Skocz do zawartości

Spawanie zderzaka


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miał ktoś do czynienia z tym? Mam pęknięty zderzak gość mi go oglądnął i powiedział że to zrobi, pokazał na innym jak to wygląda. W miejscu pęknięcia był jakby taki spaw i podobno to lakiernik ma wyszlifować i bez szpachlowania to pomalować, możliwe to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Cinek napisał:

Możliwe.

Chociaż spaw powinien być od niewidocznej strony, z góry tylko wtopienie, tyle by dało się szpachlówką obrobić.

No właśnie to jest dziwne, że on twierdzi że ten spaw od góry (miał ok 0,5 cm) lakiernik będzie musiał zeszlifować i nic nie będzie trzeba szpachlować przed malowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dobromir teraz technika poszła do przodu. Wszystko zależy od uszkodzenia. Proste uszkodzenia robią od wewnątrz reszta szpachla itp. sprawa wygląda inaczej kiedy mamy skomplikowane złamania na kształtnych zderzakach na których są naprężenia . 

Widziałem nawet metodę korytkowania czyli frezowania rowka a na nim jakąś plastelina która gość podgrzewał i sama się formowała wlewając w szczeline która od drugiej strony była zabezpieczona papierowa taśma.

Są spece co używają zszywek na gorąco. Które później szlifują itp.

 

Zorientuj się w temacie może ktoś zrobi to lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dobromir napisał:

Witam miał ktoś do czynienia z tym? Mam pęknięty zderzak gość mi go oglądnął i powiedział że to zrobi, pokazał na innym jak to wygląda. W miejscu pęknięcia był jakby taki spaw i podobno to lakiernik ma wyszlifować i bez szpachlowania to pomalować, możliwe to?

Ja w tym tygodniu przerabiałem na żony samochodzie. Babka wyjeżdżając z parkingu zaczepiła o zderzak porysowała i zderzak pękł ok 2cm od brzegu. oddałem do lakiernika, pospawał, zalakierował i nie ma śladu. Czasem jednak porównywalnie cenowo można używkę wyhaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

@dobromir teraz technika poszła do przodu. Wszystko zależy od uszkodzenia. Proste uszkodzenia robią od wewnątrz reszta szpachla itp. sprawa wygląda inaczej kiedy mamy skomplikowane złamania na kształtnych zderzakach na których są naprężenia . 

Widziałem nawet metodę korytkowania czyli frezowania rowka a na nim jakąś plastelina która gość podgrzewał i sama się formowała wlewając w szczeline która od drugiej strony była zabezpieczona papierowa taśma.

Są spece co używają zszywek na gorąco. Które później szlifują itp.

 

Zorientuj się w temacie może ktoś zrobi to lepiej...

Dobra, czyli jednak coś gość mi jednak kręci, tym bardziej, że nie chciał lakierować bo duża kolejka, obawiam się tego że zapłacę za naprawę  a u lakiernika usłyszę, że trzeba szpachlować, wolałbym żeby wszystko robiła jedna firma a nie potem zwalanie kto źle zrobił.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dobromir dokładnie czasem jest tak.jak.kolega  @sherif pisze. "Fachowiec " policzy jak za cenę skorupy zderzaka. ( Miałem tak.w stilo.- pęknięcie na w dolnej części zderzaka przechodzące na załamanie ,klejenie 15cm - 150zl. - na portalu alll. 50zeta sama skorupa pod kolor auta ( zderzak tył) cena była śmiesznie atrakcyjna nie opłacalne było spawanie. 

 

Sprawdź sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz znaleźć w rozsądnej cenie nie spawany w kolorze, to poszukaj - szczególnie jeśli uszkodzenie masz blisko mocowań, albo na jakimś załamaniu. Jeżeli nie jest to jakiś rzadki model, albo rzadka wesja, to wyjdzie Ci to finansowo podobnie co naprawa, bo naprawy nie są tanie. Niestety nie są też solidne. 

Żona kiedyś puknęła w słupek, po czym zderzak był pospawany. Przy następnym puknięciu przez jakiegoś anonima na parkingu ten zderzak pękł dokładnie w tym samym miejscu (może dlatego, że wszędzie był elastyczny, a w miejscu naprawy był sztywny). Po drugiej naprawie spasowanie z lampami i błotnikami się pogorszyło (trzeba było podregulować elementy sąsiadujące), majster musiał też dać więcej szpachli. Niestety po tej drugiej naprawie to już samo z siebie popękało w lecie, bo plastik trochę się rozszerza, a szpachla okazała się sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.