Skocz do zawartości

zabudowa busa


Greggi

Rekomendowane odpowiedzi

pracuje jako monter zabudowy busów już parę lat na rynku Holenderskim, chciałbym założyć podobną firmę w Polsce ale potrzebuję opinii jak ta sprawa wygląda na Polskim rynku. Czy robicie zabudowę samemu czy zlecacie to jednak firmie która to montuje? Chodzi mi o zabudowę podłogi, ścian ale i także szafek i regałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracuje jako monter zabudowy busów już parę lat na rynku Holenderskim, chciałbym założyć podobną firmę w Polsce ale potrzebuję opinii jak ta sprawa wygląda na Polskim rynku. Czy robicie zabudowę samemu czy zlecacie to jednak firmie która to montuje? Chodzi mi o zabudowę podłogi, ścian ale i także szafek i regałów.
Są już takie firmy i całkiem sobie radzą. Ale działają nie tylko w pl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szpyrek napisał:

Nie wygląda taka zabudowa na trudna do zrobienia więc ja sam próbowałbym zrobić coś takiego samemu. 

 

Ja myślę, że decyzja samemu robić czy zlecić zależy od ilorazu zasobność portfela/ilość wolnego czasu pomnożonego przez współczynnik "złota rączka". Znajdą się tacy, co sami zrobią i tacy co zlecą, bo nie potrafią/nie mają czasu/nie opłaca im się tracić czas na robienie samemu. Pomysł na biznes niezły, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że jednak zasobność Polaków jest gorsza niż Holendrów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zabudowy często są już zamawiane w momencie zamawiania nowego auta u dealera. To on współpracuje z taką firmą (np. Carpol) i dzieki temu nie traci się gwarancji.

Nie wiem jak wygląda rynek montażu takich zabudów w samochodach po gwarancji, ale obawiam się, że nie jest to popularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OPAL napisał:

Takie zabudowy często są już zamawiane w momencie zamawiania nowego auta u dealera. To on współpracuje z taką firmą (np. Carpol) i dzieki temu nie traci się gwarancji.

Nie wiem jak wygląda rynek montażu takich zabudów w samochodach po gwarancji, ale obawiam się, że nie jest to popularne.

ciekaw jestem jak faktycznie jest z tą gwarancją, muszę zasięgnąć informacji u źródła. W firmie w której pracuje 99 % to samochody prosto z salonu, a duża część przychodzi z Polski, z Poznania. W Polsce tez istnieje parę firm świadczących takie usługi, wszystkie współpracują ze wszystkimi markami aut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kojarzę tylko Carpol.

Mój pracodawca jest teraz na etapie wymiany floty i np. jak w VW powiedzieliśmy, że chcemy wersję brygadową dostawczaków to powiedzieli, że nie nie ma problemu - Carpol ma ją nam zrobić, my płacimy dealerowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest racją to że w Polsce istnieje już parę firm które świadczą usługi zabudowy busów lecz większość z ich opiera się jedynie na zabudowie ścian i podłogi, niektóre z nich oferują także montaż modułowy regałów i szafek w konstrukcji aluminiowej lub stalowej. W firmie w której pracuje 60% zabudów opiera się na konstrukcji ze sklejki powlekanej warstwą plastiku. Jest to dość duży rynek zbytu gdyż w  porównaniu do zabudowy modułowej jest dużo tańszy i oferuje nieskończone możliwości zabudowy które w dodatku są projektowane na konkretne życzenie klienta. Jestem współodpowiedzialny za projektowanie oraz obróbkę cnc  takich zabudów i sam mógłbym je produkować. Każda zabudowa najpierw powstaje w 3D. Co o tym Myślicie? podżuce parę fotek takiej zabuowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OPAL napisał:

Ja kojarzę tylko Carpol.

Mój pracodawca jest teraz na etapie wymiany floty i np. jak w VW powiedzieliśmy, że chcemy wersję brygadową dostawczaków to powiedzieli, że nie nie ma problemu - Carpol ma ją nam zrobić, my płacimy dealerowi.

o jaką dokładnie zabudowę chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szpyrek napisał:

Nie wygląda taka zabudowa na trudna do zrobienia więc ja sam próbowałbym zrobić coś takiego samemu. 

a co wpłynęło na to że jednak sam się zdecydowałeś? czy jeśli jakaś firma zrobiła by to za ciebie tanim kosztem i z gwarancją to nie skorzystał byś?  jak samemu zrobisz to kosztuje cie to tylko materiał ale poświęcony czas też trzeba doliczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zabudowy kiedyś też nam Carpol robił, ale zrezygnowaliśmy.

Teraz tylko wstawiamy powiększoną kabinę brygadową.

