ulik87 Napisano 24 Maja 2020 Udostępnij Napisano 24 Maja 2020 (edytowane) dobra, skoro mod nie usunal ciagle tego watku, to zrobimy kolejna edycje zawartosci uznalem, ze skoro jezdzic gdzie dusza zapragnie nie mozna, to zrobie duzy przeglad na 40kkm troche przed czasem (obecnie 35k) zeby juz maszyna byla gotowa na przyszlosc glownie chodzilo o kontrole luzow zaworowych, przesmarowanie lozysk glowki ramy czy lozysk tylnego wahacza oraz lacznika wahacza (chociaz to jest akurat przewidziane na 50kkm). w pierwszej kolejnosci zabralem sie ohoczo za kontrole luzow, miala to byc tylko formalnosc, w fazerze z tym przebiegiem nic nie trzeba bylo dotykac. no i zlapalem pierwsze zdziwko. jesli dobrze pamietam to 3 wydechowe byly juz za ciasno, 3 pozostale wydechowe w dolnej granicy oraz jeden dolotowy w dolnej granicy. musialem zakupic wiec 5 nowych podkladek a dwie zalatwilem podmianka innymi, ktore i tak szly w odstawke no wiec majac rozebrany juz przod zabralem sie za wymiane oleju w lagach, zalalem troche gestszy, dzieki temu zawias juz nie jest taki tapczaniasty. majac wyjete lagi wzialem sie za lozyska glowki i dopiero po odkreceniu kierownicy, kiedy zostaly mi juz tylko skrecone polki, wyczulem ze kurde sa przeskoki, wiec lozyska tez do roboty niestety, musialem przedni zawias zlozyc do kupy, bo moto parkuje pod chmurka wiec musialem go przetoczyc. walki rozrzadu pozrzucalem zeby sprawdzic jakie mam podkladki pod szklankami wyamagajacymi poprawy i tez musialo to zostac tak rozgrzebane. wzialem sie wiec za wywalenie wahacza i przeglad i przesmarowanie lozysk igielkowych w samym wahaczu jak i laczniku, na szczescie chociaz w tym aspekcie wszystko bylo w porzadeczku. pozniej jeszcze przeczyscilem zaciski z przodu i przesmarowalem zawiasy w klamkach. no i minionego weekendu juz mialem wszystkie potrzebne czesci, wrzucilem podkladki, pozniej pierdzielilem sie troche z poprawnym ustawieniem walkow i zeby lancuch sie dobrze naciagnal bo skubany bardzo latwo przeskakuje jak nie ma dobrego naciagu. nastepnie pierdzielilem sie troche zeby zbic bieznie starego lozyska z tej rurki wychodzacej z dolnej polki (sorry, nie znam nazwy, chodzi o steering stem. sztyca?). w ogole dziwi mnie ze tam wkladali kulkowe lozysko. teraz jest juz stozkowe. przy okazji wrzucilem nowe swiece jak juz wszystko bylo rozgrzebane, chociaz stare nie wykazywaly zadnych oznak zuzycia (wymienialem je 14kkm temu). spodziewalem sie, ze roboty bedzie na jeden dzien a wyszlo w sumie 4 dni tak po 5-6 godzin w ciagu dwoch weekendow przejechalem sie i wszystko wydaje sie dzialac jak trzeba. przyznam, ze bardzo sie sralem przed pierwszym odpaleniem po robocie xD zawias z przodu zrobil sie duzo fajniejszy. teraz mam regulacje odbicia miedzy normalnie a beton a wczesniej bylo miedzy tapczan a normalnie jeszcze tylko musze sobie do pelni szczescia zrobic balans przepustnic, bo to prawdopodobnie nie bylo robione od nowosci no i olej wypada za jakies 2kkm. ogolnie jednak 35k i o ile nic sie jakos nagle nie spartoli, to w tej maszynie naprawde duuuzo zycia zostalo. a, tak w ogole, nie wiem czy sie sralem, ale uszylem sobie samodzielnie od podstaw, na domowej maszynie, obicia na siedzonko xD przy okazji zamontowalem wkladke zelowa i mate grzewcza. ta czerwona nic nie pasuje absolutnie do niczego, ale po prostu nie sadzilem ze wyjdzie z tego cos sensownego, wiec wiadomo, ze nic musiala byc czerwona Edytowane 31 Maja 2020 przez ulik87 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 kawał roboty pastylki zaworowe zamieniałeś miejscami ? nie wiem czy to do końca dobry zabieg Mialeś jakieś objawy ze strony zaworów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 @zet w przypadku jednego czy dwóch zaworow udało się podmienic. podkładki są bardzo dokładnie wymierzone, nie wykazywaly żadnego zużycia, nie widziałem przeciwwskazan. oczywiście luzy skontrolowalem ponownie po złożeniu wszystkiego do kupy. nie było żadnych objawów po prostu zbliżał się przebieg, przy którym serwisowka przewidywala kontrolę. myślę że w przypadku zbyt ciasnych zaworów nie ma żadnych objawów do momentu kiedy silnik nie zaczyna tracić kompresji na ciepłym gdy luzy już są o wiele za ciasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 ale to jest normalne, że przy 35kkm, tyle roboty? ile by serwis za to krzyknął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 26 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 (edytowane) @akisel tak i nie, nie wszystko bylo wymagane na juz, chocby wahacz zrobilem z nadgorliwosci bo on przypadal na 50kkm. ale tez nie widac tutaj wszystkiego