Skocz do zawartości

Alternator


PavvelM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam usterkę alternatora a dokładnie regulatora napięcia. Regenerować obecny alternator czy kupić używany.

Koszty regeneracji:

Regulator napięcia: ok 100zł

komutator: 15 zł 

Klej do wklejenia komutatora: 10 zł

Łożyska: ok 30zł (przy okazji skoro i tak będzie rozkręcony)

Praca własna ;)

 

Używany alternator można kupić za 38 zł z wysyłką

 

Pomyślałem żeby kupić używany i wymontować z niego regulator napięcia i przełożyć do swojego. Czy nie bawić się w takie zabiegi kupić używany i montować do auta i się cieszyć działającym alternatorem (przy odrobinie szczęścia).

 

Jakie macie zadane na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PavvelM ostatnio bratu w Punto 2 siadł alternator. Zakupiliśmy regulator zamiennik 100zyla. Założyliśmy bo ten miał uniwersalne podejście do alternatorów montowanych w Punto(Bosch,Hitachi,Denso,Magneti) po montażu okazało się że ww regulator ugotował nam alternator. Spalił się po 1 minucie i niemiłosiernie kopcił. 

Wkurzony zakupiliśmy używkę za 50zeta ( złom.na miejscu) działa ładuje Punto żyje.

U siebie w stilo jak padł altek regenerowany był od 350- w górę na allegro. Zakupiłem.uzywke z rozbitka działa x lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Wkurzony zakupiliśmy używkę za 50zeta ( złom.na miejscu) działa ładuje Punto żyje.

U siebie w stilo jak padł altek regenerowany był od 350- w górę na allegro. Zakupiłem.uzywke z rozbitka działa x lat

 

Właśnie tak jak piszesz opinie o regulatorach w formie zamiennika są raczej słabe. A sprawdzaliście stan szczotek i komutator przed zamontowaniem w aucie czy poszliście na żywioł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PavvelM napisał:

Używany alternator można kupić za 38 zł z wysyłką

 

a jak kupisz używany a tam będzie siedział najtańszy chiński regulator i co w tedy ?

może kupisz a później będziesz miał problemy z rozkręceniem obudowy bo altek będzie jakiś zleżały, pourywasz szpilki itp

ponadto używany altek może mieć przegrzane uzwojenie, mostek itp

jeżeli kupować regulator napięcia to tylko Bosch, Hitachi, Denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Oscar_ napisał:

Do forda wstawiłem regenerowany ( niby na owych częściach ) za 450 i wytrzymał dwa lata .Używany jeździ 4 rok ale jak to z używanym - loteria.

Patrz..a u mnie  leci 11 rok foce jak sie trzyma..Regenerowany powinien troche niby posłużyc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, arek_m napisał:

Patrz..a u mnie  leci 11 rok foce jak sie trzyma..Regenerowany powinien troche niby posłużyc..

No niestety w cmax jest w tak słabym miejscu że w sumie trzy miałem na przestrzeni 11 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@binges wg mnie zależy od auta i dostępu do alternator. W P2 dostęp.banalnie prosty . Zaprzyjaźniony szrot akurat miał.kilkanascie altkow . Więc wybrałem Magneti Marelli. Akurat stan wizualny i obudowa była ok. Po zamontowaniu ładuje dobrze. A w razie braku ładowania mogę oddać i zabrać następny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator przyszedł został zamontowany, pomiar napięcia na biegu jałowym 18-19V normalnie się zagotowałem. Na szczęście podjechał kolega i zapaliła mi się lampka w głowie padło banalne pytanie "Artur masz multimetr"  oczywiście kumpel miał :)  sprawdzamy ładowanie 14.15 -14,20V.  Wygląda na to że niepotrzebnie wymieniłem alternator wadliwy okazał się multimetr. Zrobiłem pomiar tym multimetr w domu i według niego w gniazdku mam 280-290V 🤣. W życiu bym się nie spodziewał że multimetr zaczął mi przekłamywać.  

  • Kocham 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PavvelM napisał:

W życiu bym się nie spodziewał że multimetr zaczął mi przekłamywać. 

A bateria dobra, bo tak się dzieje jak bateria w multimetrze ma za niskie napięcie:)

Powinna być wprawdzie sygnalizacja słabej baterii ale...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

22 godziny temu, volf6 napisał:

A bateria dobra, bo tak się dzieje jak bateria w multimetrze ma za niskie napięcie:)

Powinna być wprawdzie sygnalizacja słabej baterii ale...

 @volf6 Trafiłeś, multimetr UNI-T UT20B nie ma wskazania słabej  zasilany baterią A23 12V.  Bateria w mierniku ma 6V a ten dziad działa i pokazuje bzdury podczas pomiarów. Taka mała wtopa 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.