Skocz do zawartości

Taki dziwny ranking sprzedaży za 2019 rok...


K3

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 21.05.2020 o 16:53, marcindzieg napisał:

Doskonałe na pierwsze auto dla młodego człowieka. Obciachu nie ma a ciężko się tym zabić  :)

Nie wiem czy to pocieszające ale Mitsu też nie ma  :)

Osiagi lanosa 20 lat po jego debiucie to w sumie niezly wyczyn. :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Osiagi lanosa 20 lat po jego debiucie to w sumie niezly wyczyn. :hehe: 

To tak nie do końca. Ze względu na skrzynię z reduktorem (synchronizowanym) większością samochodów o tej mocy nie zrobisz tego co tym. Jak choćby ciągnięcie ciężkiej przyczepy. Czy bezproblemowy wyjazd pod stromą górkę. Z czym Kiła o mocy 140 KM miała problem. Co oczywiście w niczym nie zmienia faktu że tej mocy jest za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał:

To tak nie do końca. Ze względu na skrzynię z reduktorem (synchronizowanym) większością samochodów o tej mocy nie zrobisz tego co tym. Jak choćby ciągnięcie ciężkiej przyczepy. Czy bezproblemowy wyjazd pod stromą górkę. Z czym Kiła o mocy 140 KM miała problem. Co oczywiście w niczym nie zmienia faktu że tej mocy jest za mało.

Wszystko fajnie ale z kultowej marki zrobila sie kupa. Nie wiem kogo oni tam zatrudniaja. IMO powinni podzielic los infinity i nissana i przestac sie wyglupiac ze sprzedaza w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wujek napisał:

Wszystko fajnie ale z kultowej marki zrobila sie kupa. Nie wiem kogo oni tam zatrudniaja. IMO powinni podzielic los infinity i nissana i przestac sie wyglupiac ze sprzedaza w EU.

 

No niestety. W USA mają fajną gamę modeli. W EU mimo wszystko sprzedaje się całkiem dobrze. Więc po co rezygnować.

Ale silnik 1.5/1.6 był od zawsze. Problem w tym że teraz tylko taki w EU dają :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia jak zwykle chciała skopiować -innych- padło na Merca no i wyszło to "coś" czy Pro ceed GT- nieproporcjonalnie dłuuugie i wąskie na malutkich kółkach i ogromnym zwisem tylnym. Na foto jeszcze jako takie ale na żywo - dla mnie wizualna pokraka -

coś jak to

rio.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale z kultowej marki zrobila sie kupa. Nie wiem kogo oni tam zatrudniaja. IMO powinni podzielic los infinity i nissana i przestac sie wyglupiac ze sprzedaza w EU.
Dlaczego ta kupa się tak dobrze sprzedaje skoro jest kupą?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KYRTAP napisał:

Dlaczego ta kupa się tak dobrze sprzedaje skoro jest kupą?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Gdzie? W EU na szarym koncu. Sprzedaje sie tego malo, nie oplacalo im sie dostosowywac silnikow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

To tak nie do końca. Ze względu na skrzynię z reduktorem (synchronizowanym) większością samochodów o tej mocy nie zrobisz tego co tym. Jak choćby ciągnięcie ciężkiej przyczepy. Czy bezproblemowy wyjazd pod stromą górkę. Z czym Kiła o mocy 140 KM miała problem. Co oczywiście w niczym nie zmienia faktu że tej mocy jest za mało.

Ciężkiej przyczepy🤣 

1200DMC czyli tyle co jakieś zwyczajnie słabe kompakty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Ciężkiej przyczepy🤣 

1200DMC czyli tyle co jakieś zwyczajnie słabe kompakty. 

Słaby silnik = słaby uciąg. Tak patrzę, że bez auto miały już 1500kg, diesle 1600kg. Mój Outback H6 miał 2050kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Słaby silnik = słaby uciąg. Tak patrzę, że bez auto miały już 1500kg, diesle 1600kg. Mój Outback H6 miał 2050kg.

