Jump to content

Seicento twardszy zawias


Recommended Posts

Cześć wszystkim ;)

Chce poprawić właściwości jezdne mojego Seicento Abartha. Zamysł jest taki, ze ma być sztywno i precyzyjnie, ale po przejażdżce mam nadal mieć wszystkie plomby. Nie będzie w kjs-ach jeżdżony.

Widze dwie opcje:

1)Bilstein B6 + Eibach Pro-Kit -30/30 fajne, ale cena boli to raz, dwa czy nie będzie za twardo przy tych amortyzatorach i trzy czy jest sens ladowac sie w tak wysoka polke jezeli nie bedzie scigany  ?

2) biorac pod uwage, ze amortyzatory sa prawie nowe o i sprawnosc maja świetna(badane na stacji tydzien temu), zostawiam je, zakladam sprezyny eibacha -30/30 i wlasnie, jak to bedzie jezdzic ? Osiagne zakladany efekt? 

 

Bedzie montowana jednoczesnie rozporka gorna. Myslalem o amortyzatorach KYB axel G, ale one wziaz maja seryjna dlugosc a czy sa twardsze ?  Podeslijcie prosze swoje propozycje, nie zalezy mi na duzym obnizeniu a głównie na trakcji.  

Link to post
Share on other sites

IMHO Eibach Ci wystarczą nawet do seryjnych amorów.

Tylko to trochę jak gadanie o zapachach na forum. Musisz się sam przekonać czyli przejechać.

Link to post
Share on other sites

@Niegibki amory zwykle stosuje się do -40 jak się nie mylę.i spokojnie dają radę.

Nie wiem czy jeszcze kupisz coś konkretnego( większość amorów to chinole ) miałem oryginalnego mts technik . Kupiony w 2008r a teraz to już te amory to padają. 

Na eBay czasem pojawiają się zestawy avo z regulacją twardości ale to zadkosc.

Kiedyś dosyć. Popularne Krosno pucharowe ale nie wiem czy jeszcze dostępne. 

Link to post
Share on other sites

@Niegibki dodatkowo możesz dołożyć rozpórki. Ja osobiście zdecydowanie polecam rozpórki z rzymska śruba. Na kielichy w komorze silnika plus dodatkowa na dół wahaczy(nie mylić z drążkiem stabilizatora), niektórzy zakładają opcjonalnie rozpórkę na tylne nadkola+rzeźbienie we własnym zakresie drążka stabilizatora na tylne wahacze. ...Seicento+cinquecento swojego czasu miały naprawdę bdb rozwiązania tanim kosztem poprawiające właściwości w zakrętach. 

Link to post
Share on other sites

Dodatkowo poliuretan na tył lub na całość czerwony. Zamiast b6 za 2.5tys

Link to post
Share on other sites

@Rapid136 niektórzy nawet zakładają bałwanki strongflex na amory z przodu i na tylnej belce. Takie patenty też widziałem swojego czasu śledząc różne fora CC maniaków. 

Niestety nie siedzę już od bardzo dawna w centohobby. Ale pamiętam dużo rozwiązań tanim kosztem na tamte czasy. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Pro Kit polecam, prawie dwa lata śmigam i polecam 😉

Link to post
Share on other sites

Sluchajcie zamówiłem eibachy pro kit plus rozporka. Amory zostawiam. Zdam relacje. Dzieki za odpowiedzi🙂

Link to post
Share on other sites

Żaden seryjny amor tej twardej sprężyny nie ogarnie. Najlepsze był nieprodukowane Monroe reflex, b6 i kayaby serie były o wiele gorsze.

Link to post
Share on other sites

krosno to straszny beton, kiedyś czytałem że je tor robili do pucharu ccs.

 

 B6 już tylko użyki na grubym tłoczysko.

 

Pisałem o seryjnych amorach do eibachów i tam najlepiej wybierał monroe reflex.

 

teraz mam koni i jest to już inna półka. jak dorwę kiedyś b6 to będę miał porównanie.

 

 

Link to post
Share on other sites

Mam kolegę, który ma znajomego (hehe nieźle się zaczyna ta historia) który pracuje w dawnym Krośnie a teraz to chyba Delphi jeżeli dobrze pamiętam. Z pół roku temu pytał go o te ich betony i odpowiedź była, że nic już u nich nie robią i nic nie lezy na półce.

 

Sam zbierałem się do B6. Zerkopol niby może zmienić nawet charakterystykę na zamówienie ale nie zastanawiałem się nigdy czy gruba a cienka laga robi im różnice.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Właśnie tez będę uderzał w b6 obecnie mam.gwint mts...auto słabo ogarnia agresywne zakręty.....tylko też chciałbym by sc było w miarę nisko......wczesniej jeździłem na weitec i to dawało radę....amorki mam ale sprężyny popekaly ( no ale 10 lat dawały radę).

