Skocz do zawartości

Mały z automatem


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, sherif napisał:

Fabia nie podoba się. Polo comfortline najtańszy z DSG od 76kzł :), jak się coś dołoży to tak jak pisałem wychodzi cena EV (eCitigo). Yaris hybrid to też od ok 70kzł, plus, że pewnie będzie mniejsze spalania na krótkich, miejskich odcinkach.CVT mi nie przeszkadza, po Selespeed będzie i tak pewnie lepsze.

Sprawdzę jeszcze Ibizę, ale pewnie ceny zbliżone do Polo.

Ja miałem porównanie do 4 i 6 biegowego klasycznego automatu Yarisem jechało się mega słabo, dodatkowo powyżej miejskich prędkości było głośno.

Ibiza i Polo również mi również bardziej się podobały ale Fabia była najtańsza z zestawienia z wybranym wyposażeniem. Silnik 110KM i DSG 7 biegowa super daję radę, auto jest dynamiczne i ekonomiczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robciolas napisał:

do Hukałowicza do Cieplewa?

Prawdopodobnie bez rozebrania skrzyni nikt ci kosztów dokładnych nie poda. U mnie na początku miało być od 5500 a kosztorys naprawy opiewał na 12500 +23% vat przy fakturze.

 

Jeszcze się nie rozglądałem. Kilka lat temu korzystałem z Sosnowskiego na Śnieżnej. Z kosztami diagnozy się oczywiście liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, DZIDA napisał:

 

Chciałem zaproponować z normalnym (na 95%) automatem suzuki splash/opel agila ale się chyba nie załapią na ten warunek :]

 

jest jeszcze nissan micra k13 - tyle że to CVT

Trojaczki z Kolina (aygo/108/C1) to są skrzynie zautomatyzowane (ASG)

SX4 - raczej tradycyjny automat (ale to chyba tylko z 2,0 benzyna)

Jazz - CVT

Corsa - 1,2 ASG; 1,4 tradycyjny automat

Punto - ASG

C3 - ASG

Fabia II - na 95% przed FL był tradycyjny automat z silnikiem 1,6 16V 105KM

chyba swift ma tradycyjny jeszcze

 

to tak w skrócie....

 

Jezeli Splash/Agila sa brzydkie to co powiedziec o Micrze czy Yarisie:ee:

Moja zona miala przez 3 lata Splasha i naprawde bardzo pozytywnie go obydwoje wspominamy.

Poddam teraz kontrowersyjna teze-fajniej mi sie tym jezdzilo niz obecnym Swiftem.

Powodem byl chyba silniczek 1,0 ktory lubil sie krecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robciolas napisał:

do Hukałowicza do Cieplewa?

Prawdopodobnie bez rozebrania skrzyni nikt ci kosztów dokładnych nie poda. U mnie na początku miało być od 5500 a kosztorys naprawy opiewał na 12500 +23% vat przy fakturze.

 

taaaakkkkaaa kwota ???

 

nie lepiej było kupic uzywke i pogonić takie …. fajne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wlad napisał:

Jezeli Splash/Agila sa brzydkie to co powiedziec o Micrze czy Yarisie:ee:

 

nie da się ukryć, że zarówno splash/agila jak i micra nie są szczytem urody :] co nie oznacza że to złe auta :] 

ale narzuconym jezeli kryterium była uroda to moga się nie załapać, mimo ze pozostałe kryteria by spełniły :] 

 

4 minuty temu, wlad napisał:

Moja zona miala przez 3 lata Splasha i naprawde bardzo pozytywnie go obydwoje wspominamy.

Poddam teraz kontrowersyjna teze-fajniej mi sie tym jezdzilo niz obecnym Swiftem.

Powodem byl chyba silniczek 1,0 ktory lubil sie krecic.

wcale się z tą tezą nie zamierzam kłócić

mam cheviego sparka, którego uroda również jest kontrowersyjna, ale jeździ mi się nim bardzo fajnie :] Trochę muł, ale za to świetnie sie trzyma w zakrętach 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pakuu1 napisał:

Ja miałem porównanie do 4 i 6 biegowego klasycznego automatu Yarisem jechało się mega słabo, dodatkowo powyżej miejskich prędkości było głośno.