 

Akurat uciąg pośrednio zależy od mocy auta. Liczą się masy, a dopiero potem moc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał:

czyli że jak lekkie auto duży uciąg czy odwrotnie :phi:?

 

Nie. Ciężkie auto o mniejszej mocy może mieć większy niż małe a mocniejsze...

 

Superb 2.0 TSI 190KM ma 1800kg

A 2.0 TDI 150KM ma 2000kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, K3 napisał:

 

Nie. Ciężkie auto o mniejszej mocy może mieć większy niż małe a mocniejsze...

 

Superb 2.0 TSI 190KM ma 1800kg

A 2.0 TDI 150KM ma 2000kg...

AFAIR to diesle zazwyczaj miały większy uciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Noo zwlaszcza jak uzyjesz LC jak w I30, ktory z zalozenia nie dziala. Chiba, ze w kila nie ma to i lepiej.

Dziś zrobiłem 500km nowym i30 1.6 Crdi, jaki to jest badziew...... poprzednim przejechałem 70tyś, dziwne bo auto wydaje się być gorsze od poprzednika.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sdss napisał:

Dziś zrobiłem 500km nowym i30 1.6 Crdi, jaki to jest badziew...... poprzednim przejechałem 70tyś, dziwne bo auto wydaje się być gorsze od poprzednika.

Czemu? IMO zle nie jest choc drogie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, maro_t napisał:

pytanie czy jest jakaś definicja hot-hatch'a, bo taka Kia Proceed GT z osiągami prawie 8s do setki mnie średnio pasuje do tej definicji.

 

To jest taki sam HH jak Twoja Astra K 1.6T ;) W zwiazku z czym sie niezle sprzedaje, bo mozna tym normalnie wozic rodzine :ok:

Te wszystkie twarde i glosne HH to sa fajne jako 2-3 auto w domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Danielpoz. napisał:

Nie wiem, ale nikt normalny nie zaczepi 1500kg na hak do kompakta🤣

Nie wiem czy zaczepi czy nie. Natomiast tam gdzie większość ma problem z wyjazdem i ledwo jedzie na jedynce ten jedzie bez problemu na trójce. Więc jeszcze możesz doczepić przyczepkę. Niekoniecznie 1500 kg. Nie mówię że ten silnik jest dobry ale jakieś zalety jednak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, maro_t napisał:

pytanie czy jest jakaś definicja hot-hatch'a, bo taka Kia Proceed GT z osiągami prawie 8s do setki mnie średnio pasuje do tej definicji.

 

wg tego tworu daily driver - jak w tytule. Hot hatchem jest hatchback, sedan i kombi 😄 czego nie rozumiesz ;l

Kryteriów silnikowych nie ma 😄 a tak BTW to ciekawe czy w ramach Octavii RS jest też wersja TDI :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał:

Czemu? IMO zle nie jest choc drogie. 

Boczki są zrobione , co jest gorsze od boczkow z pet ? To wlasnie z tego ochyda, hamulce nadwrazliwe, prowadzi się to strasznie przy prędkościach autostradaowych jakoś prosto niechial jechać i głośno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sdss napisał:

Boczki są zrobione , co jest gorsze od boczkow z pet ? To wlasnie z tego ochyda, hamulce nadwrazliwe, prowadzi się to strasznie przy prędkościach autostradaowych jakoś prosto niechial jechać i głośno. 

To jest standard w Hultaju. Kierownica jest bardzo czula i po prostu myszkuje. Nawet w N nie potrafia tego ogarnac i launch control sie nie przez kierownice wylacza.

Ten diesel idealny dla flot sprzedaz prywatna tego czegos nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wujek napisał:

To jest standard w Hultaju. Kierownica jest bardzo czula i po prostu myszkuje. Nawet w N nie potrafia tego ogarnac i launch control sie nie przez kierownice wylacza.

