Skocz do zawartości

VW Nivus (2022)


Pado

Rekomendowane odpowiedzi

Że niby w Brazylii zaczynają produkcję, a w EU pod koniec 2021 w Hiszpanii...

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Źródło:

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/vw-nivus-t-cross-coupe-t-sport-2022-suv-coupe/

 

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25985182,volkswagen-nivus-jeszcze-jeden-suv-w-ofercie-niemieckiej-marki.html

 

 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież oni już mają kilka takich modeli podobnych pseudosuvowatych podniesionych różniących się trochę wielkoscią. Ten jest w miejsce któregoś istniejącego czy kolejny?
To pewnie Tiguan "coupe", bądź któryś mniejszy :hmm:


pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Ryb napisał:

Trzeba przyznać że ładny. Wnętrze trochę smutne, gdyby to rozjaśnili jakimiś kolorami byłoby super.

:ok:

 

 

W środku smutny a na zewnątrz znowu nudny do bólu. Obecnie przód każdego VW wygląda trochę jak Golf i trochę jak Passat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KYRTAP napisał:

 

W środku smutny a na zewnątrz znowu nudny do bólu. Obecnie przód każdego VW wygląda trochę jak Golf i trochę jak Passat .

 

Bo zapewne tego oczekują klienci. Ale doceniam, że mogli zepsuć tył a jednak nie zepsuli.

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet ładny

 

ale strasznie pomieszali technologicznie

stary włącznik świateł, cyfrowe zegary też jakieś przemieszanie z tymi wskaźnikami po bokach, kierownica nowa, ręczny na linkę, DSG w starym stylu nie jak w Golfie 8, panel klimy to chyba skoda scala? reflektory też chyba dali jakieś bez szału bo spryskiwaczy nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko w przeciwienstwie do Fiata, te klony nadal beda sie sprzedawac ;]

 

 

ja tego nie kumam. Te wszystkie auta wyglądają już tak samo, technicznie robi się praktycznie też to samo, gama silnikowa, w ogóle oferta jest obcinana, samochody mają te same (często słabiutkie) silniczki, chcąc cokolwiek innego niż to do czego oferta jest obcięta jesteś skazany na drogie marki, a ci robią kolejnego vw wyglądającego jak inne vw, który będzie miał pewnie ten sam silnik 1.5 TSI i 2.0 TDI, to samo wszystko inne, poza może grafiką wyświetlaczy których niedługo będzie 10 i nazywają to nowym modelem. Czym on się praktycznie różni od pozostałych VW? W sumie brak konsekwencji w gamie Fiata wydaje się przynajmniej czymś interesującym na tym tle. ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 1.06.2020 o 12:01, maro_t napisał:

przecież oni już mają kilka takich modeli podobnych pseudosuvowatych podniesionych różniących się trochę wielkoscią.

Ale zawsze tak było. Golf w wersji 3d, 5d, kombi, Golf sedan, który miał inną tylko nazwę (Vento, Bora). Samochody klasy D, np. Mondeo miało nadwozie sedan, liftback, kombi i było to to samo z innymi detalami. Dziś to samo dotyczy samochodów typu SUV/crossover, którą są tą domyślną wersją. Małe, większe, średnie, duże, tyły a'la kombi, tyły a'la liftback, tyły a'la hatchback...

To nic nowego, tak po prostu wyglądał i wygląda rynek. Najpierw był to segment premium i dzika popularność BMW X6, które jest symbolem mody na SUVo-liftbacki, ale teraz będzie to mile widziane u każdego producenta. Trzeba zaakceptować, że dziś dziwakiem nie jest właściciel Tiguana czy Dustera, dziwakiem jest właściciel Golfa.

Na 100% doczekamy się Dacii Duster w wersji liftback i będzie taki szał na nią, że ludzie będą oddawać rękę swojej córki, żeby móc ją nabyć.

A x lat temu jak pojawiło się Scirocco to nikt się nie dziwił po co Volkswagenowi kolejny hatchback klasy C. Mało tego. Są ludzie, którzy te auta lubią i kupują!!!

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrabny... tylko zachodzę w głowę czym to się rózni od T-roca, który ma być "mniejszym, bardziej dynaimcznym Tiguanem" :hmm: Jeśli byłby następcą T-roc, to jestem bardzo za.

