Skocz do zawartości

Co raz gorsza jakość części zamiennych


binges

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zapewne każdy z Was wie ze jakość części zamiennych jest co raz gorsza bez względu na markę ale ja ostatnio co raz więcej mam wtopy z częściami od cioci Merkel...

ostatnio montowałem do Chevroleta Lacetti 1.6 zestaw rozrządu HEPU z pompą gdzie napinacz był GMB Korea i w łożysku rolki tego napinacza prawie nie było smaru!!! byly jakieś śladowe ilości, było nawet słychać kulki podczas obracania się, ponadto luz był większy niż w starym napinaczu SKF po 60kkm.

Wiem że Opel pakuje rolki GMB Korea nawet do zestawów rozrządu do diesla 1.9 CDTI i tam to ma wytrzymać kolejne 150kkm ?

w zestawie HEPU była tylko pompa HEPU a reszta to jakaś zbieranina z całego świata - czyli kupiłem najdroższy zestaw rozrządu i musiałem dołożyć smaru do rolek aby nie rozwalił się po miesiącu...

Edytowane przez binges
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do koreańskiego auta to z jakiego kraju ma być napinacz USA??  Hepu produkuje pompy wody, resztę kupuje od producentów czesci i pakuje, paski najczęściej od contiego,   Większy problem jak kupisz zestaw Hepu, a tam pompa innego producenta, tylko naklejka hepu na niej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jarek_g60 napisał:

A do koreańskiego auta to z jakiego kraju ma być napinacz USA??  Hepu produkuje pompy wody, resztę kupuje od producentów czesci i pakuje, paski najczęściej od contiego,   Większy problem jak kupisz zestaw Hepu, a tam pompa innego producenta, tylko naklejka hepu na niej 

 

Nie wiem czy wiesz ale na oryginalnym lub zamienniku bdb jakości na odlewie napinacza jest Made in Canada, SKF daje do tego rolkę NTN i to wytrzymuje 60 a niekiedy i 120kkm (zmienia sie tylko pasek po 60kkm). Dla mnie paski Conti są bardziej sztywne i głośne niż Gates i Dayco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, binges napisał:

na oryginalnym lub zamienniku bdb jakości na odlewie napinacza jest Made in Canada

Zapewne Litens.

Co do smaru w łożysku to raczej wina firmy produkującej łożyska czyli GMB choć trzeba widzieć, ze do łożysk krytych smaru się daje nie dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Zapewne Litens.

Co do smaru w łożysku to raczej wina firmy produkującej łożyska czyli GMB choć trzeba widzieć, ze do łożysk krytych smaru się daje nie dużo...

Litens akurat produkuje do napinacza tylko mechanizm napinający.Napinacz jako całość jest już sygnowany logiem producenta czyli INA/SKF/SNR/Dayco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, volf6 napisał:

Zapewne Litens.

Co do smaru w łożysku to raczej wina firmy produkującej łożyska czyli GMB choć trzeba widzieć, ze do łożysk krytych smaru się daje nie dużo...

 

tam prawie w ogóle smaru nie było, było słychać jak kulki latają po bieżni...

ostatnio tez wymieniałem rolki od paska wieloklinowego w Toyocie 2.0 D4D 2014 po 160kkm - były zamontowane 2 rolki NSK obok siebie, jedna JAPAN a druga POLAND i ta polska była już zużyta a japońska nie miała żadnych luzów i odglosów

ja wiem że te mechanizmy robi Litens Made in Canada (przynajmniej od bardzo wielu lat dla Opla, Daewoo, Chevrolet)

siedzę w tym już 22 lata ale takiej lipy z tym napinaczem GMB to pierwszy raz widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przykład koła dwumasowego, podobno dobrą praktyką jest zamówienie kilka sztuk nawet tego samego producenta i wybór do montażu tego które się nadaje:facepalm:

 

 

