Skocz do zawartości

Jak sprawdzić kiedy zmieniany był rozrząd


Marko33

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedający zapewnia że rozrząd zmieniany rok temu.

Jak bez pomocy mechanika upewnić się że to prawda.

Peugeot 206cc 1,6 benzyna

 

Czy dam radę zdjąć osłonę rozrządu i czy na pasku jest jakieś oznaczenie daty produkcji?

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Marko33 napisał:

 

Sprzedający zapewnia że rozrząd zmieniany rok temu.

Jak bez pomocy mechanika upewnić się że to prawda.

Peugeot 206cc 1,6 benzyna

 

Czy dam radę zdjąć osłonę rozrządu i czy na pasku jest jakieś oznaczenie daty produkcji?

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Najprościej wpisać to w umowie k-s i nie wygłupiać się w sprawdzanie każdego słowa jakie powie sprzedawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marko, Ty kupujesz 206-tke
Jak walnie pasek to co, do sądu pójdziesz?
Dlatego chciałbym sprawdzić czy faktycznie jest tak jak zapewniał sprzedający i szukam na to sposobu puki co bez użycia mechanika.
Podstawowe narzędzia posiadam.
Jeżeli jest to kwestia zdjęia osłony i odczytania jakiś numerów na pasku to powinienem podołać

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej wpisać to w umowie k-s i nie wygłupiać się w sprawdzanie każdego słowa jakie powie sprzedawca.
Nie mam czasu na ewentualne ciąganie się po prawnikach - nie za takie pieniądze.
Nie ten kierunek.
Muszę to zweryfikować bo to kluczowe, jak będzie wątpliwość to zmienię rozrząd i spokój ale sprzedawca sprawiał wrażenie przyzwoitego faceta

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile na rozrządzie chciałbyś zrobić?
Z tego co mówił sprzedający rozrząd zmieniany rok temu. Prxebieg od tamtej pory ok 5 tys km - samochód używany sezonowo.
Wg info z internetu w tym silniku rozrząd co 120 tys - w życiu tyle nie zrobię

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam raz jeszcze - ile chcesz na nim zrobić?
BTW jak ma 5 tys. od wymiany, to pasek jak nowy powinien być , czyli idealne napisy
Myślę że chciałbym zrobić na nim 30 tys
Czy oprócz stanu napisów (co może być mylące) jest kod daty produkcji jak np na oponach?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chciałbym sprawdzić czy faktycznie jest tak jak zapewniał sprzedający i szukam na to sposobu puki co bez użycia mechanika.
Podstawowe narzędzia posiadam.
Jeżeli jest to kwestia zdjęia osłony i odczytania jakiś numerów na pasku to powinienem podołać

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Ale rozrząd to trochę więcej niż pasek...
Rozumiem, że żadnej faktury nie ma na ta wymianę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marko33 napisał:

 

Sprzedający zapewnia że rozrząd zmieniany rok temu.

Jak bez pomocy mechanika upewnić się że to prawda.

Peugeot 206cc 1,6 benzyna

 

Czy dam radę zdjąć osłonę rozrządu i czy na pasku jest jakieś oznaczenie daty produkcji?

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Kluczowe na jakich czesciach wymieniony i czy prawidlowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marko33 napisał:

 

Sprzedający zapewnia że rozrząd zmieniany rok temu.

Jak bez pomocy mechanika upewnić się że to prawda.

Peugeot 206cc 1,6 benzyna

 

Czy dam radę zdjąć osłonę rozrządu i czy na pasku jest jakieś oznaczenie daty produkcji?

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Najprościej poprosić o fakturę. Jeśli nie na usługę to chociaż na części... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał:

Zapytam raz jeszcze - ile chcesz na nim zrobić?

BTW jak ma 5 tys. od wymiany, to pasek jak nowy powinien być , czyli idealne napisy

Po 5 kkm to już śladu po napisach nie powinno być... 

  • Nie lubię tego 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej poprosić o fakturę. Jeśli nie na usługę to chociaż na części... 
Skupiam się wyłącznie na sprawdzeniu tego od strony samochodu i tego co mogę w ten sposób stwierdzić.
Odpuśćmy faktury za naprawę itd

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lupus napisał:

Po 5 kkm to już śladu po napisach nie powinno być... 

Z tym się nie zgodzę.

Druga sprawa, że IMHO z samej treści tych napisów niewiele się ustali.

Niemniej ich istnienie i stan gumy jakiś ogląd sytuacji dają.

Myślę, że po 5 tys i roku powinno to wyglądać jak nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lupus napisał:

Po 5 kkm to już śladu po napisach nie powinno być... 

Nie zgodze sie-w kilku autach plus minus 10 letnich [przebiegi rzedu 120-130kkm] sprawdzalem napisy na pasku i wszystko mozna bylo bez trudu odczytac.Na zadnym nie bylo daty produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marko33 napisał:

Czy dam radę zdjąć osłonę rozrządu i czy na pasku jest jakieś oznaczenie daty produkcji?

