t_kucyk Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 Cześć, Po 4 latach jazdy Passatem doszedłem wreszcie do wniosku, że prowadzi się jak łódka Niestety obecny zjazd do garażu wyklucza najbardziej oczywiste rozwiązanie czyli gwint -30mm. Mogę bezpiecznie zejść 15mm - czyli tyle ile dawały opcjonalne sprężyny Sportline, opcja fabryczna. Pytania: 1) Czy są zawieszenia gwintowane, które pozwolą na obniżenie tylko -15mm? Pisałem email do KW (zawieszenie V1) ale minimalne obniżenie to -30mm. 2) Jeśli sprężyny Sportline to jakie amortyzatory - czy te dedykowane fabrycznie do Sportline dadzą pewne prowadzenie? Co będzie twardsze ale na tyle żeby autem dało się normalnie jeździć na codzień? Pozdrawiam, Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 Gwint odpuść, beton totalny. Seryjne sprężyny sportline nie muszą koniecznie obniżyć o 15 mm. Miałem w Golfie 7 zwykłe, włożylem sportline oryginał i zeszło 12 mm, ale fakt, że lepiej się prowadzi. Sportline są nieco sztywniejsze o czym świadczy ich wysokość po wyjęciu. Zwykłe były dłuższe o ponad 30 mm, a tylko 12 mm różnicy na obciążonych. Możesz dobrać też coś z Eibacha Pro kit, pójdzie około 25 mm w dół i nie będzie betonu. Do Pro Kit i oe sportline można zostawić zwykłe amorki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 9 minut temu, kaczorek79 napisał: Gwint odpuść, beton totalny. Seryjne sprężyny sportline nie muszą koniecznie obniżyć o 15 mm. Miałem w Golfie 7 zwykłe, włożylem sportline oryginał i zeszło 12 mm, ale fakt, że lepiej się prowadzi. Sportline są nieco sztywniejsze o czym świadczy ich wysokość po wyjęciu. Zwykłe były dłuższe o ponad 30 mm, a tylko 12 mm różnicy na obciążonych. Możesz dobrać też coś z Eibacha Pro kit, pójdzie około 25 mm w dół i nie będzie betonu. Do Pro Kit i oe sportline można zostawić zwykłe amorki. Dziękuję za opinię Eibach Pro-kit to niestety trochę ryzyko, zjazd do garażu pod blokiem mam jakby projektowany pod Trabanta (minimalne zwisy, brak zderzaków, krótki rozstaw osi, wysoki prześwit) a i tak nie jest to najgorszy zjazd na osiedlu W B7 przedni zderzak mocno wystaje do przodu i mam jakieś 4cm luzu w najgorszym przypadku między krawędzią zderzaka a podłogą. Jest odczuwalne różnica między zwykłymi amortyzatorami i tymi od sportline? Myślę tutaj Sportline vs. coś w stylu Bilstein B6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 W amortyzatorach różnicy nie poczujesz. To bełkot marketingowy, żeby drożej sprzedać. Miałem BMW e46 na zwykłym zawiasie, najpierw kupiłem sprężyny mpakiet, poszło 20 mm w dół i się usztywniło. Na fabrycznych amortyzatorach zrobiłem tak 30 kkm i gdy auto miało w sumie 250 kkm najechane (na fabrycznych amortyzatorch) postanowiłem wymienić sobie same amorki na mpakiet, żeby poprawić prowadzenie, które i tak było niemal bezkonkurencyjne. Kupiłem nowiutkie Sachsy za kupę hajsu dedykowane do mpaka. Po wymianie jeździło się tak samo, jak na zwykłych amorach z przelotem 250 kkm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 3 godziny temu, t_kucyk napisał: stylu Bilstein B6. b6 powinny odczuwalnie usztywnić zawieszenie, jak będzie za mało to wtedy dołożyłbym sprzężny z pakietu Sportline - do codziennej jazdy powinno wystarczyć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 @kaczorek79 sprężyny które obniżają do max 40mm można stosować na seryjnych amortyzatorach śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 @HARDTECHNO Może tak być. Trzeba tylko pamiętać, aby do obniżonego zawieszenia dać krótsze odboje, albo zwyczajnie je podciąć nożykiem o różnicę zawieszenia, bo to zwykły poliuretan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2020 (edytowane) Bilstein B6 + te fabryczne Sportline'y powinny fajnie usztywnić samochód. Ja w Hondzie miałem na początku Pro-Kit + amortyzatory KYB Excel-G, przejeździłem na tym zestawie około rok czasu, potem zmieniłem na AGXy i wg mnie dopiero wtedy to auto zaczęło się fajnie prowadzić. Edytowane 2 Czerwca 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2020 Dnia 2.06.2020 o 21:16, analyzer64 napisał: Bilstein B6 + te fabryczne Sportline'y powinny fajnie usztywnić samochód. Ja w Hondzie miałem na początku Pro-Kit + amortyzatory KYB Excel-G, przejeździłem na tym zestawie około rok czasu, potem zmieniłem na AGXy i wg mnie dopiero wtedy to auto zaczęło się fajnie prowadzić. Zalozylem zestaw sprezyny Sportline i amortyzatory Bilstein B6. Jest fajnie i sztywno ale bez przesady. Fajnie sie prowadzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2020 Zawsze kiedyś możesz te amortyzatory zmodyfikować, w zerkopolu je regenerowali i utwardzali. Nie wiem jak teraz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.