Ten diesel idealny dla flot sprzedaz prywatna tego czegos nie istnieje.

Flota, z ciekawości pójdę do salonu pomacać tak lepsza wersja, pewnie tak jak w Seacie podstawa jest jest jaką jest a FR 😁

 

Auto ma 4 elektryczne szyby, ale żadna nie opuszcza się i nie podnosi automatycznie.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, sdss napisał:

Flota, z ciekawości pójdę do salonu pomacać tak lepsza wersja, pewnie tak jak w Seacie podstawa jest jest jaką jest a FR 😁

 

Auto ma 4 elektryczne szyby, ale żadna nie opuszcza się i nie podnosi automatycznie.

Znam to z i20 takie samo dziadostwo. U mnie nnie bylo regulacji podswietlenia wskaznikow musialem szmata zaslaniac tak w nocy razilo.  FR nie rozni sie jesli chodzi o jakosc deski. Lepsze dekory, wieksze ekrany inna tapicerka i oko sie cieszy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To jest taki sam HH jak Twoja Astra K 1.6T ;) W zwiazku z czym sie niezle sprzedaje, bo mozna tym normalnie wozic rodzine :ok:

Te wszystkie twarde i glosne HH to sa fajne jako 2-3 auto w domu.

 

 

w sumie mnie się ten samochód bardzo podoba. Tydzień temu byłem na przeglądzie z Rio to sobie go dobrze obejrzałem. Dogkładnie w wersji GT. Fajny pomysł na auto, wnętrze jakościowo na pierwszy rzut oka klasę lepsze niż w mojej Astrze, fotele bardzo wygodne, miejsca dużo. Z testów na YT wychodzi, że dla niektórych jest zbyt głośny i twardy. A mnie właśnie w Astrze brakuję odrobinę bardziej sportowego prowadzenia. Może niekoniecznie pierdzenia z wydechu, ale zawieszenia czy pracy skrzyni już tak. Nie dziwię się że to się tak dobrze sprzedaje. Ale mimo wszystko to nie jest hot-hatch jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

 

w sumie mnie się ten samochód bardzo podoba. Tydzień temu byłem na przeglądzie z Rio to sobie go dobrze obejrzałem. Dogkładnie w wersji GT. Fajny pomysł na auto, wnętrze jakościowo na pierwszy rzut oka klasę lepsze niż w mojej Astrze, fotele bardzo wygodne, miejsca dużo. Z testów na YT wychodzi, że dla niektórych jest zbyt głośny i twardy. A mnie właśnie w Astrze brakuję odrobinę bardziej sportowego prowadzenia. Może niekoniecznie pierdzenia z wydechu, ale zawieszenia czy pracy skrzyni już tak. Nie dziwię się że to się tak dobrze sprzedaje. Ale mimo wszystko to nie jest hot-hatch jak dla mnie.

 

Mnie tez sie podoba, do tego jest dosc sensownie wyceniony :ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w sumie mnie się ten samochód bardzo podoba. Tydzień temu byłem na przeglądzie z Rio to sobie go dobrze obejrzałem. Dogkładnie w wersji GT. Fajny pomysł na auto, wnętrze jakościowo na pierwszy rzut oka klasę lepsze niż w mojej Astrze, fotele bardzo wygodne, miejsca dużo. Z testów na YT wychodzi, że dla niektórych jest zbyt głośny i twardy. A mnie właśnie w Astrze brakuję odrobinę bardziej sportowego prowadzenia. Może niekoniecznie pierdzenia z wydechu, ale zawieszenia czy pracy skrzyni już tak. Nie dziwię się że to się tak dobrze sprzedaje. Ale mimo wszystko to nie jest hot-hatch jak dla mnie.