 

W mojej opinii, pieniądz byłby z tego, jakbyś współpracował z dealerami samochodów. Ale jaki jest popyt to nie wiem.

Edytowane przez OPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Greggi napisał:

a co wpłynęło na to że jednak sam się zdecydowałeś? czy jeśli jakaś firma zrobiła by to za ciebie tanim kosztem i z gwarancją to nie skorzystał byś?  jak samemu zrobisz to kosztuje cie to tylko materiał ale poświęcony czas też trzeba doliczyć. 

 

Ja to widzę tak:

- biorę w leasing nowe auto - zlecam wykonania tego dealerowi i nie bawię się w szukanie firmy, a potem w ewentualne problemy z gwarancją (np. na perforację blach).

- kupuję używane auto - kombinuje jak zabudować jak najniższym kosztem - np. własnoręcznie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OPAL napisał:

 

Ja to widzę tak:

- biorę w leasing nowe auto - zlecam wykonania tego dealerowi i nie bawię się w szukanie firmy, a potem w ewentualne problemy z gwarancją (np. na perforację blach).

- kupuję używane auto - kombinuje jak zabudować jak najniższym kosztem - np. własnoręcznie.

czyli według Ciebie trzeba by zacząć od współpracy z dilerami ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Greggi napisał:

czyli według Ciebie trzeba by zacząć od współpracy z dilerami ?

tak to podstawa

u mnie jak brali auta to leciały na leasingu wszystko ogarniał salon kia a my odebraliśmy auta gotowe a całość została wliczona w raty leasingu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens
jeżeli chodzi o rynek wtórny to są autohandly wyspecjalizowane w busach/dostawczakach różnego kalibru i rodzaju - mozna tam uderzyć i zaproponować współpracę na zasadzie np: polecenia/skierowania klienta w zamian za jakas prowizję...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szyman napisał:

szukaj w klimatach offroad prawie każda wyprawówka ma zabudowy. ludzie płacą krocie a sa jeszcze  sprintery, Lt-eki....  4x4 ludzie przerabiają je na domy na kółkach i tam koszta nie graja roli https://www.facebook.com/AVCCPL szedł bym w tym kierunku 

Musze bardziej zglebic temat bo troche dla mnie to nowe 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy pomysl na takie zabudowy sprawdzil by sie na Polskim rynku ? Jak myslicie?

 

Ciężko powiedzieć. Są firmy które robią to kempingowo i serwisowo.

Myślę że bardziej jest szansa na kempingowe, ale zabawa dużo większa i kasa też większa do zainwestowania. I robota skomplikowana w porównaniu do twoich realizacji ze zdjęć. Na fb co i raz ktoś szuka firmy do strugania campervana

Serwisowe może ktoś by chciał. Ale raczej nowe z salonu. Bo używki to raczej po kosztach cokolwiek sklecić żeby kupy się trzymało.

Z własnego doświadczenia -firma robi podłogi, zadzwoniłem, cena z kosmosu za kawałek wyciętej Sklejki i warunki wykonania bez sensu (km i czas na dojazd, albo kasa za dojazd do mnie). Efekt taki że w 4 godziny zrobiłem sam, sklejka i moje koszty (cały dzień) to 30% tego co firma chciała

Reszta zabudowy też wykonanie własne, przekładane do kolejnych busów

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chris_66 napisał:

 

Ciężko powiedzieć. Są firmy które robią to kempingowo i serwisowo.

Myślę że bardziej jest szansa na kempingowe, ale zabawa dużo większa i kasa też większa do zainwestowania. I robota skomplikowana w porównaniu do twoich realizacji ze zdjęć. Na fb co i raz ktoś szuka firmy do strugania campervana emoji106.png

Serwisowe może ktoś by chciał. Ale raczej nowe z salonu. Bo używki to raczej po kosztach cokolwiek sklecić żeby kupy się trzymało.

Z własnego doświadczenia -firma robi podłogi, zadzwoniłem, cena z kosmosu za kawałek wyciętej Sklejki i warunki wykonania bez sensu (km i czas na dojazd, albo kasa za dojazd do mnie). Efekt taki że w 4 godziny zrobiłem sam, sklejka i moje koszty (cały dzień) to 30% tego co firma chciała emoji106.png

Reszta zabudowy też wykonanie własne, przekładane do kolejnych busów

 

