Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam motorek 125 na oku, właściciel twierdzi że przy zmianie biegów jest jakiś hałas, stukot :nie_wiem: ale nie potrafi dokładnie określić co to za dźwięk. Skrzynia ma tyko 2 tarcze sprzęgłowe. 

Dzieje się to tylko na 1/2/3 biegu, na 4/5 jest spokój. Wiem że zdalnie nie ocenimy, ale może ktoś będzie miał jakieś podejrzenia. Nie jest to zgrzyt, bo wtedy wiadomo - synchronizatory, o ile są, bo przyznam szczerze zupełnie nie znam budowy skrzyni biegów w motocyklu. :ok: 

Czy jest szansa że jedna tarcza jest od niskich biegów, a druga od wysokich? :nie_wiem:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, swienty napisał:

Mam motorek 125 na oku, właściciel twierdzi że przy zmianie biegów jest jakiś hałas, stukot :nie_wiem: ale nie potrafi dokładnie określić co to za dźwięk. Skrzynia ma tyko 2 tarcze sprzęgłowe. 

Dzieje się to tylko na 1/2/3 biegu, na 4/5 jest spokój. Wiem że zdalnie nie ocenimy, ale może ktoś będzie miał jakieś podejrzenia. Nie jest to zgrzyt, bo wtedy wiadomo - synchronizatory, o ile są, bo przyznam szczerze zupełnie nie znam budowy skrzyni biegów w motocyklu. :ok: 

Czy jest szansa że jedna tarcza jest od niskich biegów, a druga od wysokich? :nie_wiem:  

 

no, sa takie przypadki, że stuka od nowości i przez długie setki tysięcy km ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, swienty napisał:

... Nie jest to zgrzyt, bo wtedy wiadomo - synchronizatory, o ile są, bo przyznam szczerze zupełnie nie znam budowy skrzyni biegów w motocyklu. :ok: 

 

 

Skrzynia w moto z tego co się orientuję nie ma synchronizacji. Stąd wiele poradników np. na YouTube jak zmieniać biegi bez zbędnego hałasu. 

W tanich 125 nawet od nowości zmiana biegow może być głośna i nic z tym nie zrobisz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, swienty napisał:

Nie jest to zgrzyt, bo wtedy wiadomo - synchronizatory, o ile są, bo przyznam szczerze zupełnie nie znam budowy skrzyni biegów w motocyklu. :ok: 

 

Skrzynia biegów w motocyklu jest sekwencyjna, kłowa. Nie ma synchronizacji. Zmiana biegów polega na przesunięciu koła zębatego na wałku.

Jeśli na niskich biegach mu stuka, a na wyższych nie, to może nie odciąża do końca kłów przy pociągnięciu dźwigni i jest takie walnięcie. Na wysokich biegach jest mniejszy moment na wałkach i może tam tego już nie słychać. Zza klawiatury się nie oceni :phi: 

Trzeba najpierw sprawdzić, czy umie zmieniać biegi ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.05.2020 o 14:53, Tomrad napisał:

W tanich 125 nawet od nowości zmiana biegow może być głośna i nic z tym nie zrobisz. 

Jeździłem tanią CB 125 F i biegi wchodziły bezszelestnie. W 2 x droższej MT-125 już tak cicho nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko okazało się jasne. Hałasują łożyska, a dodatkowo przy zapiętym 3 biegu coś przekazuje. Napęd. Silnik pójdzie do rozebrania, zobaczymy co tam się stało. ;) Chodzi o Kymco Stryker więc chiniol, ale trochę lepszy. ;]

 

Edit: przeskakuje ;)

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.