 

Niech mechanik zdejmie i popatrzy, jak wszystko wygląda - pasek, rolki itd.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marko33 napisał:

Nie mam czasu na ewentualne ciąganie się po prawnikach - nie za takie pieniądze.
Nie ten kierunek.
Muszę to zweryfikować bo to kluczowe, jak będzie wątpliwość to zmienię rozrząd i spokój ale sprzedawca sprawiał wrażenie przyzwoitego faceta

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Ale nie musisz ciągać się po prawnikach. Powiedz, że samochód zaprowadzisz do swojego mechanika na duży przegląd pozakupowy a póki co wierzysz w fakt wymiany napędu rozrządu. Jeśli facet uczciwy to nawet się nie zająknie na fakt potwierdzenia wymiany na piśmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Igorek napisał:

Ale nie musisz ciągać się po prawnikach. Powiedz, że samochód zaprowadzisz do swojego mechanika na duży przegląd pozakupowy a póki co wierzysz w fakt wymiany napędu rozrządu. Jeśli facet uczciwy to nawet się nie zająknie na fakt potwierdzenia wymiany na piśmie

 

Ale to auto juz jest sprzedane ;] Osobiscie w zyciu bym nic takiego nie podpisywal po fakcie, przed faktem z reszta rowniez.

Jak kupujacy nie wierzy i nie ma faktury, to niech sobie wymienia na wlasna reke, zeby miec 100% pewnosci:ok:

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mechanik zdejmie i popatrzy, jak wszystko wygląda - pasek, rolki itd.
Mechanik też może mieć interes żeby powiedzieć że trzeba wymieniać

Na oponie jest data i grubość bieżnika. Amen
Z paska rozumiem nic nie odczytam poza jego wyglądem którego ogląd może być subiektywny

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ale to auto juz jest sprzedane ;] Osobiscie w zyciu bym nic takiego nie podpisywal po fakcie, przed faktem z reszta rowniez.
Jak kupujacy nie wierzy i nie ma faktury, to niech sobie wymienia na wlasna reke, zeby miec 100% pewnosci:ok:
 
Tak, auto kupione
Nie chciałbym takiego oświadczenia na piśmie nawet gdyby była o tym mowa przy zakupie.
Zawsze to tylko słowa.

Ja chcę sprawne auto i od strony auta chcę to zweryfikować

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marko33 napisał:

Mechanik też może mieć interes żeby powiedzieć że trzeba wymieniać emoji23.png

Na oponie jest data i grubość bieżnika. Amen
Z paska rozumiem nic nie odczytam poza jego wyglądem którego ogląd może być subiektywny

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Zdejmij osłonę paska, wszystko powinno być bliskie nowemu. Jak najbardziej będą napisy a rolki bez śladów wytarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marko33 napisał:

Ja chcę sprawne auto i od strony auta chcę to zweryfikować

 

No to zrzuc oslone i obejrzyj pasek, rolki.... Jesli beda w kiepskim stanie to masz w zasadzie pewnosc, ze nie byl wymieniany :ok:

Jesli beda wygladac OK, to zyskasz jakies prawdopodobienstwo, ale nie gwarancje ze zostal wymieniony.

Jak nie halasuje, nie jest spekany, itp to raczej z dnia na dzien to nie padnie ;)

PS. Ile ten rozrzad kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to zrzuc oslone i obejrzyj pasek, rolki.... Jesli beda w kiepskim stanie to masz w zasadzie pewnosc, ze nie byl wymieniany :ok:
Jesli beda wygladac OK, to zyskasz jakies prawdopodobienstwo, ale nie gwarancje ze zostal wymieniony.
Jak nie halasuje, nie jest spekany, itp to raczej z dnia na dzien to nie padnie
PS. Ile ten rozrzad kosztuje?
Z robotą pewnie z 8 stów
Tylko jeżeli wierzyć sprzedającemu to nie ma potrzeby

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marko33 napisał:

Z robotą pewnie z 8 stów
Tylko jeżeli wierzyć sprzedającemu to nie ma potrzeby

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Ale dlaczego pomijasz temat faktury czy paragonu? Domniemam że nie ma? Ja rok temu sprzedawalem clio w którym trzy lata wcześniej wymieniłem rozrząd. Miałem paragon ale zaginął w akcji. I też kupujący musiał (W zasadzie nie musiał) mi wierzyć na słowo że ma te koszty z głowy po zakupie. A czy wymienił? Nie wiem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marko33 napisał:

Z robotą pewnie z 8 stów
Tylko jeżeli wierzyć sprzedającemu to nie ma potrzeby

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Ja bym zrobił dla świętego spokoju. Nie wiem ile taki Peugeot warty, ale obstawiam że to jakieś max 10% ceny zakupu. Koszty po strzeleniu to pewnie bliżej 50% wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, tomata napisał:

Ale dlaczego pomijasz temat faktury czy paragonu? Domniemam że nie ma? Ja rok temu sprzedawalem clio w którym trzy lata wcześniej wymieniłem rozrząd. Miałem paragon ale zaginął w akcji. I też kupujący musiał (W zasadzie nie musiał) mi wierzyć na słowo że ma te koszty z głowy po zakupie. A czy wymienił? Nie wiem  ;)

też nie rozumiem, zwłaszcza, że rozrząd to taka część na którą każdy rozsądny człowiek bierze potwierdzenie wymiany, choćby z uwagi na gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, technix napisał:

Nie

 

Conti

rys4.png

poz. 5 data produkcji

 

Gates (z naszego forum)

post-64031-14352466922593.jpg

 

INA znakuje datę podobnie jak Conti

 

Dayco

Data produkcji paska rozrządu Dayco i Oryginału:
YY WWDDXX
YY - rok

i niby dalej (tu mam wątpliwości)
WW - tydzień

DD - dzień WW-tego tygodnia
XX - pozycja w formie produkcyjnej

 

ale coś mi tu nie spasowuje.

 

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

też nie rozumiem, zwłaszcza, że rozrząd to taka część na którą każdy rozsądny człowiek bierze potwierdzenie wymiany, choćby z uwagi na gwarancję.

 

ja nie brałem nigdy jakoś... nie pomyślałem o tym szczerze powiedziawszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, shapyr napisał:

 

Conti

rys4.png

poz. 5 data produkcji

 

Gates (z naszego forum)

post-64031-14352466922593.jpg

 

INA znakuje datę podobnie jak Conti

 

Dayco

Data produkcji paska rozrządu Dayco i Oryginału:
YY WWDDXX
YY - rok
WW - tydzień
DD - dzień WW-tego tygodnia
XX - pozycja w formie produkcyjnej

 

 

O super 👍

Zawsze można się czegoś nauczyć 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bergerac napisał:

też nie rozumiem, zwłaszcza, że rozrząd to taka część na którą każdy rozsądny człowiek bierze potwierdzenie wymiany, choćby z uwagi na gwarancję.

 

Niby tak, ale w 500-ce zony rozrzad po zakupie wymienial tesc bo silnik prosty jak konstrukcja cepa :)

Paragon gdzies tam pewnie jest, ale po 2 latach to juz dawno wyblakly, wiec roznie z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎02‎.‎06‎.‎2020 o 17:40, shapyr napisał:

 

Conti

rys4.png

poz. 5 data produkcji

 

Gates (z naszego forum)

post-64031-14352466922593.jpg

 

INA znakuje datę podobnie jak Conti

 

Dayco

Data produkcji paska rozrządu Dayco i Oryginału:
YY WWDDXX
YY - rok

i niby dalej (tu mam wątpliwości)
WW - tydzień

DD - dzień WW-tego tygodnia
XX - pozycja w formie produkcyjnej

 

ale coś mi tu nie spasowuje.

 

 

Bardzo dziękuję za tą informację - myślę że niewiele osób wiedziało o takich możliwościach sprawdzenia i wielu skorzysta w przyszłości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Marko33 napisał:

 

Bardzo dziękuję za tą informację - myślę że niewiele osób wiedziało o takich możliwościach sprawdzenia i wielu skorzysta w przyszłości

 

A jak pasek leżał 3 lata na magazynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A jak pasek leżał 3 lata na magazynie?
To zmienisz wcześniej niż powinieneś.
Ale jak nie chcesz zmieniać to świeża data na pasku pozwoli Ci na to.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


120kkm lub x lat.
Jak to peugeot to strzelam, że co 5 lat rozrząd do zmiany.
Jaki to silnik ?
1,6 16V benzyna

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dymny napisał:

Tam raczej było co 10 lat. Trzeba byłoby poszukać w dokumentacji samochodu.

W Peugeotach co 10 lat. Czy tyle bym jeździł to nie wiem :) Z drugiej strony kolega kupił 807 z pierwszej ręki z polskiego salonu i rozrząd nie był zmieniany przez 14 lat i dał radę dojechać do wymiany bez usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.06.2020 o 09:55, rwIcIk napisał:

Niech mechanik zdejmie i popatrzy, jak wszystko wygląda - pasek, rolki itd.

 

Jako mechanik powiem Ci że w przypadku rozrządu to tylko całkiem świeży lub tylko kończący się da się rozpoznać. Każde inne stadium jest w zasadzie trudne do ustalenia.
Jeśli rolki i pompa nie hałasują a pompa nie cieknie to na tą chwilę jest ok. A co będzie za 10kkm to zupełnie inna historia.
Jak pasek jest mocno spękany to da się to zauważyć.
Dodatkowym utrudnieniem jest to że nie każdy wymienia te same elementy zawsze..
Ja na przykład zmieniam oba paski co 50 tys a rolki tylko raz zmieniłem - ale to stare auto - obecne rolki mają już 3 serię pasków.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.