Na pewno zgłębię temat jeśli chodzi o te zabudowy kempingowe, może być ciekawe. Jeśli chodzi o te ceny to jest racja że są z kosmosu i można stworzyć dobrą konkurencje i zaoferować klientom coś nowego gdyż nie od dziś wiadomo że każdemu zależy na tym żeby jak najmniej wydać i jak najlepiej zostać obsłużonym. Co do zabudowy serwisowej zaciekawiające jest to że taki system sprawdza się już długie lata w innych krajach jak Niemcy, Holandia, Francja, Anglia czy USA. Jeśli wejdziecie na Pinterest to można znaleźć masę realizacji takich pomysłów. Czyżby rynek Polski aż tak diametralnie różnił się od innych rynków. Może zasobność portfela jest większa w niektórych krajach ale i w Polsce jest już parę firm które oferują zabudowę serwisową stalową lub aluminiowa a ta potrafi kosztować krocie, na allegro można znaleźć pojedyncze używane szafki nawet za 2000zl. Skoro są produkty, są firmy to i są i klienci ? jak to działa?😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się pomysł z tą zabudową kampingową, trzeba trochę poszerzać choryzonty 😀 . Tak jak się nad tym zastanawiam to w mojej pracy nabyłem umiejętności które są do tego potrzebne; montaż oświetlenia, ogrzewania postojowego, przetwornic samochodowych, projektowanie i produkcja zagospodarowania przestrzennego a nawet montaż paneli słonecznych. Ale czy naprawdę jest aż tak duży rynek zbytu ? wydawało mi się że zabudowa serwisowa jest bardziej powszechna. Już jakiś czas nie jestem na bieżąco  Polskim rynkiem😔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Greggi napisał:

Na pewno zgłębię temat jeśli chodzi o te zabudowy kempingowe, może być ciekawe. Jeśli chodzi o te ceny to jest racja że są z kosmosu i można stworzyć dobrą konkurencje i zaoferować klientom coś nowego gdyż nie od dziś wiadomo że każdemu zależy na tym żeby jak najmniej wydać i jak najlepiej zostać obsłużonym.

 

Zabudowy kempingowe są drogie, ale wynika to głównie ze względu na ceny wyposażenia a nie cen robocizny. Posprawdzaj ceny poszczególnych elementów kamperowych i sam się przekonasz dlaczego zabudowa kosztuje 80-100kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Greggi napisał:

Bardzo podoba mi się pomysł z tą zabudową kampingową, trzeba trochę poszerzać choryzonty 😀 . Tak jak się nad tym zastanawiam to w mojej pracy nabyłem umiejętności które są do tego potrzebne; montaż oświetlenia, ogrzewania postojowego, przetwornic samochodowych, projektowanie i produkcja zagospodarowania przestrzennego a nawet montaż paneli słonecznych. Ale czy naprawdę jest aż tak duży rynek zbytu ?

Jest na to rynek, a wszystko wskazuje na to że będzie jeszcze większy. Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zbynek napisał:

Jest na to rynek, a wszystko wskazuje na to że będzie jeszcze większy. Skąd jesteś?

Fajnie o tym słyszeć 😀 . W sumie to od 15 lat mieszkam w Holandii ale moi rodzice pochodzą z Opolskiego i tam też zamierzam w niedługim czasie zamieszkać🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pfikusny napisał:

Jakby co to zapraszam do współpracy - jestem producentem min. wkładów narzędziowych ;)

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Jesli cos  tego wyjdzie a licze na to to napewno skorzystam 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następnie samemu przez całą sobotę ( adaptacja poprzednich).

 

Tu akurat jest płyta wiórowa - waży podobnie do sklejki, którą zaprezentowałeś, a jest jednak dużo tańsza, ale to akurat wizja Klienta wersus zasobność portfela.

 

Do czego piję - ile za takie coś Ty chciałbyś wsiąść pieniędzy za robotę? Celowo napisałem, ile czasu mi to zajęło, a nie miałem w tym doświadczenia.

 

Jak pofruniesz w 1k zł czy więcej, to nikt Ci tego nie zleci.

poza tym, w Polsce, tylko tacy "prywaciarze" jak ja, rzeźbią we wiórówce - duże firmy, kupują zabudowy modułowe, z blachy stalowej - jest dużo lżejsza i atrakcyjniejsza wizerunkowo.

 

Takie zabudowy, jak zaprezentowałeś, to gotowe, zdemontowane ze sprowadzonych aut, soja na OLX po 500 zł ( a pasują idealnie do np. T5) i nikt tego nie chce.

