmianą biegów. Lewarek "haczy" w połowie skoku biegu III. To samo po wymianie skrzyni na inną. Niewykluczone, że jest tam jakiś luz na drodze lewarek-wybierak na skrzyni. Dostęp fatalny, konieczny jest demontaż całego wydechu, czego ekstremalnie zakorodowane i zapieczone śruby raczej nie ułatwią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil musisz sprawdzić czy język opiera się o gumę ..jeżeli ten język nie opiera się o gumę czyli nie stykają się to raczej ona będzie dobra. U mnie już siedzi na korpusie .ale u mnie siadła poduszka na skrzyni. 

Poduszka_silnika.jpg.34b05a58633c92b68620f504203e3350~2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Język nie dotyka dolnej gumy. Zdjęcie przedstawia poduszkę w stanie swobodnym. Poduszkę skrzyni wymieniłem. Była wyklepana i pęknięta od strony grodzi silnika. Po jej wymianie silnik siedzi wyżej od strony kierowcy, co może ale nie musi mieć przełożenia na kulturę pracy lewarka/wybieraka na skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bochumil napisał:

Język nie dotyka dolnej gumy. Zdjęcie przedstawia poduszkę w stanie swobodnym. Poduszkę skrzyni wymieniłem. Była wyklepana i pęknięta od strony grodzi silnika. Po jej wymianie silnik siedzi wyżej od strony kierowcy, co może ale nie musi mieć przełożenia na kulturę pracy lewarka/wybieraka na skrzyni.

A sterowanie skrzynią nie jest realizowane linkami?

Przecież po to się je stosuje, by m. in. minimalizować wpływ odchylenia położenia skrzyni na zmianę biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tzw. cięgna. Skrzynia/lewarek nie posiadają wygodnej regulacji w postaci tzw. pozycji serwisowej. Regulować można za pomocą końcówek wkręcanych tzw. jabłuszek. Posiadacze Stilo odradzają ich samodzielnej regulacji. Można łatwo pogorszyć sprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.