Ibiza i Polo również mi również bardziej się podobały ale Fabia była najtańsza z zestawienia z wybranym wyposażeniem. Silnik 110KM i DSG 7 biegowa super daję radę, auto jest dynamiczne i ekonomiczne ;)

W każdym z tych aut na trasie (pow 100kmph) będzie głośno, ale to nie problem takie auto u nas jeździ 99% w mieście. Ibizę można dorwać pon 70k z wyprzedaży i chyba się temu przyjże. Jest też Suzuki, ale ten nowy Swift wygląda koszmarnie, wpadł mi w oko nowy Ignis hybrid, cena ok 65kzł, dość przestronne wnętrze, wyższe zawieszeniei mild hybrid:

01.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał:

W każdym z tych aut na trasie (pow 100kmph) będzie głośno, ale to nie problem takie auto u nas jeździ 99% w mieście. Ibizę można dorwać pon 70k z wyprzedaży i chyba się temu przyjże. Jest też Suzuki, ale ten nowy Swift wygląda koszmarnie, wpadł mi w oko nowy Ignis hybrid, cena ok 65kzł, dość przestronne wnętrze, wyższe zawieszeniei mild hybrid:

 

 

A ta "nowa" 500-ka mild hybrid nie ma przypadkiem automatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, robciolas napisał:

do Hukałowicza do Cieplewa?

Prawdopodobnie bez rozebrania skrzyni nikt ci kosztów dokładnych nie poda. U mnie na początku miało być od 5500 a kosztorys naprawy opiewał na 12500 +23% vat przy fakturze.

 

co to za skrzynia,  że tyle kosztuje naprawa i dlaczego się wysypała ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A ta "nowa" 500-ka mild hybrid nie ma przypadkiem automatu?

Fiat zawsze ładował Selespeedy, nie wiem czy tak jest dalej. 500kę rozważałem tylko jako EV, wtedy jakoś można przeboleć brak drzwi z tyłu :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

taaaakkkkaaa kwota ???

 

nie lepiej było kupic uzywke i pogonić takie …. fajne auto

Używek brak zupełny,. Z tąd i takie ceny. Niby skrzynia GM 6T40/45 taka sama ale od Opla nie pasuje. Przystosowana do innej mocy i inne oprogramowanie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2020 o 13:35, DZIDA napisał:

 

Chciałem zaproponować z normalnym (na 95%) automatem suzuki splash/opel agila ale się chyba nie załapią na ten warunek :]

 

jest jeszcze nissan micra k13 - tyle że to CVT

Trojaczki z Kolina (aygo/108/C1) to są skrzynie zautomatyzowane (ASG)

SX4 - raczej tradycyjny automat (ale to chyba tylko z 2,0 benzyna)

Jazz - CVT

Corsa - 1,2 ASG; 1,4 tradycyjny automat

Punto - ASG

C3 - ASG

Fabia II - na 95% przed FL był tradycyjny automat z silnikiem 1,6 16V 105KM

chyba swift ma tradycyjny jeszcze

 

to tak w skrócie....

 

W sumie nie chce mi się nowego wątku tworzyć, ale chętnie bym poczytał jaki jest ranking skrzyń automatycznych, względem trwałości/szybkości zmiany biegów/głośności/efektywności i kosztów naprawy. Co warto, a czego nie warto brać?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, twinsen napisał:

W sumie nie chce mi się nowego wątku tworzyć, ale chętnie bym poczytał jaki jest ranking skrzyń automatycznych, względem trwałości/szybkości zmiany biegów/głośności/efektywności i kosztów naprawy. Co warto, a czego nie warto brać?

 

Są oczywiście buble ale większość jest bardzo trwałych pod warunkiem regularnego zmieniania oleju. Co 50-60 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.06.2020 o 08:44, Maciej__ napisał:

Wpisz te wszytskie wymagania w wyszukiwarke otomoto i zobacz co Ci wyskoczy ;)

Cztery strony w przeglądarce. Chyba wszystkie marki z egzotycznymi włącznie? Najmłodsze z 2016. Auta segmentu B bez A.

DS jest fajny ale czy to hydrokinetyki? Pewnie nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, twinsen napisał:

W sumie nie chce mi się nowego wątku tworzyć, ale chętnie bym poczytał jaki jest ranking skrzyń automatycznych, względem trwałości/szybkości zmiany biegów/głośności/efektywności i kosztów naprawy. Co warto, a czego nie warto brać?