 

Reasumując, uważam, że jeżeli chcesz zarobić na coś więcej niż sól - to z tego w Polsce Ci się nie uda

21.jpg

22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci wyszło Technix😀, jeśli chodzi o cenę takiej prostej zabudowy jaką zaprezentowałeś to myślałem do 1000zł, (sklejka wodoodporna) lub ok. 700zl (płyta wiórowa) materiał, robocizna, montaż. Ja osobiście nie jestem za płytami wiórowymi, wolę sklejkę, jest bardziej trwała ale klient nasz pan😁. A możesz napisać ile Cię kosztowała ta zabudowa? tak podliczając materiał wraz z poświęconym na to czasem biorą pod uwagę twoją stawkę godzinową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zabudowy modułowej to różnie to bywa, mam porównanie, stare zabudowy stalowe potrafią być bardzo ciężkie, ostatnio musieliśmy przebudować taka szafkę ze starego samochodu do nowego i musieliśmy ją we czterech wyciągać, ważyła więcej niż drewniana. Nowe np. Bott Vario 3, aluminiowe są naprawę lekkie ale i też słono kosztują. 🤨

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2020 o 11:52, Greggi napisał:

pracuje jako monter zabudowy busów już parę lat na rynku Holenderskim, chciałbym założyć podobną firmę w Polsce ale potrzebuję opinii jak ta sprawa wygląda na Polskim rynku. Czy robicie zabudowę samemu czy zlecacie to jednak firmie która to montuje? Chodzi mi o zabudowę podłogi, ścian ale i także szafek i regałów.

 

Mocno zbadaj temat zabudowy kamperowej. Kampervany w Polsce zaczynają przeżywać boom, na forach fejsbukowych codziennie jest kilkanaście zapytań na temat zabudów. Gdybyś wyspecjalizował się w konkretnej formie zabudowy pod kilka najczęstszych modeli w stylu Master, Ducato z podziałem na L3H3 czy L3H2 i zrobił dobrą cenę nastawiając się na klienta masowego to jest to do rozważenia.

Jest parę firm które robią za budowy profi, za grubą kasę, ale IMO brakuje na rynku czegoś w stylu Ikei kampervanowej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam za podpowiedzi, faktycznie chyba lepiej przemyśleć sprawę kamperów, w sumie chodzi o to by interes się kręcił a i taka zabudowa wydaje mi się bardziej atrakcyjna 😃 Nie miałem pojęcia że to aż tak popularny i chodliwy temat🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bizz napisał:

 

Mocno zbadaj temat zabudowy kamperowej. Kampervany w Polsce zaczynają przeżywać boom, na forach fejsbukowych codziennie jest kilkanaście zapytań na temat zabudów. Gdybyś wyspecjalizował się w konkretnej formie zabudowy pod kilka najczęstszych modeli w stylu Master, Ducato z podziałem na L3H3 czy L3H2 i zrobił dobrą cenę nastawiając się na klienta masowego to jest to do rozważenia.

Jest parę firm które robią za budowy profi, za grubą kasę, ale IMO brakuje na rynku czegoś w stylu Ikei kampervanowej.

to by była dobra sprawa, budowa i urządzanie tych typów aut jest mi od dawna znana więc problemów by nie było, trzeba tylko znaleźć pomysł i go wdrążyć 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Greggi napisał:

a jak to jest dokładnie z takim przerobieniem busa? Ludzie chcą bardziej przerobić swoje busy czy bardziej kupić już przerobione?

 

Wg mnie wola kupic i przerobic pod siebie bo wtedy zarwono auto jest lepiej dopasowane pod katem wyposazenia silnika, jak i zabudowa.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie wola kupic i przerobic pod siebie bo wtedy zarwono auto jest lepiej dopasowane pod katem wyposazenia silnika, jak i zabudowa.

A spotkales sie z oferta sprzedazy takiego przerobionego busa? Chodzi o to ze nikt ci na poczatek nie zleci takiego zadania nie wiedzac co potrafisz a jak kupisz i przerobisz to masz co pokazac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleci

Jest jak wyżej, ludzie najpierw kupują auto (model, rocznik, silnik, wyposażenie), potem gruntowanie mechanika i dopiero zabudowa.

Ale uwaga - to już nie dostawczak z półkami.

Jak dostaniesz takie zlecenie to musisz już im od A do Z zrobić, czyli też m.im. ogrzewanie postojowe, klimę, przysznic (żywice), kuchenkę, zlewozmywak itp.

Kasa mega, ale czasu, że cho cho

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.06.2020 o 20:45, Greggi napisał:

a jak to jest dokładnie z takim przerobieniem busa? Ludzie chcą bardziej przerobić swoje busy czy bardziej kupić już przerobione?

Niektórzy się nie znają i chcą kupić gotowe, inni budują sami, a jeszcze inni zlecają budowę pod swoje wymagania. Nie ma reguły.

Z tego co zauważyłem to większość osób robiących zabudowy najpierw samemu jeździło kamperem turystycznie, poznali je "w praniu", następnie zrobili zabudowę sobie prywatnie, a dopiero później zaczęli robić zabudowy zarobkowo. Wbrew pozorom to nie tylko meble...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.