Jump to content
Maciej__

Zapach niespalonej beznyzny po rozruchu

Recommended Posts

Posted (edited)

Pacjent to Clio 3 75km (1.2noPB) mojej siostry. Po porannym rozruchu z wydechu czuc silny zapach niespalonego paliwa...

Na pewno nie jest to zaden wyciek, bo auto parkuje w garazu i jest sucho. Jak sie go odpala na cieplp to zapach jest duzo mniej instensywny...

Auto zapala bez zadnego problemu, trzyma obroty, nie dlawi sie, itp  Sporadycznie pojawial sie blad drugiej sondy lambda w trakcie jazdy, ale po wymianie nic sie nei zmienilo (nadal smierdzi, check sie juz nie zapala).

Z reszta ta deuga sonda to chyba jest jedynie diagnostyczna i nie ma wplywu na sklad mieszanki?

Moze to byc cos z pierwsza sonda, katalozatoren, ewentualnie jakims czujnkiem temp, Od czego zaczac szukanie przyczyny?

 

Z gory dzieki za ewentualne sugestie :ok:

 

 

Edited by Maciej__

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece dawno zmieniane?

Zacząłbym od nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ZUBERTO napisał:

Świece dawno zmieniane?

Zacząłbym od nich.

 

Z tego co wiem, to swiece zmienione i luz zaworowy tez byl sprawdzany :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciej__ od przeczyszczenia przepustnicy. Może być nagar i nie domykać jej 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W cinkusiu to miałem. Winny był pochłaniacz par paliwa. Nie wiem czy w clio jest, ale mozna sprawdzić

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewka sprawdzana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za bogata mieszanka i nie spala calego paliwa. Winne mogą byc sondy lambda do sprawdzenia. To ze nie wywalają b£ędu nie oznacza , że są sprawne.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Oscar_ napisał:

Cewka sprawdzana?

 

Gdyby cewka byla uwalona to raczej nie pracowalby chyba normalnie?

Ja tym autem nie jezdze, ale z tego co mowi siostra to jezdzi normalnie, tylko rano smierdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

Gdyby cewka byla uwalona to raczej nie pracowalby chyba normalnie?

Ja tym autem nie jezdze, ale z tego co mowi siostra to jezdzi normalnie, tylko rano smierdzi.

Teoretycznie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głupie pytanie-śmierdzi z wydechu (spaliny) czy w kabinie (tu możliwy jakiś wyciek a że benzyna szybko odparowuje to czasami ciężko namierzyć):)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest tam przepływomierz? Może szwankuje. Czujnik temperatury w porządku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, volf6 napisał:

Głupie pytanie-śmierdzi z wydechu (spaliny) czy w kabinie (tu możliwy jakiś wyciek a że benzyna szybko odparowuje to czasami ciężko namierzyć):)

 

Smierdzi z wydechu :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Smierdzi z wydechu :ok:

 

Nie wywala błędów, nie wychwytuje przerw w zapłonie 8]

Problemem mogą być kable, cewka, świece.

Ale i niedomykające się zawory. Pamiętam w Lacetti wymieniali na gwarancji. Ale tam sygnalizowało błąd wypadających zapłonów.

Znów zbyt bogata mieszanka - to może czujnik temp. albo sonda - u kolegi właśnie chyba w Clio kiedyś był taki problem ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Smierdzi z wydechu :ok:

 

problem zdiagnozowałeś właściwie, zbyt bogata mieszanka. Błąd sondy lambda może być powodem, ale również jednym z objawów. Wg mnie bez diagnostyki się nie obędzie, bo kilka rzeczy ma na to wpływ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, bergerac napisał:

problem zdiagnozowałeś właściwie, zbyt bogata mieszanka. Błąd sondy lambda może być powodem, ale również jednym z objawów. Wg mnie bez diagnostyki się nie obędzie, bo kilka rzeczy ma na to wpływ.