co robione bylo pomiedzy, jak chocby zmiana przewodow hamulcowych (co 5 lat wg serwisowki, ale tym to sie malo kto przejmuje), wymiana napedu, plyny (olej, hamulce, chlodzenie), filtry (powietrze co bodaj 40k, olej), smarowanie ruchomych elementow etc. ale ogolnie po prostu mialem wydrukowana tabelke z serwisowki z okresowymi czynnosciami i tejze sie trzymalem wiadomo, ze na przyklad jesli chodzi o regulacje zaworow czy lozysko glowki ramy, to jeden nie bedzie musial zrobic nic poza kontrola, a drugi bedzie musial wymieniac. lozyska glowki sprawdzalem i przesmarowalem przy przebiegu 20k (co tyle przewiduje ksiazka) i wtedy to wystarczylo. przy kolejnej kontroli juz wyszly niedomagania i trzeba bylo zmieniac. zawory ponoc w przypadku mt09 sa ciasnawe przy przebiegu 40k i tak tez bylo u mnie. co prawda poza zakresem byly tylko 3 zawory, reszta miescila sie w widelkach, ale jak juz tam bylem to wolalem wymienic takze i te bedace blisko dolnej granicy. dla kontrastu, kiedy mialem FZ6 to przy przebiegu 40k nie trzeba bylo ingerowac. serwisowka nie przewiduje okresowej wymiany oleju w lagach, pewnie zakladaja, ze robi sie to jak puszcza uszczelniacze, ale moim zdaniem 35k to i tak duzo za duzo. dobrze byloby zmieniac sobie olej tak przynajmniej co te 20k. co do kosztu robocizny w serwisie, nawet nie chce myslec. moj kolega jakis czas temu kupil 15 letnie tuono z przebiegiem jakos wlasnie kolo 30-35k jesli dobrze pamietam i tylko sie wkurza bo gdzie nie zajrzy, to widzi ze motocyl po prostu nie byl serwisowany a jedynie jezdzony. no ale cena zakupu to odzwierciedlila. Edytowane 26 Sierpnia 2020 przez ulik87 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Maiłem Tracera 09, robiłem każdy serwis w Yamaha również ten na 40tysięcy - pamiętam, że razem z klockami wyszło niecałe 2 tysie - Yamaha Bydgoszczy. Robione wszystko co kazała książka + olej w lagach i klocki przód/tył Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez goden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 @goden który rocznik i jak długo w twoich rękach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 2015, latałem 3 sezony i zrobiłem 54 tysiąceTeraz lata nim mój ojciec Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Godzinę temu, goden napisał: 2015, latałem 3 sezony i zrobiłem 54 tysiące Teraz lata nim mój ojciec Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka przewody hamulcowe wymienili na nowe? dostałeś wyniki pomiarów luzów zaworowych? łożyska wahacza robione przy 50k? Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez ulik87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Nie a trzeba? Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Teraz, goden napisał: Nie a trzeba? Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka co 4 lata. mówiłeś, że robili wszystko wg zalecen już wiesz skąd taka cena za teoretycznie tak duży serwis u autoryzowanego dealera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Ja robiłem serwis na 40 tys po 2 latach. Pierwsza rejestracja wrzesień 2016,więc realnie teraz mija 4 lata W weekend się z ojcem widzę to mu zakomunikuje Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) a dostawałeś w ogóle jakieś info co konkretnie zrobili czy tylko pieczatka i dziękujemy? robili serwis wahacza na 50kkm? przewody i tak mało kto zmienia przecież, szczególnie w moto z abs, gdzie do tracera do niedawna komplet kosztował minimum tysiaka ja zmieniłem bo mnie wkurzały rdzwiejace elementy metalowe. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez ulik87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Uczciwie przyznam że na 50 był już po gwarancji i oddałem do niezależnego warsztatu. Wymieniłem opony, olej filtry i napęd i oddalem ojcuWysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Co zawiera serwis wachacza? Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 @goden sprawdzenie czy nie ma nadmiernego luzu, wyjecie, sprawdzenie łożysk wahacza i łącznika oraz ich uszczelnień, położenie świeżego smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 To w sumie nie powinno być drogie,moglem to zrobić na 50,ale nie wiedziałem. W tabeli w książce serwisowej nie widziałem takiej pozycji. Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 28 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 @goden punkt 11 w tabelce okresowych regulacji/napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 Zgadza się jest, moja internetowa książka od mt09 Tracer nie ma punktów ale fakt jest przy 50 serwis wachaczaWysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.