Link to post
Share on other sites

@rusala @roach B 6 jak mnie pamięć nie myli są Zwykle i Mtechnic czy jakoś tak nie wiem ,albo już nie pamiętam dokladnie. Ale b6 na grubej ladze mają dodatkowa sprężynę tlumioca czy jakoś tak (Mtechnic) Przez to są pożądane do agresywnej jezdzie.(Motorsport)  B6 na cienkiej ladze są standardowymi amorami o zwykłej charakterystyce tłumienia. 

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@rusala @roach B 6 jak mnie pamięć nie myli są Zwykle i Mtechnic czy jakoś tak nie wiem ,albo już nie pamiętam dokladnie. Ale b6 na grubej ladze mają dodatkowa sprężynę tlumioca czy jakoś tak (Mtechnic) Przez to są pożądane do agresywnej jezdzie.(Motorsport)  B6 na cienkiej ladze są standardowymi amorami o zwykłej charakterystyce tłumienia. 

 

 

No to teraz sam juz nie wiem.....ale wiem ze mts jest miękki ja muszę.miec beton....😜

Link to post
Share on other sites

Eh, teraz ja też już nie wiem a miałem taki szalony plan zamówić różne graty i w tydzień je założyć, żeby zdążyć na sobotnią pojeżdżawkę w Oleśnicy 😛 Z braku laku chciałem całego pro kita wrzucić. Te 2200 jeszcze mogę dać za to płacić 3600-3900 za KW V1 tylko żeby mieć gwint, którego nie potrzebuję... No chyba, że faktycznie te cienkie B6 słabo sobie radzą ale KW plus sprężyny to dwa razy drożej jak nie więcej. Jakby chociaż regulację tłumienia jakąś miały ale nie wiem czy coś innego niż V1 do seja robili poza tym pewnie już w ogóle miliony monet za to by chcieli. Może by zapytać w Zerkopolu co jest na rzeczy w tych starych i nowych B6...

Edited by rusala
Link to post
Share on other sites
Dnia 19.06.2020 o 11:55, rusala napisał:

Eh, teraz ja też już nie wiem a miałem taki szalony plan zamówić różne graty i w tydzień je założyć, żeby zdążyć na sobotnią pojeżdżawkę w Oleśnicy 😛

...

Może by zapytać w Zerkopolu co jest na rzeczy w tych starych i nowych B6...

Kiedyś na ul. Letniej we Wrocku był gość który regenerował amortyzatory i potrafił dobrać wymaganą charakterystykę (w miarę dogadania). 

Skąd bierzesz info np. o pojeżdżawcecw Oleśnicy?

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, DamU napisał:

Kiedyś na ul. Letniej we Wrocku był gość który regenerował amortyzatory i potrafił dobrać wymaganą charakterystykę (w miarę dogadania). 

Skąd bierzesz info np. o pojeżdżawcecw Oleśnicy?

Nie pamiętam jak się dowiedziałem pierwszy raz, że tam coś jest. Chyba kiedyś coś zasłyszałem o "torze" w Oleśnicy i dłuższy czas sądziłem, że chodzi tylko o jazdy jakimiś tam wynajętymi samochodami "na prezent" itp. Potem jakoś poszperałem i natrafiłem na stronę http://time4rally.pl i tam już były szczegóły. Ale teraz zauważyłem, że trochę słabo z aktualnością strony bo nie ma info o tym za tydzień a dowiedziałem się bo zadałem sobie ten ból i poszukałem ich mordoksiążki - tam ju jest aktualny opis co i jak.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dostałem jakąś odpowiedź z Zerkopolu (Bilstein Polska) ale jak na razie nie zrozumiałem co miał Pan na myśli i muszę to jeszcze wyjaśnić.

 

Co do soboty w Oleśnicy to raczej wybierzemy się kumpla S13 tym razem. Wczoraj wyrzeźbiłem mu gustowne drewnopodobne dodatki w postaci panela pod zegary 😀

Link to post
Share on other sites

OK, już chyba wszystko się dowiedziałem. Generalnie tych na cienkiej obecnie produkowanych oni nie robię i raczej nikt ich nie zrobi chyba, ze jakąś konkretną rzeźbę bu tam chciał odwalić.