W tym wysypie modeli SUV w VW chyba zaczynają się gubić, bo robi się tego bardzo dużo, a jakby spojrzeć na całą grupę VW i wszytski SUV, to jest na rynku już teraz w EU 17 modeli 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, p i p p napisał:

Ale zawsze tak było. Golf w wersji 3d, 5d, kombi, Golf sedan, który miał inną tylko nazwę (Vento, Bora). Samochody klasy D, np. Mondeo miało nadwozie sedan, liftback, kombi i

 

to jednak nie jest najwłaściwsze porównanie. Fajnie, że dany model występuje w różnych odmianach. Ale dziś już prawie nie ma różnic między modelami. Te same płyty, te same podzespoły, te same materiały, jeden odrobinę bardziej rozciągnięty na długość niż drugi i inna grafika na cyfrowym prędkościomierzu. Czym się różnią od siebie pseudosuvy skody, seata, vw czy opla? Ja np. nie wiem. Jak dla mnie to jest praktycznie to samo, a tutaj podają następnego

 

EDIT: Jako przykład żeby było wiadomo o czym mówię. Była kiedyś marka Daewoo, był matiz, lanos, nubira. Te samochody były kompletnie inne. Miały pewne wspólne elementy jak jakiś przełącznik czy przycisk klaksonu na kierownicy z poduszką potwietrzną, ale siedząc w lanosie nie miałeś wrażenia, że to tylko większy matiz, a w nubirze że to większy lanos. Dzisiaj siadasz do takiego seata i co za różnica czy to ateca czy arona. To jest to samo, jedno może trochę bardziej napompowane, ale ogólnie masz wrażenie że siedzisz w tym samym aucie, tylko trochę większym lub mniejszym, a technicznie w większości też to jest to samo. Podobnie w Oplu. Byłem na przeglądzie pooglądałem inne auta w salonie, o ile różnice między taką insignią a astrą jakieś są o tyle te podniesione auta, których nawet nazw nie pamiętam, zdawały mi się prawie identyczne. Po prostu to jest trochę smutne, bo wychodzi na to, że zwykła marka jak opel czy vw oferuje tak naprawdę może dwa rózne modele aut a wszystkie inne to ich wariacje, za to promują to jako super hiper nowości i przełomy.

Edytowane przez maro_t
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kiedyś było lepiej - wchodziło się do salonu Mercedesa a tam: Klasa C, E i S, w BMW: 3, 5  i 7, VW miał Polo, Golf, Passat. To oczywiście jakieś tam uproszczenie bo były wersje sportowe itp, ale dla przeciętnego Kowalskiego to już jakiś matrix się robi. Jak rodzice szukali jakiegoś ''podniesionego'' auta to wchodząc na stronę BMW a tam milionpińcet różnych modeli, można zwariować. Ja wiem, że teraz klient ma większy wybór i dla niego jest (niby) lepiej, ale ja tego już nie rozumiem. Teraz VW to: Up, Polo, Golf, Passat, ten passat większy(zapomniałem nazwy :) ), T-cross, T-Roc, Tiguan, Nivus i jeszcze jakieś i inne. O ile podstawowe modele VW są dla mnie czytelnie (Up, Polo,Golf, Passat) to te wszystkie podniesione już nie. W 1998 roku wchodząc do salonu Daewoo wiedzieliśmy, że Lanos to taki złoty środek bo Tico za mały, a Nubira była dla nas za droga. Z tego co pamiętam to 3 wersje wyposażenia i kropka. Edit: zobaczcie ile jest samych X  modele BMW -

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał:

Bo kiedyś było lepiej - wchodziło się do salonu Mercedesa a tam: Klasa C, E i S, w BMW: 3, 5  i 7, VW miał Polo, Golf, Passat. To oczywiście jakieś tam uproszczenie bo były wersje sportowe itp, ale dla przeciętnego Kowalskiego to już jakiś matrix się robi. Jak rodzice szukali jakiegoś ''podniesionego'' auta to wchodząc na stronę BMW a tam milionpińcet różnych modeli, można zwariować. Ja wiem, że teraz klient ma większy wybór i dla niego jest (niby) lepiej, ale ja tego już nie rozumiem. Teraz VW to: Up, Polo, Golf, Passat, ten passat większy(zapomniałem nazwy :) ), T-cross, T-Roc, Tiguan, Nivus i jeszcze jakieś i inne. O ile podstawowe modele VW są dla mnie czytelnie (Up, Polo,Golf, Passat) to te wszystkie podniesione już nie. W 1998 roku wchodząc do salonu Daewoo wiedzieliśmy, że Lanos to taki złoty środek bo Tico za mały, a Nubira była dla nas za droga. Z tego co pamiętam to 3 wersje wyposażenia i kropka. Edit: zobaczcie ile jest samych X  modele BMW -