Pod koniec roku robiliśmy z żoną podejście do proceeda, ostatecznie wybraliśmy cuprę st. Proceed przegrał bagażnikiem, ilością miejsca z tyłu, dźwiękiem silnika/wydechu, dla żony twardością zawieszenia i sposobem prowadzenia a dla mnie osiągami i małą pojemnością silnika, oraz opiniami na forach o licznych niedoróbkach Z plusów stylistyka, jakość materiałów, cena, wyposażenie, przyjemne wnętrze.

 

pozdr.

 

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leszcz napisał:

Pod koniec roku robiliśmy z żoną podejście do proceeda, ostatecznie wybraliśmy cuprę st. Proceed przegrał bagażnikiem, ilością miejsca z tyłu, dźwiękiem silnika/wydechu, dla żony twardością zawieszenia i sposobem prowadzenia a dla mnie osiągami i małą pojemnością silnika, oraz opiniami na forach o licznych niedoróbkach Z plusów stylistyka, jakość materiałów, cena, wyposażenie, przyjemne wnętrze.

 

pozdr.

 

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

No ale PC GT i Vupra ST to mimo wszystko inna półka cenowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leszcz napisał:

Pod koniec roku robiliśmy z żoną podejście do proceeda, ostatecznie wybraliśmy cuprę st. Proceed przegrał bagażnikiem, ilością miejsca z tyłu, dźwiękiem silnika/wydechu, dla żony twardością zawieszenia i sposobem prowadzenia a dla mnie osiągami i małą pojemnością silnika, oraz opiniami na forach o licznych niedoróbkach Z plusów stylistyka, jakość materiałów, cena, wyposażenie, przyjemne wnętrze.

 

pozdr.

 

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

co znaczy "przegrał twardością zawieszenia" w porównaniu z Cuprą? Że za miękkie? Napisz jak możesz coś więcej o zawieszeniu/prowadzeniu/wydechu w porównaniu z Cuprą, bo zaintrygowałeś mnie tym postem ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, maro_t napisał:

 

co znaczy "przegrał twardością zawieszenia" w porównaniu z Cuprą? Że za miękkie? Napisz jak możesz coś więcej o zawieszeniu/prowadzeniu/wydechu w porównaniu z Cuprą, bo zaintrygowałeś mnie tym postem ;]

Cupra ma DCC w std. Dużo daje może być twardo lub trochę twardo 🤪

 

34 minuty temu, K3 napisał:

 

No ale PC GT i Vupra ST to mimo wszystko inna półka cenowa

200KM vs 300KM a po chipsach bliżej 200 vs 380😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co znaczy "przegrał twardością zawieszenia" w porównaniu z Cuprą? Że za miękkie? Napisz jak możesz coś więcej o zawieszeniu/prowadzeniu/wydechu w porównaniu z Cuprą, bo zaintrygowałeś mnie tym postem default_zlosnik.gif

Szukaliśmy auta dla żony,w naszym odczuciu PC GT twardszy od Cupry z DCC.

 

PC na siłę stara się udowodnić że jest sportowym samochodem, dźwiękiem (męczącym i stale obecnym, chociaż podobno pomaga odłączenie głośniczka na podszybiu), sztywnością zawieszenia, jakimiś czerwonymi pseudo wlotami w zderzakach. Przez to imo jest bardzo pozerski, by wręcz nie powiedzieć gówniarski.

Cupra na jego tle wydaje mi się bardziej dojrzała, bardziej zwyczajna mimo że osiągami deklasuje PC GT. I żeby nie było, w Leonie w trybie Cupra też dźwięk jest do dupy, ale tylko w tym trybie i też można go odłączyć/wyłączyć.

 

No i dla mnie dużym plusem jest napęd na 4 koła w Cuprze, szczególnie jak się naczytałem o problemach z trakcją w 200 konnej Astrze

 

pozdr.

 

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale roznica w cenie to jakies 50% 110k vs 180k. 
Wzięliśmy demo, różnica wyszła ok 30% względem nowego PC. No i tu mamy napęd na 4 koła

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.