 

Na grubej oczywiście do seja nie ma ALE przerabiają amorek do innego auta wywalając wszystko i zostawiając gołą kolumnę. Potem dodają płetwy i resztę pod seja, gwintuja, dają nakrętki i talerzyk nad sprężynę (podobną konstrukcję można spotkać na OLXie). Talerzyk amelinowy a na wszystko co w stali dają ocynk. Trwa to do 2 tygodni i kosztuje 1700 brutto za sztukę ale bez sprężyny. Sprężynę dogaduje się dodatkowo jak się nie mylę z firmą cartuning.pl i tam już można sobie kombinować czy jedna czy z helperem, twardośc i tak dalej a potem przy takiej trójstronnej współracy Zerkopol składa to do kupy i ustawia co tam dusza zapragnie w amorku. Ceny sprężyny nie znam, trzeba by zasięgnąć języka w tej firmie.

Tylne dedykowane Bilsteiny z ustawieniem to koszt 550 sztuka a samo ustawienie na dostarczonym 250.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze możesz poszukać amorków Koni z regulacją. Niewiem czy jeszcze dostępne.

Z regulacją jeszcze był gwint FK konigsport.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

myślę o jakiejś opcji na szybko zanim zdecyduję się na którąś drogę z grubszymi wydatkami. Wobec tego pytanko czy ktoś wie czy TA Technix jest o chociaż 5% mniej syfiaste niż MTS? mam na myśli wersję bez gwintu, na która dałbym Eibachy...

Link to post
Share on other sites

@rusala nie wiem jak teraz to wygląda obecnie. Ale mtsy były dobre z początku produkcji . Ja miałem komplet że sprężynami i trzymały się drogi bdb.(2007) później ktoś pisał że to zwykle przemalowane z czarnych na żółto ... Więc? 

 

Może poszukaj czegoś na forum rally sportu . Czasem idzie wychaczyc używki pucharowe za dobrą cene

Link to post
Share on other sites

Jak patrzyłem na jakieś stare tematy z 2011 to generalnie faktycznie jakość wykonania MTSów w porównaniu z TA była sporo lepsza a teraz kto to wie.

 

Kumpel do syfika znalazł KW V2 używki za 2700 komplet więc da się no ale tego maja tam dużo więcej. Nic, będę kombinował i pewnie zacznę na tyle grzebać a przód się zobaczy.

Link to post
Share on other sites

Koni z regulacją już nie robią.

Był ostatnio ok roku temu na o...x nowy kpl. Za <2 tys.

Jak wsadziłem tylne to mega poprawa do pzm, czy MTS.

Są też mega nie do zajechania bo moje to.juz >120tys. Mają, a b6 co parę lat do regeneracji

Link to post
Share on other sites
Dnia 22.06.2020 o 13:40, rusala napisał:

 

Na grubej oczywiście do seja nie ma ALE przerabiają amorek do innego auta wywalając wszystko i zostawiając gołą kolumnę. Potem dodają płetwy i resztę pod seja, gwintuja, dają nakrętki i talerzyk nad sprężynę (podobną konstrukcję można spotkać na OLXie). "

Ciekawe z jakiego auta biorą wkład? 

Może taniej kupić używki i wkłady zregenerować po sc u nich.

Można trafić np. z opla corsy już z gwintem i 2 sprężynami.

Bo cena całego nowego kpl. To sporo

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rapid136 napisał:

Ciekawe z jakiego auta biorą wkład? 

Może taniej kupić używki i wkłady zregenerować po sc u nich.

Można trafić np. z opla corsy już z gwintem i 2 sprężynami.

Bo cena całego nowego kpl. To sporo

Masz na myśli kupić gwintowane z corsy i dać im do regeneracji przeróbki pod SC? Hmm, może by na to poszli 😉

 

Jest jeszcze MJstyle (to co wspominałem na OLXie i na allegro) gdzie robi to podobnie do Zerkopolu chyba. Akurat jak dzwoniłem raz to nie odbierał a potem jakoś innymi rzeczami się zająłem ale wygląda też konkretnie i z tego co na mordoksiażce napisane to do Kozmo robił takie. Cena 3100 chyba ze sprężynami już.

 

Na razie wsadzę Eibachy z seryjnymi amorkami żeby chociaż się tak nie przechylał  i zastanowię się co dalej. Też trochę z oszczędności bo dużo gratów zamawiałem ostatnio a jeszcze kilka trzeba 😉 Docelowo myślę, że na tył wezmę B6 i jeżeli będzie trzeba to dam do ustawienia a na przód się zobaczy czy moje słabe skile będą wymagały tych gwintów B6 z Zerko lub MJ czy może zadowolą się serią / zwykłym B6 / MTSem...

