Skocz do zawartości

a mial byc tylko okresowy przeglad XD


Rekomendowane odpowiedzi

dobra, skoro mod nie usunal ciagle tego watku, to zrobimy kolejna edycje zawartosci ;) 

uznalem, ze skoro jezdzic gdzie dusza zapragnie nie mozna, to zrobie duzy przeglad na 40kkm troche przed czasem (obecnie 35k) zeby juz maszyna byla gotowa na przyszlosc ;)

glownie chodzilo o kontrole luzow zaworowych, przesmarowanie lozysk glowki ramy czy lozysk tylnego wahacza oraz lacznika wahacza (chociaz to jest akurat przewidziane na 50kkm). 

 

IMG_20200523_192700.jpg.2cd463a7dfddfd005b99c249ee7702c4.jpgIMG_20200530_152654.jpg.dddf8b81b1da5771b9a2722b84bcb5d4.jpg

 

w pierwszej kolejnosci zabralem sie ohoczo za kontrole luzow, miala to byc tylko formalnosc, w fazerze z tym przebiegiem nic nie trzeba bylo dotykac. no i zlapalem pierwsze zdziwko. jesli dobrze pamietam to 3 wydechowe byly juz za ciasno, 3 pozostale wydechowe w dolnej granicy oraz jeden dolotowy w dolnej granicy. musialem zakupic wiec 5 nowych podkladek a dwie zalatwilem podmianka innymi, ktore i tak szly w odstawke ;)

 

IMG_20200524_153403.jpg.b7e5a48c76104b8c3e087e27374f9f21.jpgIMG_20200524_164930.jpg.79d855fbabf26dc9f9e41a8f0c8c6c1c.jpg

 

no wiec majac rozebrany juz przod zabralem sie za wymiane oleju w lagach, zalalem troche gestszy, dzieki temu zawias juz nie jest taki tapczaniasty.

 

IMG_20200531_172629.jpg.4088eda28e064d0824581775d22e8405.jpgIMG_20200531_173920.jpg.f3a19175caaf4d1f44efab4c8c8177f6.jpg

 

majac wyjete lagi wzialem sie za lozyska glowki i dopiero po odkreceniu kierownicy, kiedy zostaly mi juz tylko skrecone polki, wyczulem ze kurde sa przeskoki, wiec lozyska tez do roboty :chory: niestety, musialem przedni zawias zlozyc do kupy, bo moto parkuje pod chmurka wiec musialem go przetoczyc. walki rozrzadu pozrzucalem zeby sprawdzic jakie mam podkladki pod szklankami wyamagajacymi poprawy i tez musialo to zostac tak rozgrzebane.

 

IMG_20200524_184953.jpg.dc2e5c93a0963bf87eacbb0ac6727cbd.jpg

 

wzialem sie wiec za wywalenie wahacza i przeglad i przesmarowanie lozysk igielkowych w samym wahaczu jak i laczniku, na szczescie chociaz w tym aspekcie wszystko bylo w porzadeczku. pozniej jeszcze przeczyscilem zaciski z przodu i przesmarowalem zawiasy w klamkach. 

no i minionego weekendu juz mialem wszystkie potrzebne czesci, wrzucilem podkladki, pozniej pierdzielilem sie troche z poprawnym ustawieniem walkow i zeby lancuch sie dobrze naciagnal bo skubany bardzo latwo przeskakuje jak nie ma dobrego naciagu. nastepnie pierdzielilem sie troche zeby zbic bieznie starego lozyska z tej rurki wychodzacej z dolnej polki (sorry, nie znam nazwy, chodzi o steering stem. sztyca?). w ogole dziwi mnie ze tam wkladali kulkowe lozysko. teraz jest juz stozkowe.

 

IMG_20200530_183532.jpg.d0f21a51390e87ba394a42cbdf095a23.jpg

 

przy okazji wrzucilem nowe swiece jak juz wszystko bylo rozgrzebane, chociaz stare nie wykazywaly zadnych oznak zuzycia (wymienialem je 14kkm temu). spodziewalem sie, ze roboty bedzie na jeden dzien a wyszlo w sumie 4 dni tak po 5-6 godzin w ciagu dwoch weekendow :panic:

przejechalem sie i wszystko wydaje sie dzialac jak trzeba. przyznam, ze bardzo sie sralem przed pierwszym odpaleniem po robocie xD zawias z przodu zrobil sie duzo fajniejszy. teraz mam regulacje odbicia miedzy normalnie a beton a wczesniej bylo miedzy tapczan a normalnie ;)

 

jeszcze tylko musze sobie do pelni szczescia zrobic balans przepustnic, bo to prawdopodobnie nie bylo robione od nowosci :nie_wiem: no i olej wypada za jakies 2kkm. 

ogolnie jednak 35k i o ile nic sie jakos nagle nie spartoli, to w tej maszynie naprawde duuuzo zycia zostalo. 