Albo wypadające zapłony.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jak mocno śmierdzi bo z każdego benzyniaka śmierdzi benzyną na zimnym zaraz po odpaleniu, nawet Euro 5, może zaczęła na to zwracać uwagę dopiero? Trzeba sprawdzić podstawowe parametry jak korekty paliwowe, napięcie sondy, czujniki stuku czy coś pokazują, a jak wszystko ok to lać i jeździć... Ewentualnie katalizatora już "nie ma" i stąd intensywniejszy zapach. Sprawa raczej z tych banalnych, wystarczy ogarnięty mechanik z komputerem, ale niestety o takich trudno.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, blue_ napisał:

W cinkusiu to miałem. Winny był pochłaniacz par paliwa. Nie wiem czy w clio jest, ale mozna sprawdzić

 

Był niesprawny, zapchany ?

Pytam, bo czasem zaśmierdzi mi z Uniaka, a ten pochłaniacz to dla mnie tajemnicza skrzynka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Majkiel nie wiem co mu było, ale mechanik twierdził, że do wymiany, to wymieniłem i problem tak jakby ustąpił

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziurawy wydech, plecionka i nagle zaczęła czuć, to co było zawsze? :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Cinos napisał:

dziurawy wydech, plecionka i nagle zaczęła czuć, to co było zawsze? :) 

Plecionka bardziej prawdopodobna, bo w sprawnym aucie paliwo powinno się wypalić. Ale z drugiej strony usterkę układu wydechowego jednak słychać*

 

* oczywiście nie znaczy to, że kobieta usłyszy. Moja żona jak złapała gumę i przejechała pół miasta to nic nie widziała. Ani kontrolki na zegarach, ani napisu na cały ekran - nic jej nie przeszkadzało :facepalm:

  • Haha 4
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bergerac napisał:

Plecionka bardziej prawdopodobna, bo w sprawnym aucie paliwo powinno się wypalić. Ale z drugiej strony usterkę układu wydechowego jednak słychać*

 

* oczywiście nie znaczy to, że kobieta usłyszy. Moja żona jak złapała gumę i przejechała pół miasta to nic nie widziała. Ani kontrolki na zegarach, ani napisu na cały ekran - nic jej nie przeszkadzało :facepalm:

 

Plecionka. U mnie diagnostyka nic nie pokazała, wszystko było OK, a śmierdziało. Co ciekawe nie było nic słychać za specjalnie, ale organoleptycznie po wejściu pod auto i odpaleniu stamtąd poszedł zapach. Wymieniona i zniknęło. A żony...

 

...moja przegapiła wywalenie węża od chłodzenia, zgubiła całą wodę, nie zauważyła że coś dziwnie capi i że świeci się pół tablicy kontrolek. Zadzwoniła dopiero jak auto stanęło, powiedziała jeszcze że czuła że słabnie ale wtedy naciskała mocniej gaz. Silnik zatarty, auto na złom bo dość nietypowe i nie opłacało się naprawiać.

  • Like 2
  • Haha 2
  • Sad 1
  • shocked 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A może masz po prostu przewrażliwiony nos? Każdy samochód benzynowy zaraz po uruchomieniu dmuchnie trochę niespalonym paliwem i czuć specyficzny zapach. Silnik zimny, wydech zimny. To normalne.

Edited by fred77
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, fred77 napisał:

A może masz po prostu przewrażliwiony nos? Każdy samochód benzynowy zaraz po uruchomieniu dmuchnie trochę niespalonym paliwem i czuć specyficzny zapach.

Chyba stary rupieć bez katalizatora ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, fred77 napisał:

A może masz po prostu przewrażliwiony nos? Każdy samochód benzynowy zaraz po uruchomieniu dmuchnie trochę niespalonym paliwem i czuć specyficzny zapach.

 

Tak sie sklada, ze mam obecnie na stanie 2 auta noPB i zadne z nich tak nie smierdzi...

Tam na pewno jest cos nie tak, bo wczesniej tych objawow nie bylo.

W przyszlym tygodniu auto idzie do mechanika i zobaczymy :ok:

Jak beda chcieli wymieniac na chybil trafil kolejne elementy to pewnie siostra oleje i bedzie jezdzic dalej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba stary rupieć bez katalizatora ;]
 
Chyba masz coś nie tak z węchem jak nie czujesz albo nigdy nie szedłeś do bagażnika zaraz po odpaleniu benzyny po całej nocy chociażby euro 5 miała... Tak jak niektórzy nie czują, że diesel euro 6 śmierdzi, albo nie słyszą, że klekoce jak stado bocianów... Ręce opadają.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Spajdi napisał:

Chyba masz coś nie tak z węchem jak nie czujesz albo nigdy nie szedłeś do bagażnika zaraz po odpaleniu benzyny po całej nocy chociażby euro 5 miała... Tak jak niektórzy nie czują, że diesel euro 6 śmierdzi, albo nie słyszą, że klekoce jak stado bocianów... Ręce opadają.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Bez przesady. Trochę czuć. Ale nie tak. Jak kiedyś bez katalizatorów.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez przesady. Trochę czuć. Ale nie tak. Jak kiedyś bez katalizatorów.
Ale czuć, wyraźnie czuć. Oczywiście jak się silnik rozgrzeje to z benzyny stojąc nad bagażnikiem nie czuć już żadnego zapachu, natomiast z diesla nawet euro 6 czuć nadal nawet jak jest rozgrzany, jak ktoś nie czuje to do laryngologa usunąć polipy z nosa...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie auta, które miałem i mam są na benzynę i wszystkie dają niespaloną wachą z wydechu na zimno. Wystarczy drzwi otworzyć, a jak zawieje od tyłu to czuć od razu. Nieco mniej było czuć w Fiacie z 97r z EU2, w BMW z EU4 już dość konkretnie, w BMW z EU5 i VW z EU5 trochę mniej, ale tu wtryski bezpośrednie. Ogólnie od normy EU4 zaczęli stosować dogrzewanie katalizatora na zimnym silniku i wtedy idzie przez moment więcej benzyny, a zapłon jest maksymalnie opóźniany, żeby mieszanka częsciowo spalała się w kolektorze wydechowym. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanim grzałka sondy podgrzeje sondę, to kilkanaście sekund auto chodzi na bogato bez kontroli spalin

nie ma szans by nie śmierdziało benzyną przez pierwsze kilkanaście sekund

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Cinos napisał:

zanim grzałka sondy podgrzeje sondę, to kilkanaście sekund auto chodzi na bogato bez kontroli spalin

nie ma szans by nie śmierdziało benzyną przez pierwsze kilkanaście sekund

bzdury. Ostatnio stałem za Pugiem mojej żony, która odpaliła w garażu i zero zapachu benzyny. Odpaliła na zimno. To nie duży fiat, gdzie jak się człowiek zaciągnął to do kolacji się ołowiem odbijało.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, bergerac napisał:

bzdury. Ostatnio stałem za Pugiem mojej żony, która odpaliła w garażu i zero zapachu benzyny. Odpaliła na zimno. To nie duży fiat, gdzie jak się człowiek zaciągnął to do kolacji się ołowiem odbijało.

nie ma benzyn ołowiowych od dłuższego czasu :)

może Peugeot ma inne dawki startowe, w VAG normalnie jak go odpalę to przez chwilę mam chwilowe 5l/h a po 10-15 sekundach się normuje do 2.4 ...1.9... 1.6 póki sonda nie zacznie podawać dobrych wartości

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Cinos napisał:

nie ma benzyn ołowiowych od dłuższego czasu :)

podobnie jak dużych fiatów :) 

 

2 minuty temu, Cinos napisał:

może Peugeot ma inne dawki startowe, w VAG normalnie jak go odpalę to przez chwilę mam chwilowe 5l/h a po 10-15 sekundach się normuje do 2.4 ...1.9... 1.6 póki sonda nie zacznie podawać dobrych wartości

może to z tego wynikać :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Cinos napisał:

nie ma benzyn ołowiowych od dłuższego czasu :)

może Peugeot ma inne dawki startowe, w VAG normalnie jak go odpalę to przez chwilę mam chwilowe 5l/h a po 10-15 sekundach się normuje do 2.4 ...1.9... 1.6 póki sonda nie zacznie podawać dobrych wartości

 

Już nie wspominając o stanie technicznym danego pojazdu (luzy zaworowe, katalizator itd.).

Share this post


Link to post
Share on other sites
bzdury. Ostatnio stałem za Pugiem mojej żony, która odpaliła w garażu i zero zapachu benzyny. Odpaliła na zimno. To nie duży fiat, gdzie jak się człowiek zaciągnął to do kolacji się ołowiem odbijało.
A jakiś zapach czujesz po tym odpaleniu czy żadnego? Jeżeli żadnego to zalecam laryngologa i to szybko

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.