 

A jeszcze kilka faktów o MTSie, które może są powszechnie znane ale mnie dopiero olśniło 😉

- po pierwsze zawsze sądziłem, że to jakiś rebrand z Chin a oni maja zakład produkcyjny w Gdyni. Nie wiem czy wszystko tam robią ale część na pewno. Patrząc na stare porównania z TA to faktycznie wyglądały dużo lepiej, ciekawe jak teraz.

- kolejna rzecz dotyczy obniżenia - wszędzie jak mrówków jest sprężyn MTS przód  -40 i -70 tył -40 i -50 (pisząc z punktu widzenia nie sportinga). Ale okazuje się, że są w ofercie także -30, -60 (przód i tył) a chyba nawet -80 (przód) ale trzeba na nie czekać 2-3 tygodnie.

- trzecia rzecz to dostawca sprężyn - już chwilę uwierzyłem, że kupując zestaw do seja dostaje się sprężyny Eibacha. Owszem, okazuje się że od kilku lat Eibach jest wyłącznym dostawcą sprężyn dla MTS ALE do gwintów. Do zwykłych to kto to wie skąd biorą, choć nie mówię, że złe 😉

Edited by rusala
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Eibachy zamontowane. Eksperymentalnie ze zwykłymi amorkami, które o dziwo nie najgorzej sobie radzą z tymi  sprężynami choć zrobiłem tylko kilka testów. Co do twardości to powiem tak, tak powinna się zachowywać jakaś taka usportowiona wersja auta - jest trochę twardziej ale wciąż komfortowo i całkiem dobrze radzi sobie z dużymi nierównościami i nawet nie pomyśli się o wypadających plombach. Jeśli chodzi o wysokość to przód poszedł niżej a tył bardzo mało przez co faktycznie auto jest pochylone i chyba muszę wyregulować inaczej lusterka bo inne auta mi nagle znikają 😛 

Moim zdaniem jeżeli ktoś chce mniej gibiącej się budy i trochę większej twardości ale bez kompromisów na komforcie wybierania dziur to jest to coś dla niego. Jeżeli ma być niżej albo przynajmniej równo to tył trzeba by lekko ciachnąć jak to wiele osób robi.

 

Natomiast ja na pewno nie poprzestanę na tym setupie i będę szukał czegoś twardszego bo na tor to raczej jeszcze nie to. W poprzedni weekend na treningu w Oleśnicy obserwowałem jednego seja z eibchami i B6 (tak wynikało z rozmowy z właścicielem) i moim zdaniem wyginał się jednak trochę za bardzo, może jakbym zobaczył go kilka dni wcześniej to bym nie kupował 😉 Za jakiś czas pewnie będę okazyjnie sprzedawał albo sam przód albo komplet 🤑

Edited by rusala
Link to post
Share on other sites

@rusala w sc można jeszcze pokombinować z rozpórkami i stabilizatorami Poli itp. człowiek uczysz IE całe życie. Więc? Czasami na eBay pokazują się amory avo z regulacją tłumienia. 

Równie dobrze mógłbyś podpytać regenerantow o stworzenie amortyzatora pucharowego na własne potrzeby. Kwestia tylko kasy

Link to post
Share on other sites

@HARDTECHNO Pewnie, po różnych rozmowach i mailach widzę, że nie ma problemu ze spreparowaniom w sumie dowolnego amorka do dowolnego auta nawet. Jedyni trzeba przygotować odpowiednią ilość gotówki 😉 No ale ja generalnie wybieram często drogę eksperymentalną więc teraz przynajmniej mam odpowiedź odnośnie opcji z Eibachami hehe.

 

A przy okazji jak już kręciłem te amorki z przodu to wrzuciłem rozpórkę ze staffy. Może się Irek nie obrazi 😉

Tak w ramach eksperymentów sobie myślałem, że jeżeli kiedyś wywalę akumulator i kilka innych gratów spod maski to bym ją przespawał niżej tak, żeby bliżej mocowań była.

Link to post
Share on other sites

Kurczę.ja zostawiłem swoje weitec'ki moze bym kupił same sprężyny 60/40 i złożył to razem.....tylko wydaje.mi się że same sprężyny są.miekkie😢😂

Link to post
Share on other sites

@bolekatepl dzięki, przejechałem się do Sobótki bo to jakieś 45km ode mnie i leżą w bagażniku 🙂 A ponoć jeździły kiedyś u Mario w jakiejś jego starszej furce.

Link to post
Share on other sites

Spoko akurat codziennie sprawdzam OLX  a że akurat rzuciły się w oczy to zapodałem linka:oki:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.