 

 

a, tak w ogole, nie wiem czy sie sralem, ale uszylem sobie samodzielnie od podstaw, na domowej maszynie, obicia na siedzonko xD przy okazji zamontowalem wkladke zelowa i mate grzewcza. ta czerwona nic nie pasuje absolutnie do niczego, ale po prostu nie sadzilem ze wyjdzie z tego cos sensownego, wiec wiadomo, ze nic musiala byc czerwona :cfaniak2:

 

IMG_20200419_193417.jpg.d53ba986114ce5c04a2b7b75fedb6f03.jpg

 

 

Edytowane przez ulik87
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

@zet w przypadku jednego czy dwóch zaworow udało się podmienic. podkładki są bardzo dokładnie wymierzone, nie wykazywaly żadnego zużycia, nie widziałem przeciwwskazan. oczywiście luzy skontrolowalem ponownie po złożeniu wszystkiego do kupy. nie było żadnych objawów

 po prostu zbliżał się przebieg, przy którym serwisowka przewidywala kontrolę. myślę że w przypadku zbyt ciasnych zaworów nie ma żadnych objawów do momentu kiedy silnik nie zaczyna tracić kompresji na ciepłym gdy luzy już są o wiele za ciasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@akisel tak i nie, nie wszystko bylo wymagane na juz, chocby wahacz zrobilem z nadgorliwosci bo on przypadal na 50kkm. ale tez nie widac tutaj wszystkiego co robione bylo pomiedzy, jak chocby zmiana przewodow hamulcowych (co 5 lat wg serwisowki, ale tym to sie malo kto przejmuje), wymiana napedu, plyny (olej, hamulce, chlodzenie), filtry (powietrze co bodaj 40k, olej), smarowanie ruchomych elementow etc. ale ogolnie po prostu mialem wydrukowana tabelke z serwisowki z okresowymi czynnosciami i tejze sie trzymalem ;) 

wiadomo, ze na przyklad jesli chodzi o regulacje zaworow czy lozysko glowki ramy, to jeden nie bedzie musial zrobic nic poza kontrola, a drugi bedzie musial wymieniac. lozyska glowki sprawdzalem i przesmarowalem przy przebiegu 20k (co tyle przewiduje ksiazka) i wtedy to wystarczylo. przy kolejnej kontroli juz wyszly niedomagania i trzeba bylo zmieniac. zawory ponoc w przypadku mt09 sa ciasnawe przy przebiegu 40k i tak tez bylo u mnie. co prawda poza zakresem byly tylko 3 zawory, reszta miescila sie w widelkach, ale jak juz tam bylem to wolalem wymienic takze i te bedace blisko dolnej granicy. dla kontrastu, kiedy mialem FZ6 to przy przebiegu 40k nie trzeba bylo ingerowac.

serwisowka nie przewiduje okresowej wymiany oleju w lagach, pewnie zakladaja, ze robi sie to jak puszcza uszczelniacze, ale moim zdaniem 35k to i tak duzo za duzo. dobrze byloby zmieniac sobie olej tak przynajmniej co te 20k. 

co do kosztu robocizny w serwisie, nawet nie chce myslec. 

 

moj kolega jakis czas temu kupil 15 letnie tuono z przebiegiem jakos wlasnie kolo 30-35k jesli dobrze pamietam i tylko sie wkurza bo gdzie nie zajrzy, to widzi ze motocyl po prostu nie byl serwisowany a jedynie jezdzony. no ale cena zakupu to odzwierciedlila. 

Edytowane przez ulik87
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem Tracera 09, robiłem każdy serwis w Yamaha również ten na 40tysięcy - pamiętam, że razem z klockami wyszło niecałe 2 tysie - Yamaha Bydgoszczy. Robione wszystko co kazała książka + olej w lagach i klocki przód/tył👍

Edytowane przez goden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, goden napisał:

2015, latałem 3 sezony i zrobiłem 54 tysiąceemoji3577.png
Teraz lata nim mój ojciec emoji3.png

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
 

 

przewody hamulcowe wymienili na nowe?

dostałeś wyniki pomiarów luzów zaworowych?

łożyska wahacza robione przy 50k?

Edytowane przez ulik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem serwis na 40 tys po 2 latach. Pierwsza rejestracja wrzesień 2016,więc realnie teraz mija 4 lata

W weekend się z ojcem widzę to mu zakomunikuje

 

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dostawałeś w ogóle jakieś info co konkretnie zrobili czy tylko pieczatka i dziękujemy? robili serwis wahacza na 50kkm?

przewody i tak mało kto zmienia przecież, szczególnie w moto z abs, gdzie do tracera do niedawna komplet kosztował minimum tysiaka ;)

ja zmieniłem bo mnie wkurzały rdzwiejace elementy metalowe.

Edytowane przez ulik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.