Mam taki przykład w rodzinie, obecnie będzie 3 raz "zrzucana" skrzynia na gwarancji z powodu koła dwumasowego. Co najlepsze to ASO powiedziało właścicielowi że producent auta ma problem z producentem układu sprzęgła tj. firma Luk jeśli chodzi o trwałość części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, binges napisał:

Witam

Zapewne każdy z Was wie ze jakość części zamiennych jest co raz gorsza bez względu na markę ale ja ostatnio co raz więcej mam wtopy z częściami od cioci Merkel...

ostatnio montowałem do Chevroleta Lacetti 1.6 zestaw rozrządu HEPU z pompą gdzie napinacz był GMB Korea i w łożysku rolki tego napinacza prawie nie było smaru!!! byly jakieś śladowe ilości, było nawet słychać kulki podczas obracania się, ponadto luz był większy niż w starym napinaczu SKF po 60kkm.

Wiem że Opel pakuje rolki GMB Korea nawet do zestawów rozrządu do diesla 1.9 CDTI i tam to ma wytrzymać kolejne 150kkm ?

w zestawie HEPU była tylko pompa HEPU a reszta to jakaś zbieranina z całego świata - czyli kupiłem najdroższy zestaw rozrządu i musiałem dołożyć smaru do rolek aby nie rozwalił się po miesiącu...

Proste matematyka, lepiej sprzedać dwie sztuki niż jedną 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, binges napisał:

Zapewne każdy z Was wie ze jakość części zamiennych jest co raz gorsza bez względu na markę

Ja mam stare auto, ale jeżeli jest możliwość to kupuje części OE a jeżeli nie ma to OEM. Na częściach OE Renault nie przejechałem się nigdy, a cenowo potrafi być nieźle. Np. Filtr PP węglowy najtańszy jest OE. Amortyzatory przód OE były w cenie +/- 20 zł do KYB / Monroe. Poduszki do wózka silnika OE po 20 zł. Wieszaki do wydechu OE po 45 zł mają 50 kkm i wyglądają jak nowe, Fischer rozleciał się po 10 kkm. Jedynie z zamienników to z elementów gumowo-metalowych Lemfordera jestem zadowolony, bo na wahaczach mają ponad 50 kkm i jest OK.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, steyr napisał:

Wystarczy przykład koła dwumasowego, podobno dobrą praktyką jest zamówienie kilka sztuk nawet tego samego producenta i wybór do montażu tego które się nadaje:facepalm:

 

 

Mam taki przykład w rodzinie, obecnie będzie 3 raz "zrzucana" skrzynia na gwarancji z powodu koła dwumasowego. Co najlepsze to ASO powiedziało właścicielowi że producent auta ma problem z producentem układu sprzęgła tj. firma Luk jeśli chodzi o trwałość części.

 

Niech założą SACHS'a i powinno być OK. U mnie założono LUK'a i podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła słychać metaliczny stuk. Poza tym, żadnych objawów zużycia 2masy. Miałem to reklamować, ale czas, odległość do warsztatu mnie zniechęciły. Wg mechanika z którym gadałem tydzień temu podczas wymiany rozrządu LUK ma kiepski opinie. Jak to faktycznie jest nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2020 o 08:24, steyr napisał:

Wystarczy przykład koła dwumasowego, podobno dobrą praktyką jest zamówienie kilka sztuk nawet tego samego producenta i wybór do montażu tego które się nadaje

 

Na szczęście to bzdura z palca wyssana, możecie spać spokojnie ;)  Podobnie jak większość argumentacji mechnika na tym filmie.  OK - jakość części na aftermarket jest  często niższa niż na tzw. pierwszy montaż, nic w tym dziwnego, ale nikt nie ma w interesie produkować części zepsutych przed ich wyjęciem z pudełka. A widząc clickbajtowe tytuły takich filmów rodem z okładki najgorszego brukowca powinniście od razu poziom jego wiarygodności dzielić przez 10.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.