 

ja tam bym wolał żeby jednak był wybór jak największy, ale teraz to jest pozorny wybór, to samo upakowane w trochę różne opakowania, a czasami nawet prawie identyczne. Niby tyle modeli ale one się mało czym różnią. Marki premium jak BMW też idą w tą stronę, ale jednak nadal oferują również prawdziwy wybór. Auta faktycznie róznych klas, różniące się bardzo, często z rozwiązaniami projektowanymi dla konkretnego modelu, których nie ma w innych modelach, co sprawia że faktycznie masz wybór między różnymi autami. Wychodzi na to, że w popularnych markach jak VW czy Opel mamy dwa modele aut (klasyczne i podniesione) różniące się wielkością i jakimiś gadżetami, które można do nich zamówić. Faktycznie powinni to sprzedawać tak: model classic, rozmiar L (Polo), rozmiar XL (Golf), rozmiar XXL (Passat). Drugi model -crossover - tutaj wpisać nazwy, bo ja ich już nie ogarniam. One się naprawdę mało co różnią. Inny model auta jest wtedy gdy oferuje coś faktycznie innego: inaczej się prowadzi, ma napęd na tył, a nie przód, inaczej wygląda, jest dwudrzwiowy a nie pięciodrzwiowy albo odwrotnie, ma platformę, zawieszenie i silnik zaprojektowane zgodnie z przeznaczeniem tego modelu. Naprawdę różne auta to np. (żeby wziąć jednego producenta) Kia Optima i Stinger. Niby wielkość podobna, ale samochody kompletnie różne: w napędzie, silnikach, przeznaczeniu, prowadzeniu, wnętrznu, frajdzie z jazdy. To są różne auta. Jak jest różnica między T-Cross a T-Roc? Osobiście nie wiem, domyślam się że jeden jest większy drugi mniejszy ale zapewne mają ten sam napęd, te same silniki, pewnie te same układy kierownicze, skrzynie. Czy tam są jakieś większe różnice w prowadzeniu? Nie wiem, może to ja jestem ignorantem i one naprawdę się różnią jak Lanos od Matiza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

Ale dziś już prawie nie ma różnic między modelami.

Jak wspomnę np. Passata B4 i Golfa "trójkę" to też ciężko powiedzieć, że są to radykalnie różne modele. Zawsze były podobieństwa w ramach koncernu, są i będą.

3 godziny temu, maro_t napisał:

Jak dla mnie to jest praktycznie to samo, a tutaj podają następnego

Trend to taka kula, która ciągnie za sobą mnóstwo sznureczków. Każdy chce się takiego sznureczka chwycić...

3 godziny temu, maro_t napisał:

Była kiedyś marka Daewoo, był matiz, lanos, nubira. Te samochody były kompletnie inne.

Nie zgodzę się. Matiz może z racji bycia o dwie klasy niżej, ale Lanos i Nubira to jedna bajka.

3 godziny temu, maro_t napisał:

Dzisiaj siadasz do takiego seata i co za różnica czy to ateca czy arona.

Wg mnie taka sama...centymetry, mikro detale, cena...

3 godziny temu, maro_t napisał:

Po prostu to jest trochę smutne, bo wychodzi na to, że zwykła marka jak opel czy vw oferuje tak naprawdę może dwa rózne modele aut a wszystkie inne to ich wariacje, za to promują to jako super hiper nowości i przełomy.

Tak, to smutne oblicze marketingu. A popularność sprawia, że producenci wiedzą, że nie muszą się starać i zabiegać o klienta. Masz rację w tym co mówisz, ale ja nie widzę zmiany tego przez wiele, wiele lat. Myślę, że zmiany - elektryczność i hybrydowość - dopiero przed nami...i jakiś czas nie będziemy patrzyć jak auto wygląda, a czym jest napędzane. Minie pokolenie, elektryczność się opatrzy i znów klimat wróci.

Pamiętaj, że dno motoryzacja ma już za sobą. Już jest, a będzie ciekawiej.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2020 o 14:28, TomekD000 napisał:

Czepiacie się :] to jest szczyt możliwości wyboru:

 

Mercedes A klasa sedan i  CLA
https://mototato.pl/test-mercedesa-cla-feat-klasa-a-limuzyna/

Widzę, że to nie tylko mnie zastanowiło - po co dwa tak bardzo bardzo podobne do siebie modele :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Filipfm napisał:

 

bo ludzie lubią dopłacić za dizajn dostając za to mniejszą praktyczność 😄 

Ja jeszcze rozumiem taki absurd w przypadku BMW 3 i BMW 4, BMW X5 i X6. Jak się trochę człowiek znieczuli, to jest w stanie to jeszcze zrozumieć... ale przypadku Mercedesa no za Chiny Ludowe nie idzie zrozumieć :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.