Nie ma czegoś takiego a wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja mam odradzanego Selespeed i jakoś jeździ. Przy 180kkm padły szczotki w pompie - regeneracja pompy 300zł, po jakimś czasie skrzynia wymagała uszczelnienia, wysłałem ją do warsztatu specjalistycznego na gruntowny przegląd i wymianę uszczelnień, koszt coś koło 800zł. Problem w tym, że taki warsztat trzeba znaleść i tak jak w przypadku innych skrzyń zmieniać płyny. Nawet w ASO jak się pytałem to powiedzieli, że lepiej tego nie tykać i nie zmieniać oleju :facepalm:.

Robię teraz regenerację skrzyni z Mustanga, zwykły klasyczny automat. Mimo ponad 50 lat jest w super stanie a widać, że nie była rozbierana. Także jak szukasz czegoś trwałego to polecam :phi:. Kosztowo też ok, zestaw do regeneracji 80$. Skrzynie hydrauliczne na pewno są najtrwalszym rozwiązaniem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeryf w USA macie w eksploatacji 90% aut z ASB, więc i naprawę ogarnia więcej warsztatów. U nas auta z ASB to chyba ok 5-10%, więc i warsztaty zdrowo kroją za naprawę.

Jak się w zeszłym roku rozglądałem za skrzynią, to u was po regeneracji kosztowała coś ok. 3-3,5 tyś $, więc w przeliczeniu na PLN to takie same kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Hukałowicza do Cieplewa?
Prawdopodobnie bez rozebrania skrzyni nikt ci kosztów dokładnych nie poda. U mnie na początku miało być od 5500 a kosztorys naprawy opiewał na 12500 +23% vat przy fakturze.
 
Jakubowicz mam wrażenie się ... Zmodułował. Ludzie teraz gdzieś tam przy chyba Słowackiego coś chwali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robciolas napisał:

Szeryf w USA macie w eksploatacji 90% aut z ASB, więc i naprawę ogarnia więcej warsztatów. U nas auta z ASB to chyba ok 5-10%, więc i warsztaty zdrowo kroją za naprawę.

Jak się w zeszłym roku rozglądałem za skrzynią, to u was po regeneracji kosztowała coś ok. 3-3,5 tyś $, więc w przeliczeniu na PLN to takie same kwoty.

Mam wrażenie, że u nas popularne SUVy i auta większe niż kompakty to przeważnie automaty :). W US spora większość aut ma archaiczne hydrauliki, które przy ich stylu jazdy działają długie lata. Skrzynie 2-sprzęgłowych jest mało, a takich zrobotyzowanych ala w małych Toyotach czy Fiata pewnie niemal zero.

Mimo to koszty które podałeś są IMO zaporowe za mniejsze pieniądze kolega w BMW 750 robił całą skrzynie w jednym z podwarszawskich, polecanych warsztatów. Ja też przy nielubianym Selespeedzie płaciłem grosze w porównaniu do twoich cen. Zgodzę się, że ceny są wygórowane, np za remont mojej skrzyni hydraulicznej chcieli ok 3kzł za samą robociznę a skrzynia prosta, a ja laik ogarnąłem w 3 wieczory (z piaskowaniem obudowy). Regeneracja to rozebranie, czyszczenie, wymiana uszczelnień oraz sprzęgiełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.06.2020 o 21:16, bb_maciek napisał:

na razie wygląda na to, że nie ma wartego uwagi automatu w tej klasie samochodu/przedziale cenowym

a jak wygląda Japonia? Suzuki SX4/Swift, Toyota Auris/Yaris?

mam w domu SX4 jako rydwan teściowej

rocznik 2012 czy jakoś tak, warty obecnie tyle ile mniej więcej twój budżet 

zrobiła nim teściowa jakieś 50kkm przez ostatnie 6 lat

pomijając że co jakiś czas w coś lub kogoś wjedzie auto jest bezawaryjne

i tak naprawdę bezawaryjne

minusem jest skrzynia 4b bo teściowa narzeka że powyżej 150 jest głośno, ale przekłada się to na trwałość

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.